Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Er ABB nazist?

Nei.

Videoannonse
Annonse
Gjest Rosemor
Skrevet (endret)

Både og. Han aksepterer ikke-muslimer i Norge og uttrykker også beundring for en del trekk ved f. eks enkelte asiatiske kulturer.

Jeg vil bare utdype litt om hva jeg mente med "kulturblanding".

Jeg har ikke lest manifestet hans, men ut i fra det jeg ellers har lest av det han har skrevet, setter han likhetstegn mellom norsk kultur og europeisk kultur, og at han derfor ikke anså vestlig innvandring til Norge som kulturblanding. Dette var derfor akseptabelt etter hans syn.

Jeg skal ikke være skråsikker på at jeg ikke har misforstått, det har vært så mye informasjon de siste par dagene, men dette var i alle fall hva jeg mente å ha lest.

Endret av Rosemor
Skrevet

Hva var han da?

Kina, nazi-tyskland og sovjetunion kan gjerne "fungere" men...

Hva han var? Han var og er en dypt forstyrret mann. En mann som har en virkelighetsoppfatning som ikke henger på greip.

• Liker 1
Skrevet
Ja, for det han trodde på. Han ble også definert som terrorist.

Bevis, takk.

Fordi SSB, media etc har startet med å kriminalisere naturbaserte menneskesyn og biologi.

Hva er det du babler om? Du vrøvler jo bare i vei. Det er nesten umulig å skjønne hva du prøver å si.

Ja...men siden den ene ofte har en annen hudfarge så vegrer folk seg fra å konfrontere?

Hæ? Hva pokker har dette med det jeg skrev å gjøre?

Skrevet
Dine kommentarer er ikke verdt å kommenterere.

For et selvmotsigende fjols du er som gjør nøyaktig det du påstår det ikke er verdt å gjøre. Epic fail.

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har oppdaget det som kjemper jeg i dette øyeblikk for mine meninger og mine barns rettigheter til å tro på det de mener er riktig (og da tenker jeg ikke bare på religion).

Du mener imidlertid at du har rett til å latterliggjøre meg og mine barns tro, enten det er kristendom, Islam eller for den saks skyld påstanden om at jorden er flat.

Det er dette jeg mener er feil. Du må gjerne argumentere for ditt syn, men du har ingen rett til å latterkiggjøre og tråkke på min, mine barns eller andres tro slik du mener du har.

Argumenter gjerne for å overbevise meg om jeg tar feil mht mine meninger og min tro.

Ingen kan frata dine barn retten til å tro på hva de vil men ingen kan heller frata noen retten til å være kritiske hvis de mener noens tro har negative konsekvenser.

For å ta noen litt ekstremt eksempel, er det feil å være kritisk til heksejaktene i middelalderen? Steining av kvinner i Iran? Eller ABBs meninger for den del?

Gjest Vampen
Skrevet

Jeg har ikke lest manifestet hans, men ut i fra det jeg ellers har lest av det han har skrevet, setter han likhetstegn mellom norsk kultur, og europeisk kultur, og at han derfor ikke anså vestlig innvandring til Norge som kulturblanding.

Ja, men det ser ut til at denne multikulturialismen hans hovedsakelig dreier seg om europeisk kultur blandet med muslimsk kultur. Han er pr definisjon ikke i mot ikke-vestlig innvandring, han er i mot muslimsk innvandring. Hinduer, buddhister, jøder ect., er velkomne, men de skal helst assimileres. Det er altså ikke "Norge for nordmenn" eller total stopp av ikke-vestlig innvandring han kjemper for.

Skrevet
Hvis noen snakker dritt eller latteliggjør dine barn vil de fleste av oss bli sint.

Er barna hans en maktfaktor i verden eller norge?

Vi er enig om at du ikke oppånår noen verdens ting om en avis trykker noen av disse tegningene. Dermed er det kun for å provosere muslimene. Er det verd det ???

Jo, man oppnår å vise at man ikke lar ytringsfriheten blir kneblet.

Hvis ja antar jeg at vi andre har lov til å erte på oss dine barn og at du bør spørre barna hvorfor de kommer løpende gråtende hjem.

Er barn en maktfaktor i verden eller norge?

• Liker 1
Skrevet
Du må lese en historiebok.

Nazismen er kollektivistisk.

