Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

deilige dagen da!! Godt med litt håp om "bedre tider"... ikke vondt ment såklart. Smilende baby er IKKE å forakte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dåpen er vel overstått, og jammen tappet helgen energien ut av meg. Ble litt mer stress enn nødvendig på lørdagen, og neste gang vi skal ha dåp blir det nok litt annerledes.. Men utadfor gjestene tror jeg det virket ganske greit, og det er jo det som betyr noe. Frøken Fryd fikk så mange fine gaver, og jeg måtte felle noen tårer (foran alle gjestene, selvfølgelig...) når jeg leste kortene. Vi er så heldige som har fått denne lille hjerteknuseren inn i livene våre :hjerte:

Tenk at hun allerede har blitt 3 måneder! :babyjente:

Kommer sterkere tilbake når energien er på plass igjen :goodbye:

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt stress med dåp ja - også i den travleste tiden med baby da!! Vi skal ikke ha på en måned enda så har god tid til å grue oss! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått dåp!! :) Vi hadde samme dato da ;)

Uff, jeg ble også fullstendig tappet for energi... så føler med deg. Var det du som fikset det meste? Nå synes jeg du skal gjøre LITT mindre husarbeid osv de neste dagene, og nyte livet litt. Det prøver nemlig jeg på.

Var rørende med dåp ja, og fine gaver og kort.. Så deilig med en festdag for våre hjertebarn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått dåp! Sikkert deilig å være ferdig med! ;) noen tips til oss som skal i ilden om en måneds tid? Hva man skal/skal ikke gjøre? ;)

Håper alt ellers er bra med dere! Tenk, 3 mnd gammel frøken alt!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med overstått dåp! Vi skal ha i helgen og jeg både gleder meg og gruer meg på en gang. Kontrollfreaken som jeg er så er jeg stresset allerede :)

Håper du har fått noen rolige dager å komme deg litt til hektene igjen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye, alle sammen! :klemmer:

Mayami: Det er ikke noe å grue seg til ;) Var kjempekoselig! Men vi hadde selskapet hos foreldrene til Mannen og ting ble gjort litt i siste liten pga noe dels uforutsett (som ikke hadde md dåpen å gjøre), så for meg som liker å ha ting klart litt før et avtalt tidspunkt, så ble det litt stressende. Heldigvis(?) synes det ikke utad :tongue:

Pasjonsblomst: Takk, og gratulerer til dere også! De små fortjener helt klart en sånn dag :jepp: Jeg gjorde det meste ja, men vi hadde selskapet hos foreldrene til Mannen, så de hjalp jo til en del. Men som jeg skrev til Mayami, så ble det litt unødvendig stress pga noe dels uforutsett. Sånn kan det gå innimellom, og dagen ble jo ikke ødelagt av den grunn! :nigo:

Selma: Tja, det spørs hvordan dere velger å gjøre det. Om dere leier lokale eller om dere har det hjemme (vi hadde hjemme hos foreldrene til Mannen og det var veldig koselig og ble på en måte mer personlig. Skulle vi hatt det i et lokale ville jeg nok brukt en del mer pynt i rommet), om dere skal kjøpe eller lage mat/kaker selv (deleger gjerne til barnets besteforeldre/taner/onkler, de stiller mer enn gjerne opp og det kan være godt å ikke måtte ha full oversikt selv). Lykke til med planleggingen! :)

Tusle: Takk, søte du! Tiden går så fort! Så snart er det min frøken som er halvannet år og begynt i barnehagen :hakeslepp:

Joyce: Takk for det! :)

Unknown: Litt kontrollfreak jeg også :tongue: Men det går helt sikkert fint! Det er om å gjøre å senke forventningene litt har jeg funnet ut (lettere sagt enn gjort! :ler: ) Har hatt noen fine dager nå, og så er det jo fredag i dag, så da kan man ikke klage ;)

---

Fredag! Krysser fingrene for at frøkna følger trenden fra i går og sovner kl. 21, for da skal mor ha et glass rødvin, tenne lys og nyte armkroken til Mannen mens det stormer ute! :yvonne:

Ellers har jeg funnet litt tid til å være litt kreativ! Holder nemlig på med å fylle to rammer til Frøken Fryd; en for fødselen og en for dåpen. Inspirasjon her, og her. Og så tenkte jeg å lage en for 1 årsdagen hennes når den kommer (fortere enn man skulle tro hvis det fortsetter i dette tempoet!).

