Gå til innhold

Tråden for masterstudenter


Anglofil

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Kraula skrev:

Haha, vel, jeg har skrevet ingen og sitter også inne i dag.

 

Jeg skrev 400. Ga meg med det. Bare 10 000 ord igjen :frkk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Poppie skrev:

Jeg skrev 400. Ga meg med det. Bare 10 000 ord igjen :frkk:

Feel your pain! Har ikke skrevet metode- eller analysekapittel. Har 9 dager til siste veiledning og 20 dager til jeg MÅ være ferdig med alt. 

*leter etter et sted å henge seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Skrevet rett i overkant av 100 ord i dag.... Fint vær, så har vært ute med ungene hele dagen. Er der nå at jeg blir kvalm bare ved tanken på å skrive, men som dere kan jeg virkelig ikke utstå tanken på å utsette heller! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på studie hvor det er vanlig med hjemmeeksamen.   I alle fagene mine dette semesteret har foreleseren sagt at vi selv skal bestemme problemstilling for eksamensoppgaven vår. Synes det er dritt for det er jo vanskelig å velge problemstilling. Spesielt vanskelig å legge seg på riktig vanskelighetsgrad og man vil jo ha en god karakter.  Man vet jo ofte ikke hvor god problemstilingen er før man har gjort noe arbeid med den og på en hjemmeeksamen på 5 dager så har man jo ikke all verdens tid til å prøve seg frem. 

Anonymkode: 0e381...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Det har faktisk blitt 1000 ord til i dag, selv om veldig mye av det er innklippede sitater fra intervjuer og annet materiale. Satser på å ferdigstille scriptanalysen min fullstendig i løpet av dagen (jaok, kvelden) og få sendt den til han jeg dater så han kan lese korrektur. Da er det bare sju kapitler igjen å bli ferdig med:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg endelig levere, 1 år etter tiden! (Fikk sykemelding i høst så fikk derfor et ekstra semester uten problem). Har det siste året begynt på nytt studie for jeg orket ikke å bare styre med masteren siden jeg ikke klarte å levere på normert tid. Har vært utfordrende å fortsatt jobbe med den, men nå er jeg endelig i mål. Innleveringen er mandag, og jeg fikk i forrige uke beskjed fra veilederen at det så ut som jeg hadde full kontroll. Siden har jeg bare sittet og ordnet på småting. Nå er alt på plass, sammendrag, innholdsliste, tomme sider, kildelista er komplett. Det eneste jeg gjør nå er å lese gjennom oppgaven og pirke på det språklige, og fjerne tomme mellomrom o.s.v og ser ut alt er grafisk bra o.s.v. JEG ER SÅ UTÅLMODIG. Har bare lyst å levere den inn, men føler jeg må hale ut tiden og ikke forhaste meg. Men i helga leverer jeg, orker ikke å hale det ut til mandag. Ikke aner jeg hva jeg ligger på karaktermessig heller. Vet at temaet mitt er originalt og funna mine er gode og interessante, men er redd for å få trekk på metodevalg og teorien.

Høres luksus ut, men sitter og skriver hjemmeeksamen parallelt på det nye studiet her, så har lyst å bare levere den sånn at jeg klarer å fokusere bare på den. Blir liksom liggende å gnage i bakhodet selv om jeg har kontroll. 

Heier på alle dere! Dere er flinke, stå på! Det blir verdt det til slutt, håper jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man vet man er i masterbobla, på helt feil måte, når man vurderer om man skal kalle opp intervjupersonene etter spesifikke folk, og tar dette like på alvor som nybakte foreldre på navnejakt til barnet sitt. Vokt dere for tråden "Hva syns dere om disse navnene til de høyst reelle åttlingene jeg venter snart, og blir det dumt å kalle opp bare fire etter familie og gi de fire andre navn uten en spesiell historie? :) " på underforumet for graviditet, sier jeg bare.

:rolleyes::cry3:

Er drittlei! Skal levere i oktober da, så jeg er jo ikke så stressa som mange andre i tråden er akkurat nå, forståelig nok. Samtidig har dette studieløpet vært alt annet enn normert, droppa ut og søkte opptak på nytt for å fullføre, og jeg har holdt på å bale med dette i det som føles som evigheter. Har trua altså, og er veldig engasjert i og opptatt av temaet jeg skriver om, men denne masterprosessen er så altoppslukende. Man er så INNE I DET, på alle måter, om det gir mening? (Jeg skriver "man" i stedet for "jeg" for å få meg sjøl til å høres mindre klin kokos ut..:ler:) For eksempel så har jeg stilt spørsmål fra intervjuguiden til kjæresten min i søvne. Jeg har også fått antydninger fra de nærmeste om at jeg er like enspora og i stand til å vri alt over til et tema, selvsagt oppgaven min, som nyforelska folk er. 

Jaja. Det går i det minste fremover. 

Endret av Søgni
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Det er en kjempemerklig boble. Her forleden leste jeg igjennom intervjuene mine fordi jeg trengte mer empiri i analysen, og noen av informantene har svart så bra, og dermed gitt meg så mye hjelp med oppgaven nå i innspurten føler jeg, at jeg får lyst til å gi dem en stor klem. Og jeg er IKKE en klemmer. Jeg ble sånn helt seriøst litt rørt tror jeg, de skulle bare visst hvor mye det intervjuet har betydd for meg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er motsatt i bobla, for jeg TAKLER ikke forsøksobjektene mine. Ikke at jeg vet hvem de er (siden det er superanonymt), men jeg er så lei av oppgaven min nå at jeg er sikker på at de er noen duster hele gjengen :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skryteinnlegg: Jeg limte nettopp alt jeg hadde skrevet sammen i et dokument, og jammen ble det ikke 70 sider. :alice: har bare halve drøftingskapittelet og avslutningskapittel igjen nå!!!!! Herregud, kan ikke tro det nærmer seg slutten dette her.

Det verste er derimot at jeg ikke klarer å motivere meg selv til å skrive de siste ti sidene. Jeg kunne blitt ferdig denne helga og bare ikke behøvd å tenke på den mer. Men nei da, hodet vil ikke være med på den ideen...

Endret av Siri_H
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det vanlig å ha med i avslutningskapittel? Oppsummering av hele oppgaven og en kort avslutning, eller skal man droppe oppsummeringen? (Min oppgave har kort oppsummering på slutten av alle de lange kapitlene uansett, tenker det kan bli for mye repetisjon?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG HAR ENDELIG LEVERT!! :) Smått surrealistisk. Har pirket og pirket og føler det er stadig noe. Er ikke i nærheten av feilfritt, men er bare sykt fornøyd med å ha levert.

Snart er det deres tur også!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være ferdig med metode og analyse innen 36 timer.

Har omtrent 20 sider metode, 35 sider analyse, og mangler 15 sider til, samt at hele analysen må samskrives og metoden må gjennomgås (står litt gjentakelser, og det er noen ting som mangler).

 

Gi

meg

styrke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops

2 kapitler ferdig, 6 stykker igjen. Hjelpe med jeg håper jeg rekker dette. Mangler å ferdgistille 2 analysekapitler, skrive hele avslutningen, fikse hele innledningen slik at den passer med resten av oppgaven, renskrive teori og ferdigstille og skrive ferdig metode.

Metode gruer jeg meg mest til fordi veilederne mine har så mange meninger om hvordan den skal være, og de gir meg så mange føringer som jeg ikke helt forstår.

Det stresser meg også at jeg har hele fire analysekapitler, som uten tvil har gått utover lengden på de øvrige delene av oppgaven. Håper jeg klarer å forsvare dette på muntlig. Kanskje jeg får en sensor som egentlig elsker å lese teori og metode.

Endret av Raindrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kraula skrev:

Hvor mye koffein skal egentlig til før man dør? 🙃

Ca 60 - 100 kopper til dagen ( i følge Folkehelseinstituttet). Bare kjør på du! Lykke til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Verdande

Endelig begynner hodet å våkne litt igjen etter levering. Men jeg går fortsatt med en konstant "Burde ikke jeg skrive nå?"-følelse! :daane:

Sender varme tanker og masse motivasjon og skriveglede til de av dere som fortsatt jobber! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 30 dager til innlevering. Kjøpt meg en 3-liters vindunk og drukket vin hver kveld for å klare å sovne :fnise: Vet at det høres alkoholiker ut, men jeg er ingen stor alkholdrikker, og det fungerer veldig beroliggende for meg. Sovner nesten med en gang og får en produktiv dag etterpå (fremfor å ligge å tenke 3-4t for å så våkne tidlig og få en elendig dag)

 

Flere som drikker litt nå i disse tider?

Anonymkode: 45d6e...1c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er 30 dager til innlevering. Kjøpt meg en 3-liters vindunk og drukket vin hver kveld for å klare å sovne :fnise: Vet at det høres alkoholiker ut, men jeg er ingen stor alkholdrikker, og det fungerer veldig beroliggende for meg. Sovner nesten med en gang og får en produktiv dag etterpå (fremfor å ligge å tenke 3-4t for å så våkne tidlig og få en elendig dag)

 

Flere som drikker litt nå i disse tider?

Anonymkode: 45d6e...1c5

Tømte en dunk på 4 uker sjæl 😜 1 uke igjen til levering, så må være edru...tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veileder har snudd litt, fra å si "utsett!!!!" til "kanskje det går" angående leveringen. Har litt lyst å grave meg ned likevel, og hater oppgaven min. Synes den suger. Vil bare ha en middels karakter og komme meg videre i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...