Gå til innhold

Tråden for masterstudenter


Anglofil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for det, og det samme til deg! Min skal også inn 1. juni, så da er vi litt i samme båt.   
Hvordan syntes du prosessen har vært? Har du 60 stp eller 30 stp oppgave? Vi har "bare" 30, så arbeidet går over dette semesteret. 

Anonymkode: a27d5...285

Vi har 45 stp. Så har holdt på siden i høst. Synes egentlig det har gått overrasksende bra. Har jobbet litt hver dag (kanskje 4 timer), og ligger bra an i forhold til tidsskjema. Men uansett stressende i tilfelle problemer oppstår. 

Anonymkode: c5f8e...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Så, hvor mange ord kan man klare å skrive på 6 dager? 😅

Anonymkode: a742b...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange. Jeg skrev piloten på 5000 ord på 3 dager får jul. 

Anonymkode: 574f1...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal begynne å skrive 60p masteroppgave til høsten og lurer på om dere som allerede har skrevet har noen gode tips? Er det noe jeg burde prøve å få gjort i sommer allerede? Hva kan være lurt å tenke på som man ofte glemmer? Hva skulle dere ønske dere visst før dere begynte å skrive? 

Anonymkode: b32be...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

 

Skal begynne å skrive 60p masteroppgave til høsten og lurer på om dere som allerede har skrevet har noen gode tips? Er det noe jeg burde prøve å få gjort i sommer allerede? Hva kan være lurt å tenke på som man ofte glemmer? Hva skulle dere ønske dere visst før dere begynte å skrive? 

 

Jeg skal også begynne på masteroppgave høsten men vi har allerede begynt med forberedelser nå. Tror bare vår er 30 poeng og vi tar deltidsstudie. Men vi måtte levere inn prosjektskisse nå i mai. Og så må vi søke til NSD ila våren/sommeren. Har dere ikke slike forberedelser?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wawli skrev (4 minutter siden):

Jeg skal også begynne på masteroppgave høsten men vi har allerede begynt med forberedelser nå. Tror bare vår er 30 poeng og vi tar deltidsstudie. Men vi måtte levere inn prosjektskisse nå i mai. Og så må vi søke til NSD ila våren/sommeren. Har dere ikke slike forberedelser?

Nei, det må vi ikke. Eneste er å søke om godkjent tema/veileder innen fristen som er 15. juni. 

Anonymkode: b32be...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wawli skrev (3 minutter siden):

Hvilket studie skal du ta master i? Jeg er i psykososial helse.

Rettsvitenskap, så har ikke noe erfaring fra å skrive bacheloroppgave heller😅

Hadde håpet at vi skulle få litt mer informasjon, men hittil har vi ikke fått annet enn at vi altså må finne tema og veileder og søke om å få det godkjent innen fristen. 

Anonymkode: b32be...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Holder på å transkribere intervjuer nå og det tar så mye lenger tid enn jeg hadde beregnet. Jeg har to intervjuer igjen og transkribere. Sjal levere i mai neste vår. Jobber lite så skal gi skrivingen fult fokus. Hvor land tid brukte dere på å skrive oppgaven? 

Anonymkode: 0b9c5...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Holder på å transkribere intervjuer nå og det tar så mye lenger tid enn jeg hadde beregnet. Jeg har to intervjuer igjen og transkribere. Sjal levere i mai neste vår. Jobber lite så skal gi skrivingen fult fokus. Hvor land tid brukte dere på å skrive oppgaven? 

Anonymkode: 0b9c5...7cd

Jeg brukte og veldig lang tid på å transkribere intervjuer. Brukte ca 9 måneder (september-mai) på å skrive masteroppgaven, inkludert intervjuer, transkribering, analyse osv. Fikk ikke fullført alle intervjuene mine før på nyåret husker jeg. Bruker du tiden din godt, så skal du nok rekke dette fint. Lykke til! 

Anonymkode: 602ed...6e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har plutselig blitt informert om at det må brukes et analyseprogram som kan lage matriser av intervjuene. Kvalitativ  metode, semistrukturert intervju. Hvilket program anbefales?

Anonymkode: ce837...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg brukte og veldig lang tid på å transkribere intervjuer. Brukte ca 9 måneder (september-mai) på å skrive masteroppgaven, inkludert intervjuer, transkribering, analyse osv. Fikk ikke fullført alle intervjuene mine før på nyåret husker jeg. Bruker du tiden din godt, så skal du nok rekke dette fint. Lykke til! 

Anonymkode: 602ed...6e3

Takk for svar. 
hvor mange intervjuer hadde du totalt? Holdt du kun på med transkribering fram til nyttår? Jeg kjenner jeg er litt stresset over det hele. Skal nok gå å bli ferdig men hvor bra det blir å skrive alt mellom januar og mai vet jeg ikke 

Anonymkode: 0b9c5...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så stresset over masteroppgaven for tiden! Får knapt til å skrive noe og føler det stopper opp etter omtrent hver setning. Hadde en uke der jeg ikke gjorde noe som helst med oppgaven, og jeg blir bare mer og mer stresset! Jeg har skrevet til sammen ca. 13 sider hvor de på ingen måte er renskrevet eller noe, også har jeg ei venninne som stresser over det samme mens hun har skrevet hele 38 sider. Jeg føler meg så ubrukelig og elendig og begynner å lure på om jeg noen gang klarer å bli ferdig. 

Veileder vil at jeg skal helst bare skal sende ferdig skrevet tekst til henne, men jeg har ingen deler av oppgaven som er ferdig så jeg har ikke fått sendt henne noe enda, og det stresser meg også. Tenk om jeg bruker så lang tid på å få noe ferdig også når jeg får sendt det til henne så er hele oppgaven feil og jeg må endre alt. 

Hadde jeg bare klart å bruke like mye energi på å skrive som på å stresse og bekymre meg. Jeg aner virkelig ikke hva jeg driver med. 

Anonymkode: b32be...028

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Takk for svar. 
hvor mange intervjuer hadde du totalt? Holdt du kun på med transkribering fram til nyttår? Jeg kjenner jeg er litt stresset over det hele. Skal nok gå å bli ferdig men hvor bra det blir å skrive alt mellom januar og mai vet jeg ikke 

Anonymkode: 0b9c5...7cd

Seks intervjuer, på ca to timer hver. Nei, mens jeg ventet på å få gjennomført intervjuene, så begynte jeg å skrive på innledning, forskningsreview og metodekapitlet og noe teori. Så fra desember og utover var det transkribering, analyse, endel teori og drøfting. 

Anonymkode: 602ed...6e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er så stresset over masteroppgaven for tiden! Får knapt til å skrive noe og føler det stopper opp etter omtrent hver setning. Hadde en uke der jeg ikke gjorde noe som helst med oppgaven, og jeg blir bare mer og mer stresset! Jeg har skrevet til sammen ca. 13 sider hvor de på ingen måte er renskrevet eller noe, også har jeg ei venninne som stresser over det samme mens hun har skrevet hele 38 sider. Jeg føler meg så ubrukelig og elendig og begynner å lure på om jeg noen gang klarer å bli ferdig. 

Veileder vil at jeg skal helst bare skal sende ferdig skrevet tekst til henne, men jeg har ingen deler av oppgaven som er ferdig så jeg har ikke fått sendt henne noe enda, og det stresser meg også. Tenk om jeg bruker så lang tid på å få noe ferdig også når jeg får sendt det til henne så er hele oppgaven feil og jeg må endre alt. 

Hadde jeg bare klart å bruke like mye energi på å skrive som på å stresse og bekymre meg. Jeg aner virkelig ikke hva jeg driver med. 

Anonymkode: b32be...028

Jeg lagde en plan som jeg prøvde å følge. Ble mye endringer i planen underveis, men det var allikevel godt å ha noe å forholde seg til. Satt meg tidsfrister for når de ulike kapitlene skulle være ferdig osv. Jeg leverte ferdigskrevet tekst til veileder, i form av hele kapitler eller deler av kapitler. Så kom veileder med tilbakemeldinger, og vi sendte tekst frem og tilbake helt til teksten var bra nok. 
Høres kanskje ut som du burde være litt mer strukturert. Prøv å gjør deg ferdig med en ting av gangen. Innledning og metodekapitlet var det første jeg ble ferdig med, du kan jo kanskje starte der. Litt mer struktur vil kanskje og dempe stress og bekymring. Lykke til! 

Anonymkode: 602ed...6e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.10.2021 den 18.39):

Har plutselig blitt informert om at det må brukes et analyseprogram som kan lage matriser av intervjuene. Kvalitativ  metode, semistrukturert intervju. Hvilket program anbefales?

Anonymkode: ce837...a29

Jeg brukte NVivo12 i analysedelen av mitt prosjekt. 

Anonymkode: 602ed...6e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg brukte NVivo12 i analysedelen av mitt prosjekt. 

Anonymkode: 602ed...6e3

Er det vanskelig å lære seg? Koster det mye? 

Anonymkode: ce837...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg brukte NVivo12 i analysedelen av mitt prosjekt. 

Anonymkode: 602ed...6e3

Skal akkurat til å bruke dette. Er det greit å bruke? 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er det vanskelig å lære seg? Koster det mye? 

Anonymkode: ce837...a29

Jeg går på NTNU, og vi har gratis tilgang gjennom universitetet. Ville ha sjekket ut dette først. 

Anonymkode: ce43f...3b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Takk for svar. 
hvor mange intervjuer hadde du totalt? Holdt du kun på med transkribering fram til nyttår? Jeg kjenner jeg er litt stresset over det hele. Skal nok gå å bli ferdig men hvor bra det blir å skrive alt mellom januar og mai vet jeg ikke 

Anonymkode: 0b9c5...7cd

Jeg har transkribert intervjuer i et forskningsprosjekt, og for meg tok det lang tid. Jeg brukte ca en arbeidsdag på hvert intervju som varte i ca en time, og jeg hadde vel 25 intervjuer å transkribere. Så en god måned. Det tar den tiden det tar, så må man tilpasse skriving og andre ting som er mer fleksibelt til det. Jeg hadde en haug av dårlig samvittighet for at jeg ikke var rask nok til å transkribere, så jeg skjønner deg godt. 

Anonymkode: ce43f...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det vanskelig å lære seg? Koster det mye? 

Anonymkode: ce837...a29

Fikk det gratis gjennom universitetet. Synes det var greit å lære seg. Mener å huske det fantes forklaringer med bilder på nettsiden til universitetet. Finner sikkert noe info på YouTube og.

Anonymkode: 602ed...6e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...