Rumleskaft Skrevet 19. juli 2011 #1 Skrevet 19. juli 2011 Hei! Jeg har akkurat lest igjennom den andre tråden med mange ivrige, kjempeflinke og inspirerende damer som skulle gå ned noen kilo og stramme opp litt før sommeren. Tenkte å henge meg på gjengen, men det så ut til at den tråden stoppet i slutten av juni når verste ferien var igang.. :gjeiper: Så da tenkte jeg at vi kan starte en ny en, peppe hverandre, og holde hverandre med cyberselskap Jeg kan jo begynne med å "presentere" meg selv; Jeg har ikke badevekt ikke fordi jeg er en av dem som er redd for å gå på vekten, men fordi jeg heller ser meg i speilet og bruker målebånd for å se resultater. Vurderer å kjøpe en badevekt imorgen da, men må nok sove på det Jeg er 163 høy og gjetter på at jeg veier rundt 54-55 kg (det var det jeg veide sist og mye har ikke endret seg siden det), men de sier jo at muskler veier mer enn fett. Det er derfor jeg er så lett Grunnen til at jeg nå vil stramme opp og miste litt håndtak og sånt, er bildene fra sydenferien Som sagt, bryr meg ikke om vekten, så lenge målene blir mindre og jeg er fornøyd med det jeg ser i speilet! Idag, en uke ut i trening, målte jeg 72 cm på det smaleste rundt midjen, og 95 rundt rumpa (der vil jeg helst ha litt mer muskler. Flat as a pancake er alt jeg har å si). Det verste er håndtakene på sidene og fettet på ryggen (selv eksen min kommenterte det.. ) Jeg har ikke lagt om kostholdet mitt mer enn at jeg prøver(!!) å kutte ut søtsaker og snacks (smågodt og chips er mine verste fiender!) og kun holde det til lørdagen. Idag har jeg syklet litt på ergometersykkelen jeg har hjemme, 10 minutt styrke, så tilbake på sykkelen. Alt i alt 45 minutter, og svetten piplet. Så, det var litt om meg Jeg trenger sårt en workoutbuddy eller ti!
Gjest Høne Pøne Skrevet 19. juli 2011 #2 Skrevet 19. juli 2011 jeg vil gjerne være din workout buddy trenger noen å trene "sammen" med, og selv om man ikke er fysisk tilstede så hjelper det litt på. jeg har trent i litt over en mnd nå, 30 days shred dvd-en til Jillian Michaels og har fått gode resultater allerede. Har ikke veid meg, men tenker litt som deg; fokuserer ikke på vekta men heller på det jeg ser i speilet. Så har vel trent i 5 uker nå ca. men trenger motivasjon til å fortsette selv om kroppen er på god tur dit jeg vil. er enda en god vei til målet mitt. som er strammere rumpe, lår (virkelig mitt problem område!), mage, hofter og ikke minst mine "kjære" LOVE-HANDELS
Rumleskaft Skrevet 19. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2011 Hehe høres ut som vi er i nesten samme båt! Har du fulgt et spesielt kosthold, eller spiser du det samme som før? 5 uker er jo kjempebra! Jeg har aldri holdt ut så lenge før.. og nettopp derfor trenger jeg workout buddyer sånn at noen kan holde meg i skinnet, og jeg faktisk har noe å fortelle noen dager i uken
Dragonfly84 Skrevet 19. juli 2011 #4 Skrevet 19. juli 2011 Ja, jeg blir gjerne med! Jeg er 166 cm og veier ca 68 kg, og skulle gjerne gått ned minst 5 kg. I tillegg vil jeg komme i bedre form! Bli sterkere i kroppen, og kunne gå ei mil uten å bli sliten, og jogge 5 km. Nå har jeg kommet i gang såpass at den lengste gåturen hittil var 9 km, men da ble jeg ganske sliten etterpå. Jogginga har jeg så vidt begynt med, men pga kneproblemer må jeg prate med fysioterapeuten før jeg begynner ordentlig. Nå er det mest hurtig gange med bittelitt jogging et par ganger på turen.
