Gå til innhold

Iphone VS samsung galaxy s 2

Fremhevede innlegg

Gjest MorAase
Skrevet

Ja! Du klarte å finne et sted hvor en person mener Samsungen har bedre skjerm enn iPhone4

....på siden nokiafanboy.com :-)

Nokia ja. Nokia har jo mye med både Apple og Samsung å gjøre? Nokia er vel det nærmeste en kommer en uhildet sammenligning av Apple og Samsung.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke flisespikking å påpeke klare faktafeil. Versjon 1.0 var Maerk sitt verk. Versjon 2.4.1, som er siste utgave, er et multinasjonalt sammarbeid som har fått frem det beste i folk.

Kaller du det klare faktafeil å si opphavet til AmaroK er tysk, når versjon 1.0 var verket til en tysker? :skratte:

Dessuten er det ikke et multinasjonalt samarbeid som får frem det beste i folk.

Det er et multinasjonalt samarbeid der folk får frem det beste av en programvare.

AmaroK er uansett pill råttent vs iTunes

AnonymBruker
Skrevet

Nokia ja. Nokia har jo mye med både Apple og Samsung å gjøre? Nokia er vel det nærmeste en kommer en uhildet sammenligning av Apple og Samsung.

Nokia + Samsung

Kjempesamarbeid. Flott, vellykket prosjekt. Noot

Gjest MorAase
Skrevet

Kaller du det klare faktafeil å si opphavet til AmaroK er tysk, når versjon 1.0 var verket til en tysker? :skratte:

Dessuten er det ikke et multinasjonalt samarbeid som får frem det beste i folk.

Det er et multinasjonalt samarbeid der folk får frem det beste av en programvare.

AmaroK er uansett pill råttent vs iTunes

Du sa ikke at opphavet var tysk, du sa at det var tysk. Punktum! Korrigeringen til "opphavet er tysk" kom først etter at du ble tatt med buksene rundt anklene. Dernest må du lære deg å stave Amarok riktig.

Skrevet

Jeg har kjøpt meg en Samsung Galaxy S 2, men begynner å få mer og mer lyst på en hvit iphone.

Dere som har iphone, hvorfor bør jeg velge det? Hva er det som er så bra med iphone 4? :)

Det jeg ikke er så fornøyd med på Samsungen er at den er så bred, noe som gjør den vanskelige å håndtere, synes den sluker batteri, komplisert å skrive komma og at man ikke kan ta på en sånn "brukerkode", som man kan på iphone.

Ser tendenser til avsporing i tråden. Her er TS første innlegg.

Til TS: Jeg skjønner deg godt. Alle vil egentlig ha iPhone, og iPhone4 tror jeg du blir mer fornøyd med enn Samsungen din. Årsaken til det er hovedsaklig selve operativsystemet (iOs vs Android)

Android oppfattes som "knotet" å bruke av de fleste. Les det enkle eksempelet rett over her om å gå på nett med iPad via iPhone eller Android, og du ser hvordan dette virker i praksis.

iPhone (iOS) vil av de fleste oppfattes som svært elegant og mye mer brukervennlig enn Android.

I tillegg har den mange,mange flere apps tilgjengelig via App Store, enn det Android har.

Er du noengang på Facebook?

Prøv å gå på Facebook med Android-appen vs iPhone Facebook app.

iPhonen er tusen ganger mer stabil, og lugger ikke eller henger seg opp slik den har en tendens til på Android telefoner. Dette er nok noe de vil fikse i fremtiden en gang, men vi lever jo nå...

Design er selvsagt en smaksak, men til en jente synes jeg en hvit iPhone er mye lekrere enn en Samsung S2

iPhonen har penere design, og "oser" mer av kvalitet.

I tillegg har du iTunes, som er Apples fantastiske måte å kommunisere mellom PC og telefon.

Der har du full oversikt over alle bilder, musikk, ringetoner, podcaster, filmer osv osv og i tillegg en solid backup dersom du blir frastjålet, mister eller ødelegger iPhonen din og må ha ny.

2 minutter og du er oppe og går igjen, akkurat som på den gamle. Genialt!

Rent teknisk (på papiret) er Samsungen en teknisk bedre telefon, men det tror jeg neppe merkes i praksis.

Selg Samsungen mens det ennå er kjøpere som betaler bra for den, og skaff deg en lekkerbisk av en hvit iPhone 4! Du vil aldri tilbake...

AnonymBruker
Skrevet

Du sa ikke at opphavet var tysk, du sa at det var tysk. Punktum! Korrigeringen til "opphavet er tysk" kom først etter at du ble tatt med buksene rundt anklene. Dernest må du lære deg å stave Amarok riktig.

Jeg skriver det riktig. VI snakket om versjon 1.0

Da ble det skrevet med stor "K" på slutten.

Nydelig GUI forresten. Ser ut som det er nevøren min på 12 som har laget det.

amarok-2.4.2-beta1.png

....ser veldig intuitivt ut å bruke :gjeiper:

Skrevet

Med andre ord du aner ikke hva ordet "råderett" betyr. Om Apple får viljen sin så vil de bestemme når du får se bilder, høre på musikk, hvilken musikk du får høre på og hvordan du skal få tilgang til tekster du selv har skrevet. Lykke til i en verden der du må betale Apple for å hente frem bildene fra ferien i fjor.

Men hva prater du om nå da? Bildene dine ligger jo enten inne på mobilen eller inne på din egen PC!!

Man trenger ikke Itunes for og flytte bilder fra mobil til PC da! Plugger i kabelen og flytter bildene fra mappe til mappe son en hviken som helst hdd.. og sangene dine ligger jo inne på mobilen ok kan ikke styres av apple.. forstår ikke hva du mener nå.. missforstår jeg deg eller?

Skrevet (endret)

Her var det mye feil og iPhone-propaganda, Henkie.

Alle vil egentlig ha iPhone

- Nå tuller du? Med fare for å gjenta meg selv, så er iPhone 4 en utdatert telefon som mangler helt elementære ting.

Er egentlig umulig å diskutere dette med deg, siden du nesten utelukkende snakker om ting som ikke er målbart, og er det noe iPhone mangler så er det noe som ikke har noen som helst betydning.

Uansett hva Samsung måtte komme opp med, så kan du argumentere for at iPhone 4 (fra 2010!) er bedre.

Tenk så pinlig det ville vært for Samsung om de ikke kunne lansere en betydelig bedre telefon nå et år etterpå.

Android oppfattes som "knotet" å bruke av de fleste.

- Kun for gamle tanter, av begge kjønn og i alle aldre ;)

I tillegg har den mange,mange flere apps tilgjengelig via App Store, enn det Android har.

- Hvilke apps er det du savner i Android Market? Kvantitet er ikke noe kvalitetsstempel. Android kan også fort ta igjen iOS ettersom man har større markedsandeler og dermed blir mer attraktivt for utviklere.

iPhonen er tusen ganger mer stabil, og lugger ikke eller henger seg opp slik den har en tendens til på Android telefoner. Dette er nok noe de vil fikse i fremtiden en gang, men vi lever jo nå...

- Bare tull fra ende til annen. Lugger ikke, og det fungerer helt fint.

Design er selvsagt en smaksak, men til en jente synes jeg en hvit iPhone er mye lekrere enn en Samsung S2

- Kun din subjektive oppfatning, som ikke spiller noen rolle her.

I tillegg har du iTunes, som er Apples fantastiske måte å kommunisere mellom PC og telefon.

- Et av de største minusene ved iOS, og derfor på toppen av min liste.

Rent teknisk (på papiret) er Samsungen en teknisk bedre telefon, men det tror jeg neppe merkes i praksis.

- Selvsagt merker man det. Gå på youtube og se noen videoer, hvis du ikke har kjennskap til S2.

Selg Samsungen mens det ennå er kjøpere som betaler bra for den, og skaff deg en lekkerbisk av en hvit iPhone 4! Du vil aldri tilbake...

- Skulle hilse fra Jobs. Han lover deg et evig liv i himmelen, du er en dyktig disippel som t.o.m. kan forsvare iPhone 4 mot Galaxy S3 når den kommer. Vi kan vel være enige om at 3GS også er bedre enn S2?

Endret av DBM
  • Liker 1
Skrevet

Her var det mye feil og iPhone-propaganda, Henkie.

Jeg sier ikke iPhone4 er en teknisk bedre telefon enn Samsung S2. Tvert imot, men jeg sier det er et bedre valg. TS vil mest sannsynlig bli mer fornøyd med iPhone4 enn med Samsung s2 (som hun allerede ønsker å bytte ut, og det er nok pga misnøye)

3GS er heller ikke en bedre telefon enn S2, men også den har et bedre OS enn S2

Ergo; den er et bedre valg

Innse det: Android er en dårlig rip-off av iOS

Hyggelig med hilsen fra Jobs forresten. Hils tilbake :)

Skrevet

- Et av de største minusene ved iOS, og derfor på toppen av min liste.

Hvordan løser "gamle tanter" fullstendig backup av sin Android-telefon?

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Men hva prater du om nå da? Bildene dine ligger jo enten inne på mobilen eller inne på din egen PC!!

Man trenger ikke Itunes for og flytte bilder fra mobil til PC da! Plugger i kabelen og flytter bildene fra mappe til mappe son en hviken som helst hdd.. og sangene dine ligger jo inne på mobilen ok kan ikke styres av apple.. forstår ikke hva du mener nå.. missforstår jeg deg eller?

Dessverre, de kan styres av Apple.

Ellers er det meningsløst å måtte drasse på en kabel.

Når det kommer til bilder så handler det om hvordan apple gjerne vil ha det. Full kontroll over hvor, hvordan og når du kan se dine egne bilder.

Gjest MorAase
Skrevet

Jeg skriver det riktig. VI snakket om versjon 1.0

Da ble det skrevet med stor "K" på slutten.

Nydelig GUI forresten. Ser ut som det er nevøren min på 12 som har laget det.

amarok-2.4.2-beta1.png

....ser veldig intuitivt ut å bruke :gjeiper:

Eneste som snakekr om V.1 er du... Tidligere ble Amarok skrevet amaroK, ikke AmaroK.

Og jeg har til gode å treffe noen som ikke "tar" i GUI'et umiddelbart. Veldig fleksibelt, informasjonsrikt og lettlært.

Skrevet

Hvordan løser "gamle tanter" fullstendig backup av sin Android-telefon?

Nesten ingen har behov for det, men det finnes apps som enkelt og greit tar backup av alt innhold på telefonen.

Jeg har kun tatt backup i forbindelse med installering av custom roms, aldri hatt bruk for det ellers. Noensinne.

Og jeg må le høyt av at 3GS alt i alt er et bedre valg enn S2. Jeg synes det var ille nok med iPhone 4.

Skrevet

Og Henkie, hvor åpen og fritt tilgjengelig er egentlig koden til iOS? Hvordan får du programmert custom roms?

Skrevet

Og Henkie, hvor åpen og fritt tilgjengelig er egentlig koden til iOS? Hvordan får du programmert custom roms?

Aner ikke. Aldri følt behovet (på lik linje med 95% andre mobilbrukere, vil jeg tippe)

Skrevet

Nesten ingen har behov for det, men det finnes apps som enkelt og greit tar backup av alt innhold på telefonen.

Jeg har kun tatt backup i forbindelse med installering av custom roms, aldri hatt bruk for det ellers. Noensinne.

Og jeg må le høyt av at 3GS alt i alt er et bedre valg enn S2. Jeg synes det var ille nok med iPhone 4.

Dette er årets dummeste: Har nesten INGEN behov for backup???????

Backup av bilder, brukerinstillinger, sms, MMS, email, Notater, bokmerker, apps osv, osv. Har ikke folk behov for det!!!???

Bare le du av 3GS vs S2

Jeg snakket om Os-et. Ikke tekniske specs. Les innlegget før du hamrer løs et useriøst svar på tastaturet :)

Skrevet

Du verden, for en barnehage det blir hver gang iPhone vs Android er et tema.

Alle vil egentlig ha iPhone

Det er nettopp slike holdninger og utsagn som gjør at disse trådene alltid sklir ut, og at det blir vanskelig for TS å få et nyttig svar. Utsagnet har ingen relevans for det TS spør om. Det har heller ingenting med virkeligheten å gjøre, men er kun en forestilling inne i ditt fanboyhode. Hadde utsagnet vært riktig, ville jeg ha hatt en iPhone i lomma. Det har jeg ikke.

Det er heller ikke slik at alle egentlig vil ha en Grandiosa, selv om det er Norges mest kjøpte pizza. Noen foretrekker likevel andre pizzaer. Skjønner? Vis litt mer respekt for andres valg og preferanser, så blir det lettere å holde disse trådene på et saklig nivå.

Android oppfattes som "knotet" å bruke av de fleste.

Snakk for deg selv. Det er også et triks som pleier å bidra til en saklig diskusjon. Jeg synes Android er enkel i bruk. Det samme synes så godt som alle jeg kjenner med Android-telefoner. Eneste unntak jeg kjenner til, er en dame på ca 70 år, men hun har aldri hatt en telefon hun ikke har syntes har vært litt knotete.

Jeg oppfatter både iPhone og Android som svært enkle å bruke. Det kan imidlertid godt hende at mange synes at iPhone er enda enklere enn Android. Men det betyr ikke at "de fleste" synes at Android er knotete. Det er enklere å lage en Fjordland-rett enn en Toro posesuppe, men det betyr ikke at de fleste synes det er vanskelig å lage posesuppe.

Les det enkle eksempelet rett over her om å gå på nett med iPad via iPhone eller Android, og du ser hvordan dette virker i praksis.

Jeg har ikke forsøkt dette før, men etter jeg leste eksempelet, måtte jeg prøve. Det tok meg tre sekunder. Under innstillinger krysset jeg av for at jeg ville dele telefonens dataforbindelse, og vips - så kunne PC-en min koble seg til nettet via telefonen. Hva de to gutta med iPaden knota med, aner jeg ikke.

iPhone (iOS) vil av de fleste oppfattes som svært elegant og mye mer brukervennlig enn Android.

Det du prøver å si, er dette: Jeg oppfatter iPhone (iOS) som svært elegant og mye mer brukervennlig enn Android.

Hvis du øver litt, er jeg sikker på at du får det til. Det er ikke så vanskelig som man kunne tro.

Alle de appene jeg har interesse av å ha, finnes både for iPhone og Android. Men det kan godt hende at folk med mer spesielle behov enn meg har glede av apps som bare finnes for iPhone. Er det noen du bruker til vanlig som ikke også finnes for Android, Henkie?

Har aldri opplevd noen lugging eller andre problemer med Facebook på Android, men det kan godt hende at andre har hatt problemer med dette.

Der har du full oversikt over alle bilder, musikk, ringetoner, podcaster, filmer osv osv og i tillegg en solid backup dersom du blir frastjålet, mister eller ødelegger iPhonen din og må ha ny.

2 minutter og du er oppe og går igjen, akkurat som på den gamle. Genialt!

Du verden! Det var jaggu ikke småtteri! Det virker jo rett og slett ufattelig at noen vil ha noe annet enn en iPhone.

Skrevet

Dessverre, de kan styres av Apple.

Ellers er det meningsløst å måtte drasse på en kabel.

Når det kommer til bilder så handler det om hvordan apple gjerne vil ha det. Full kontroll over hvor, hvordan og når du kan se dine egne bilder.

Først.

Apple kan IKKE gå inn på din mobils egne hardisk og styre sanger jeg har lagt inn der selv, DET er bare BS..

Meningsløst å drasse på kabel?? hvem har sakt du må drasse på kabel da?? Kabelen er jo også lade ledningen din så den har du jo eventuelt med deg på lengre turer uansett, OG du kan flytte filene via BT om du vil.

Å bilder jeg tar med mobilens kamera kan apple heller IKKE gjøre noe med UANSETT hva du sier lar det seg bare ikke gjøer.. hvor du har dette fra må du gjerne vise meg for det er umuligt. Bildene ligger på en hdd inni mobilen, og når du legger de inn på PC så er de framdeles laaaaaaaaaangt utenfor apples rekkevidde..

Skrevet

Du verden! Det var jaggu ikke småtteri! Det virker jo rett og slett ufattelig at noen vil ha noe annet enn en iPhone.

Ja, ikke sant?

Nå skal det jo sies at dette også er svært nær sannheten.

Skrevet (endret)

Dette er årets dummeste: Har nesten INGEN behov for backup???????

Backup av bilder, brukerinstillinger, sms, MMS, email, Notater, bokmerker, apps osv, osv. Har ikke folk behov for det!!!???

(Edit: beklager, nå oppga jeg bare at du kan ta backup med en Android-telefon også. Men det som ikke kan synkroniseres, det har veldig få noen grunn til å ta backup av. Meldinger er kanskje unntaket, men for meg hadde det ikke vært noen krise om jeg mistet alle meldingene mine. Så backup skal ikke være nødvendig)

Hehe, tenk litt lengre enn det nesa rekker før du plumper ut med at mine utsagn er dumme.

Bilder har man på minnekortet, det er en ganske fin oppfinnelse.

Meldinger kan man naturligvis ta backup av, enten med egen app for det eller ved å ta backup av alt innhold på telefonen.

Mail er det vel ingen som trenger å ta backup av, disse får du jo tilgang på andre steder enn på telefonen. Men du kan naturligvis ta backup av mail på en Android-telefon, det virker bare litt sært.

Er da noe som heter synkronisering av mail også.

Apps kan man synkronisere med Appbrain. Kontakter kan også synkroniseres. Viktigst av alt: du kan ta fullstendig backup av alt hvis du har behov for det. Med poengene fra Angry Birds, ALT.

Bare le du av 3GS vs S2

Jeg snakket om Os-et. Ikke tekniske specs. Les innlegget før du hamrer løs et useriøst svar på tastaturet :)

Nok en gang er du litt rask på avtrekkeren. For det første så er Android bedre enn iOS, men der kommer vi ingen vei.

For det andre, så består en telefon av mer enn et OS. Telefonens kvalitet er totalpakka, og der sliter 3GS.

iOS måtte vært et betydelig bedre OS hvis 3GS skulle vært bedre enn S2, sistnevntes fortrinn på specs tatt i betraktning.

Endret av DBM

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...