Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Wow, så lenge hun sov! Kjempeflinke jenta di :rodmer: Hvordan er det for mammahjertet å ha henne på eget rom nå da? Hun trives jo tydeligvis godt med det.. :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det var jammen ikke verst, hun sovnet klokka 20 igår, så det var 10 timer i strekk det :tommelopp:

Mammahjertet klarer seg :sjenert: Både hun og jeg sover tydeligvis bedre, så da var det vel til det beste...men jeg sniker henne inn i senga til meg når det er morgen altså ;) Litt kos må vi ha, hun vokser jo så fort :daane: før jeg vet ordet av det er hun konfirmant :bond: Innen den tid skal vi ha puttet masse trygghet, kjærlighet og tro på seg selv inn i hjertet hennes :hjerte:

Hun er herlig! Punktum! :fnise:

Skrevet

Jeg vil ha de nettene dine. :sur::fnise: Og så vil jeg ha sove-i-en-time-babyen din. Gjett hvem som bare sov i 20 minutter etter treningen i dag da. :roll: Men på onsdag blir det nok andre boller når vi skal trille hjem. :jepp:

Skrevet

Toppen på teithet? At når Liten sover rundt så våkner jeg og må stå opp pga batteriene på babycallen tydeligvis er klar for utskifting - TO ganger :kjefte: De var nemlig opplada før Liten la seg igår, men klokka 2 peip den ene pga flatt batteri, og klokka 4 peip den andre :klaske: Snuppiduppi våkna klokka halv 6 for mat, så det var den natta med sammenhengende søvn *ser nattesøvnen fly forbi* Idag skal nye batterier handles inn!!

Annars skal vi lite og ingenting idag, kansje en tur bort til søs og turboen hennes bare :happy:

Liten har lagt sin elsk på ledningskaoset under skrivebordet, og er under der på null komma svisj sånn ca en million ganger om dagen :daane: Det var de ledningslistene kjære skulle montere da...i helga :kjefte:

Skrevet

...og Liten sover og sover og sover :strix: Å flytte henne over i sprinkelsenga på eget rom må kunne sies å være en braksuksess til nå :jepp: Hun våknet, som hun pleier, etter 30 minutter :roll: men da gikk jeg bare inn til henne og lente meg litt over i senga hennes, så snudde hun hodet til siden inn mot kosen, smilte søtt og sovnet igjen :hoppendeglad: Tenk om hun endelig har knekt "sove-lenge-koden"??? Jeg nyter en kaffe latte og ser ut på det fantastiske været (som jeg helt sikkert burde vært ute og gått i, men det kan vi gjøre senere :) )

Laif is gudd :hjerte:

Skrevet

:snurt: Misunnelig på sovebaby. Det var liksom you and me som hadde vil-ikke-sove-babyer. Nå er jeg helt alene. :grine:

:fnise:

Er hos deg 9isj i morgen jeg? :jepp:

Skrevet

:snurt: Misunnelig på sovebaby. Det var liksom you and me som hadde vil-ikke-sove-babyer. Nå er jeg helt alene. :grine:

:fnise:

Er hos deg 9isj i morgen jeg? :jepp:

:troest: det er nok bare en fase - hun kommer nok sterkt tilbake som anti-sove-baby snart :ler:

Jepp, jeg er klar 9-isj :) Vet du hvor jeg bor? Trenger du telefonnummer? Tror alt ligger på barselgruppa sin FB side :klo:

Skrevet

:troest: det er nok bare en fase - hun kommer nok sterkt tilbake som anti-sove-baby snart :ler:

Jepp, jeg er klar 9-isj :) Vet du hvor jeg bor? Trenger du telefonnummer? Tror alt ligger på barselgruppa sin FB side :klo:

Eller så kan vi håpe at A forstår at Liten egentlig har helt rett i å sove hele natta? :fnise:

Du har vel skrevet det der inne ja, skal se på kart og finne ut av det. :jepp:

Skrevet

Min lille er 8 mnd idag, og har snart vært like lenge på utsida som på innsida :rodmer:

Annars; trening idag med Belle :nigo: Step/styrke var til å dø av, og jeg såg nok ut som en komplett idiot der jeg ikke klarte å henge med, men at det var god trim det er sikkert og visst :daane: Etterpå var vi på besøk hos mormor sammen med søs og kidsa hennes :happy: Så nå er samvittigheten god, huset ryddig og rent og jeg ferdig trent :tommelopp: Nå venter vi bare på kjære, han er forsinket idag også :sukk: Sånn er det noen dager, har bare vært flere dager på rad og rekke i det siste........får smelle sammen noe middag til Liten ihvertfall, så hun får middag før hun skal ha kvelds :fnise:

Gjest Neferet
Skrevet
:ler: Det er alltid morsomt når man plutselig finner ut at alle andre i salen har snudd seg rundt og man selv står der og ser øynene deres heller enn ryggene og lurer på hva som skjer... Jeg har det sånn fortsatt innimellom :fnise:
Skrevet

Jeg så også ut som en komplett idiot, så da var vi i det minste to om det. :fnise: Men som du sa, etter et par timer kommer vi nok inn i trinnene. :Nikke:

Ellers er jeg bare innom for å si at vi skipper babysang i dag. A fant ut at hun ikke ville sove noe annet sted enn i sengen vår tidlig i går kveld, så da ble det lite pakking på oss. :gjeiper:

Kos dere kjempemye både i dag og i morgen, så snakkes vi når jeg kommer hjem. :vinke:

Skrevet (endret)

Belle: Have fun med pakkingen ;) Stilig når de finner ut at de skal "stikke kjepper i hjulene" på den måten, nesten som om de skjønner at noe skal skje :sjenert: Godt jeg ønsket deg god tur igår da likevel :fnise:

Enjoy Lisboa - jeg finnes ikke misunnelig :ironi: (ikke bli overrasket om jeg spretter utav kofferten din vel fremme :hoho:)

:klemmer:

Her i heimen ser det ut for at soving er blitt en fin ting :happy: Med andre ord - nok en god natt med Liten som sov i ett fra 18.45 - 05.15 og så til 07.30 etter litt mat :nigo: Ai laik it!!

Babysang idag, hvis Liten er ferdig med hvilen sin til klokka er halv elleve that is :sjenert: De siste dagene har hun gjerne sovet 2 1/2 time på formiddagen :overrasket: og jeg vekker henne ikke for å synge om Jesus altså - der går grensa :skratte:

Resten av dagen skal vi gjøre ingenting :happy: Eller, mamma kommer en tur, men det er jo bare kos!! Også må jeg handle litt til barseltreff imorgen :hoppe:

Endret av Diddles
Skrevet (endret)

:kalle::sno::kalle:

Vinteren er tydeligvis på plass, seint men godt :happy: Julestemningen kom sammen med snøen, litt for seint på en måte, men godt å kjenne på lell ;) Vi har hatt fine rolige dager nå i helga, bare kost oss sammen, jeg, kjære og Liten :hjerte: Hun er fullstappa av verdens herligste personlighet, og har stor underholdningsfaktor :fnise: Føler oss utrolig privilegierte som får være foreldre til ei sånn herlig lita jente :strix: Følelsen av at hun er så avhengig av oss, og så tydelig glad i oss er helt alldeles ubeskrivelig sterk og god!! Lykkelige foreldre :happy:

På fredag hadde jeg fulle huset i babyer og mammaene deres :hoppe: Liten viste seg ikke akkurat fra sin beste side, så etterhvert ble jeg litt sånn :bond: fordi ingenting hjalp! Jeg tror rett og slett hun var redd :klo: Hun ville ikke være på gulvet med de andre, og hvis noen av de andre mammaene såg på henne eller - gud forby - snakket til henne, så hyyylte hun :overrasket: Hun var akkurat lik når farmor var her igår også, så jeg er redd huner inni den skeptiske fasen :sukk: Da skal det bli spennende å levere henne på barnepass på treningssenteret imorgen :sjenert: Det gikk nemlig ikke så bra på onsdag, da var hun helt utgrått når jeg kom for å hente henne...trodde de kom og sa fra jeg hvis det ikke gikk så bra :klo: Skal ihvertfall gi beskjed om at de får hente meg om hun ikke roer seg i løpet av kort tid, de trenger ikke strekke strikken hennes på den måten der flere ganger :regler::kjefte:

Endret av Diddles
Skrevet

Igår gikk dagen i trening på formiddagen for min del :trene: lunsj med svigermor her hjemme og ramme-shopping til familieveggen vi skal lage :) Det er så deilig nå når Liten legger seg så fint på kvelden, vi har masse tid sammen bare jeg og kjære til å være kjærester :hjerte: God mat, god underholdning på tv, masse :skravle: og :kline: og ellers det som hører med for å få den perfekte avslutningen på kvelden :sjarmor::fnise:

Jeg har lært av mine feil, og forventer ikke lenger at kjære frivillig skal melde seg til å stå opp med Liten - det er bare å innse at ikke kommer til å skje..så igår fikk han beskjed om at det var hans tur å stå opp når hun våknet idag, med full oppskrift på hva han skulle gjøre :ler: Jeg fikk sove helt til 9.30 - faboulous :strix: Da la jeg Liten, krøllet meg under dyna sammen med kjære og sov til 10.30 igjen :happy: Fine søndagen!!! Kjære har gått tur med vovvis og er i full gang med snømåking, mens jeg holder huset varmt, har vasket noen maskiner med klær og brettet omtrent like mange som var tørre..litt senere kommer foreldrene mine innom på en :kaffekopp: og litt :skravle:

Ikveld skal vi rydde rommet til storebror (igjen :sjenert:) for til helga kommer han hjeeeeeeeem :hoppendeglad: og vi skal omsider få ryddet unna ledningene under skrivebordet sånn at Liten ikke får tak i de!

Igår klarte hun forresten å forsere dørterskelen på badet, det er litt høydeforskjell der, så hun jobbet hardt og lenge, men når hun først fant ut hvordan hun skulle gjøre det var det kjempegøy å kravle frem og tilbake :ler: Noe nytt hver dag!!

Gjest Neferet
Skrevet

I helga har jeg prøvd Melkesjokolade-Toppris! Skjønner å hva du snakket om!! Nam!! :nigo:

Skrevet

:bond: oh no, nå fikk jeg også lyst på Toppris :bond:

Spøker for treningen den kommende uka, ihvertfall på dagtid....snøen laver ned, og brøytingen kan man vel si er totalt fraværende :kjefte: Ikke kul om jeg har sjans å trille opp, og da får ikke Liten sovet før hun skal på barnepassen :sukk: Skal ikke ta sorgene på forskudd, det er visstnok meldt høljeregn fra ikveld av, men det er like greit å forberede seg på total isolasjon :tunge1: Har abstinenser allerede, er jo vant med å trille tur hver dag...nå har vi ikke gått tur siden torsdag :bond: Snø er fint det altså, men åh så upraktisk når kommunen vi bor i ikke eiger beredskap :scorpis:

Gjest Neferet
Skrevet

:opplyser: Da må du trene hjemme! :jepp: Jeg og kjære trente styrke lørdag kveld, blant annet med medisinball, og jeg er helt invalidiserende støl. Så trenger ikke gå ut for å trene! :daane:

...ellers må det bli Toppris som trøst! :lur:

Skrevet

Jeg egner meg ikke til hjemmetrening, synes det er skrekkelig kjedelig og lite motiverende :sjenert: Jeg trenger liv og røre rundt meg for at trening skal være gøy!! Satser på jeg klarer å snike inn et par ettermidagstreninger istedet, så kan Liten og pappaen ha litt kvalitetstid sammen mens jeg svetter ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...