AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #81 Skrevet 29. juli 2011 Der avslørte du din totale kunnskapsløshet. Jasså? Så Mark Kretschmann (grunnlegger av Amarok) er ikke tysk, og heller ikke personen som første gang designet Amarok? Han bor kanskje heller ikke i Ulm, Tyskland og jobber som softwareingeniør hos Nokia? Gjør hjemmeleksa di og ikke prøv deg på usannheter! Amatør
Gjest MorAase Skrevet 29. juli 2011 #82 Skrevet 29. juli 2011 Jasså? Så Mark Kretschmann (grunnlegger av Amarok) er ikke tysk, og heller ikke personen som første gang designet Amarok? Han bor kanskje heller ikke i Ulm, Tyskland og jobber som softwareingeniør hos Nokia? Gjør hjemmeleksa di og ikke prøv deg på usannheter! Amatør Så... Du har ikke gjort din hjemmelekse og satt deg inn i utviklingsmodellen for Amarok. Fri programvare som utvikles i fellesskap av mennesker over hele verden. Forøvrig øsnker jeg at du påpeker noen av mine usannheter. Det er ingen av Amarok-utviklerne som anser programvaren for å være tysk...
DBM Skrevet 29. juli 2011 #83 Skrevet 29. juli 2011 ....akkurat som HTC, LG osv, osv. Asiatere er ikke inovative - de er copycats. Case closed! Aner ikke hva du snakker om. Men jeg minner gjerne om at Apple nylig måtte ut med et åttesifret beløp for å ha kopiert Nokia.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #84 Skrevet 29. juli 2011 Men jeg minner gjerne om at Apple nylig måtte ut med et åttesifret beløp for å ha kopiert Nokia. Ha,ha,ha...ja, de måtte det. Helt urettsmessig! Snakk om justismord. Hadde dommerene brukt sunn fornuft, trengte ikke apple betalt en krone! Hvem kopierer taperene Nokia for tiden?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #85 Skrevet 29. juli 2011 Det er ingen av Amarok-utviklerne som anser programvaren for å være tysk... Neivel. Godt du kjenner de personlig. Utvikleren ER tysk. BOR i tyskland. Opphavet ER tysk. Det ble mest sannsynlig skrevet for første gang i tyskland. Derfor skrev jeg tysk programvare, men drit i det. Programmet er noe møkk uansett.
DBM Skrevet 29. juli 2011 #86 Skrevet 29. juli 2011 (endret) Ja det tar jo minst nøyaktig samme tid å scrolle fra en side til en annen..Hvai huleste er vitsen med å kunne putte mest mulig tull inn på en side etter da. Jeg liker ting ryddigt og oversiktlig. Hehe, det er nesten ingen som har en så minimalistisk stil som meg. Det går fint an å flytte ikoner rundt på iphone, organisere apps i egne mapper, gi nye navn på mapper, endre bakgrundsbilder om man absolutt ser på det som en nødvendighet. Wow Skjerm: -En knall god skjerm me en utrolig skarp og fargesterk visning med god oppløsning som også er med på en svært godd innsynsvinkel under varierte forhold/lys. S2 har bedre skjerm. Øvrig teknisk: -ikke kjappeste cpu og minne men mer en godt nok for en vanlig person i gata som liger gadgets men har vokst i fra dette med å endre til rosa ikoner med ole brumm på å alt det der. Fint at du klarer å holde en saklig tone da. Du har kanskje ikke interesse/evner til å tilpasse din egen telefon utover å flytte rundt på noen ikoner, men deg om det. Fikk flashback til tanta mi igjen. -God batteri levetid og ett batteri som ved riktig bruk varer i mange,mange år (kan lett byttes på 15 minutter OM du ødelegger det) Så hvis man er tom for strøm, så tar det deg minst 15 min å bytte batteri. Og dette er noe alle får til? Trenger du noe verktøy for å komme til eller for å få festet batteriet skikkelig? -3G.. funker godt nok for de aller fleste enda vel og merke. Minne, du kan velge mellom 8gb, 16gb og 32gb.. noe som holder i lange baner. S2 kommer med 16gb og 32gb, og støtter minnekort Brukervennlighet: -Enkelt.. Den er lett og bruke, selv barn ned i 5 årsalderen mestrer disse menyen. Det vil si enkelt og likavel fult funksjonelt på en logisk måte. S2: enkel å bruke, veldig rett fram. 5 år gamle barn har ingenting med en smarttelefon å gjøre. -Man kan multi taske, laste ned apps til alt du vill og mer en det. Den innebygde "Ipoden" er en bonus 2 i 1 sak, funker godt, veldig bra lyd og gir lang spille tid og med masse lagring går du ikke lei musikken på en stund heller. S2 er fullt på høyde her også. Sån til slutt: -Telefonen byr på alt Ola Nordmann trenger uten jåleriet for 14`tisene.. Jeg sikter da til at man kal endre Layout, ikoner, opsett, farger, thems og kunne glorifisere den med julepynt å den slags. Du må gjerne kalle oss fjortiser, men at da vet du antagelig ikke hva en fjortis er. Svært få fjortiser driver med dette. iPhone appellerer mer til fjortiser, siden alt handler om et merke Disse mulighetene åpner naturligvis for kjempegrelle telefoner, men mange av oss besitter faktisk god smak. KG lar meg ikke quote alt som jeg ville quote, så jeg måtte prioritere. Endret 29. juli 2011 av DBM 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #87 Skrevet 29. juli 2011 S2: enkel å bruke, veldig rett fram. 5 år gamle barn har ingenting med en smarttelefon å gjøre. Den er ikke det skjønner du. Leste du dette innlegget fra meg tidligere i dag? "Jeg har iPhone og er svært fornøyd. Dere snakker om brukervennlighet. Jeg har et eksempel fra i går kveld. En kompis av meg har iPad og Samsung S2 Nå var vi på hytta hans, og han ville gjerne på internett med iPaden. Jeg hadde lest et sted at det var enkelt å bruke iPhone som "trådløst aksesspunkt/modem" og gikk derfor inn på "innstillinger" og fant noe som het "delt internett". Gikk inn på det og valgte "på" Vips; da fant iPaden telefonen min som et trådløst moden, og han kunne surfe ivei. Vi tenkte dette kan man sikkert på Android-telefonen også (kjekt når jeg var reist fra hytta med iPhonen min) Gikk inn på innstillinger. fant noe som het "nettverk og wifi" (husker ikke helt) Supert, tenkte vi. Klikket på det, og telefonen spurte om vi ville "skru av wifi" Vel...???....vi får vel gjøre det da. iPaden fant Samsungen også som et trådløst modem, men vi karte ikke å gå på nettet med den. Vi fikk det ikke til å virke. Begge to er vi middels teknisk interesserte, og på iPhonen var dette fikset på 10 sekunder. Samsungen (Android) gav vi opp. Han skulle prøve mer i dag, sa han Det gikk HELT SIKKERT an å få det til, men vi klarte det bare ikke. Det var ikke intuitivt nok Sånn er livet med iPhone vs Android. iPhone ER enklere. Dette er bare ETT enkelt, rykende ferskt eksempel. " Dessuten mener jeg å lese om S2 bruker i tråden som gjerne ville over til iPhone4 fordi h*n hadde testa kjærestens. Det samme gjelder vel forsåvidt TS
DBM Skrevet 29. juli 2011 #88 Skrevet 29. juli 2011 Hvorfor kunne han ikke komme seg på nett med iPad'n uten å gå via telefonen? Hvis det her er ditt eneste eksempel på at Android/Samsung er vanskelig å bruke, så er det syltynt.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #89 Skrevet 29. juli 2011 Hvorfor kunne han ikke komme seg på nett med iPad'n uten å gå via telefonen? Hvis det her er ditt eneste eksempel på at Android/Samsung er vanskelig å bruke, så er det syltynt. iPaden hadde ikke 3g og hytta hadde ikke internett. Derfor ville han bruke telefonen. iPhonen gikk som en lek. Adroiden fikk vi ikke til. Det er ikke det eneste eksempelet. Det er et sylferskt eksempel (i går kveld) og det er aldeles ikke ikke syltynt. Det er et godt eksempel i praksis, fra hverdagen, av to helt vanlige og middels teknisk interesserte gutter. iPhonen var intuitiv og enkel Androiden lot seg ikke få til sånn helt uten videre. Skjønner du ikke at det er et svært godt hverdagseksempel, har du virkelig et problem
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #90 Skrevet 29. juli 2011 S2 har bedre skjerm. NEI! "HTC Sensation and Samsung Galaxy S2 boast 4.3-inch touchscreens, displaying 960x540 resolutions, but they're different display technologies: the HTC uses an S-LCD, while Samsung has plumped for an extremely bright Super AMOLED Plus display. The iPhone 4 screen is smaller but more densely packed: its Retina Display means the 3.5-inch screen has a resolution of 960x640." Det er en kjent sak at iPhone skjermen i tillegg har bedre innsynsvinkel 1
DBM Skrevet 29. juli 2011 #91 Skrevet 29. juli 2011 Om eksempelet er fra i går eller er flere uker gammelt har ingen betydning. Til helt enkel bruk er Android veldig lett å skjønne. Jeg har dessverre ikke prøvd meg på en slik kobling ennå.
DBM Skrevet 29. juli 2011 #92 Skrevet 29. juli 2011 Jeg linket og ga et sitat i en annen tråd, men det blir antagelig en tidkrevende jobb å finne tilbake til. Der stod det at "Super Amoled Plus"-skjermen til S2 var bedre. Du kan ikke bare se deg blind på oppløsningen. Jeg husker blant annet at S2 har bedre kontrast.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #93 Skrevet 29. juli 2011 Til helt enkel bruk er Android veldig lett å skjønne. Jeg har dessverre ikke prøvd meg på en slik kobling ennå. Nei, det er ikke det. Dette var et helt enkelt eksempel, hentet rett ut fra hverdagen. Hva er greia? Er Android enkelt, eller er det flere muligheter og mer frihet? Jeg tror det siste, for enkelt er det ikke vs iOS 1
Henkie Skrevet 29. juli 2011 #94 Skrevet 29. juli 2011 Den er ikke det skjønner du. Leste du dette innlegget fra meg tidligere i dag? "Jeg har iPhone og er svært fornøyd. Dere snakker om brukervennlighet. Jeg har et eksempel fra i går kveld. En kompis av meg har iPad og Samsung S2 Nå var vi på hytta hans, og han ville gjerne på internett med iPaden. Jeg hadde lest et sted at det var enkelt å bruke iPhone som "trådløst aksesspunkt/modem" og gikk derfor inn på "innstillinger" og fant noe som het "delt internett". Gikk inn på det og valgte "på" Vips; da fant iPaden telefonen min som et trådløst moden, og han kunne surfe ivei. Vi tenkte dette kan man sikkert på Android-telefonen også (kjekt når jeg var reist fra hytta med iPhonen min) Gikk inn på innstillinger. fant noe som het "nettverk og wifi" (husker ikke helt) Supert, tenkte vi. Klikket på det, og telefonen spurte om vi ville "skru av wifi" Vel...???....vi får vel gjøre det da. iPaden fant Samsungen også som et trådløst modem, men vi karte ikke å gå på nettet med den. Vi fikk det ikke til å virke. Begge to er vi middels teknisk interesserte, og på iPhonen var dette fikset på 10 sekunder. Samsungen (Android) gav vi opp. Han skulle prøve mer i dag, sa han Det gikk HELT SIKKERT an å få det til, men vi klarte det bare ikke. Det var ikke intuitivt nok Et godt eksempel. Akkurat slik oppfatter jeg det også. Det SKAL liksom være like enkelt og greit, men det er det bare ikke 1
Gjest MorAase Skrevet 29. juli 2011 #95 Skrevet 29. juli 2011 Neivel. Godt du kjenner de personlig. Utvikleren ER tysk. BOR i tyskland. Opphavet ER tysk. Det ble mest sannsynlig skrevet for første gang i tyskland. Derfor skrev jeg tysk programvare, men drit i det. Programmet er noe møkk uansett. Utvikleren?!? Utvikleren? I entall? Denne hjemmeleksen får du stryk på. Den var faktisk så dårlig at du helst ikke burde levert besvarelsen og heller skyldt på at hunden spiste den opp. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #97 Skrevet 29. juli 2011 Jeg fant Ja! Du klarte å finne et sted hvor en person mener Samsungen har bedre skjerm enn iPhone4 ....på siden nokiafanboy.com :-)
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #98 Skrevet 29. juli 2011 Utvikleren?!? Utvikleren? I entall? Denne hjemmeleksen får du stryk på. Den var faktisk så dårlig at du helst ikke burde levert besvarelsen og heller skyldt på at hunden spiste den opp. Yeah right! "Mark Kretschman - the man who's responsible for Amarok music player for KDE. " Han er opphavet - den som startet - see? Flisespikkeridiot
DBM Skrevet 29. juli 2011 #99 Skrevet 29. juli 2011 Ja! Du klarte å finne et sted hvor en person mener Samsungen har bedre skjerm enn iPhone4 ....på siden nokiafanboy.com :-) Det stemmer. Og jeg evner å se forbi navnet på siden, og heller lese det som står skrevet i teksten. Jeg kunne sikkert funnet femti andre sider som bekrefter det samme.
Gjest MorAase Skrevet 29. juli 2011 #100 Skrevet 29. juli 2011 Yeah right! "Mark Kretschman - the man who's responsible for Amarok music player for KDE. " Han er opphavet - den som startet - see? Flisespikkeridiot Det er ikke flisespikking å påpeke klare faktafeil. Versjon 1.0 var Maerk sitt verk. Versjon 2.4.1, som er siste utgave, er et multinasjonalt sammarbeid som har fått frem det beste i folk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå