MaxUflax Skrevet 28. juli 2011 #61 Skrevet 28. juli 2011 Synes iTunes fungerer aldeles ypperlig jeg. Tar automatisk backup, og er jo bare en drøm når du kjøper ny iPhone og vil sette den opp på samme måte som den gamle. Da fikser iTunes alle instillinger, kontakter osv, osv lekende lett. Finnes HELT sikkert liknende løsninger for Android, men Apple gjør det enkelt; de gir det ett valg; iTunes. Jeg ser ærlig talt ikke problemet. En annen ting jeg merker meg i diskusjonene om iPhone vs Android er at de med iPhone forteller hvor fornøyde de er med sin iPhone. De med Android forteller ikke hvor fornøyde de er, men de er veldig opptatte av å overbevise om hvor dårlig iPhone og Apple er. Merkelig Enig så enig med deg. Bare la dem sitte med meningene sine viktigste er at vi liker våre produkter og står for hva vi har. Husk: A Apple a day keep`s the assholes away
Henkie Skrevet 28. juli 2011 #62 Skrevet 28. juli 2011 (endret) DMB sine årsaker til ikke å velge iPhone (i kursiv) - iTunes (tungvint, tvang) Tullball. iTunes er ikke tungvindt. Det tar backup og overføringer på en elegant, trygg og enkel måte - Støtter ikke widgets i det hele tatt (?) Hva skal jeg med widgets når jeg har apps? Har widgets på macene mine. Bruker det aldri. - Støtter ikke flash Ok. SKal være ærlig nok til å innrømme at det burde iPhone gjort. - Støtter ikke minnekort Ser ikke problemet. iPhone har masser av plass i bøtter og lass - Kan ikke velge launcher selv Det aner jeg ikke hva er. Hva skal du med det? - Kan ikke velge design på ikoner selv Jåleritull. Fullstendig unødvendig. Ingenting med telefonens fuksjonalitet å bety overhode! - Kan ikke velge design på låsemekanismen selv Hva er dette for tulleargumenter. Hvorfor skal man det??? - Kan ikke ta ut batteriet Som er greit fordi??? - Kan ikke installere apps utenom App Store Nei. Apple gjør det enkelt og greit. Ingen av disse argumentene er for meg tunge på vektskåla. Dessuten er det vel ikke uten grunn at TS, som har Samsung s2, får mer og mer lyst på iPhone. Den frister. Det er en flott telefon. Derfor Endret 28. juli 2011 av Henkie 1
DBM Skrevet 28. juli 2011 #63 Skrevet 28. juli 2011 Ja, innerst inne skulle jeg helst hatt iPhone. Men siden det er ut å ha iPhone, så tør jeg ikke å innrømme det. Eller så var iPhone for dyr, og jeg gråter hver kveld over at det ble en fattigmanns HTC-telefon istedet. Jeg har ingen problemer med å innrømme at iPhone 4 er en bra telefon. Den dekker behovet til de aller fleste, men jeg og mange andre liker å fikle litt og sette opp telefonen slik man selv vil ha den. Selv om iPhone 4 objektivt sett er en bra telefon, så kan jeg gjerne innrømme at jeg har en viss forakt for Apple/iPhone, som har rot i brukerne og media. Jeg vil derfor høyst sannsynlig ikke få meg en iPhone i fremtiden heller. Men det er nok å ta av, og flere OS og produsenter som kommer til. F.eks. nevnte WP7 og Meego, i tillegg til at Mozilla skal jobbe med et OS. Jeg er overhodet ikke låst til Android, og føler ikke noen lojalitet overfor OS'et.
Henkie Skrevet 28. juli 2011 #64 Skrevet 28. juli 2011 Jeg har ingen problemer med å innrømme at iPhone 4 er en bra telefon. Den dekker behovet til de aller fleste, men jeg og mange andre liker å fikle litt og sette opp telefonen slik man selv vil ha den. Selv om iPhone 4 objektivt sett er en bra telefon, så kan jeg gjerne innrømme at jeg har en viss forakt for Apple/iPhone, som har rot i brukerne og media. Jeg vil derfor høyst sannsynlig ikke få meg en iPhone i fremtiden heller. Endelig er du ærlig. Disse argumentene er helt greie. Hvorfor kunne du ikke bare si dette med en gang, i stedet for alt visvaset og drittkastingen? Kos deg med alt annet en iPhone du, så gjør jeg det motsatte :-) 1
DBM Skrevet 28. juli 2011 #65 Skrevet 28. juli 2011 (endret) DMB sine årsaker til ikke å velge iPhone (i kursiv) - iTunes (tungvint, tvang) Tullball. iTunes er ikke tungvindt. Det tar backup og overføringer på en elegant, trygg og enkel måte - Men du tvinges til å bruke det. - Støtter ikke widgets i det hele tatt (?) Hva skal jeg med widgets når jeg har apps? Har widgets på macene mine. Bruker det aldri. Jeg kan antagelig ha widgets på min Compaq også, men bruker det ikke. På telefonen derimot har jeg widgets. - Støtter ikke flash Ok. SKal være ærlig nok til å innrømme at det burde iPhone gjort. - Takk og lov. - Støtter ikke minnekort Ser ikke problemet. iPhone har masser av plass i bøtter og lass - Tviler ikke, men det er svært lite fleksibelt. Og så kommer vi inn på tvang igjen, alt skal ligge på telefonen. - Kan ikke velge launcher selv Det aner jeg ikke hva er. Hva skal du med det? - Velge oppsett/system selv, innenfor Android. Her er HTC Sense , her (egentlig LauncherPro, men samme skjermoppsett) og her er Go Launcher EX. Med Sense er app drawer én samlet liste, ingen recent-funksjon. Jeg kan naturligvis ha klokke, vær osv på mer eller mindre samme måte som med Sense, men har valgt det bort. - Kan ikke velge design på ikoner selv Jåleritull. Fullstendig unødvendig. Ingenting med telefonens fuksjonalitet å bety overhode! Helt riktig, men fortsatt noe som mange har et sterkt ønske om. Screenshot-tråden hos XDA-developers er snart oppe i 39k innlegg, og de aller fleste fikler med ikoner, designer eller laster ned ikoner/widgets selv osv. - Kan ikke velge design på låsemekanismen selv Hva er dette for tulleargumenter. Hvorfor skal man det??? Nok en gang for å få det designet man selv ønsker og har valgt, ikke noe som Apple har valgt for deg. - Kan ikke ta ut batteriet Som er greit fordi??? Hva om du går tom for strøm, og helst skulle satt inn et annet batteri? Hvis batteriet ryker, skal du sende inn telefonen på verksted da kanskje? Skal du kjøpe batteri selv og montere det selv også? - Kan ikke installere apps utenom App Store Nei. Apple gjør det enkelt og greit. Ja, Apple bestemmer hva som skal være tilgjengelig. At du føler deg trygg på en utgiver utenfor App Store og er villig til å sjanse på å installere disse applikasjonene for egen regning og risiko er ikke greit. Ingen av disse argumentene er for meg tunge på vektskåla. Dessuten er det vel ikke uten grunn at TS, som har Samsung s2, får mer og mer lyst på iPhone. Den frister. Det er en flott telefon. Derfor Men det er det altså for meg, og majoriteten på f.eks. XDA-developers og smarttelefon-forumet på Diskusjon.no.. S2 er ikke noe mindre flott, men den har feil produsent og feil navn. Den er jo billigdrit fra Asia, akkurat som de asiatiske bilene. Endret 29. juli 2011 av DBM
DBM Skrevet 28. juli 2011 #66 Skrevet 28. juli 2011 Endelig er du ærlig. Disse argumentene er helt greie. Hvorfor kunne du ikke bare si dette med en gang, i stedet for alt visvaset og drittkastingen? Kos deg med alt annet en iPhone du, så gjør jeg det motsatte :-) Hva snakker du om? Jeg har argumentert ganske grundig for hvilke svakheter iPhone har. Forakten kommer i tillegg.
DBM Skrevet 29. juli 2011 #67 Skrevet 29. juli 2011 Flere ting: Du kan antagelig ikke justere rutenettet på en iPhone, hvor du med større rutenett i større grad kan bestemme nøyaktig hvor et ikon (eller widget, hehe) skal være plassert. Det finnes antagelig ikke noe som heter dock, som er den nederste raden på LauncherPro og Go Launcher EX, hvor du kan scrolle mellom flere slike rader uten at du scroller resten av skjermen. Da kan du klare deg med én hjemmeskjerm, men ha flere dock-rader. Du kan ikke bytte font. Det har jeg ikke noe behov for selv foreløpig, men kjekt å kunne bytte om man vil.
antibac Skrevet 29. juli 2011 #68 Skrevet 29. juli 2011 Jeg har iPhone, har hatt iPhone i snart 3 år. Kjempefornøyd, kunne aldri ha bytta! 1
MaxUflax Skrevet 29. juli 2011 #69 Skrevet 29. juli 2011 Flere ting: Du kan antagelig ikke justere rutenettet på en iPhone, hvor du med større rutenett i større grad kan bestemme nøyaktig hvor et ikon (eller widget, hehe) skal være plassert. Det finnes antagelig ikke noe som heter dock, som er den nederste raden på LauncherPro og Go Launcher EX, hvor du kan scrolle mellom flere slike rader uten at du scroller resten av skjermen. Da kan du klare deg med én hjemmeskjerm, men ha flere dock-rader. Du kan ikke bytte font. Det har jeg ikke noe behov for selv foreløpig, men kjekt å kunne bytte om man vil. Ja det tar jo minst nøyaktig samme tid å scrolle fra en side til en annen..Hvai huleste er vitsen med å kunne putte mest mulig tull inn på en side etter da. Jeg liker ting ryddigt og oversiktlig. Å som nevnt over her ser jeg EN svakehet og den er stor hos Iphone.. Det heter Flash og er en plage at de ikke har.. Utpver det kan jeg gjøre alt jeg trenger med den og enda litt til.. Det går fint an å flytte ikoner rundt på iphone, organisere apps i egne mapper, gi nye navn på mapper, endre bakgrundsbilder om man absolutt ser på det som en nødvendighet. Hvorfor jeg liker min nåværnde mobil. se bort fra eple logoen et øyeblikk og se på enheten som et produkt blant mye annet uavhengig av merke. Designe: -Den er pen å se til,enkel, passe stor og ser/føles ut som kvalitet Litt vekt, skikkelig alumineüm, glass og gir en robust følelse i hånden, dette gir deg også en følelse av at du sitter igjenn med noe for pengene dine. Skjerm: -En knall god skjerm me en utrolig skarp og fargesterk visning med god oppløsning som også er med på en svært godd innsynsvinkel under varierte forhold/lys. Øvrig teknisk: -ikke kjappeste cpu og minne men mer en godt nok for en vanlig person i gata som liger gadgets men har vokst i fra dette med å endre til rosa ikoner med ole brumm på å alt det der. -God batteri levetid og ett batteri som ved riktig bruk varer i mange,mange år (kan lett byttes på 15 minutter OM du ødelegger det) -Knapper er få og enkle, Du trenger bare en knapp når du har touch skjerm, hva skal man med mere? -Egen bryter for lydløs modus, fabelaktig om man skal på møter fks uten å fomle rundt på menyer eller risikere upassende ringing der det ikke skal skje. - Et ok kamera, ikke best i test, men som hobbyfotograf klarer mit Canon systemkamera bedre bilder en noen tlf per dags dato uansett.. kjøper da mobil og ikke kompaktkamera? -3G.. funker godt nok for de aller fleste enda vel og merke. Minne, du kan velge mellom 8gb, 16gb og 32gb.. noe som holder i lange baner. Brukervennlighet: -Enkelt.. Den er lett og bruke, selv barn ned i 5 årsalderen mestrer disse menyen. Det vil si enkelt og likavel fult funksjonelt på en logisk måte. -Man kan multi taske, laste ned apps til alt du vill og mer en det.'' Den innebygde "Ipoden" er en bonus 2 i 1 sak, funker godt, veldig bra lyd og gir lang spille tid og med masse lagring går du ikke lei musikken på en stund heller. -man kan flytte ikoner og slette apps om man ønsker på en svært enkel og grei måte. -Filme? ja det kan man også, helt grei kvalitet for det morsomme øyeblikket man vil forevige, men slett ikke noe crew camera da. Diktafon ++ Sån til slutt: -Telefonen byr på alt Ola Nordmann trenger uten jåleriet for 14`tisene.. Jeg sikter da til at man kal endre Layout, ikoner, opsett, farger, thems og kunne glorifisere den med julepynt å den slags.. Men som SMARTTELEFON gjør den jobben sin uten tvil, som morro gadgett til barnebarnet på 13, nope, her er den ikke hypp nok desvere. Men hva gjør vel det? Det finnes jo Android som lar deg gjøre alt dette i tilleg til vanlige telefon ting Så der er greia, Apple kan gjærne få ut fingen å fikse flash etterhvert, men thats it.. Å vil man ha en leke, kjøp android, vil man ha en (grøss) BARE en kjedelig smart telefon som gir deg hva du trenger og er enkel, ja kjøp Iphone.. slik tenker jeg og dette er basert på mine personlige meninger og er ingen formaning om at den ene er bedre en den anre eller hva folk bør kjøpe.