Gå til innhold

Stor eksplosjon i Oslo


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du må ikke sove av Arnulf Øverland.Dette er fra slutten av mellomkrigstiden som en advarsel på hva som var i ferd med å skje.

Hitler ga ut et manifest , men de færreste hadde tatt dette på alvor. Håper skikkede fagfolk leser og analyserer dette i kontakt med rette myndigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aliyyah

ABB "vant" kanskje et slag, men vi skal vinne krigen.

Vold fører ikke til noe. Jeg synes vi skal bli bedre til å bry oss om andre.

Og selv om jeg ikke kjenner noen av dere her på KG så vil jeg si: Jeg er glad i deg. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ABBs favoritt film ?

-Nuts.

Hva er hans fav sang ?

-De gerne har det godt , av Teigen.

Hva var Saddams fav film ?

-Hang Em High.

Hva er likheten mellom ABB , Pekka Auvinen og Winona Ryder ?

-De fant alle ut at Reality Bites.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så synd på henne? Typisk sandblåst bimbo. Hun har det sikkert helt kult.

Slikt som dette er det mest patetiske jeg har hørt.

Nå er det flere hatsider på blogger og forumer om CW og jeg som hører overalt at "Norge står sammen, blabla, kjærlighet og null hat" overalt men alikevell skal hele norge hakke på denne ene personen.

Det forstår jeg faen ikke.

Jeg kjenner CW jævlig godt og skjønner ho gjorde en feil på et innlegg men når det ble så ille at hun måtte bytte bloggplatform pga. slike dumme kommentarer som det - blir jeg forferdelig provosert.

Når folk snakker nesten verre til henne enn til denne terroristen som har skyld i alt begynner jeg faen meg å lure...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanksje det har gått meg hus forbi, men har de funnet den siste personen på utøya siden de avslutter søket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke de har funnet alle? Arbeid foregår forsatt der borte.

Endret av *Numi*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt som dette er det mest patetiske jeg har hørt.

Nå er det flere hatsider på blogger og forumer om CW og jeg som hører overalt at "Norge står sammen, blabla, kjærlighet og null hat" overalt men alikevell skal hele norge hakke på denne ene personen.

Det forstår jeg faen ikke.

Jeg kjenner CW jævlig godt og skjønner ho gjorde en feil på et innlegg men når det ble så ille at hun måtte bytte bloggplatform pga. slike dumme kommentarer som det - blir jeg forferdelig provosert.

Når folk snakker nesten verre til henne enn til denne terroristen som har skyld i alt begynner jeg faen meg å lure...

Jeg har lest 2 innlegg av denne personen som var direkte smakløse. Skjønner at hun har fått kritikk for å si det sånn. Jeg aner ikke hva slags kommentarer denne personen har fått, for det leste jeg ikke, men skamme seg burde hun. Og jeg er enig med Mann 42 at hun virket rimelig blåst når hun skrev det hun gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ble det egentlig av fergen? Var det den AUF lederen dro med? Hvorfor la den seg ikke midtfjords for å ta imot alle de som kom svømmende. Måtte jo være plass til minst 50 stk på den.

Dette har jeg også lurt litt på. Hvorfor valgte man ikke å kjøre litt rundt øya, med litt avstand, for å se om det var folk i sjøen. 9 stk reddet livet sitt på den fergen, men man kunne sikkert ha reddet flere. Det er naturligvis lett for meg å si dette nå, men det er noe som bør komme fram i lyset. Kunne man ha reddet flere ved å bruke fergen som en "livbåt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michelle82

Dette har jeg også lurt litt på. Hvorfor valgte man ikke å kjøre litt rundt øya, med litt avstand, for å se om det var folk i sjøen. 9 stk reddet livet sitt på den fergen, men man kunne sikkert ha reddet flere. Det er naturligvis lett for meg å si dette nå, men det er noe som bør komme fram i lyset. Kunne man ha reddet flere ved å bruke fergen som en "livbåt"?