Rumleskaft Skrevet 19. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 19. juli 2011 Velkommen skal du være! 9 km er jo kjempebra!! Jogging er jeg skikkelig dårlig på selv, blir veldig korte intervaller når jeg gjør det på turene mine. Håper du får kommet skikkelig igang med det snart da!
Dragonfly84 Skrevet 19. juli 2011 #6 Skrevet 19. juli 2011 Takk! Ja, håper jeg også. Lange eller raske gåturer må jo være ganske mye bedre enn ingenting, hvert fall! Forresten, 45 minutter på sykkel er bra :D Jeg klarer bare maks 30 min enda, men det er da en start!
Gjest Høne Pøne Skrevet 19. juli 2011 #7 Skrevet 19. juli 2011 Hehe høres ut som vi er i nesten samme båt! Har du fulgt et spesielt kosthold, eller spiser du det samme som før? 5 uker er jo kjempebra! Jeg har aldri holdt ut så lenge før.. og nettopp derfor trenger jeg workout buddyer sånn at noen kan holde meg i skinnet, og jeg faktisk har noe å fortelle noen dager i uken jeg spiser så og si det samme som før. jeg har bare sluttet å spise snop i ukedagene og koser meg heller når det er helg. en dag i uken har jeg faktisk lov til å spise akkurat det jeg vil. må jo ha noe å glede meg til prøver å lage sunne versjoner av de gamle matrettene, bytter ut smør med olje f.eks, spiser mer fisk, mer grønnsaker og litt mindre saus. er ikke store forandringene jeg har gjort egentlig. men øvelsene under treningen har vært såpass effektive at jeg tror ikke at kostholdet har hatt mye å si egentlig.
cardigan Skrevet 19. juli 2011 #8 Skrevet 19. juli 2011 Jeg er med!! Litt om meg: jeg startet å slanke meg i februar og har gått ned fra 68,7 til nåværende vekt 60,7. Jeg har vært nede på 59,7 men pga ferie i Hellas og hos svigers så svinger vekta litt. Min plan videre er å gå ned til 55 kg å se om trivselsvekta er der. Jeg er generelt tynn men har den klassiske pølsen rundt magen. Gørr!! Litt mindre lår hadde heller ikke gjort noen skade på selvbildet! Måten jeg går ned i vekt på er å spise mindre brød (min store synd), godterier og chips. Jeg spiser mye knekkebrød og grønnsaker. Skal også bli flink å ta proteinshake siden jeg ikke spiser kjøtt. Jeg trener 3-4 ganger i uken, men tror jeg skal prøve på litt mer når høsten kommer spinning, step og bodypump er timene jeg går mest på. Sliter med beinhinnebetennelse, så må være alternativ og trene etter hvor vondt det er! Nå håper jeg denne tråden blir holdt aktiv ) Lykke til :D Ps: jeg veier meg på onsdager
Gjest Høne Pøne Skrevet 20. juli 2011 #9 Skrevet 20. juli 2011 vi kan jo opprette en trenings side på face hvis noen er interessert i det? er kanskje litt lettere å holde seg oppdatert der
Dragonfly84 Skrevet 20. juli 2011 #10 Skrevet 20. juli 2011 Hadde problemer med en vond fot i dag, men det ble hvert fall en gåtur på 6 km, i solskinnet sammen med kjæresten Jeg må bli flinkere med kostholdet! Jeg har begynt å spise mer protein, og mindre hvetemel og sukker. Håper det gir resultater snart!
cardigan Skrevet 20. juli 2011 #11 Skrevet 20. juli 2011 I dag har jeg vært flink grønnsaker og dip som filmkos! Hadde en kopp kakao, men kalorimessig gjør det ingenting. Ingen trening for jeg er på besøk noen dager. Men jeg er fornøyd alt i alt
Gjest Iah Skrevet 20. juli 2011 #12 Skrevet 20. juli 2011 Jeg tror jeg slenger meg med her. Kommer med nærmere presentasjon i morgen, må bare huke av denne på mine innlegg.
Rumleskaft Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #13 Skrevet 21. juli 2011 Uff, igår var jeg ikke flink! Dagen startet fint med knekkebrød og egg til frokost. Plutselig fikk jeg og min sønn hver sin gratis kroneis, så da ble det en og en halv på meg Dro på badeland med familien, så jeg fikk tatt meg et par svømmelengder heldigvis. Kanskje 10-15 minutter. Min sønn fikk pommes frites, og delte så fint med meg Så kjøpte min mor cookies og satte dem rett foran nesen min. Gi meg èn normal person som klarer å stå imot ble en og en halv cookie også, ganske store, sånne fra 4-pakninger. Spiste makrell til middag, men da hadde jeg allerede bestemt meg for at dette fikk være ukens "spisedag" hvor jeg kan unne meg det jeg vil, så jeg drakk et glass brus også Smalt kneet i kanten på bordet så det ble opphovnet og ubevegelig, så fikk ikke syklet heller. Uansett, håper dagen idag blir bedre! Kjekt å se at dere andre er flinke!!! Siden på facebook høres ut som en god idè!
Rainbow90 Skrevet 21. juli 2011 #14 Skrevet 21. juli 2011 Slenger meg på her jeg også. Stramme opp litt, bedre kondis og høyere tanker om meg selv er målet. Jogget 40 minutter på tirsdag, 20 av dem i bratt opp- og nedoverbakker. Styrkeøvelser på slutten. Onsdag(i går) ble det 40 minutters gåtur, da hofta mi ikke er helt stabil om dagen. Likevel har jeg ikke dårlig samvittighet, for 2 timer med håndsag og rydding av busker er knall styrketrening. Samtidig måtte 7 trillebårer med tung last ned en bakke.. Trenger jeg nevne at alle muskler er støle som fy i dag??
Rumleskaft Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #16 Skrevet 21. juli 2011 Har begynt med Kromtabletter idag da! Håper det hjelper innen et par dager, merker ingenting enda
Gjest Iah Skrevet 21. juli 2011 #17 Skrevet 21. juli 2011 Da var det tid for presentasjon. Jeg er 163 høy og veier rundt 50 kg, har ikke vekt. Mitt mål er på ingen måte å gå ned i vekt, men å komme i form. Kondisjonen min er horribelt dårlig og muskler er mangelvare. Jeg hater alt som har med trening å gjøre, og dette sammen med at jeg har et grusomt dårlig utgangspunkt gjør at jeg må begynne veldig forsiktig. Minimumskravet mitt er å bli svett/andpusten to ganger i uken. Jeg er ikke medlem på noe treningssenter da økonomien ikke tillater det for øyeblikket. Til høsten når det begynner å bli utrivelig å trene ute, skal treningsstudio vurderes på nytt. Hvis jeg har holdt ut så lenge, er ikke interessert i å være støttemedlem. Når det gjelder mat prøver jeg å holde godterier til lørdager, men det er slett ikke alltid jeg lykkes med det. Utover det spiser jeg som jeg ønsker, selv om jeg selvsagt prøver å ta sunne valg. Hittil denne uken har jeg ikke trent, men planlegger en joggetur i kveld. Og nå som jeg har skrevet det i denne tråden må jeg vel bare! :gjeiper:
cardigan Skrevet 21. juli 2011 #18 Skrevet 21. juli 2011 Har hatt en flink dag i dag også. Glede meg til å være usunn i morgen kveld off altså!
Gjest Høne Pøne Skrevet 21. juli 2011 #19 Skrevet 21. juli 2011 jeg er så lat idag....og jeg MÅ trene fordi jeg hadde treningsfri igår.......arrgh! hvor får man kjøpt treningsmotivasjon??
Rainbow90 Skrevet 21. juli 2011 #20 Skrevet 21. juli 2011 Dagens økt er unnagjort. Løpeturen utgikk til fordel for lemping av høybunter.. 17 store trillebårer har man kjørt med tung lass også, så har ingen dårlig samvittighet Med andre ord er armer, rygg og kjernemusklatur fått kjørt seg i dag. Magen og lårene ser mindre ut, hvertfall i speilet på soverommet. Motivasjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå