Gå til innhold

Tråden for masterstudenter


Anglofil

Anbefalte innlegg

23 timer siden, Raindrops skrev:

Jeg har 59 sider og 22 225 ord, fire uker til innlevering, så jeg skal vel egentlig ikke klage. Må ha 60-80 sider, så jeg blir ferdig, nå er det bare et spørsmål om karakter. Og jg kommer til å dø når jeg skal forsvare dette muntlig, så egentlig vil jeg ikke bli ferdig i det hele tatt. Jeg skulle bare blitt snekker.

Jeg er så glad at jeg ikke må forsvare dette makkverket mitt muntlig. Tror ikke jeg hadde orket for å være ærlig. Skal du ha muntlig del rett etter innlevering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Verdande

Jeg hater teori. Jeg forstår ikke hva jeg selv skriver! :bond: Forsøker å oversette en 40 år gammel teori fra engelsk til norsk, og det gir bare ikke mening :hoho: (for jeg føler at jeg må oversette til norsk når jeg skriver på norsk? :klo: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Siri_H skrev:

Godt å få levert i dag?

Jeg innbiller meg at jeg kommer til å føle meg 20 kg lettere når dette er over...

Ja! Var jo helt ødelagt etter da..mye søvn å ta igjen:) har en siste eksamen om tre dager så er jeg helt ferdig:)

Anonymkode: 50787...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops
På 26.4.2017 den 9.46, Siri_H skrev:

Jeg er så glad at jeg ikke må forsvare dette makkverket mitt muntlig. Tror ikke jeg hadde orket for å være ærlig. Skal du ha muntlig del rett etter innlevering?

Forsvaret er noen uker etterpå om jeg ikke tar helt feil. Jeg liker forsåvidt oppgaven min, men jeg har så mye sceneskrekk og prestasjonsangst når det kommer til muntlige presentasjoner at jeg er redd jeg skal snakke meg ned en karakter eller få panikkangst foran sensor. Prøver å si til meg selv at jeg iallefall ikke kommer til å dø, men det hjelper ikke så mye :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sett den der som sier noe a la: "Du vet ikke hva lite søvn er før du har fått barn" eller noe?

Jeg har vært provosert av den tidligere, men spesielt nå, for helvete altså, jeg våger meg til å si at du aner ikke hva stress er før du har skrevet masteroppgave.

Alt jeg gjør har et fundament av stress, jeg er stressa når jeg sover, når jeg våkner, når jeg pusser tennene, når jeg går til lesesalen, når jeg skriver, når jeg sitter på do, når jeg spiser den n'te brødskiva med leverpostei, når jeg går hjem for kvelden, når jeg drister meg til å se en halv episode av noe på Netflix...

Jeg har lagt på meg 5 kilo siste 2 mnd, og ikke fordi jeg spiser mye jævligere enn før, vedder på at 3 kilo er pur stressindusert kortisolhelvete.

Sånn, da var det ute. Håper det går bra med dere andre :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Prøv stress OG barn :hoho: Minstemann viste tegn til å bli dårlig, jeg bare HELL NO! Mamma har en master å levere om under en uke :ler:  Så nå banker jeg i bordet og ber til de guddommene jeg kjenner til :fnise:

Må sende til språkvask hos venner i helgen - og veileder bør vel egentlig også lese igjennom for å se at dette holder. Men jeg sliter sånn med analysen min :ler:

Har igjen noen tusen ord fortsatt - men jobber meg igjennom nå for å fylle ut der jeg har sagt at jeg må fylle på med teori osv. Så får vi se hvordan jeg ligger an da - og så ta fatt på analysen.... Joda, det kan jo gå? :bond:

 

Edit: Det var ikke for å konkurrere i stressnivå altså @Poppie - man skal aldri sammenligne sorg, stress og lignende! Det var mer som en "I hear  ya sister!" :ler:

Endret av Verdande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Verdande, offence not taken :fnise:

 

Lykke til med siste innspurt, blir så imponert av folk som klarer å sjonglere master og barn, jeg klarer så vidt å holde liv i meg selv :bond: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande
2 timer siden, flaggermuskongen skrev:

Da har man utsatt levering av masteren til desember. Fuck my life.

 

Det er ingen skam i å utsette! Min skulle vært inne i november :klem:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, flaggermuskongen skrev:

Da har man utsatt levering av masteren til desember. Fuck my life.

 

Vurderer det selv, ingen skam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flaggermuskongen
1 time siden, Verdande skrev:

Det er ingen skam i å utsette! Min skulle vært inne i november :klem:

 

 

13 minutter siden, Poppie skrev:

Vurderer det selv, ingen skam :)

Det har ingenting med skam å gjøre. Bare det at jeg har vært helt emosjonelt og mentalt tappet for energi i det siste. 

Har bare vært søl med oppdragsgiver, og en veileder som ikke kom tilbake til Norge før i midten av mars. Var valget mellom å slite intensivt i 1 mnd for å ferdigstille, eller å utsette. Kunne sikkert ha skrevet hele greia på 1 mnd, men verdsetter heller god helse.

Så da har man noe å gjøre i sommer. Men takk for trøstende ord. Er ikke redd for å ikke fullføre, er bare litt kjipt å ikke bli ferdig til normert tid. 

Lykke til med oppgaven, begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg klarer ikke å formulere en problemstliing til analysekapittel 2. Det må være med i oppgaven, noe annet hadde vært rart, men da er det enda rarere at jeg ikke klarer å stave ut akkurat hvorfor det er relevant. "Hva vil du si med dette kapittelet" sier veielder. Nei jeg vetta faen :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Det er så frustrerende når man etter to timers arbeid er -500 ord sammenlignet med da man startet :bond:  Men det er vel bedre å fjerne ting som bør fjernes før språkvask uansett.... Litt for mange tusen ord igjen før levering - MÅ få sendt til veileder i dag for siste input, OM han rekker å se mer på den før levering. Godt jeg har noen språkvaskere også.

Jeg vil bare bli ferdig :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har endelig sendt den siste versjonen inn til korrektur! Etter det må jeg bare selv lese gjennom den ett par ganger, så er den klar til å leveres!!! :mynona:Kan trygt si at både jeg og guttungen gleder oss til den er levert :nori:

Anonymkode: 1bc33...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har endelig sendt den siste versjonen inn til korrektur! Etter det må jeg bare selv lese gjennom den ett par ganger, så er den klar til å leveres!!! :mynona:Kan trygt si at både jeg og guttungen gleder oss til den er levert :nori:

Anonymkode: 1bc33...42c

Gratulerer!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Kraula skrev:

ORKER IKKE MER MEN ORKER IKKE UTSETTE.

*syte syte syte*

Samma. Lørdag på lesesalen. Skrevet 100 ord. Flotters :P 

Anonymkode: e52c3...950

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Samma. Lørdag på lesesalen. Skrevet 100 ord. Flotters :P 

Anonymkode: e52c3...950

Dette var meg. Aner ikke hvorfor den ble anonym :o 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops
2 timer siden, Kraula skrev:

ORKER IKKE MER MEN ORKER IKKE UTSETTE.

*syte syte syte*

Wooooord. Det eneste som er verre enn å sitte å skrive nå er tanken på å gjøre det lengre enn nødvendig. 

Endret av Raindrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samma. Lørdag på lesesalen. Skrevet 100 ord. Flotters :P 

Anonymkode: e52c3...950

Haha, vel, jeg har skrevet ingen og sitter også inne i dag.

 

38 minutter siden, Raindrops skrev:

Wooooord. Det eneste som er verre enn å sitte å skrive nå er tanken på å gjøre det lengre enn nødvendig. 

Faktisk. Og å sitte med det hele sommeren. Sykt lite aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...