Venstresiden er kollektivistisk. Høyresiden er individualistisk.

• Liker 2
Skrevet
Du mener imidlertid at du har rett til å latterliggjøre meg og mine barns tro, enten det er kristendom, Islam eller for den saks skyld påstanden om at jorden er flat.

Hvis du ikke ser forskjell på å kritisere en ideologi, og å mobbe barn, så er du ikke psykisk skikket til å delta i debatten.

• Liker 1
Gjest Rosemor
Skrevet

Ja, men det ser ut til at denne multikulturialismen hans hovedsakelig dreier seg om europeisk kultur blandet med muslimsk kultur. Han er pr definisjon ikke i mot ikke-vestlig innvandring, han er i mot muslimsk innvandring. Hinduer, buddhister, jøder ect., er velkomne, men de skal helst assimileres. Det er altså ikke "Norge for nordmenn" eller total stopp av ikke-vestlig innvandring han kjemper for.

Jeg tror vi er enige, men at jeg ikke formulerer meg like klart som du gjør.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke lest manifestet hans, men ut i fra det jeg ellers har lest av det han har skrevet, setter han likhetstegn mellom norsk kultur og europeisk kultur, og at han derfor ikke anså vestlig innvandring til Norge som kulturblanding. Dette var derfor akseptabelt etter hans syn.

Jeg skal ikke være skråsikker på at jeg ikke har misforstått, det har vært så mye informasjon de siste par dagene, men dette var i alle fall hva jeg mente å ha lest.

Etter hva jeg forstår var han heller ikke kritisk til Hinduistisk og Buddhistisk kultur. Virker som det var Islam mot resten.

Gjest Rosemor
Skrevet

Er det lov å quote deler av manifestet?

Det ble sitert fra manifestet i en annen tråd i går, og det står fremdeles, så jeg regner med det...

Gjest Vampen
Skrevet

Jeg tror vi er enige, men at jeg ikke formulerer meg like klart som du gjør.

Ja, og det er også et poeng at han ønsker at andre minoriteter skal bidra i kampen mot muslimene. Psyke, psyke mannen..

Gjest Vampen
Skrevet

Det ble sitert fra manifestet i en annen tråd i går, og det står fremdeles, så jeg regner med det...

Men i går linket vi også til det, og det er ikke lov nå, så det er ikke godt å si. :)

Skrevet

Er det lov å quote deler av manifestet?

Hvorfor skulle du ikke kunne gjøre det?

Post gjærne en link til hvor vi kan finne det, sikkert mange som kunne tenke seg å ta en titt inn i hodet til denne personen.

Gjest Vampen
Skrevet

Uff, nå begynner det å komme navn og bilder.. :tristbla:

Gjest Vampen
Skrevet

Hvorfor skulle du ikke kunne gjøre det?

Post gjærne en link til hvor vi kan finne det, sikkert mange som kunne tenke seg å ta en titt inn i hodet til denne personen.

Vi linket til det i går, men fikk beskjed om at det ikke er lov fordi KG ikke ønsker å være med på å spre budskapet hans. Men linkes til det andre steder, bla VGD.

Gjest Vampen
Skrevet (endret)

Uansett, jeg tar sjansen, så får heller moddene slette og gi beskjed om det ikke er lov:

Q: Do you oppose all aspects of multiculturalism?

A: No, I don’t. I support the continued consolidation of non-Muslim Europe and an unconditional support to all Christian countries and societies (Israel included), in addition to continuing our good relationships with all Hindu and Buddhist countries.

As such, I don’t support the deportation of non-Muslims from Europe as long as they are fully assimilated (I’m a supporter of many of the Japanese/Taiwan/South Korean policies/principles). However, we should take a break from mass immigration in general (as of 2008 numbers). Any future immigration needs to be strictly controlled and exclusively non-Muslim. Emphasis should be on individuals who can greatly benefit Europe in some way. This immigration break should be used to demonstrate clearly that Europe will no longer serve as the dumping ground for excess population growth in other countries. We have cultures that we’d like to preserve, as well, and cannot and should not be expected to accept unlimited number of migrants from other countries.

The Islamic world on the other hand should be completely isolated and Islam reclassified and banned as a fascist/imperialistic and genocidal political ideology.

Endret av Vampen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...