Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en stesønn på 2,5 år som jeg har litt bilder av på facebook. BM sier jeg skal fjerne dem og anmelder meg hvis ikke. Det jeg lurer på er om hun kommer noen vei med anmeldelsen? Sambo sier jeg får lov å ha bildene på Facebook. Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis begge har foreldrerett må vel begge anmelde.

Hvorfor ønsker hun ikke at du skal ha bildene der forresten? Har hun bilder selv av barnet eller er hun motstander av å ha bilder av barn på facebook?

Skrevet

Begge har foreldreansvar.

Hun liker meg ikke, er sjalu siden jeg er sammen med eksen hennes og vil helst ikke at jeg skal ha noe som helst med sønnen hennes å gjøre. Hun har selv bilder av han på facebook, noe hele familien og noen venner også har.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har en stesønn på 2,5 år som jeg har litt bilder av på facebook. BM sier jeg skal fjerne dem og anmelder meg hvis ikke. Det jeg lurer på er om hun kommer noen vei med anmeldelsen? Sambo sier jeg får lov å ha bildene på Facebook. Hva skal jeg gjøre?

Du skal selvsagt fjerne bildene.

• Liker 31
Skrevet

Du skal selvsagt fjerne bildene.

Hvorfor?

• Liker 6
Skrevet

Kan aldri tenke meg at hun kommer noen vei med det..

Men hvorfor er hun imot dette? Har hun svært sterke meninger om å legge ut bilder av barn på facebook? I såfall tror jeg nok jeg bare ville respektert dette, til tross for at far syns det er greit. Så slipper man å skape unødvendige konflikter. Har far bilde av barnet sitt på facebook da?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor?

Moren vil ikke ha dem der, det respekterer du selvsagt.

• Liker 22
Skrevet

Hvorfor?

Fordi mamman hans har bedt deg om det. Hvis hun er sjalu og dere har et dårlig forhold er det vel desto større grunn til å ta hensyn og respektere henne, istedenfor å provosere ved å legge ut bilder som du vet støter henne. Du har ikke noe med å legge ut bilder av andres barn!

• Liker 36
Skrevet

Begge har foreldreansvar.

Hun liker meg ikke, er sjalu siden jeg er sammen med eksen hennes og vil helst ikke at jeg skal ha noe som helst med sønnen hennes å gjøre. Hun har selv bilder av han på facebook, noe hele familien og noen venner også har.

da får du bare svare henne at far syns det er greit at du har dem der. Regner med ikke far nekter hennes familie å ha bilder av sønnen hans der heller? I såfall kan vel han nekte de det samme?

Men det spørs om dette er verdt en krangel?

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor?

Hvorfor skal du absolutt ha de der? Det er ikke ditt barn, dermed må du respektere hva moren mener om denne saken.

Hva hvis du hadde lagt ut et bilde av en god venninne, og denne venninne sa til deg "Kan du ta bort det bildet du la ut av meg? Jeg er ikke så glad i å spre bilder av meg selv på nettet som jeg ikke har kontroll over selv." Ville du da ha stått på din "rett" og latt det ligge, eller fjernet det fordi din venninne ønsket det?

• Liker 18
Skrevet

Hvis du og mor har et dårlig forhold, så er det vel kanskje ikke så veldig rart at mor ikke ønsker at du skal legge ut bilder av barnet hennes på siden din. Selv om pappan syns det er ok. Hvorfor er det så viktig for deg å ha disse bildene?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fordi mamman hans har bedt deg om det. Hvis hun er sjalu og dere har et dårlig forhold er det vel desto større grunn til å ta hensyn og respektere henne, istedenfor å provosere ved å legge ut bilder som du vet støter henne. Du har ikke noe med å legge ut bilder av andres barn!

Det er jo tross alt stesønnen hennes.. kan vel ikke akkurat sammenligne sønnen til mannen på lik linje med hvilke som helst andre?

Hva om de får felles barn? Er det da sånn at hun ikke kan publisere bilde av søsknene sammen heller, pga eksens sjalusi?

Endret av Husfrua
  • Liker 7
Skrevet

Men hvis BF sier det er greit, hvorfor må jeg da rette meg etter henne?