Ambulanse personallet på fastlandet ble truffet av kuler. De hadde blitt skutt ned med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også lurt litt på. Hvorfor valgte man ikke å kjøre litt rundt øya, med litt avstand, for å se om det var folk i sjøen. 9 stk reddet livet sitt på den fergen, men man kunne sikkert ha reddet flere. Det er naturligvis lett for meg å si dette nå, men det er noe som bør komme fram i lyset. Kunne man ha reddet flere ved å bruke fergen som en "livbåt"?

Det ligger en artikkel på Nettavisen om dette (får ikke til å legge inn link nå). Foreslår at dere leser den før spekulasjonene og etterpåklokskapen tar helt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På radioen tidligere i dag sa de at alle var funnet, og at politiet regnet med at ID kontrollen var ferdig i løpet av morgendagen.

At søket i vannet var ferdig, men at de forsatt arbeider på øya, men kun krimteknisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ambulanse personallet på fastlandet ble truffet av kuler. De hadde blitt skutt ned med en gang.

De ble da ikke truffet.

Og det er ikke sikkert at ABB hadde fått med seg at det var en båt/ferge som sirklet rundt øya. Det er klart at det er ingen som kan svare på dette nå. Men jeg synes i alle fall at det er rart at man ikke valgte å gjøre det på en annen måte. Spesielt med tanke på hvor mange mennesker som oppholdt seg på Utøya på det tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ble da ikke truffet.

Og det er ikke sikkert at ABB hadde fått med seg at det var en båt/ferge som sirklet rundt øya. Det er klart at det er ingen som kan svare på dette nå. Men jeg synes i alle fall at det er rart at man ikke valgte å gjøre det på en annen måte. Spesielt med tanke på hvor mange mennesker som oppholdt seg på Utøya på det tidspunktet.

De ble ikke truffet, men de ble skutt etter. For min del er det nok for å kunne si at det ikke var trygt for dem å oppholde seg i vannkanten. At ABB skøt etter andre båter og folk som svømte i vannet er dessuten en indikasjon på at han så hva som befant seg i vannet, en saktegående ferje uten gjemmesteder full av folk ville nok vært et fristende mål for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ble ikke truffet, men de ble skutt etter. For min del er det nok for å kunne si at det ikke var trygt for dem å oppholde seg i vannkanten. At ABB skøt etter andre båter og folk som svømte i vannet er dessuten en indikasjon på at han så hva som befant seg i vannet, en saktegående ferje uten gjemmesteder full av folk ville nok vært et fristende mål for ham.

Likevel, det kan man ikke vite. Etter det jeg har fått med meg reiste denne fergen kort tid etter at skytingen startet. Dersom fergen hadde sirklet litt, med god avstand fra øya, så er det ikke umulig at flere kunne ha svømt mot fergen. ABB kunne på ingen måte ha hatt kontroll over hele øya og området rundt øya hele tiden.

Endret av Berentsens
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jytte

De ble ikke truffet, men de ble skutt etter. For min del er det nok for å kunne si at det ikke var trygt for dem å oppholde seg i vannkanten. At ABB skøt etter andre båter og folk som svømte i vannet er dessuten en indikasjon på at han så hva som befant seg i vannet, en saktegående ferje uten gjemmesteder full av folk ville nok vært et fristende mål for ham.

Der var gjemmeplasser på ferjen. De som var ombord hadde ligget på gulvet inni førerhuset i en halvtime mens de reiste fra øya.

Men det har ingenting for seg å diskutere det nå. Det som er det tragiske er at de som var kjente på øya skulle bedt alle komme seg inn i de u\"ukjente" grottene ved vannkanten. Her hadde ABB ingen sjanse å komme til uten å gå i sjøen selv. Alle som kom seg dit kom fra attentatet fysisk uskadet.

Endret av Jytte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...