Gå til innhold

Iphone VS samsung galaxy s 2

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ang. ATK: Jeg har en mindre kraftig Androidtelefon enn dere (SE X10 Mini Pro) og for meg har ATK vært veldig gjev. Når man er inne i programmet, kan man velge å avslutte alle kjørende programmer. Der er det bare å huke av for ATK også, slik at ikke det heller ligger i dvale.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nå samsung Galaxy S2 og hadde forgjengern tidligere. For meg har ATK vært unværlig. Jeg bruker mange apps i jobb-sammenheng og før jeg tok i bruk ATK var batterilevetiden betraktelig dårligere.

Det er bare mine observasjoner. (:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Samsung Galaxy S i9000

Den fikk i 2010 terningkast 6, og ble betegnet som den beste telefonen som var å oppdrive.

Testen med terningkast 6 er HER. Test av Samsung

Det er ikke noen bra telefon synes jeg. Mister kontakt, "lugger" på touch, er generelt værre å bruke enn iPhonen. Kjæresten min har iPhone 3GS og den liker jeg MYE bedre.

Skal ikke la meg lure til å kjøpe Samsung S i9000 II uansett hvor god mobiltester sier den er.

Jeg sparer penger og skal ha iPhone4. Basta!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har Samsung Galaxy S i9000

Den fikk i 2010 terningkast 6, og ble betegnet som den beste telefonen som var å oppdrive.

Testen med terningkast 6 er HER. Test av Samsung

Dette er ikke første gang ( og garantert ikke siste) pressen utroper en iPhone "killer" som i ettertid viser seg å være nok et mislykket forsøk fra øst...

Det er ikke noen bra telefon synes jeg. Mister kontakt, "lugger" på touch, er generelt værre å bruke enn iPhonen. Kjæresten min har iPhone 3GS og den liker jeg MYE bedre.

Skal ikke la meg lure til å kjøpe Samsung S i9000 II uansett hvor god mobiltester sier den er.

Jeg sparer penger og skal ha iPhone4. Basta!

Dette er ikke første gang ( og garantert ikke siste) pressen utroper en iPhone "killer" som i ettertid viser seg ikke å være det...

Endret av Henkie
Skrevet

Det var iphone 4 som ble nedjustert i ettertid, i hvert fall av Amobil. Endte på terningkast 4.

AnonymBruker
Skrevet

Det var iphone 4 som ble nedjustert i ettertid, i hvert fall av Amobil. Endte på terningkast 4.

Her er mange tidligere iPhone killere:

HTC Desire banker iPhone HER

Nok en HTC (tatoo) som iflg test "banker" iPhone HER

HTC Diamond II roses i skyene HER

...og om den helt håpløse HTC Touch Diamond, presterer amobil.no å skrive følgende;

"Er det en Iphone du vil ha, så bør du kjøpe en Iphone. Er det derimot en real smarttelefon med sylskarp skjerm, alt av teknologi, et av markedets beste systemer for e-post og et nyskapende menysystem er det ingen vei utenom Diamond."

...i ettertid ser vi alle at iPhone faktisk har overgått dem alle...

Skrevet

HTC Desire blir bare overgått av iphone 4 hvis intern lagringsplass er viktigere enn alle manglene til iphone tilsammen.

Da ble også Desire kåret til årets beste telefon 2010.

Skrevet

HTC Desire blir bare overgått av iphone 4 hvis intern lagringsplass er viktigere enn alle manglene til iphone tilsammen.

Vel...PC World mener vel også iPhone bedre utvalg av virkelig gode apps. Videre at Iphone 4 tar bedre bilder og har bedre skjerm - bl a med innsynsvinkel og at mange vil oppleve iPhone som enklere å bruke

HTC Touch Diamond som også "knuste" iPhone, er jo rett og slett en latterlig dårlig telefon som er håpløs i bruk

• Liker 1
Skrevet

Fo en som skal ha seg en TELEFON men enkelt grensesnitt, kul designe, god kvalitet og stabilitet så er Iphone telefonen.. For alle andre som vil ha PC i håndformat med alt for mange menyer og direkte tungvinte å sette seg inni for noen som ikke er vant med dem, så velger en Androide produkt.

Selv byttet mine kone kjapt fra HTC desire til Iphone og ble MYE mer fornøyd. Jeg har Iphne nå selv da jeg heller ikke kunne fordra de slitsomme menyene. Jeg ville ha en mobil som kan ringes med, skrive sms, ha alrmer, kalender og oversiktlig mail.. Å dette har Iphone! inkludert god lagring, Wlan,BT, meget god skjerm, ser kul ut, føles god i hånden, bra batteri for smartphone å være og ikke minst en stabil tlf. (jeg har hatt Iphone i snart 3 år i jobb og friluft UTEN noe problemer!) Både 3Gs og 4.. mistet i bakken, brukt i regnvær, mistet i snø. utsatt for temp ned i -22 +++ Menst HTC måtte jeg bytte display på grunnet knust i lomme...

Men vil ikke si den ene telefonen er værre en den andre. Det er en saksak og jeg liker Apple produkter for jeg har gode erfaringer med det, på like linje som jeg foretrekke Cannon kmera over Niko og Nissan før Audi +++ Noen liker det jeg ikke liker og ære være dem for det, alle må ikke være enige. Men prøv hvilken telefon DU føler du likerm uavhengig av hva ndre mener, er du som skal bruke den, ikke dem andre :)

Skrevet

Mener man at android har vanskelige menyer, så er kanskje smarttelefon feil type telefon også.

For meg er det vanskelig å skjønne hvor problemet ligger, så enkelt og rett fram som ting faktisk er.

iPhone er mer skjør og utsatt for skader, det kommer du ikke bort ifra. Du var bare uheldig/klønete med din HTC.

Skrevet (endret)

Mener man at android har vanskelige menyer, så er kanskje smarttelefon feil type telefon også.

Så du mener at definasjonen av en smart telefon er basert på hodet til brukeren og ikke telefonen og hva den kan? Det du gjør nå er å pisse på meg og kalle meg uinnteligent fordi at jeg synres android er mer tungvint å sette seg inn i en rett fram meny på Ios.

Ikke komenter ting du ikke forstår meningen av om du ikke kan være saklig.

For meg er det vanskelig å skjønne hvor problemet ligger, så enkelt og rett fram som ting faktisk er.

Som du selv skriver "DU" ser ikke problemet fordi at for "DEG" er det enkelt og rett framm. Du kan ting jeg ikke kan og syntes det er lett og jeg kan ting ikke du kan og syntes det er lett.. Jeg kaller ikke deg mindre smart og ler av deg for å følge opp med komentarer som, "jeg ser ikke problemet" fordet..

iPhone er mer skjør og utsatt for skader, det kommer du ikke bort ifra. Du var bare uheldig/klønete med din HTC.

Mine Iphoner, hadde jeg med meg i lommen HVER dag på jobb, i snø,regn, kulde, mistet den i snø, vanpytt, lagt i lommer med nøkkler, sotte meg på den, komt i klemm mellom døren på lastebilen, dotte ned fra lastbil planet, lagt bak frontruten i solsteiken en hel dag, logge ute på trappen midtvinters en hel natt ++ og du kaller den skjøre?? HT knuste skjermen etter 1 uke.. Den lå i lommen med 2 nøkkler. Wifi datt ut, slukte batteri, større å mer klomsette å holde med en hånd.. Merklig at flere av mine bekjente la HTC på hylla og kjøpte seg Iphone om det er så dårlige.

Ellers må jeg jo si at fanatikere som sverger til Android og sier alt annet er dritt er trangsynte.. For seriøst.. tror du at alle har behov for en 6 siders meny? hærlighet, folk kjøper telefoner de ikke kan bruke og forstår lengre.. Så ja, jeg sier, vil du ha en TELEFON med enkel meny og grensesnitt med gode komponenter, kul designe og kan sende sms,mail med, så er Iphone absolutt en god nokk tlf.. For andre som ønsker seg et kompaktkamera med alrm, kalender og wifi som også kan sende sms og kansje ringe, ++ en haug med ting man mer eller mindre aldri får bruk for.. Ja kjøp en HTS eller samsung, LG ++

Er jeg opptatt av hvor kjapp CPU og minne det er og vil ha stooor skjerm, masse,masse muligheter til å endre utsende +++, ja da kjøper jeg laptopp OG en iphone, så har jeg alt jeg trenger.. Det heter telefon for en grunn og ikke mini pc med simkort til å ringe med.

PS

Bare for å si det nå.. JEG ER INGEN FANATIKER, jeg liker bare ikke Android og hadde heve min Iphone til skogs om den var levert med det også.. Savner gamledager da mobilen, var en nyttig greie å ringe med og kun det. Uansett merke.

Endret av AHVH
Skrevet (endret)

Hehe, la meg se. Jeg har aldri sagt at iPhone er en dritt-telefon eller at det bare er Android som ikke er dritt. Selv om jeg virkelig ikke kunne tenke meg noe annet nå (men jeg er åpen for WP7 og Meego).

Jeg har heller ikke kalt deg dum eller uintelligent, som du påstår. Men jeg heller mot at du kanskje ikke er en utpreget smarttelefon-type.

Som du sier i siste avsnittet, så kan det jo være at smarttelefon egentlig ikke er noe for deg, selv om du tydeligvis mestrer en iPhone.

Android er egentlig ikke noe særlig vanskeligere, OS'et har bare flere åpne dører som du selv kan velge å åpne.

Din bruk ser jeg for meg at er å sende meldinger, ringe, bruke den som vekkeklokke og kanskje surfe litt. Ingen av disse tingene er vanskelige å finne eller å ta i bruk. Hvor mener du at problemene oppstår?

Det er heller ikke vanskelig å endre lydnivå eller lysstyrken i skjermen. Heller ikke å slå på wifi.

Av ren nysgjerrighet, hvilken "6 siders meny" er det du snakker om?

En telefon skal aldri ligge i samme lomme som nøkler. Selv gorilla-glass vil ta skade av det, og naturligvis en iPhone.

Endret av DBM
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har heller ikke kalt deg dum eller uintelligent, som du påstår. Men jeg heller mot at du kanskje ikke er en utpreget smarttelefon-type.

Du.

Fyren er, på linje med millioner av andre, svært fornøyd med sin iPhone og opplever, også på linje med mange mennesker, iPhone enklere i bruk enn en Androidtelefon. Dette på tross av at han helt sikkert vet at det finnes telefoner med bedre tekniske spesifikasjoner.

Kan du ikke bare innse det, og slutte å harselere med fyren på en sånn ekkel måte?

Hvorfor må dere hakke på alle som kjøper et produkt fra Apple? Kan dere ikke bare holde kjeft!

En kar kom på kontoret mitt og begynte å herse. "Ser du har iMac. Du må være dum som kjøper en slik når du får en PC med bedre specs til halve prisen." Tja...sa jeg...det kan være så.

Så fikk han se iPhonen: "Ser du har en iPhone. Så den nettopp ble KNUST av Samsung i en stor telefontest"

Da sa jeg: Hør her. Jeg er fornøyd med alle "i" tingene mine. Kan du ikke bare la meg være i fred, og heller kjøpe alt det drittet du lovpriser. Jeg ER fornøyd med det jeg har kjøpt. Superfornøyd! Vil du ha Androidtelefon og Windows PC, så ja vel. Du om det"

Ser du poenget?

• Liker 1
Skrevet

Du.

Fyren er, på linje med millioner av andre, svært fornøyd med sin iPhone og opplever, også på linje med mange mennesker, iPhone enklere i bruk enn en Androidtelefon. Dette på tross av at han helt sikkert vet at det finnes telefoner med bedre tekniske spesifikasjoner.

Kan du ikke bare innse det, og slutte å harselere med fyren på en sånn ekkel måte?

Hvorfor må dere hakke på alle som kjøper et produkt fra Apple? Kan dere ikke bare holde kjeft!

En kar kom på kontoret mitt og begynte å herse. "Ser du har iMac. Du må være dum som kjøper en slik når du får en PC med bedre specs til halve prisen." Tja...sa jeg...det kan være så.

Så fikk han se iPhonen: "Ser du har en iPhone. Så den nettopp ble KNUST av Samsung i en stor telefontest"

Da sa jeg: Hør her. Jeg er fornøyd med alle "i" tingene mine. Kan du ikke bare la meg være i fred, og heller kjøpe alt det drittet du lovpriser. Jeg ER fornøyd med det jeg har kjøpt. Superfornøyd! Vil du ha Androidtelefon og Windows PC, så ja vel. Du om det"

Ser du poenget?

:tommelopp:

Helt enig med deg!

Som jeg skulle sakt det selv :)

Skrevet

Hehe, la meg se. Jeg har aldri sagt at iPhone er en dritt-telefon eller at det bare er Android som ikke er dritt. Selv om jeg virkelig ikke kunne tenke meg noe annet nå (men jeg er åpen for WP7 og Meego).

Som du sier i siste avsnittet, så kan det jo være at smarttelefon egentlig ikke er noe for deg, selv om du tydeligvis mestrer en iPhone.

Android er egentlig ikke noe særlig vanskeligere, OS'et har bare flere åpne dører som du selv kan velge å åpne.

Din bruk ser jeg for meg at er å sende meldinger, ringe, bruke den som vekkeklokke og kanskje surfe litt. Ingen av disse tingene er vanskelige å finne eller å ta i bruk. Hvor mener du at problemene oppstår?

Det er heller ikke vanskelig å endre lydnivå eller lysstyrken i skjermen. Heller ikke å slå på wifi.

Av ren nysgjerrighet, hvilken "6 siders meny" er det du snakker om?

En telefon skal aldri ligge i samme lomme som nøkler. Selv gorilla-glass vil ta skade av det, og naturligvis en iPhone.

Du har aldri kalt det for en dritt tlf nå, men du kan like godt gjøre det for innerst inne er det jo det du prøver å få fram her.. At du føler du må forsvare deg fordi du er en eiger av en HTC eller et Android produkt er ikke andres feil. Og seriøst.. Bra for deg at du er fornøyd med den, for er du som bruker den og skal være fornøyd med den!

Om jeg vil ha Apple produkter fordi jeg er fornøyd med dem er opp til meg.

Jeg prøver ikke presse dette på andre, Jeg kjøper det for mine egne penger, bruker det selv og det gir meg stor bruksglede.

Jeg liker designen.

Jeg liger følelsen av glass og aluminium som føles som kvalitet i mine hender.

Jeg liker at apple sine produkter har topp elektronikk og bruker komponenter fra øverste hylle. Jeg liker grensesnittet og ikke minst, jeg liker at det ikke har gitt meg noe problemer.

Jeg er en person som bruker min smarttelefon til ringe, sms,mail, nett bruk som aviser, surfing, forum da jeg er admin og moderator på flere. jeg bruker den som "modem" bruker BT, flittig bruk av kalkulator, kalender, huskelapper, alarmer gps/kart og spill for treige tider.. Er ikke jeg en typisk smarttelefonn mann da?? hva mer kreves for å være en "typisk" smarttelefonn person egentlig?

Jeg Har prøvd HTC og det funket ikke. menyene var "store" og rotete for meg. Min føste smart tlf var Iphone 3g da den kom og derfor er jeg vant med den og da er det bare styr å lære seg et helt nytt opplegg og menyer etter flere år.

Kvaliteten på en HTC kan i mine øyne ikke måle seg desverre, mer plastikk, mer deksler som skades og falmer fort i utsende som slitte knapper,lakk ++ Ellers kjenner jeg mange av mine venner som har måtte bytte microfonerm display og sende inn sine htc grunnet diverse feil.. flere en dem med iphone faktisk.. Som jeg sa, JEG liker Iphone og I produkter, for jeg er ikke opptatt av hastigheter på cpu, minne og kunne bytte klokke på displayet.. hva skal jeg med det? har klokke på armen og iphonen og iphonen er kjappere en meg..

Jeg er meget vel vitende om at det finnes svært mange mobiler på markedet med alle mulig rare grensesnitt og tullball på, men trenger en vanlig person alt dette? neppe..

Jeg velger av egen erfaring, mine kriterier og må si med hånden på hjertet at Jeg går før uten mobil en å bruke Android..Uansett merke produsent.

Å si at Android er best som mange av dere fanatikere gjør.. Det er bare teit.

P.S.. Hvorfor har ikke glasset på noen av mine iphone knust enda etter alt det med fall og slag de har fått??

Tror du ikke det har noe med at jo større skjerm jo større sansynlighet for knuste skjermer? Logisk i mitt hode hvertfall.

Skrevet

Jeg prøver ikke å forsvare at jeg har en HTC-telefon, det er heldigvis ikke nødvendig.

Selv om iPhone 4 er den enkelttelefonen som selger best, så er det android som har størst markedsandeler på smarttelefon-markedet.

Salgstall sier veldig lite om kvaliteten (fjorårets iphone 4 selger jo bedre enn nyere toppmodeller med android), men androids markedsandel gir en indikasjon på hvor mange som synes at det er et OS som er enkelt og greit å bruke, i tillegg til at android har flere muligheter.

Min "plastikk-HTC" er av god kvalitet og etter et års bruk så har den bare fått et bittelite kutt utenfor skjermen som jeg ikke engang kan føle med fingeren.

Mistet den nylig i asfalten, og jeg kan ikke se noen synlige skader på telefonen etter det uhellet.

Jeg prøver ikke å misjonere og nærmest tvinge folk over på android. Men jeg prøver å opplyse om at android er et bedre alternativ, for de som ikke har hørt om det før og bare kjenner til iphone.

Jeg kan bruke tanta mi som eksempel. Hun skulle ha smarttelefon for første gang og sa "da er det vel iphone jeg skal ha". Hun hadde ikke hørt om noe annet.

Da synes jeg det er greit å opplyse om androids eksistens. Men en dame på over 50 er det jo umulig å snakke mobiltelefon med, så det endte med en iphone. Uten at hun aner hvorfor, hun valgte bare det hun har hørt om. Der ligger iphones store fordel.

Du sa ikke noe om hvilke menyer du har gått deg vill i. Da kan jeg heller ikke skjønne hva du har letet etter.

Skrevet

Jeg prøver ikke å forsvare at jeg har en HTC-telefon, det er heldigvis ikke nødvendig.

Selv om iPhone 4 er den enkelttelefonen som selger best, så er det android som har størst markedsandeler på smarttelefon-markedet.

Salgstall sier veldig lite om kvaliteten (fjorårets iphone 4 selger jo bedre enn nyere toppmodeller med android), men androids markedsandel gir en indikasjon på hvor mange som synes at det er et OS som er enkelt og greit å bruke, i tillegg til at android har flere muligheter.

Min "plastikk-HTC" er av god kvalitet og etter et års bruk så har den bare fått et bittelite kutt utenfor skjermen som jeg ikke engang kan føle med fingeren.

Mistet den nylig i asfalten, og jeg kan ikke se noen synlige skader på telefonen etter det uhellet.

Jeg prøver ikke å misjonere og nærmest tvinge folk over på android. Men jeg prøver å opplyse om at android er et bedre alternativ, for de som ikke har hørt om det før og bare kjenner til iphone.

Jeg kan bruke tanta mi som eksempel. Hun skulle ha smarttelefon for første gang og sa "da er det vel iphone jeg skal ha". Hun hadde ikke hørt om noe annet.

Da synes jeg det er greit å opplyse om androids eksistens. Men en dame på over 50 er det jo umulig å snakke mobiltelefon med, så det endte med en iphone. Uten at hun aner hvorfor, hun valgte bare det hun har hørt om. Der ligger iphones store fordel.

Du sa ikke noe om hvilke menyer du har gått deg vill i. Da kan jeg heller ikke skjønne hva du har letet etter.

Dette er helt sikkert riktig.

Uansett vet jeg tanta di valgte en god telefon.

Hun bryr seg ikke om tekniske spesifikasjoner eller flere muligheter enn det iPhone kan gi henne.

Slik tror jeg det er med de fleste smarttelefonbrukere.

Jeg er helt sikker på at de fleste brukere i norge ikke bryr seg et dugg om fordelene med Android vs iOS

iPhone er pen, god, enkel å bruke, tar gode bilder, har enklest og best tilgang på apps og har muligheter som overgår de aller fleste personers behov (merk; de aller fleste personer) Den ER ikke verdens beste på alle områder, men det er en god telefon som jeg gjerne anbefaler folk å kjøpe. Sier ikke at de MÅ, eller at Android er noe dritt. Sier bare at iPhone er et meget klokt og godt valg :-)

• Liker 1
Skrevet

Det var ikke det at jeg gikk meg vill i noen menyer, det var bare det at det var veldig mye mer menyer og så mange forskjellige ting der som jeg ikke så noe nytte og det andre er at menyen blei for "oppdelt" for meg, trykk på den knappen for å gå til ene delen, dra oppe på skjermen får å komme til en annen meny, å trykk på 3 knappen for å komme til snarveier og bla deg i hel fra side til side for å finne snarveier og andre apps. Bare det å bytte klokke og finne en normal layout var mye mer tidkrevende for meg en hva jeg foretrakk.

Jeg kan jo bruke min stefar som et eksempel. Han er 56 år og siste mobilen hannes var en Sony Ericson K750I gjennom de siste 6 årene.

Denne tok av naturlige grunner kveld nå og han vil ha ny. Han er ikke av den mest tekniske personen når det gjelder Mobil og data.

Han fikk prøve trykke på en HTC for en liten tid til bake og han endte opp irritert og forvirret. Dette uten at Noen hadde vist han Android før eller at han hadde hørt noe om dette før.. Han likte den ikke for å si det slik.. Han fikk for noen dager sine trykke litt på min iphone4 uten at jeg har sakt noe, fortalt noe eller formant om noe.. Denne var for han MYE lettere og forstå, han fant inn til menyer uten problemer og likte den, men selv denne blei for han mer en hva han trengte.

Han hadde ei heller på dette tidspunktet peiling på hva iphone var. Han trodde Iphone var en type telefon (som vi kaller det smarttelefon) og ikke et merke/modell.

Er det da riktig av meg og anbefale han en Android mobil eller en iphone ?

Skrevet

Jeg pleier å anbefale det jeg opplever som best, og da anbefaler jeg ikke HTC Desire siden den begynner å bli utdatert og har én stor mangel (intern lagringsplass).

Da anbefaler jeg heller S2 eller Sensation, som forsåvidt også er Android. Desire er en flott telefon for de aller fleste, men ikke bra nok til å bli anbefalt i juli 2011.

Men jeg kan jo skjønne at du som eplemann fortsatt anbefaler iPhone 4, siden det ikke har kommet flere epletelefoner ennå ;)

Skrevet

Er det da riktig av meg og anbefale han en Android mobil eller en iphone ?

Du trenger ikke å anbefale han noe som helst. Han har prøvd begge deler og foretrekker iPhone.

Så lenge iPhone har en ok kvalitet, så kan du trygt la han kjøpe den. Det er OS-mangler som han driter i som er en dealbreaker for meg.

Hvilken Android-versjon er det du har knotet med? Jeg kjenner meg ikke igjen, og da har jeg brukt 2.1, 2.2 og 2.3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...