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #70 Skrevet 29. juli 2011 Du vil sammenligne enkel bruk av en Android-telefon med porting av motorer? Det er bare tull og tøys, og 2.1 og 2.2 er enkle systemer. Jeg har iPhone og er svært fornøyd. Dere snakker om brukervennlighet. Jeg har et eksempel fra i går kveld. En kompis av meg har iPad og Samsung S2 Nå var vi på hytta hans, og han ville gjerne på internett med iPaden. Jeg hadde lest et sted at det var enkelt å bruke iPhone som "trådløst aksesspunkt/modem" og gikk derfor inn på "innstillinger" og fant noe som het "delt internett". Gikk inn på det og valgte "på" Vips; da fant iPaden telefonen min som et trådløst moden, og han kunne surfe ivei. Vi tenkte dette kan man sikkert på Android-telefonen også (kjekt når jeg var reist fra hytta med iPhonen min) Gikk inn på innstillinger. fant noe som het "nettverk og wifi" (husker ikke helt) Supert, tenkte vi. Klikket på det, og telefonen spurte om vi ville "skru av wifi" Vel...???....vi får vel gjøre det da. iPaden fant Samsungen også som et trådløst modem, men vi karte ikke å gå på nettet med den. Vi fikk det ikke til å virke. Begge to er vi middels teknisk interesserte, og på iPhonen var dette fikset på 10 sekunder. Samsungen (Android) gav vi opp. Han skulle prøve mer i dag, sa han Det gikk HELT SIKKERT an å få det til, men vi klarte det bare ikke. Det var ikke intuitivt nok Sånn er livet med iPhone vs Android. iPhone ER enklere. Dette er bare ETT enkelt, rykende ferskt eksempel. 1
Gjest MorAase Skrevet 29. juli 2011 #71 Skrevet 29. juli 2011 Noterer meg at ingen bryr seg om råderetten over egne data. Brød og sirkus...
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #72 Skrevet 29. juli 2011 Det finnes antagelig ikke noe som heter dock, Jo, det finnes noe som heter dock. Apple introduserte det - både på macer og iphone. Android har kopiert det 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #73 Skrevet 29. juli 2011 Noterer meg at ingen bryr seg om råderetten over egne data. Brød og sirkus... Alle som har iPhone MÅ via iTunes. Ergo har ALLE backup av ALT på telefonen sin. Blir iPhonen stjålet, mistet, ødelagt er det bare å koble den nye til iTunes - vips så har du eksakt kopi av forrige telefonen din. DET er supert det. Man KAN sikkert gjøre dette på Android også, men jeg garanterer deg; de aller færreste vanlige brukere gjør det, eller aner hvordan du gjør det. Alle med iPhone gjør det. Dette er EN av grunnene til at apple "tvinger" deg via iTunes. Helt supert for de aller, aller fleste! 1
MaxUflax Skrevet 29. juli 2011 #74 Skrevet 29. juli 2011 Noterer meg at ingen bryr seg om råderetten over egne data. Brød og sirkus... Joda, jeg bryr meg faktisk om dette. Men til nå i de årene jeg har brukt Aplle og Itunes har jeg ALDRIG opplevd noe negativt med dette. Jeg har flere 1000 MP3`er på min egen P som jeg legger inn på min Iphone eller Ipod, og hvorfor skulle Aplle slete disse? De gjør jo ikke det. De ligger jo på telefonen min og PC min, ingen som kan røre dem da. Itunes får man oppdateringer til programvare gjennom, man plugger til telfonen og trykker OK så sikkerhetskopierer den for deg, innstalerer ny programvare/updates og etterpå setter tilbake til ditt oppsett du hadde før. Om Apple vil bruke info om meg så la dem gjøre det.. Hva har jeg og skjule? Googler man n<vnet mitt finner man ganske mye uansett da jeg har vært en del i media og andre saker tidliger.. finnes ingen hemligheter om meg og vil dem bruke noe så la dem.. Er ikke akkuratt slik at dem sender meg regning hvergang jeg hoster heller da. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #75 Skrevet 29. juli 2011 S2 er ikke noe mindre flott, men den har feil produsent og feil navn. Den er jo billigdrit fra Asia, akkurat som de asiatiske bilene. ....akkurat som HTC, LG osv, osv. Asiatere er ikke inovative - de er copycats. Case closed!
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #76 Skrevet 29. juli 2011 Det er det mest råttne og uforutsigbare applikasjonen jeg har brukt. Aldri igjen! Her, velg en fremtid i frihet http://amarok.kde.org/ Hvor tett går det an å bli? Si at iTunes er dårlig designet, for så å linke til et hjemmesnekra, tysk, musikkavspillerprogram som er fullt av bugs og med et design som kan få den mest elendige designer til å gå i krampegråt!!!???
Gjest MorAase Skrevet 29. juli 2011 #77 Skrevet 29. juli 2011 Alle som har iPhone MÅ via iTunes. Ergo har ALLE backup av ALT på telefonen sin. Blir iPhonen stjålet, mistet, ødelagt er det bare å koble den nye til iTunes - vips så har du eksakt kopi av forrige telefonen din. DET er supert det. Man KAN sikkert gjøre dette på Android også, men jeg garanterer deg; de aller færreste vanlige brukere gjør det, eller aner hvordan du gjør det. Alle med iPhone gjør det. Dette er EN av grunnene til at apple "tvinger" deg via iTunes. Helt supert for de aller, aller fleste! Med andre ord du aner ikke hva ordet "råderett" betyr. Om Apple får viljen sin så vil de bestemme når du får se bilder, høre på musikk, hvilken musikk du får høre på og hvordan du skal få tilgang til tekster du selv har skrevet. Lykke til i en verden der du må betale Apple for å hente frem bildene fra ferien i fjor. 1
Gjest MorAase Skrevet 29. juli 2011 #78 Skrevet 29. juli 2011 Joda, jeg bryr meg faktisk om dette. Men til nå i de årene jeg har brukt Aplle og Itunes har jeg ALDRIG opplevd noe negativt med dette. Jeg har flere 1000 MP3`er på min egen P som jeg legger inn på min Iphone eller Ipod, og hvorfor skulle Aplle slete disse? De gjør jo ikke det. De ligger jo på telefonen min og PC min, ingen som kan røre dem da. Itunes får man oppdateringer til programvare gjennom, man plugger til telfonen og trykker OK så sikkerhetskopierer den for deg, innstalerer ny programvare/updates og etterpå setter tilbake til ditt oppsett du hadde før. Om Apple vil bruke info om meg så la dem gjøre det.. Hva har jeg og skjule? Googler man n<vnet mitt finner man ganske mye uansett da jeg har vært en del i media og andre saker tidliger.. finnes ingen hemligheter om meg og vil dem bruke noe så la dem.. Er ikke akkuratt slik at dem sender meg regning hvergang jeg hoster heller da. Hva med filer i ogg-format? Hva med å koble til en annen musikk-spiller enn en fra Apple? Hva med å bruke andre elektroniske musikkarkiv en Apple sine egne? Det kan hende at Apple havner i en krangel med noen som eier rettighetene til musikken du har. Potensielt så kan da Apple ende opp med å slette ting du har kjøpt. Eller, ting du har betalt for å få lov å høre på så lenge apple og tredjepart tillater det. Appstore... Ett sted med lisensbetingelser og andre krav som gjør at Appstore ikek kan distribuere VLC lovlig. Uansett hvordan du vender og vrir på det, apple har ett stort ønske, nemlig å kontrollere alt du gjør på IT siden. Og da helst få betalt for hver lille ting du gjør.
Gjest MorAase Skrevet 29. juli 2011 #79 Skrevet 29. juli 2011 Hvor tett går det an å bli? Si at iTunes er dårlig designet, for så å linke til et hjemmesnekra, tysk, musikkavspillerprogram som er fullt av bugs og med et design som kan få den mest elendige designer til å gå i krampegråt!!!??? Der avslørte du din totale kunnskapsløshet.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #80 Skrevet 29. juli 2011 Lykke til i en verden der du må betale Apple for å hente frem bildene fra ferien i fjor. ...og der avslørte du hvor totalt kunnskapsløs du er...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå