Gå til innhold

Tråden for masterstudenter

Anglofil

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Poppie skrev:

Noe a la biologisk psykologi :) 

Det er forferdelig! Ser alle rundt meg skriver og skriver, og jeg bare....eh...har ikke starta.

Hvor mange poeng var masteren din?

Den var på 30 studiepoeng (30 ects) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Det er som om jeg har blitt satt tilbake språklig til ungdomsskolen. Sitter å googler ord som "henholdsvis" og "følgelig" fordi jeg plutselig er livredd for å bruke dem feil...

Anonymkode: b40b2...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Verdande

http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371%2Fjournal.pone.0046362

Sitat

The Power of Kawaii: Viewing Cute Images Promotes a Careful Behavior and Narrows Attentional Focus

...Så det gjør jo at den halvtimen jeg nå har sittet og sett på søte dyrevideoer gjør meg mer produktiv, ja? :fnise::plystre:

61 dager til det må sendes i trykken.... Joda. :daane: I det minste er jeg ferdig med datainnsamlingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk så nær ved å slutte på hele masterhelvete nå, at jeg mangler ord.

Drittoppgave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande
8 minutter siden, Kraula skrev:

Er faktisk så nær ved å slutte på hele masterhelvete nå, at jeg mangler ord.

Drittoppgave!

Hvor står du fast, eller hva frustrerer deg mest nå? Sånn bortsett fra alt :ler:

For meg hjelper det i hvert fall ofte å bare ventilere skikkelig, enten til noen eller i et worddokument!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Verdande skrev:

Hvor står du fast, eller hva frustrerer deg mest nå? Sånn bortsett fra alt :ler:

For meg hjelper det i hvert fall ofte å bare ventilere skikkelig, enten til noen eller i et worddokument!

Står fast i empirien, fordi føler jeg ikke kommer noe sted uansett hvor mye jeg jobber. Har hatt masse veiledninger gjennom året, og det viser seg at jeg og veilederen min har fullstendig prata forbi hverandre. Ikke blir vi enig om hvilket språk jeg skal skrive på heller, siden jeg vil søke meg ut av Norge når jeg er ferdig, samtidig så sliter jeg med å skrive om empirien til 'mitt eget'. Nå er det mindre enn to måneder til levering og jeg er bare sååå føøøøøøkkkkkked. 

:(:(:(

(hjalp å klage litt da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hei hei!

Jeg skal søke meg inn på et masterstudie på NTNU til høsten, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg regner ut snittet. Folk sier så mye forskjellig! Vet jeg har over C (minstekravet) i snitt, men ikke hvor mye. Det er få plasser og typ tre ganger så mange søkere som plasser, så jeg er litt stressa.

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg gjør det? Og hva tallene tilsvarer? Så på sidene til masterstudiet, men i følge dem har jeg E i snitt og det stemmer IKKE så jeg må ha regnet feil :fnise:

Anonymkode: a9e62...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande
1 time siden, Kraula skrev:

Står fast i empirien, fordi føler jeg ikke kommer noe sted uansett hvor mye jeg jobber. Har hatt masse veiledninger gjennom året, og det viser seg at jeg og veilederen min har fullstendig prata forbi hverandre. Ikke blir vi enig om hvilket språk jeg skal skrive på heller, siden jeg vil søke meg ut av Norge når jeg er ferdig, samtidig så sliter jeg med å skrive om empirien til 'mitt eget'. Nå er det mindre enn to måneder til levering og jeg er bare sååå føøøøøøkkkkkked. 

:(:(:(

(hjalp å klage litt da)

Ånei, så kjipt! :bond::daane:

Jeg har hørt at sjonglering av barberte marsvin skal være artig? Kanskje en karriere å satse på i stedet for masteren? :ler::klem:

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei hei!

Jeg skal søke meg inn på et masterstudie på NTNU til høsten, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg regner ut snittet. Folk sier så mye forskjellig! Vet jeg har over C (minstekravet) i snitt, men ikke hvor mye. Det er få plasser og typ tre ganger så mange søkere som plasser, så jeg er litt stressa.

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg gjør det? Og hva tallene tilsvarer? Så på sidene til masterstudiet, men i følge dem har jeg E i snitt og det stemmer IKKE så jeg må ha regnet feil :fnise:

Anonymkode: a9e62...ced

Prøvd denne?

http://www.himolde.no/studier/opptak/SiteAssets/snittkarakter.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Verdande skrev:

Ånei, så kjipt! :bond::daane:

Jeg har hørt at sjonglering av barberte marsvin skal være artig? Kanskje en karriere å satse på i stedet for masteren? :ler::klem:

Haha, hadde sannsynligvis vært mer produktiv bruk av tiden min enn hva jeg gjør akkurat nå. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Jeg liker ikke teori. Jeg forstår ikke teori. Jeg har en teoretiker jeg er enig med. Men jeg må vel også skrive litt om andre, for å vise at jeg har vurdert dem? Selv om jeg ikke har det, fordi jeg liker teoretikeren min, og ikke vil bytte? Eller, jeg leste om dem i teorifagene jeg har hatt i løpet av studieårene, men jeg husker bare at jeg var uenig med alle andre :bond::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Verdande skrev:

Jeg liker ikke teori. Jeg forstår ikke teori. Jeg har en teoretiker jeg er enig med. Men jeg må vel også skrive litt om andre, for å vise at jeg har vurdert dem? Selv om jeg ikke har det, fordi jeg liker teoretikeren min, og ikke vil bytte? Eller, jeg leste om dem i teorifagene jeg har hatt i løpet av studieårene, men jeg husker bare at jeg var uenig med alle andre :bond::ler:

Du bør helt klart trekke inn andre teoretikere og argumentere for hvorfor du mener at din er den "beste" å ta utgangspunkt i for din oppgave. Om du vil ha en ok karakter må du vise at du behersker den typen drøfting.

Anonymkode: 70b76...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i oppstarten av en masteroppgave (psykisk helsearbeid). Er det noen som har erfaring med å være to studenter som skriver oppgave sammen? 

Gode og dårlige erfaringer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg er lei av veileders kommentarer til teksten min. Mest fordi jeg alltid blir sittende med følelsen av at hun egentlig ikke leser teksten i sin helhet. Noe som er greit, men da burde hun ikke kommentere som om hun har gjort det. Hun kan f.eks. be meg om å utdype noe, til tross for at utdypningen kommer ett avsnitt senere, og det hun kommenterte er ment som en innledning eller som en del av oppbyggingen av argumentasjonen min. Les et par setninger til så skjønner du sammenhengen..

Eller den andre veilederen min som kommer på møtet og sier "Ja, det er det som er markert i gult som er nytt?" når jeg skriver i leserveiledningen min at det som er markert i gult er markert til meg, slik at jeg skal huske å rette på det, som feilaktige kilder eller ting jeg må sjekke ut eller utdype. Det er kanskje to gule markeringer pr. side. Hvor lite tror han jeg skriver på to uker hvis dette er alt som er nytt?

Jeg liker egentlig veilederne mine men akkurat nå trenger jeg en barnslig utblåsning, og akkurat nå er de derfor skikkelig dust :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎20‎.‎03‎.‎2017 den 13.22, Raindrops skrev:

Jeg er lei av veileders kommentarer til teksten min. Mest fordi jeg alltid blir sittende med følelsen av at hun egentlig ikke leser teksten i sin helhet. Noe som er greit, men da burde hun ikke kommentere som om hun har gjort det. Hun kan f.eks. be meg om å utdype noe, til tross for at utdypningen kommer ett avsnitt senere, og det hun kommenterte er ment som en innledning eller som en del av oppbyggingen av argumentasjonen min. Les et par setninger til så skjønner du sammenhengen..

Eller den andre veilederen min som kommer på møtet og sier "Ja, det er det som er markert i gult som er nytt?" når jeg skriver i leserveiledningen min at det som er markert i gult er markert til meg, slik at jeg skal huske å rette på det, som feilaktige kilder eller ting jeg må sjekke ut eller utdype. Det er kanskje to gule markeringer pr. side. Hvor lite tror han jeg skriver på to uker hvis dette er alt som er nytt?

Jeg liker egentlig veilederne mine men akkurat nå trenger jeg en barnslig utblåsning, og akkurat nå er de derfor skikkelig dust :glare:

Jeg har også en sånn veileder. Når vi møtes kommenterer jeg at de kommentarene som er skrevet ikke passer, når det står mer utdypende rett etterpå. Har inntrykk av at han skriver fortløpende, og ikke ser på teksten som helhet. Blir litt stresset på om det betyr at han ikke helt skjønner hva jeg prøver å si....

Akkurat nå er jeg skikkelig, skikkelig lei av å skrive. Og det verste er at jeg nesten ikke har skrevet noe. Har vel kan 15-20 sider totalt sett og har satt meg som mål at jeg skal være ferdig 3. mai. (Innlevering er ikke før i juni, men jeg skal reise bort og vil ikke ha den hengende over meg når jeg er på ferie og skal kose meg...) . Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får til å skrive, har jo alle intervjuene transkribert, alle resultatene fra spørreundersøkelsen, vet hvilke teorier jeg skal bruke, vet hva jeg skal skrive i metodekapittelet.... Men jeg får ikke ordene ut... Føler jeg tvinger ut setning for setning, og at alt bare høres dumt, barnslig og platt ut... Får aldri den gode flyten hvor ordene bare kommer og man har skrevet et par sider uten å tenke over det.

Og så er jeg dronningen av prokrastinering. Jeg har tenkt at jeg skulle få teorikapittelet ferdig for 2 uker siden. Det er fortsatt bare på 8 sider... Jeg hadde fått fri fra jobb (jobber 120 % stilling utenom) for å skrive i går. I løpet av den dagen, hvor jeg egentlig burde vært kjempeeffektiv skrev jeg 1500 ord...

Beklager negativiteten, måtte bare få det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande
51 minutter siden, Siri_H skrev:

Beklager negativiteten, måtte bare få det ut!

Det er derfor vi har denne tråden :opplyser::ler:

Jeg har brukt hele morgenen på A) Finne ut hvordan jeg skal referere samtidig som jeg bruker fotnoter (følte ikke at EndNote hadde en mal som passet der, men opplys meg gjerne :ler: ) og ikke minst B) Lete etter en metode jeg har skrevet inn i metodekapittelet, uten referanse - som viste seg å være en hel bok som stod MIDT i bokhylla mi :daane: Jauda. Full kontroll :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg ELSKER veilederen min. Så tålmodig, avbalansert, smart - og alltid tilgjengelig. Teller ikke veiledningstimer, og hjelper meg uansett hva jeg trenger.

Selve masteroppgaven er mulig går til helvete, men har iallefall gode erfaringer med veilederen når jeg blir arbeidsledig :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Skriver master om en kreftmedisin under utvikling og prøver nå desperat å finne litteratur som bekrefter funnene samt at jeg prøver å finne ut hvorfor funnene er som de er. Siden det er ny medisin så er det selvfølgelig ikke noe som er kjent på forhånd med hensyn til hvordan medisinen fungerer så er helt på bar bakke. 

Anonymkode: ef3eb...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Slenger meg på syting. Jeg har brukt hele formiddagen på å slite med en liiiiten del av teorikapittelet mitt som handler om kjønn og IKT. Jeg vil ikke skrive en master som er preget av akademiafeminisme, jeg synes kjønnsdebatten om kvinner og menn er dritkjedelig og veldig 2010. Hele greia gir meg skrivesperre siden jeg egentlig ikke vil ha det med men fortsatt er usikker på om jeg gidder å ta diskusjonen med veileder (igjen...) som definitivt er akademiafeminist og tydeligvis mener at kjønn bør og kan gjøres relevant i absolutt alle sammenhenger. Føler meg som en trassig treåring men jeg VIL VIRKELIG IKKE. ><

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere som er på "master-dietten"? Jeg kommer til å bli så sykt tjukk, lever på kaffe, cola, sjokolade og brødskiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Poppie skrev:

Noen flere som er på "master-dietten"? Jeg kommer til å bli så sykt tjukk, lever på kaffe, cola, sjokolade og brødskiver.

Haha, har måtte ta meg skikkelig sammen når det gjelder kosthold. Lagt på med 5 kilo siden jul, bare fordi jeg synes jeg må ha en belønning mens jeg skriver... Men nå har jeg bestemt meg for at det får være nok, behøver ikke ødelegge kroppen i tillegg til alt sosialt liv, jobb og en evig dårlig samvittighet for at jeg ikke skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...