Greit, jeg høres kanskje ut som en liten drittunge som ikke vil høre etter. Men hun gjør alt hun kan for å ødelegge mellom meg og BF og skal alltid ha viljen sin. Hvorfor er det vi som må rette oss etter henne hver gang?

Nå skal det også sies at jeg har lenge prøvd å være "venn" med BM og gjort alt i min makt for å ha et forholdsvis godt forhold. Jeg har bestandig kommet med en ekstra sutte om det har vært behov for det. Jeg har gjort ALT jeg kan for å fortjene respekten hennes, men hun har bestemt seg for å ikke like meg.

• Liker 3
Skrevet

Kan aldri tenke meg at hun kommer noen vei med det..

Men hvorfor er hun imot dette? Har hun svært sterke meninger om å legge ut bilder av barn på facebook? I såfall tror jeg nok jeg bare ville respektert dette, til tross for at far syns det er greit. Så slipper man å skape unødvendige konflikter. Har far bilde av barnet sitt på facebook da?

Hun liker meg ikke, rett og slett. BF har bilder av sønnen på facebook, dette har hun ingenting imot.

• Liker 2
Skrevet

Det er jo tross alt stesønnen hennes.. kan vel ikke akkurat sammenligne sønnen til mannen på lik linje med hvilke som helst andre?

Jo det kan man faktisk. At hun er sammen med pappan gir henne INGEN rettigheter eller plikter i fht barnet. Det blir som om jeg skulle lagt ut bilder av barnet ditt og nektet å fjerne de hvis det plagde deg, fordi barnets far sa at det var ok.

Enhver med litt gangsyn skjønner vel at man ikke legger ut bilder av andres barn uten samtykke, og at man er spesielt varsom dersom det dreier seg om en sår og sjalu mor som bare blir provosert av noe sånt. Hvorfor øke konfliktnivået hvis du er så opptatt av barnet??? Tror du ikke det er bedre for barnet at du respekterer mor istedenfor å provosere henne?

• Liker 7
Skrevet

Hun liker meg ikke, rett og slett. BF har bilder av sønnen på facebook, dette har hun ingenting imot.

Så du skjønner ikke at det er ekkelt at et menneske man ikke liker (og som er sammen med pappan til barnet sitt) driver og legger ut bilder av barnet sitt på FB? Tror du dette får henne til å like deg mer?

• Liker 9
Skrevet

Hvorfor skal du absolutt ha de der? Det er ikke ditt barn, dermed må du respektere hva moren mener om denne saken.

Hva hvis du hadde lagt ut et bilde av en god venninne, og denne venninne sa til deg "Kan du ta bort det bildet du la ut av meg? Jeg er ikke så glad i å spre bilder av meg selv på nettet som jeg ikke har kontroll over selv." Ville du da ha stått på din "rett" og latt det ligge, eller fjernet det fordi din venninne ønsket det?

Det er ikke det at jeg absolutt må ha de der, men min mor synes det er koselig å se bilder av gutten, samme gjør familien min som bor et stykke unna og sjelden ser han. Har ikke BF noe han skulle ha sagt?

Da hadde jeg sannsynligvis sagt at hun er nydelig og at jeg ville vise verden hvor heldig jeg er som har en venninne som henne :) Neida, jeg hadde nok fjernet det, men ikke uten en liten diskusjon.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke det at jeg absolutt må ha de der, men min mor synes det er koselig å se bilder av gutten, samme gjør familien min som bor et stykke unna og sjelden ser han. Har ikke BF noe han skulle ha sagt?

Da hadde jeg sannsynligvis sagt at hun er nydelig og at jeg ville vise verden hvor heldig jeg er som har en venninne som henne :) Neida, jeg hadde nok fjernet det, men ikke uten en liten diskusjon.

Og du lurer på hvorfor du og barnemor har dårlig forhold?

• Liker 16
Skrevet

Så du skjønner ikke at det er ekkelt at et menneske man ikke liker (og som er sammen med pappan til barnet sitt) driver og legger ut bilder av barnet sitt på FB? Tror du dette får henne til å like deg mer?

Jeg skjønner godt at hun plages litt og er sjalu, men jeg prøver ikke lengre å gjøre henne fornøyd. Nå har jeg prøvd i 1 år, uten hell. Jeg gidder rett og slett ikke mer.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...