Gå til innhold

Tråden for masterstudenter


Anglofil

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk A :D Men karakteren er fortsatt ikke publisert (?). Mine medstudenter kunne se sine karakterer samme dag. 

Hvor lenge tok det før dere kunne se karakterene? 

Anonymkode: 1dc8e...3ea

Gratulerer! Tok 3 dager her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Poppie skrev:

Gratulerer! Tok 3 dager her :)

Takk! Ah, ok! 

Anonymkode: 1dc8e...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én måned før levering satt jeg her og leste innom innleggene deres og kjente meg igjen i sååå mange av de! 

 

Masteroppgaven ble levert 12. Mai, forsvar med muntlig eksamen 6. Juni! A på begge deler! "Forsvaret" mitt ble en hyggelig prat siden jeg hadde fått A og de ville hadde noe å ta meg på! Og jeg som var innstilt på at jeg kom til å få D! 

 

Samme dag som karakter kom, fikk jeg telefon at søkt stilling var fin! 100%! Lykke!

 

Gratulerer til alle som har og skal levere.  

Anonymkode: 3c9fa...512

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Linaria

Kan jeg få bli med i denne tråden nå? Endelig ferdig med søknadsprosessen og venter bare på at mitt Conditional Offer skal bli Unconditional (jeg har sendt inn dokumenter på IELTS, som jeg greide med svært god margin). 

Flere som tar Master i utlandet? Min skal bare vare i ett år, fram til september neste år, og jeg føler jeg er litt på jordet ennå, spesielt siden hjernen min har tatt pause mesteparten av sommeren. Føler meg virkelig ikke flink nok til å være masterstudent akkurat nå :fnise:
Føler hele sommeren har gått til venting på resultater og brev i posten. Vil bare begynne!
Lånekassen har jeg ikke fått søkt hos ennå, og leilighet får jeg ikke begynt å tenke på før jeg er i studielandet om en måned! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du bli med, du må gjerne være med å ta over. For å være ærlig er jeg sjeleglad at jeg ikke behover å delta i denne tråden mer, isåfall bare som post-masterstudent som kan dele erfaringer :fnise:

Du går en spennende tid i møte da uansett. Mastertiden er en interessant opplevelse både på godt og vondt. Det som er fint er at man lærer mye om seg selv og kommer veldig godt ut av det etterpå. Jeg er jo tilbake på lavere nivå nå, og med erfaringen fra masternivå så har jeg det ganske så greitt. Setter faktisk mer pris på å studere vanlige fag, merkelig nok. Samtidig er jeg såpass rutinert og samtidig litt selvstendig at jeg gjør det ganske bra karaktermessig uten å slite så alt for mye for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner at jeg er skikkelig lei av å vente på sensur. 12 uker sensurfrist er leeeenge... I alle fall når jeg leverte 2 uker før fristen, og derfor må vente opp mot 14 uker på et svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Sukk. Nå er jeg skuffet. Det ble en C på meg... Hadde så lyst på B siden jeg har fått B i snitt på resten av utdanningen. Veilederen min la seg på en B, men ekstern sensor mente det var en sterk C så da ble det altså C.... fillern og!

Jeg vet jo egentlig at jeg ikke burde forvente en A eller B på et studie som jeg tar på si ved siden av 120% stilling og to barn... Jeg synes bare B høres så veldig mye bedre ut enn C.... Og med en C er det absolutt ingen muligheter for å gå videre på Ph.D. hvis jeg skulle få lyst til det senere (jeg vet med meg selv at jeg aldri hadde gjort det, men jeg likte tanken på at det var en mulighet...)

Regner med at jeg etter hvert kommer til å være glad for å ha fullført, og klare å fokusere på at snittet totalt på utdanningen ble B likevel. Jeg synes bare det er så surt akkurat nå, i alle fall når jeg var så nære...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Unconditional offer or registrering i boks. Nå mangler jeg bare svar fra Lånekassen også hele styret ned flytting og finne leilighet. Kjenner det er fryktelig stressende å ikke få gjort noe før vi er i Skottland, men forhåpentligvis ordner det seg. Er mest redd for å få en iskald single-glazed-bolig som er så vanlig i Edinburgh. Brrr... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Noen flere som skriver masteroppgave dette semesteret? Hvor mye veiledning er det egentlig vanlig å få? Kan jeg sende inn 40 sider av et førsteutkast eller skal bare veileder gi generelle råd? 

Anonymkode: 1bd17...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Såå mye å gjøre! Tar taught Master i utlandet. Et semester varer i 11 uker og jeg har sju essay hvert semester, pluss tre måneder på å skrive masteroppgave. I tillegg har jeg fått jobb på universitetet, skal lede noen timer i muntlig norsk. Ikke stress i det hele tatt! 

Føler at det skjer så mye og at jeg alltid går glipp av noe. Prøver å ha god oversikt med dagbok og sånn, men føler ikke at jeg gjør på langt nær alt jeg burde gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver også masteroppgave.. skal etter planen levere 15 mai - mens spørs om ikke jobb og barn medfører 15 august i stedet.

Vi har 13 timer veiledning, men fått beskjed om at de er velvillige til mere om det trengs. Skal ha møte med veileder ca 1 gang pr md, Skal levere utkast  i forkant av hvert møte, og han gir veldig spesifikke råd. Skulle ha levert 40 sider til han nå, men måtte utsette møtet pga sykdom hos barn.. dårlig start! Kjenner prestasjonsangsten kommer krypende...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP!

Jeg skal foreta en komparativ case studie med 12intervjuer . Veileder vil jeg skal intervjue allerede i slutten av oktober, men jeg har ikke fått svar på forespørsel om kontaktinformasjon til subjektene mine engang.

Dere som har erfaring med intervju, eller skal intervjue,,,når planlegger dere intervju? Rekker man det om det ikke blir intervju før etter jul?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som tar en helsefaglig master her? Holder på med en kvalitativ masteroppgave og vi har ikke hatt noe om ulike teorier. Så aner ikke hvilken teori jeg skal bruke i oppgaven. Finnes det en bok eller noe med oversikt over flere teorier?

Anonymkode: 2369e...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som tar en helsefaglig master her? Holder på med en kvalitativ masteroppgave og vi har ikke hatt noe om ulike teorier. Så aner ikke hvilken teori jeg skal bruke i oppgaven. Finnes det en bok eller noe med oversikt over flere teorier?

Anonymkode: 2369e...1a4

Teori velger du hva som passer ut i fra temaet du skal undersøke... har du klart tema og problemstilling? 

Det kan være lurt å se på andres masteroppgaver for inspirasjon - finn noen som bruker teorier som passer det du skal forske på....  feks -.denne masteroppgaven i helsevitenskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk A! :D

MEN... Nå kom en uventet vending. Jeg har fått spørsmål om jeg ønsker å ta doktorgrad. Er det noen andre her inne som har kommet i samme situasjon? Hva ble valget i såfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

For en ære å bli spurt om doktorgrad..

Vurderingene du må gjøre er vel feks i forhold til barn etc..Har du små barn kan det være utfordrende - og kanskje du da burde kjenne på å heller vente litt. Kjenner ei som nettopp ble ferdig (med små barn), og tror nok hun skulle ønske hun hadde ventet.

Har du ikke, så kjør på! Trives du i den akademiske verden er det jo en helt fantastisk mulighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 måneder senere...

Drar denne tråden opp igjen da jeg må få ut frustrasjon :(   

2 mnd til termin - setter meg ned for å skrive master nå...  Planen var å få unnagjort så mye som mulig før fødsel, men dette går rett og slett så ufattelig treigt!  BUHU

Anonymkode: f8511...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 23.1.2018 den 9.00, AnonymBruker skrev:

Drar denne tråden opp igjen da jeg må få ut frustrasjon :(   

2 mnd til termin - setter meg ned for å skrive master nå...  Planen var å få unnagjort så mye som mulig før fødsel, men dette går rett og slett så ufattelig treigt!  BUHU

Anonymkode: f8511...4c1

Oi, så tøff du er! innen hvilket fagområde? hvor mange poeng er oppgaven og skal du skrive resten i permisjonstiden....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor lenge siden fødseln? 

 

Jeg skal også skrive mellom april og september, helsefaq, kvalitativ forskning. Så jeg er gjerne med :) men nå må jeg først blir ferdig med et presentasjon som jeg skal holde på torsdag. 

Studere sosialt arbeid, deltid ved siden av 100% jobb og tre unger. Til nå gikk det jo bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...