Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Gjest pysepusen

Enig med de andre - slik skal det ikke være. Jeg hadde ikke spurt om han kan ta henne en formiddag i helgene, jeg hadde bare sagt: "fra nå av har jeg bestemt at du skal få sove lenge om lørdagene så skal jeg få sove lenge på søndagene. Liten kan få komme inn for pupp innimellom, men utenom det får du ta henne til jeg vil stå opp!" Det kan jo ikke gå sånn at du aldri får hente deg inn igjen. Og det skader ikke å la litt ligge til han kommer hjem på ettermiddagen heller, han kan godt hjelpe til selv om du er hjemme i permisjon :)

Hvis hun uansett skal på sitt eget rom ville jeg bare gjort det først og tatt "kampen" på det rommet. Om hun er hysterisk når hun ligger i senga hadde jeg tatt henne opp (uten noe dulling, kun for å roe henne) og lagt henne ned igjen når hun slappet av. Ja, jeg tar mye tid til å begynne med, men etter hvert vil det komme seg :) Så må du være konsekvent. Ikke gi deg. Da venter hun bare på når du skal gi deg neste gang! Hva med å se i boka The No Cry Sleep Solution? Finnes på norsk også nå! :tommelsmil:

Kjenner at jeg er glad for at jeg sover best med lillegutt i senga ja ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for :klemmer: og gode råd jenter, dere er jammen gode å ha på en "mannevond dag" :fnise:

Vi har fått pratet litt ut nå ikveld, etter jeg sov 3 timer med Liten når hun la seg :sjenert: Ser vel ting i et litt "lysere lys" (går an å si det eller?) etter litt søvn også...Jeg skjønner hva kjære mener når han sier hun ikke skjønner hva som skjer når jeg plutselig ikke tar henne oppi til meg om natta! Hun er for liten til å forstå, og fortsatt veldig glad i puppen, varmen og lukta fra meg...

Vi ble ihvertfall enige om å ha henne på vårt rom frem til helga, for at jeg skal få litt mer å gå på enn jeg har etter denne helvetesnatta...Så får jeg bare ta henne oppi til oss når hun våkner på natta, det blir ihvertfall litt mer søvn på den måten enn om jeg plutselig bestemmer meg for at hun skal sove i vogga :roll: Innfallsmetoden funker dårlig på små barn sa kjære :sjenert::fnise: Jeg er litt sånn....innfallsmetoden... :flau: Kommer plutselig på noe som var lurt inni hodet mitt - sjelden det er like lurt på utsiden :ler:

Han er god å snakke med, og kan mye om mye, men dette - Liten og oss (at jeg fortsatt ammer) gjør ham usikker sier han, han vet ikke hvor mye han skal "blande seg inn" så derfor lar han være! Noe som forsåvidt har funket til nå, men nå er jeg for trøtt til at det kan fortsette, og det skjønte han. Til helga prøver vi oss litt frem i fht å legge henne på eget rom...da kan han ta den ene natta og den ene morgenen! Innen den tid må vi finne en annen løsning på leggingen, jeg ammer henne i søvn i senga vår per idag :sjenert: Så får vi se om hun sover bedre når vi ikke kommer inn og forstyrrer søvnen hennes :vetikke: For hun sover jo helt til vi kommer og legger oss, så det er tydelig vi er et forstyrrende element..eller jeg og melkelukta mi er ihvertfall :tunge1: Våkner hun får jeg prøve å gi henne litt inne på rommet hennes og legge henne tilbake i senga, funker ikke det får hun bare bli med i vår seng til jeg/ vi kommer på noe lurere......The no-cry sleep solution boka har jeg kjøpt, men lånt bort til søs som har en gutt på 11 mnd som omtrent ikke sover på natta...mulig jeg må hente den tilbake ;)

Jeg vet jo hun kan, det er jo ikke så mange ukene siden hun sov fra 7 til 4, fikk mat og la seg til i vogga for å sove til neste morgen....hun er bare gjennom nok en endring, mulig det har noe med det faktum at hun har knekt koden ifht å komme seg fremover :vetikke: Det kan være så mye, tenner, alt mulig...det eneste jeg vet er at nå er det natt :natti: Alt annet er mindre viktig akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere kom frem til en lur plan. :Nikke: Vi tar A inn til oss når hun våkner, alt fra 4:30 og utover. Synes det er kjempekoselig å gjøre det nå som hun ikke sover rett ved siden av meg. :rodmer:

Håper natten var fin! Nå gleder vi oss til babysang! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin natt :hoppendeglad: Liten våknet bare 1 gang, klokka 5.15 :overrasket: da fikk hun komme oppi til oss og der sov hun videre til 8.30 :nigo: Jeg er offisielt tilbake i egen form :fnise: Skal ikke mer til ;)

Frokost nå, så babysang :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye lettere alt føles når jeg har fått litt søvn :nigo: Liten har hatt to hviler allerede OG vi har vært på babysang! Vi gikk frem og tilbake i iiiiiiiiiiiskald vind :fryser: så nå var det ûberdeilig å komme inn i varm stue :jepp: Liten skal få tutle litt på gulvet en stund, så får vi stikke på helsekosten og kjøpe mer hirsegrøt før vi skal hente Storesøster på skolen :)

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den minste dyna eller hakket større oppi sprinkelsenga? Uff, jeg gruer meg til å legge henne på eget rom :grine: Det er så trygt å ha henne i vogga rett ved siden av meg...men avgjørelsen er tatt, det er verdt et forsøk ihvertfall :sjenert: Nå har jeg flyttet soveskinnet over i senga, byttet på begge dynene og satt varmeovnen på, tenkte hun kunne "øve seg litt" ved å ihvertfall ha formiddagshvilen sin der inne...uff som jeg gruer meg :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du gruer deg, men her gikk det veldig bra når Vesla flyttet inn på eget rom. Vi gjorde det da hun var 6 måneder, og det er det beste vi har gjort med tanke på nattesøvnen. Vi brukte den dynen som er 80x65 i sprinkelsengen - fyller litt mer ut og det blir ikke sååå stor plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bare legger kidsa ned i sengen når de skal hvile - hvordan i svarteste skauen har dere fått det til??? Jeg har ei som ikke kan ammes i søvn på dagtid lenger, nytter ikke bysse, ingenting - kun trille henne i vogna...noe som forsåvidt er greit nok, men jeg kunne godt tenke meg å få henne til å sove uten at vogna beveger seg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne ikke vi på den tiden, jeg måtte legge meg ved siden av henne i senga vår eller på gulvet ved siden av sprinkelsengen og synge henne henne i søvn. Nå går det bedre i barnehagen, mens hjemme så må jeg ofte sitte på rommet eller ligg i sengen med henne. *slitsomt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjent ut :dry: Ihvertfall det med å ligge med henne i senga..noe som i og for seg kan være koselig det, men ikke når det er det eneste som får henne til å sove :filer: Jeg pleier jo trille henne, og går gjerne tur to-tre ganger om dagen for å få henne i søvn, men på dager der det blåser såpass at vogna er i fare for å velte (sånn som igår og idag) må vi ha et alternativ til at hun sover ute!

Nå klarte jeg det faktisk, å få henne til å sovne i senga si, men det ble litt grining :trist: Men jeg var helt nær henne og trøstet hele tiden, tilslutt snudde hun hodet inn mot kosen og sovnet :hoppe: Uten pupp, uten byssing, bare helt selv :nigo: Hun kan det jo egentlig, vi hadde en lang periode der hun sovnet selv på kvelden også, men så falt vi tilbake i gamle vaner og puppet i søvn igjen etter hun var syk :sjenert:

Skikkelig spent på hvordan det blir å ha henne på eget rom :sjenert: Har helt klump i magen jeg :trist: Det blir sikkert deilig også, å få soverommet tilbake...*trøster seg selv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også forstår deg!

Vi skal flytte nå, og hadde planer om å flytte L inn på eget rom i forbindelse med det, men jeg kvir meg nå som det nærmer seg, gitt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg veldig godt jeg, på alle punkter. :fnise: Her er det enten trilling/rugging og synging i søvn i vogna eller å ligge inntil henne i vår seng til hun sovner. :roll: Jeg har egentlig bare innfunnet meg med at sånn er det bare. :fnise:

Som sagt synes jeg det var deilig å få soverommet tilbake, når det første sjokket hadde lagt seg. :sjenert: Jeg syntes det var så skummelt å ikke kunne se henne akkurat når jeg ville, så den første uka sov jeg dårlig fordi jeg var inne hos henne hele tiden for å se om hun pustet. Men nå sover jeg tungt og godt og våkner bare når hun gråter. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er ikke sånn om kvelden Belle? Mener du har sagt du bare legger henne ned i senga når hun er mett og trøtt? Det nytter ikke her for å si det sånn, da er vi nemlig plutselig LYS våken :roll::klaske::ler: Håpløse lille troll!! Jeg har egentlig syns at det har vært greit å amme henne i søvn jeg, men nå nytter visst ikke det på dagtid lenger, hun er jo så inn i granskauen nysjerrig :daane: Og hvis det ikke er noe å se på skal hun tulle og tøyse :rodmer: Årh, jeg smelter jo totalt, klarer jo ikke la være å le, og da er vi igang vettu ;) Nå sover hun ute i vogna, måtte ut og gå en tur, men føler ikke det blåser så mye som tidligere :klo: Satser på det går greit, vogna står jo på terrassen der det er levegger, så det burde være ly nok...igår satte jeg henne i carporten, men det er i front av huset, og da kan jeg ikke se vogna..søs mente jeg var fullstendig gal som gjorde det, tenk om noen tok henne?? :haar: Det falt meg ikke inn engang.....ingen som gjør det vel? Ikke i vår gate ihvertfall, blindgate og alt mulig :sjenert: *overbeviser seg selv*

Rommet hennes er så koselig, så hun får det nok fint der inne også...selv om jeg er overbevist om at hun har det best hos mammaen sin :yvonne: Men jeg trenger jo å sove litt avogtil, så vi gjør et forsøk :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ''pupper'' henne i søvn om kvelden jeg også altså. Dvs. at hun får flaske mens hun ligger i senga. Da gir jeg til hun ikke vil ha mer - da sover hun nesten. Så snur hun hodet, kaster bort kosen og søvner søtt. Sikkert en dårlig uvane, men akkurat nå gir jeg beng. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Kjære har sagt det er angrerett hvis det ikke funker :fnise:

Det er bra! :fnise:

Her fungerte ikke soving utenom ved siden av meg eller mannen i dobbeltsenga eller trilling i vogna før han var rundt ett år. Sånn legging med å bare synge, si god natt og gå ut fungerte en KORT periode. Her puppet jeg i søvn så lenge det fungerte og etterpå måtte vi begynne med opp-ned-metoden og litt hysjing. Det var et sliiit, og er det fremdeles uansett hvor strenge vi er. Men bud nr. 1 er å være konsekvent og holde seg til samme metode over et lengre tidsrom slik at hun blir vant til det. Uansett hva dere bestemmer dere for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bare legger kidsa ned i sengen når de skal hvile - hvordan i svarteste skauen har dere fått det til??? Jeg har ei som ikke kan ammes i søvn på dagtid lenger, nytter ikke bysse, ingenting - kun trille henne i vogna...noe som forsåvidt er greit nok, men jeg kunne godt tenke meg å få henne til å sove uten at vogna beveger seg også...

Jeg håpte virkelig du skulle få noen enkle og greie svar her, for vi har akkurat samme problem.. :sukk:

Håper natta går fint! Godt du har angrerett, men du skal vel gi det noen netter? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...