Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Åh gud... beskrivelser, beskrivelser...

Sier det pang, så sier det pang.

You all just FAIL.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vil selvsikkerhet og karisma alltid vinne over snillhet og gode intensjoner? Veldig glad i å ha jentevenner, men hadde vært fint å kunne få kontakt på mer romantiske måter også! 20 år og nysingel, vært i samme forholdet siden jeg var 16, aner ingenting om noe:)

Endret av Spacey
Skrevet (endret)

Det er viktig for meg at personen bryr seg om de som er rundt seg, at han er snill og glad/positiv. Han må være glad i meg for den jeg er, og respektere familien min/vennene mine. Utseende er ikke så viktig, det er det indre som teller!

:)

Endret av tuva92
Skrevet

Ts her, en ting jeg syns var litt rart var at ingen av dere la noe vekt på "felles interesser". Eller er det noe dere ser på som en så selvfølgelig ting at dere utela den?

Skrevet

Jenter/kvinner hvordan vil du beskrive den perfekte mann for akkurat deg?

1. Personlighet: Åpensinnet, ikke sjalu, snill, omsorgsfull og morsom.

2. Utseende: Høy, lysebrunt-mørkt hår, pene øyne.

3. Interesser: Musikk og sport.

4. Sosial status blant venner/famile/osv: Han burde være sosial.

5. Yrke: Bryr jeg meg ikke om.

6. Økonomi: Bryr jeg meg ikke om, penger har jeg selv. ;) Men han burde ikke ha noen forferdelig høye gjeld da. Det er så skummelt. :P

Gjest Maneater?
Skrevet (endret)

.

Endret av Maneater?
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Jenter/kvinner hvordan vil du beskrive den perfekte mann for akkurat deg?

1. Personlighet: snill, omsorgsfull, morsom, blid og positiv. (IKKE hissig)

2. Utseende: Høy, mørkt hår (masse hår), blå/grønne øyne.

3. Interesser: Sport, biler, handyman.

4. Sosial status blant venner/famile/osv: Han burde være sosial og ha god kontakt med familie og venner.

5. Yrke: Enten pilot, lege, høyeste ranken i militæret :lur:, advokat...(kom ikke på flere)

6. Økonomi: God økonomi. Ikke fordi jeg trenger det. Men penger kan dyrke kjærligheten bedre (les; sydenferie, god mat ol.) Det er jo ikke til å dra under en stol at penger betyr. (Kvinnene som sier det ikke gjør det.. vel det er feil)

(Dere spurte om drømmemannen :regn: )

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, uff.. husk at vi kvinner er vanskelige å forstå :D

Det er litt vanskelig å forklare hva jeg mener med det, og hvorfor. Jeg kan tenke meg det har noe med biologi å gjøre. Tror instinktet mitt søker en alpha-hann. Han trenger ikke være mørk og kjekk (eller jo, litt kjekk :P ) og tilbringe halve dagen på treningsstudio, men gjerne høyere og kraftigere enn meg, og se ut som han kan beskytte meg. Høres kanskje litt dumt ut, men mange jenter liker "en bamse som ser ut som han kan beskytte sin lille jente". Slik er det bare.

Husk at dette gjelder den perfekte mann... han finnes ikke :P

Selv om jeg svarer her at jeg ideelt sett ønsker meg en partner som oser mann, betyr det ikke at jeg ikke kan elske enn som "ikke er så heldig fra naturens side" (som også er fullverdige menn!).

Blir vel litt det samme som at menn flest foretrekker kvinner med kvinnelige former (dette er er og biologi).. Kvinner med gutterfasong er jo likevel fullverdige kvinner.

Greit nok. Men for å ha en alfa-mann til partner så bør vel du også være en alfa-kvinne da. Hvis ikke bør du nok overlate ham til de kvinnene som er det. Så: er du det eller er du det ikke?

Skrevet

Bortsett fra Bordeaux og Lilla Gorilla er det ingen her som liker at en mann interesserer seg for kunst, litteratur, kultur. Betyr det så lite at fyren er belest og velorientert om sånne ting - naturligvis i tillegg til politikk, historie og denslags?

Jeg spør fordi dette er noe jeg faktisk ser etter hos en kvinne. Ja, jeg vil gå såpass langt at det er en dealbreaker dersom hun ikke er up to standard når det gjelder akkurat dette. Hun trenger ikke være en racer på feltet, men være litt kultivert og dannet med et nødvendig minimum av breddekunnskaper.

Personlighet og væremåte er såklart viktigere, men slik jeg ser det avspeiles personlige egenskaper også i hvilke interesser man har.

Skrevet

Jeg har egentlig ikke så ekstremt mange spesifikke krav, annet enn at han ikke kan være for dominant. Jeg føler meg helt klaustrofobisk i forhold med menn som er veldig sjalu eller som er kjempeopptatt av å beskytte dama si 100% av tiden.

Ellers er det viktig at han er fordomsfri, positiv og har en avslappet personlighet. En som må planlegge alle detaljer flere år frem i tid eller er ekstremt ryddig er ikke mannen for meg. Jeg ville nok gått han på nervene ganske fort også. :fnise:

Jeg har ikke noen voldsomme preferanser når det gjelder yrke eller interesser, men han må være glad i dyr.

Ekstrem sløsing er ikke bra, men han kan ikke være en gjerrigknark heller.

Mørkt hår og mørke øyne er en fordel, men ikke et krav.

Skrevet

Bortsett fra Bordeaux og Lilla Gorilla er det ingen her som liker at en mann interesserer seg for kunst, litteratur, kultur. Betyr det så lite at fyren er belest og velorientert om sånne ting - naturligvis i tillegg til politikk, historie og denslags?

Jeg spør fordi dette er noe jeg faktisk ser etter hos en kvinne. Ja, jeg vil gå såpass langt at det er en dealbreaker dersom hun ikke er up to standard når det gjelder akkurat dette. Hun trenger ikke være en racer på feltet, men være litt kultivert og dannet med et nødvendig minimum av breddekunnskaper.

Personlighet og væremåte er såklart viktigere, men slik jeg ser det avspeiles personlige egenskaper også i hvilke interesser man har.

For meg er det i alle fall eit pluss om mannen er interessert i politikk/dagsaktuelle saker, og er rimeleg oppdatert. Eg ser gjerne at mannen er glad i å lesa også, sida det er ein av mine store interesser. Eg skreiv i innlegget mitt at mannen bør vera "generelt oppegåande" - tykkjer i grunnen dette går under den skildringa ;)

Skrevet

For meg er det i alle fall eit pluss om mannen er interessert i politikk/dagsaktuelle saker, og er rimeleg oppdatert. Eg ser gjerne at mannen er glad i å lesa også, sida det er ein av mine store interesser. Eg skreiv i innlegget mitt at mannen bør vera "generelt oppegåande" - tykkjer i grunnen dette går under den skildringa ;)

Bra! Da har vi tre dannede kvinner uten absurd fetisj for orangutanger, and counting :)

• Liker 1
Skrevet

Bra! Da har vi tre dannede kvinner uten absurd fetisj for orangutanger, and counting :)

Hehe, eg kan i alle fall seie såpass som at ein mann med vektløfting, fotball og øl som einaste interesser, står langt nede på min "interessant type-skala ;)

Skrevet

Hehe, eg kan i alle fall seie såpass som at ein mann med vektløfting, fotball og øl som einaste interesser, står langt nede på min "interessant type-skala ;)

Hmm, ikke vær for storforlangende mot oss menn nå da. Vi er jo aper, må vite. :gjeiper:

Skrevet (endret)

Personlighet: omsorgsfull, humoristisk, glad i barn, glad i livet.

Utseende: Har 3 lange forhold bak meg med menn som har vært totalt forskjellige mht utseende. Men liker jo menn som tar vare på seg selv. Utseende er viktig for meg da jeg faktisk må ha lyst på kjæresten min :lur:

Interesser: Bør helst ikke være en fotballidiot eller ha en altoppslukende interesse som han bruker all sin fritid og penger på, men flott at han har egne interesser samt er opptatt av det som skjer i samfunnet. Vi trenger ikke ha de samme interessene, bare flott at man kan gjøre ting hver for seg så lenge det ikke går utover forholdet.

Sosial status...Ønsker jo å møte en mann som er godt likt av sin familie og venner, en som tar vare på andre, er hensynsfull og hjelpsom.

Yrke: Viktigst at han har en jobb han trives med.

Økonomi: Er viktig! Flott om han tjener like mye som eller mer enn meg. At han er økonomisk ansvarlig, har en sparekonto og tenker på fremtiden, men må ikke være gjerrig.

Men hvor er denne mannen tro??

Endret av Elizia
Skrevet

Personlighet: omsorgsfull, humoristisk, glad i barn, glad i livet.

Utseende: Har 3 lange forhold bak meg med menn som har vært totalt forskjellige mht utseende. Men liker jo menn som tar vare på seg selv. Utseende er viktig for meg da jeg faktisk må ha lyst på kjæresten min :lur:

Interesser: Bør helst ikke være en fotballidiot eller ha en altoppslukende interesse som han bruker all sin fritid og penger på, men flott at han har egne interesser samt er opptatt av det som skjer i samfunnet. Vi trenger ikke ha de samme interessene, bare flott at man kan gjøre ting hver for seg så lenge det ikke går utover forholdet.

Sosial status...Ønsker jo å møte en mann som er godt likt av sin familie og venner, en som tar vare på andre, er hensynsfull og hjelpsom.

Yrke: Viktigst at han har en jobb han trives med.

Økonomi: Er viktig! Flott om han tjener like mye som eller mer enn meg. At han er økonomisk ansvarlig, har en sparekonto og tenker på fremtiden, men må ikke være gjerrig.

Men hvor er denne mannen tro??

Ingen ublu krav det der, men jeg stusser litt over at du ønsker at han skal tjene mer enn deg. Hvorfor det, egentlig? Like mye er jo greit, men sett at fyren hadde hatt samme ønske og foretrukket at du tjener mer enn ham? Kverulerer ikke, men jeg synes det er litt rart iom at vi har likestilling nå. For min del foretrekker jeg at dama matcher meg på noen viktige områder, som f.eks. at hun er velutdannet (nei, jeg snakker ikke bachelor nå), har ambisjoner, tjener bra eller kommer til å gjøre det. Men jeg krever ikke mer av henne på dette punktet enn jeg gjør av meg selv, så derfor spørsmålet mitt: hvorfor skal han tjene MER enn deg ønsker du?

Skrevet

1. Personlighet:

Humoristisk sans (helst en som matcher min egen sånn noenlunde), intelligent, snill men ikke dumsnill, ærlig, stabilt godt humør (ikke grinebiter som ergrer seg over alt og alle), selvsikker, i stand til å si fra når han er uenig i noe. Og så skader det vel ikke om han er trofast også. ;)

2. Utseende:

Middels kraftig (ikke tykk, ikke spjæling), mørk blond eller mellomblond og kortklipt hår. Litt markerte trekk er fint og ikke for stor munn. Og av en eller annen grunn faller jeg oftest for menn som ikke er så veldig høye så jeg må nesten føre opp "middels høy" :ler: Og så må han ha pene hender. Dessuten er det en selvfølge for meg at han har normalt god hygiene - han må kjenne til hvordan man bruker både dusj, såpe, tannpasta og vaskemaskin...

3. Interesser:

Vil helst ha'n litt allsidig, men skader ikke om han er teknisk interessert (data, biler og båter er det helt greit om han liker), må ha OK allmenkunnskaper og like å lese en bok innimellom. Hvis han ikke er sportsidiot eller innbitt musikkelsker så er det et pluss i mine øyne, men fint om han er såpass kulturelt interessert at han har glede av en konsert eller en teaterforestilling av og til.

4. Sosial status blant venner/famile/osv:

Hva mener du egentlig med det? Utover det at han har en eller annen fast jobb å gå til så bryr det meg ikke det minste.

5. Yrke:

Det er heller ikke noe jeg ville vektlegge stort, men jeg hadde ikke sett på det som negativt om han var ingeniør eller håndtverker.

6. Økonomi:

Må være ordnet, dvs. han må få betalt regningene sine og ha en fast inntekt så jeg slipper å forsørge ham på permanent basis. Om han tjener mye eller lite er uinteressant så lenge han klarer sine forpliktelser og er fornøyd med det han driver med.

Gjest LillaGorilla
Skrevet

Greit nok. Men for å ha en alfa-mann til partner så bør vel du også være en alfa-kvinne da. Hvis ikke bør du nok overlate ham til de kvinnene som er det. Så: er du det eller er du det ikke?

Nå snakker vi jo om "den perfekte mann".. så i mine drømmer er jeg en alfa-kvinne og får alfa-hannen :) I virkeligheten? Vel, jeg er singel da :P Det sier jo sitt! Så kanskje jeg ikke er en alfa-kvinne..

Skrevet

Nå snakker vi jo om "den perfekte mann".. så i mine drømmer er jeg en alfa-kvinne og får alfa-hannen :) I virkeligheten? Vel, jeg er singel da :P Det sier jo sitt! Så kanskje jeg ikke er en alfa-kvinne..

Hva definerer en alfa-kvinne egentlig? Har fått forklart at en alfa-mann er mer dominant enn vanlige "beta-hanner". Vil ikke det si at han sannsynligvis ønsker en kvinne han kan dominere da?

Skrevet

Hva definerer en alfa-kvinne egentlig? Har fått forklart at en alfa-mann er mer dominant enn vanlige "beta-hanner". Vil ikke det si at han sannsynligvis ønsker en kvinne han kan dominere da?

I våre dager har vi bare kjernefamilie - så lenge det varer.

Og da er paret automatisk alfa-hann/hunn i sin lille familie (flokk). Altså forutsatt at de har mindreårige barn i sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...