Poppie Skrevet 23. mars 2017 #1281 Del Skrevet 23. mars 2017 2 minutter siden, Siri_H skrev: Haha, har måtte ta meg skikkelig sammen når det gjelder kosthold. Lagt på med 5 kilo siden jul, bare fordi jeg synes jeg må ha en belønning mens jeg skriver... Men nå har jeg bestemt meg for at det får være nok, behøver ikke ødelegge kroppen i tillegg til alt sosialt liv, jobb og en evig dårlig samvittighet for at jeg ikke skriver. Haha, jeg også prøver. Eller, mer som at jeg går til skolen istedet for å ta bussen,og jeg prøver å trene minst et kvarter hver eneste dag. 2 mnd igjen til innlevering, prøver trøste meg med at det er begrenset hvor mye man kan legge på seg på 60 dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri_H Skrevet 24. mars 2017 #1282 Del Skrevet 24. mars 2017 Nok en dag hvor jeg kunne skrevet masse (fordi jeg ikke har hatt noe spesielt å gjøre på jobb og har hatt mange timer disponibelt)... Hva har jeg gjort? googlet feriereiser og hengt på KG. Jeg fortjener strengt tatt ikke noen mastergrad... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppie Skrevet 3. april 2017 #1283 Del Skrevet 3. april 2017 Jeg. Mangler. Motivasjon. Flere og flere rundt meg utsetter masteren et halvt år. Jeg har kommet kortere enn dem i skrivingen, og jeg vil IKKE utsette. Superstressa, men ikke stressa nok til å skrive. Æsj. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 3. april 2017 #1284 Del Skrevet 3. april 2017 Jeg slo sammen dokumentene mine i dag... 10 av 80 til 100... Det kan jo gå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppie Skrevet 3. april 2017 #1285 Del Skrevet 3. april 2017 3 timer siden, Verdande skrev: Jeg slo sammen dokumentene mine i dag... 10 av 80 til 100... Det kan jo gå? Skal du levere til våren? Jeg har en halv side, og skal også levere 80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linaria Skrevet 3. april 2017 #1286 Del Skrevet 3. april 2017 Søkt på master! Forhåpentligvis kan jeg henge i denne tråden til høsten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 4. april 2017 #1287 Del Skrevet 4. april 2017 6 timer siden, Poppie skrev: Skal du levere til våren? Jeg har en halv side, og skal også levere 80 Skal levere nå i mai ja! We can do it! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri_H Skrevet 4. april 2017 #1288 Del Skrevet 4. april 2017 I dag er det nøyaktig en måned til fristen jeg har satt meg for å bli ferdig med masteren (selve innleveringen er ikke før i juni, men jeg vil være ferdig med mesteparten av skrivearbeidet til 4. mai). Prøver nå å skrive resultatkapittel, men synes det var mye vanskeligere enn forventet. Resultatene av spørreundersøkelsen min er enkle å framstille, det er bare noen grafer og tekst. Men det å sammenfatte intervjuene på en god måte er noe dritt... Pr i dag har jeg da et introduksjonskapittel, metodekapittel, teorikapittel og et halvveis ferdig resultatkapittel. Gruer meg så sinnsykt til å begynne med drøftingen i drøftingskapittelet. HATER drøftingsoppgaver, og føler jeg bare skriver pjatt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PandA# Skrevet 4. april 2017 #1289 Del Skrevet 4. april 2017 10 timer siden, Poppie skrev: Skal du levere til våren? Jeg har en halv side, og skal også levere 80 Har dere sidetallsbegrensninger/minimumskrav på sider på oppgaven? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppie Skrevet 4. april 2017 #1290 Del Skrevet 4. april 2017 4 timer siden, Verdande skrev: Skal levere nå i mai ja! We can do it! Ja, jeg har også trua! Må iallefall ha det 1 time siden, PandA# skrev: Har dere sidetallsbegrensninger/minimumskrav på sider på oppgaven? Nei, men er forventet at vi skal ha rundt 30 000 ord eller 80 sider. Veilederen min mener det er bedre med 65 sider med kvalitet fremfor å pushe det kun for ordene, så vi får se hva vi lander på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PandA# Skrevet 4. april 2017 #1291 Del Skrevet 4. april 2017 1 time siden, Poppie skrev: Nei, men er forventet at vi skal ha rundt 30 000 ord eller 80 sider. Veilederen min mener det er bedre med 65 sider med kvalitet fremfor å pushe det kun for ordene, så vi får se hva vi lander på Det er jo litt deilig å ha noe å forholde seg til med hensyn på ord/sider etc vil jeg si. Hos oss er det ville vesten. Ingen sidetall eller ordmengde. Ser flere jeg kjenner som har levert tidligere har skrevet mellom 100 og 130 sider.... Får litt noia av å tenke på det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppie Skrevet 4. april 2017 #1292 Del Skrevet 4. april 2017 1 time siden, PandA# skrev: Det er jo litt deilig å ha noe å forholde seg til med hensyn på ord/sider etc vil jeg si. Hos oss er det ville vesten. Ingen sidetall eller ordmengde. Ser flere jeg kjenner som har levert tidligere har skrevet mellom 100 og 130 sider.... Får litt noia av å tenke på det... Oi, så dere har null? Det må da være noen formelle krav eller veiledning? Hva sier veilederen din i forhold til ditt tema da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PandA# Skrevet 4. april 2017 #1293 Del Skrevet 4. april 2017 8 minutter siden, Poppie skrev: Oi, så dere har null? Det må da være noen formelle krav eller veiledning? Hva sier veilederen din i forhold til ditt tema da? Har formelle krav i forhold til oppsett- intro, metode, resultat og diskusjon etc etc, men ikke til sidetall eller ordmengde max/min grense. Så i teorien skal en oppgave på 60 sider som er skrevet godt være like bra som en oppgave på 130 sider skrevet godt. Tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 4. april 2017 #1294 Del Skrevet 4. april 2017 1 time siden, PandA# skrev: Har formelle krav i forhold til oppsett- intro, metode, resultat og diskusjon etc etc, men ikke til sidetall eller ordmengde max/min grense. Så i teorien skal en oppgave på 60 sider som er skrevet godt være like bra som en oppgave på 130 sider skrevet godt. Tror jeg. Lengre oppgaver betyr ikke nødvendigvis bedre oppgaver mener nå jeg I mange tilfeller (synes jeg) skriver folk evig lange tekster og er storfornøyd fordi de skriver mye, men hvis man skriver ti sider om noe som kunne blitt forklart på to sider, så kan jeg ikke se for meg at det slår heldig ut for kandidaten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri_H Skrevet 4. april 2017 #1295 Del Skrevet 4. april 2017 veilederen min sier også at kvalitet trumfer kvantitet. Han antar at masteren min bør ligge på ca 80 sider, men sier at han har sett dårlige masteroppgaver på 100 sider og veldige gode på 50 sider... Så da kjenner jeg at jeg bare legger meg et sted mellom 50-100 sider jeg Sist jeg hadde veiledning fikk jeg beskjed om at kravene til A og B blir strammet inn til denne sensuren, da UiS har for mange som får gode karakterer... jaja, det var jo kjempetiming å levere nå da - særlig siden jeg egentlig skulle levert i fjor hvis jeg hadde fulgt ordinært studieopplegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 5. april 2017 #1296 Del Skrevet 5. april 2017 Synes sidekravet er så ekkelt. Spesielt nå som jeg har fått beskjed om at vi skal bruke fotnoter som referansemetode! Det spiser jo opp en stor del av siden når jeg da refererer til tre-fire steder per side. Men men. Det er vel derfor det er 80-100 sider Barna er i barnehagen, mannen på jobb, været er fint, jeg vasker klær til påskeferie og skal jobbe.... Har satt i gang tomattimeren og focus-app på telefonen, og så blir det jo da litt bevegelse når jeg ordner klesvasken innimellom. Tenkte jeg skulle få sendt avgårde det jeg har til veileder i morgen, sånn at han evt. kan kikke litt på det og se om jeg er helt på villspor. Og så skal jeg jo da skrive hele påsken. Jauda. Det kan jo gå #optimist Motivasjonen er at jeg til neste år faktisk kan ha ordentlig påskeferie uten "I should be writing / reading" hengende over meg Fikk tips om å skrive rett i dokumentet. Ikke ha masse smådokumenter med litt tekst her og der, men ordne et med riktig utforming og alt, og det funker for meg! Det føles mye mer "ordentlig". Laget først et "skjellet" basert på utformingen som presenters i Hvordan bli en lykkelig masterstudent, og så fyller jeg på litt her og der og lager underkapitler underveis som jeg tenker det er naturlig. Syes faktisk at det fungerer greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri_H Skrevet 11. april 2017 #1297 Del Skrevet 11. april 2017 hvordan ligger dere an da folkens? Jeg har hatt planer om å skrive masse de siste 4 dagene.... men jeg har ikke åpnet dokumentet før for en time siden... Og det er 3 uker til jeg skal være ferdig med mesteparten av skrivingen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 11. april 2017 #1298 Del Skrevet 11. april 2017 Har som mål å skrive minst 500 ord hver dag, og det har jeg klart å holde rimelig bra! Har 20 sider nå, er optimistisk fortsatt! Men jeg merker det er hardt å være på påskeferie og skulle jobbe. Men jeg har liksom ikke noe valg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kraula Skrevet 11. april 2017 #1299 Del Skrevet 11. april 2017 Jeg er så lei av masteren at jeg tror helt ærlig at jeg gir faen i om jeg får D, så lenge jeg kan levere den 1. juni og være ferdig med det. Finnes ingen motivasjon igjen i denne kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppie Skrevet 11. april 2017 #1300 Del Skrevet 11. april 2017 Jeg har ikke tatt ferie, men hjernecellene mine har ikke fått med seg det...helt bomull, ekstremt frustrerende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå