Edie Skrevet 25. september 2012 #321 Del Skrevet 25. september 2012 Noen ganger er det lov å synes synd på seg selv! God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 25. september 2012 #322 Del Skrevet 25. september 2012 Jeg sitter og jobber på et BIBLIOTEK hvor det ropes mellom hyllene, folk tusler rundt og prater, og jeg er så irritert. Jeg har ikke internett hjemme akkurat nå, så er nødt til å sitte her, men skulle gjerne ha sluppet. Arg. Kjenner følelsen!!! Her om dagen da jeg satt på den lokale Deichmannske-filialen min kom det en BARNEHAGE! De var ikke stille for å si det sånn Ja! Prosjektforslaget mitt er godkjent. Da kan det begynnes å jobbe konkret med spørreskjema jeg skal bruke. Hurra!!! Jeg har endelig klart å velge ut to spesifikke temaer som jeg vil gjerne studere nærmere dette semesteret (i det ene faget mitt) Nå må jeg bare snakke med professoren og få et eller kanskje begge godkjent. Hurra!!! Så flinke dere er -----> min beskrivelse av dagen i går og i dag. Er supersyk, frossen og uggen. Halsen er raspete og sår... jeg klarer så vidt å snakke. Har presentasjon på torsdag. Prøver å skrive oppgave i kommunikasjon her jeg sitter hjemme i all stillhet, innpakket i ullcardigan, joggebukse, superundertøy, skjerf og tykk genser. Blir mer stirring i skjermen føler jeg. Vil aller helst sove... *småklaging - selv om humøret er ganske bra* God bedring!!! Får håpe du får gjort noe da, hva har du presentasjon i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 25. september 2012 #323 Del Skrevet 25. september 2012 Jeg er super-norsk-nazi-nerd, så MÅ ha det som går av ord og uttrykk på norsk... Nå sitter jeg her med et par temaer jeg bare ikke finner noe bra ord for. Demands for Underpinning Evidence f.eks, har lest avsnittet tusen ganger for å finne en bra oversettelse, men klarer det ikke. For litt siden var jeg så desperat at jeg plotta inn setningen i Google translate, som jeg antok kunne ikke de hjelpe meg heller Såeh, da tenker jeg vi sier oss fornøyde for i dag og henter tidlig i barnehagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anónimo Skrevet 25. september 2012 #324 Del Skrevet 25. september 2012 (endret) Eh... jeg løper rundt og intervjuer. Ett intervju varer ca.halvannen til to timer, som regel tidlig på formiddagen. Jeg tenker alltid at jeg skal rett på lesesalen etterpå for å transkribere og lese, men er alltid DØNN SLITEN etterpå og klarer ikke gjøre noe mer den dagen enn det ene intervjuet. I så fall blir det sent på kvelden når jeg føler jeg har kommet til meg selv. Er det andre som utfører semistrukturerte intervjuer og blir like sliten som meg etter ETT slikt intervju? Jeg får så dårlig samvitighet for at jeg ikke får gjort mer disse dagene og forstår liksom ikke hvorfor jeg blir så sliten... Endret 25. september 2012 av anónimo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anónimo Skrevet 25. september 2012 #325 Del Skrevet 25. september 2012 Jeg er super-norsk-nazi-nerd, så MÅ ha det som går av ord og uttrykk på norsk... Nå sitter jeg her med et par temaer jeg bare ikke finner noe bra ord for. Demands for Underpinning Evidence f.eks, har lest avsnittet tusen ganger for å finne en bra oversettelse, men klarer det ikke. For litt siden var jeg så desperat at jeg plotta inn setningen i Google translate, som jeg antok kunne ikke de hjelpe meg heller Såeh, da tenker jeg vi sier oss fornøyde for i dag og henter tidlig i barnehagen Åh... jeg kjenner meg igjen, men jeg kan nok ikke hjelpe deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 25. september 2012 #326 Del Skrevet 25. september 2012 Så flinke dere er -----> min beskrivelse av dagen i går og i dag. Er supersyk, frossen og uggen. Halsen er raspete og sår... jeg klarer så vidt å snakke. Har presentasjon på torsdag. Prøver å skrive oppgave i kommunikasjon her jeg sitter hjemme i all stillhet, innpakket i ullcardigan, joggebukse, superundertøy, skjerf og tykk genser. Blir mer stirring i skjermen føler jeg. Vil aller helst sove... *småklaging - selv om humøret er ganske bra* God bedring 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikee Skrevet 3. oktober 2012 #327 Del Skrevet 3. oktober 2012 Jeg har vært lat, alt for lat den siste tiden. I tillegg har jeg prioritert å være sosial med andre studenter slik at jeg får et nytt nettverk her Dumt at jeg ikke klarer å kombinere begge! Jeg holder i alle fall på med skippertak, og prøver å finne relevant pensum til petitum som skal leveres om ikke så alt for lenge nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 3. oktober 2012 #328 Del Skrevet 3. oktober 2012 Fått en kul gruppeveiledet som ro meg ned 10 hakk og er den kuleste slipper en forferdelig innlevering også, og fikk vite at planen min absolutt er gjennomførbar! *nytt giv* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 3. oktober 2012 #329 Del Skrevet 3. oktober 2012 Nikee - skippertak høres kjent ut. Hva er petitum? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikee Skrevet 3. oktober 2012 #330 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Nikee - skippertak høres kjent ut. Hva er petitum? Meget! Og jeg som ikke skulle i den fellen i år! Petitum, er slik jeg har forstått det et skjema vi på kandidat (dvs. master) skal fylle ut i god tid før eksamens tiden hvor vi opplyser hvilke problemstillinger vi skal fokusere på frem til eksamen, samt hvilken eller hvilke deler av pensum vi legger hovedvekten på. Man kan også bruke bøker utenfor pensum, da skal disse opplyses. EDIT: Det er et individuelt pensum som er satt sammen med læreren (googlet det ) Vi skal få veiledning av professoren i hvert enkelt emne, og så levere den inn Veldig omfattende arbeid! Har aldri hatt det opplegget før, så jeg vet ikke om masterstudenter i Norge har det slik? Endret 3. oktober 2012 av Nikee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikee Skrevet 24. oktober 2012 #331 Del Skrevet 24. oktober 2012 Uff jeg er utrolig stresset for tiden! Jeg skal ha petitum veiledning på mandag, og må sende inn forslagene mine nå på fredag - og jeg klarer ikke å velge! Jeg har laget en liste over temaer eller problemstillinger jeg synes er spennende, men nå klarer jeg ikke å velge en. Og i og med at jeg har vært lat på lesesiden så er jeg ikke sterk i noen av temaene. der får jeg igjen for å prioritere andre ting enn lesing. Er det noe liv i dere andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 24. oktober 2012 #332 Del Skrevet 24. oktober 2012 såvidt. Leser og leser og leser. Heldigvis sitter det! Skal skrive en del oppgaver nå, en tenker jeg blir om drivhusgasser , men vet liksom ikke infallsvinkelen enda. En annen blir en gruppeoppgave, men vet liksom ikke infallsvinkelen enda. Tenkte jeg skulle begynne smått å se på noe relatert til masteroppgave. Får komme meg tilbake til lesingen.. Nesten ferdig med ene fagets pensum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 24. oktober 2012 #333 Del Skrevet 24. oktober 2012 Jeg begynner å slite litt. Sitter og skriver og skriver på diverse innleveringer, og det er ikke veldig lenge til eksamen. Ligger noen uker bak i pensumslesingen, fordi vi har kjøpt hus! Fikk vite at vi får det i dag, så om ikke lenge blir det flytting = enda mindre tid til skole.... Haha. Jaja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 24. oktober 2012 #334 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Hei hopp! Liv i meg også Her har jeg omtrent annenhver dag der jeg er venn med problemstillingen min, for så å hate den og føle jeg ikke får noe ut av den I dag er en av de siste dagene... Jeg skal ha et pilotintervju nå snart, men sliter sånn med spørsmålene.. Det er VANSKELIG å formulere gode, relevante spørsmål altså... I tillegg har jeg valgt en litt vanskelig og omfattende metode (fokusgrupper), men tror det blir veldig bra hvis jeg klarer det Jeg må klare det. Jeg skal klare det. Og sånn går no dagan... Gleder meg sååå til sommeren og dette er over altså! Merker jeg er lei av studiestedet mitt nå, har vært her for lenge Endret 24. oktober 2012 av Møffi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Marla- Skrevet 24. oktober 2012 #335 Del Skrevet 24. oktober 2012 Gratulerer med hus, Daenerys. Jeg er førsteårsstudent og skal snart levere prosjektbeskrivelse. Veilederen jeg har fått tildelt har jeg veldig tro på, og skal ha første møte med ham snart. Håper han ikke slakter alt, da har jeg et aldri så lite problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 24. oktober 2012 #336 Del Skrevet 24. oktober 2012 Jeg har siste eksamener 5. og 6. november (forhåpentligvis ) og etter det er det full fokus på masteroppgaven. Jeg har både en intern veileder og to eksterne og merker at ting tar tid... Alt skal gjennom alle, og å avtale telefonmøter, nettmøter osv (ingen bor på samme sted) er ikke bare bare når man jobber til ulike tider og har andre oppgaver i tillegg.. Men foreløpig positiv, selv uten ferdigstilt spørreskjema... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Marla- Skrevet 30. oktober 2012 #337 Del Skrevet 30. oktober 2012 Nå har jeg hatt første møte med veileder, og det gikk i utgangspunktet fint, bortsett fra at det kan hende jeg ikke får tilgang til dokumentene jeg trenger for å gjennomføre studiet, og dermed må begynne helt fra starten igjen og finne på noe nytt. To uker til prosjektbeskrivelsen skal leveres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikee Skrevet 30. oktober 2012 #338 Del Skrevet 30. oktober 2012 Jeg hadde møte med professoren min i går angående petitum, ble litt mer stresset av det. Jeg må forme problemstillingene og finne pensum og skrive ned en detaljert plan av hva jeg skal snakke om, og ikke minst trekke inn. Og jeg må ha 1200 sider. På toppen av det hele skal hun ha det inn en uke før fristen fordi hun reiser til Italia med en annen klasse stressa? Neida! Jeg har bare to andre petitum som skal forberedes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 30. oktober 2012 #339 Del Skrevet 30. oktober 2012 Nå har jeg hatt første møte med veileder, og det gikk i utgangspunktet fint, bortsett fra at det kan hende jeg ikke får tilgang til dokumentene jeg trenger for å gjennomføre studiet, og dermed må begynne helt fra starten igjen og finne på noe nytt. To uker til prosjektbeskrivelsen skal leveres. Skal du ha kvalitativt eller kvantitativt studie? Jeg sitter og strever med en oppgave, midt i flyttestress. Det er virkelig ikke moro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 30. oktober 2012 #340 Del Skrevet 30. oktober 2012 Jeg husker ikke om jeg skrev det sist: men jeg har blitt så glad i veilederen min! Vi kom frem til analyser og hypoteser sist. Jeg klagde litt på han tidligere, at det virket som om han var uinteressert og tilbakelent, men jeg innser at han gjorde alt for at jeg skulle tenke selv og komme fram til egne løsninger på problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå