Gå til innhold

Iphone VS samsung galaxy s 2

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg en Samsung Galaxy S 2, men begynner å få mer og mer lyst på en hvit iphone.

Dere som har iphone, hvorfor bør jeg velge det? Hva er det som er så bra med iphone 4? :)

Det jeg ikke er så fornøyd med på Samsungen er at den er så bred, noe som gjør den vanskelige å håndtere, synes den sluker batteri, komplisert å skrive komma og at man ikke kan ta på en sånn "brukerkode", som man kan på iphone.

Jeg er enig i at Samsungen er litt for bred. Selv foretrekker jeg stort sett å operere telefonen med bare én hånd, og da er størrelsen til iPhone langt mer praktisk.

På papiret har Samsungen bedre batterikapasitet enn iPhone. Men hvordan dette er i praksis, avhenger veldig av hvordan du bruker telefonen og hvordan du setter de forskjellige innstillingene. Begge telefonene krever ganske mye strøm, så du må nok uansett regne med å måtte lade ca en gang i døgnet. Det finnes imidlertid programmer (i hvert fall for Samsungen) som hjelper batteriet ditt med å vare litt lenger. Her har du en link til det mest populære av disse programmene. De fleste opplever merkbart bedre batterilevetid etter å ha installert dette.

Det er vanskelig for meg å vite hva du mener med at det er vanskelig å skrive komma. Har det noe med tastaturet på skjermen å gjøre? I så fall kan du installere et annet tastatur. Selv bruker jeg dette, og er superfornøyd med det.

Du kan ha "brukerkode" på Samsungen. Gå inn på Settings - Location & Security - Set up screen lock. Som du forstår, har jeg engelsk Android, men du finner sikkert greit frem hvis du har norsk.

Du kan jo forsøke med disse tipsene, og se om du blir mer fornøyd med Samsungen. Men størrelsen får du jo ikke gjort noe med. Hvis du ikke blir fornøyd med telefonen din, synes jeg du skal satse på en iPhone. Det er en veldig god telefon med en mer praktisk størrelse, og de aller fleste jeg kjenner som har den, er fornøyde. Bare husk på å være forsiktig med den. Over halvparten av alle jeg kjenner med iPhone 4 har sprekker i skjermen, så det er en litt skjør dings.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ikke sant?

Nå skal det jo sies at dette også er svært nær sannheten.

Kan jeg få lov å foreslå at du svarer på det jeg spurte om, i stedet for å fortsette å lire av deg intetsigende vås?

• Liker 1
Skrevet

Ok. Jeg er ei gammel tante som er livredd for alle ting og instillinger på telefonen min (de fleste i Norge er nok der)

Hva gjør jeg?

iPhone: du gjør ingenting.

Dette har iTunes automatisk gjort for deg allerede.

Android: ???

Kom igjen. Ta utfordringen! Forklar dette viktige poenget på en enkel måte (fra a til å ) for ei gammel "tante"

Skrevet

Hva skal du ta backup av? Hvis du er en gammel tante, så er det vel fint lite. For meldinger har du denne.

Skrevet (endret)

Hva skal du ta backup av? Hvis du er en gammel tante, så er det vel fint lite. For meldinger har du denne.

Nei, nei . Du misforsto

Jeg vil ikke styre ned masse programmer og innstillinger.

Jeg vil ha det enkelt!

Aller helst ett program som fikser alt (akkurat som iTunes gjør) Og da mener jeg absolutt alt. Ferdig oppsatt/installert.

Altså:

Hvis telefonen blir stjålet, vil jeg koble den nye jeg kjøper til datamaskinen og ved ett tastetrykk få den nye telefonen 100% lik den gamle. Både i bilder, musikk, apps/programmer, mail, kontakter, sms, MMS, nettverksinnstillinger osv osv

Det gjør nemlig iTunes automatisk for ALLE iPhone brukere, uten å stille inn/laste ned eller gjøre noe som helst.

Endret av Henkie
Skrevet (endret)

Ansvarlige personer blir "aldri" frastjålet telefonen, så det er en problemstilling som ikke er relevant for meg.

Men du kan altså helt fint ta backup hvis du sitter med telefonen i hånda, eller du kan ta backup jevnlig hvis du er en klums eller har veldig viktig innhold på telefonen.

Hvis du ikke kan bruke app'n som jeg linket til, burde du ikke hatt smarttelefon.

iTunes ville vært helt genialt hvis du ikke MÅTTE bruke det. Hva om du skal overføre og PC'en ikke har iTunes?

Endret av DBM
Skrevet

Ansvarlige personer blir "aldri" frastjålet telefonen, så det er en problemstilling som ikke er relevant for meg.

Kjempeargument!

Så den kan ikke bli ødelagt eller mistes heller :-)

Svar nå på det jeg spør om!

Hvordan skal det gjøres på en Androidtelefon (det som skjer automatisk for ALLE med iPhone)

???

Skrevet

iTunes ville vært helt genialt hvis du ikke MÅTTE bruke det.

Det er jo nettopp det som ER det geniale. Alle må ta backup for å bruke iPhone.

Nok om det.

Svar på spørsmålet mitt nå. Kom nå med løsningen på de brukervennlige androidtelefonene

Skrevet

På forrige side argumenterte jeg mot nødvendigheten av å ta backup, og du er omtrent i mål med app'n jeg linket til.

Hvis jeg får fleksibilitet på alle overføringer, så er jeg villig til å gi avkall på backups, hvor det bare er mld jeg ville mistet.

Skrevet

På forrige side argumenterte jeg mot nødvendigheten av å ta backup, og du er omtrent i mål med app'n jeg linket til.

Hvis jeg får fleksibilitet på alle overføringer, så er jeg villig til å gi avkall på backups, hvor det bare er mld jeg ville mistet.

I mål??? Ved å ta backup av bare sms-ene???

Er du SÅ hjernevasket!?

Mao har ikke android noen løsning for dette. Helt utrolig!

God nok grunn for meg til å holde meg til iPhone også i fremtiden.

Skrevet

Kjempeargument!

Så den kan ikke bli ødelagt eller mistes heller :-)

Jo, og da mister jeg mld hvis jeg ikke har tatt backup. Men app'n kan ta backup regelmessig, automatisk.

Skrevet

Hvis telefonen blir stjålet

Men hvorfor skulle noen gidde å stjele en Android, Henkie? Det er vel ingen som er interessert i denslags drit?

• Liker 2
Skrevet

I mål??? Ved å ta backup av bare sms-ene???

Er du SÅ hjernevasket!?

Mao har ikke android noen løsning for dette. Helt utrolig!

God nok grunn for meg til å holde meg til iPhone også i fremtiden.

Jeg skrev at du kan ta backup av ALT innhold, du må prøve å følge med. Men jeg ser ikke det store behovet for backup.

Gjest MorAase
Skrevet

Først.

Apple kan IKKE gå inn på din mobils egne hardisk og styre sanger jeg har lagt inn der selv, DET er bare BS..

Meningsløst å drasse på kabel?? hvem har sakt du må drasse på kabel da?? Kabelen er jo også lade ledningen din så den har du jo eventuelt med deg på lengre turer uansett, OG du kan flytte filene via BT om du vil.

Å bilder jeg tar med mobilens kamera kan apple heller IKKE gjøre noe med UANSETT hva du sier lar det seg bare ikke gjøer.. hvor du har dette fra må du gjerne vise meg for det er umuligt. Bildene ligger på en hdd inni mobilen, og når du legger de inn på PC så er de framdeles laaaaaaaaaangt utenfor apples rekkevidde..

Teknisk sett fines det ingen hindringer for å gjøre det du påstår ikke kan gjøres. Her er det bare moral, og faren for å miste markedsandeler som står i veien. Eneste er på PC'en du er "trygg". Dog, om Apple fpr det slik de vil så får de kontrol på dette også. Det er bare én ting Apple, og noen andre IT-selskaper øsnker å oppnå, full kontroll på hvor, hvordan og når du bruker og fåpr tilgang til dine egne data.

Kjøpt et videokamera i det siste? Har du lest brukerbetingelsene? Fått med deg at du ikke har lov å gjøre noe som helst kommersielt med det DU har filmet, med et kamera DU eier? Tror du ikke Appel higer etter å få lov å gjøre det samme?

Skrevet

Men hvorfor skulle noen gidde å stjele en Android, Henkie? Det er vel ingen som er interessert i denslags drit?

Jeg tillater meg å sitere DEG SELV i tidligere innlegg i denne tråden:

"Det er nettopp slike holdninger og utsagn som gjør at disse trådene alltid sklir ut, og at det blir vanskelig for TS å få et nyttig svar." Sitat, Fønix, 29. juli 2011

:skratte:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kjøpt et videokamera i det siste? Har du lest brukerbetingelsene? Fått med deg at du ikke har lov å gjøre noe som helst kommersielt med det DU har filmet, med et kamera DU eier?

For noe bullshit! Jeg jobber som fotograf, og kan åndsverksloven godt.

Vis meg EN link til disse brukerbetingelsene. De må i så fall stå skrevet i noe du har skrevet selv :filer:

Jeg skjønner IKKE hvordan dere kan avskrive behovet for backup.

Selv har jeg nå min 3. iPhone, og det er en DRØM med iTunes når man kjøper ny telefon. Bare å plugge den til PCen og vips; der var den nye eksakt satt opp som den gamle. Alt - absolutt alt på plass!

Endret av Henkie
Skrevet

Jeg skrev at du kan ta backup av ALT innhold, du må prøve å følge med.

Ikke med den linken din.

Hvoran kan man gjøre det. Vær grei å repetere for meg. Jeg finner ikke hvor du skrev den enkle Androidforklaringen...

Gjest MorAase
Skrevet

For noe bullshit! Jeg jobber som fotograf, og kan åndsverksloven godt.

Vis meg EN link til disse brukerbetingelsene. De må i så fall stå skrevet i noe du har skrevet selv :filer:

Jeg skjønner IKKE hvordan dere kan avskrive behovet for backup.

Selv har jeg nå min 3. iPhone, og det er en DRØM med iTunes når man kjøper ny telefon. Bare å plugge den til PCen og vips; der var den nye eksakt satt opp som den gamle. Alt - absolutt alt på plass!

http://www.librevideo.org/blog/2010/06/14/mpeg-la-answers-some-questions-about-avch-264-licensing/

Her, kos deg. spesielt punkt 2 er "trivelig" lesing. Dette har ingenting med åndsverk å gjøre, det har med patenter. Noe Apple bruker for alt det er verdt.

Ellers foreslår jeg at leserne koser seg med å google "itunes deleted my music" og serpå antall treff...

Skrevet

Jeg tillater meg å sitere DEG SELV i tidligere innlegg i denne tråden:

"Det er nettopp slike holdninger og utsagn som gjør at disse trådene alltid sklir ut, og at det blir vanskelig for TS å få et nyttig svar." Sitat, Fønix, 29. juli 2011

Jeg er usikker på hva det er som er morsomt her, men jeg står ved det jeg skrev. Idéen din om at alle egentlig ønsker seg en iPhone, er virkelighetsfjern, bidrar til å spore av diskusjonen og er helt unyttig for en person som lurer på hvilken telefon hun skal velge.

Tanken din om at alle helst skulle hatt en iPhone, preger det meste du skriver her inne, og gjør at det blir temmelig uinteressant å lese.

Skrevet

Ellers foreslår jeg at leserne koser seg med å google "itunes deleted my music" og serpå antall treff...

Ja, da får de 23 600 000 treff.

Vil de kose seg EKSTRA mye, googler de "android deleted my music"

Da får de 25 600 000 treff. Altså ca 2 millioner flere!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...