Og så har vi kjøpt en Canon Pixma MG6250 slik at vi kan scanne, kopiere og printe bilder til albumet jeg skal scrappe til frøkna. Gøy, gøy, gøy! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fine rammer, tror det blir knallfint!!! KUnne absolutt funnet på noe selv , kreativ som jeg er/var... hadde jeg bare hatt litt mer hjernekapasitet! Og et stort hobbyrom ;)

Har vurdert en pixma jeg også, si ifra om du blir fornøyd da? Hvor mye kostet den? ;) Bilder er kjekt, og med printer så blir det mye lettere. Har en printer fra HP, men har alltid haaaata den og nå er visst blekket gått ut på dato. Ønske seg ny... (aha, fin bursdagsgave å ønske meg til neste mnd)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stort hobbyrom er drømmen! Akkurat nå har jeg tatt over hele kjøkkenbordet og litt av kjøkkenbenken :ler: Det er nok noen år til vi bygger/kjøper hus, men kriteriene er ihvertfall på plass (kjølerom, hobbyrom/bibliotek og walk in-closet bl.a.), så får vi bare håpe at det ikke blir umulig å få til ;)

Jeg er veldig fornøyd med den så langt! Har både skrevet ut på vanlig papir og fotopapir, og prøvd scanneren. Den er stille, enkel å håndtere og gir god fargegjengivelse på bildene. Og så kan den brukes trådløst, og det er jo alltid kjekt å slippe en ekstra ledning (synes de flyter over hele kontorgulvet der Mannen har sin pc :tongue: ) Kan helt klart anbefales!

---

I går var frøkna og jeg en tur hjemme hos mine foreldre og som om hun ikke har klart å sjarmere dem før, så gjorde hun ihvertfall det i går. Blid som ei sol og skikkelig skravlete! De siste par-tre dagene har hun virkelig begynt å "prate" og hvine. Hun har gjort dette før også, men stort sett når vi har pratet med henne. Nå kan hun ligge for seg selv og prate og flire. Såååå herlig! :rodmer: Ekstra gøy synes jeg det er å se pappa i samspill med Frøken Fryd, for han er slett ikke en mann som prater mye om følelser og sånt, men med lillejenta så blir han myk som smør :fnise: "Vi er så heldige som har ei så nydelig lita frøken som deg" sa han før vi dro i går, og han prater og tuller med henne. Og så har han kjøpt seg en liten ny trebåt (22 fot) - "Til meg og A" som han sa :fnise: Beste pappa :hjerte: Må finne på en søt gave til han fra frøkna, for han har bursdag om en ukes tid :jepp:

I dag skinner sola, så selv om vi stod opp kl 08 (egentlig luksus når man har en liten baby, I know. Men jeg er vant til at søndager er sove-litt-lenger-enn-vanlig-dag, og det henger litt igjen ennå :tongue: ) så er humøret på topp og jeg regner med å få ryddet og ordnet litt i dag. Vi kjøpte en ny kommode med kurver til å ha i en krok på stua i går, så den skal jeg finne noe pynt å sette oppå og putte litt telys og diverse i kurvene.

Nå hører jeg lyder fra vogna og ser at den beveger seg, så det er vel ei som har fått sine 30 min med søvn. Det er tydeligvis slutt på å sove noe mer enn det i slengen på dagtid :vetikke: Men hva gjør vel det når man blir møtt av et stoooort smil :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lille store nyhet: :hjerte: Vi gifter oss neste sommer! :hjerte:

Datoen satte vi i mai, og nå er kirken og lokalet booket - La planleggingen begynne! :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, så kjekt! Du har å gjøre på i vinter i alle fall :)

(jeg satt i hele går og smugtittet på ringer på nett, hihi! :fnise: Blir lett påvirket at bryllupsprat!)

Og du kunne forresten sendt solen hit litt på søndag, vi hadde bare regn, mye regn :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, Pasjonsblomst, Kommode og Unknown! :)

Unknown: Det finnes så mange fine ringer der ute! Litt mindre utvalg på titan, som vi har i forlovelsesringer og vil ha som giftringer, men hvis man tar sjansen på å bestille fra det store utland (eller forhører seg hos gullsmedene her til lands om de kan ta inn det man ønsker), så kan man få utrolig mye fint!

Skal sende sola neste gang den dukker opp :tongue:

---

Frøken Fryd er såååå pratesalig! Skikkelig gøy å høre henne prate med lekene sine og hvine av fryd :rodmer:

I går på mor/barn-treningen lå hun på magen på matte ved siden av min, og plutselig hørte jeg et misfornøyd skrik. Da jeg kikket bort på henne lå hun plutselig på ryggen! Begynte å lure på om ammtåka tullet med meg og at jeg kanskje hadd glemt at jeg la henne på ryggen, men under babygymmen i dag har hun snudd seg fra mage til rygg tre ganger! Stor milepæl for ei lita jente - og mamma'n er sååå stolt! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for bryllup!! Gratulerer med å være i gang med organiseringen! Frøken begynner å bli bra stor nå da, som kan snu seg og greier! :) Lille gjorde det han igså et par ganger, men tror kanskje han bare veltet over. Har jo lit slagside han, som kiropraktoren sa! :fnise:

Vi kjøpte forresten gifteribger i hvitt gull. Ville ikke ha det tradisjonelle gule gullet, og litt for lite utvalg i titan. Fant masse fint i hvitt gull, i alle fall! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld sovnet frøkna kl. 19.30, og det har vi (jeg!) fått svi for nå. Opp kl. 03 for mat og deretter halvannen time med byssing for å få henne til å sove igjen. Har forsøkt å legge henne 3 ganger, men "på det fjerde skal det skje" så nå håper og tror jeg at hun sover. Så nå bærer det rett til sengs for meg også. Selv om jeg bobler litt av irritasjon (not a proud moment! men lunta er askillig kortere på nattestid)...

:tellesauer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...