Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

:fnise: ny dag - nye muligheter :tommelopp:

Little miss sunshine ligger og kaster klossene vilt rundt seg, fader hva hun roter :klaske::ler: Har noen bittesmå ambisjoner om å trene spinning på formiddagen idag, men inni hodet mitt ligger det og vaker en liten tanke om å bytte ut trening med solarium....damn you kjære for å ha satt meg på tanken :kjefte::fnise: Solarium er jo såååå mye behageligere enn spinning :sjenert: og gudene skal vite det TRENGS :haar: Hvis jeg soler meg først og trener kansje? Spørs om Liten legger seg tidsnok til det, vi sto opp klokka 8, så dvs hun skal hvile rundt 10, og trening begynner kl 11 men jeg må være der i god tid.......æsj, når ble jeg en sånn som droppet trening for å nyte livet istedet??? :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, sol. :happy: Det har ikke jeg tatt på sikkert et år. Det er så deilig! :sol: Men...klarer du å trene etter solarium? Er så avslappet og slapp jeg da at jeg bare vil hjem å slappe av enda mer. :fnise: Soler du deg forresten på treningssenteret? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det før, når tiden ikke strekker til :fnise: Men jeg blir litt sløv og slapp jeg også...Soler meg ikke på treningssenteret nei, jeg har solkort på brun og blid, inbliller meg jeg får mer for pengene der :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jammen gjort begge deler :nigo: Første spinningøkt på 10 mnd gikk over all forventning :hoppe: Kom hjem til trøtt soveklar baby, og mannen kjørte nettopp for å få tak i påsmurt lunsj *oh joy* :happy: Fine starten på lørdagen!! Når Liten er ferdig sovet blir det :shoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Liten har seriøst verdens merkeligeste måte å komme seg fram på :daane: Snakk om u-koordinert :skratte: Men det funker da, på et vis - og jeg får meg en god latter flere ganger til dagen :ler:

Barseltreff idag :hoppendeglad: Men først må vi kjøpe strømpebukser med antiskli på knærne, sånn at Liten får en litt enklere hverdag :fnise:

Ellers; fyr i ovnen, te i koppen, og en snill mann som kostet av snø, skrapte bilen min og parkerte den inn i garasjen før han gikk på jobb :hjerte: Jeg f.eks må kanskje snart begynne å faktisk parkere bilen min INN i garasjen når vi endelig har en :klaske:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Det er mye rart jeg ikke vet her i verden skjønner jeg, har for eksempel aldri hørt om strømpebukser med antiskli på knærne! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melkespreng :daane: ...og jeg som ikke har pumpe tilgjengelig :bond: Aldri fornøyd, når Liten endelig spiser fast føde igjen på dagtid får jeg kjempespreng på kvelden og natta :roll::ler: Imorgen den dag skal jeg kjøpe nye flasker til pumpa!! Akkurat nå er det såpass sprengt at jeg vurderer å vekke henne.....skal ikke gjøre det altså :fnise: Får prøve å lette litt på den verste sprengen i dusjen....

Etter en samtale med helsestasjonen på torsdag fikk jeg som råd å "sulte" Liten litt, rett og slett fordi HS mente hun ikke var sulten nok til at hun ville ha fast føde...fordi jeg ammet henne for ofte og ga i tillegg vann å drikke :sjenert: Det funka som bare juling! Hun ordnet "sultingen" selv ved å sove i over 2 timer den dagen, dermed var hun sulten som en ulv etter hun hadde våknet og fått tørr bleie - resultat; en hel skål grøt gikk ned på høykant :happy: og etter det har spisingen gått såå mye bedre :hoppe: Hun gaper fortsatt ikke etter skjeia, og spiser ikke de store porsjonene, men hun spiser ihvertfall, både grøt, frukt og middag!! Idag fikk hun fiskebolle og potet, og det var kjempegodt :)

På fredag var vi en tur på helsestasjonen for å kontrollveie. Var litt spent i forkant siden hun i praksis har blitt fullammet de siste par ukene, tenkte kansje hun hadde tatt av..men, hun hadde lagt på seg og er nå 6725 gram og 65,6 cm - liten og nett, med fine proporsjoner sa HS :happy: Rart å tenke på at hun allerde er 20 cm lenger enn hun var da hun ble født!

Helga har omtrent flydd avgårde! Lørdag fikk jeg både solt meg og vært på spinning, utover det skjedde ingenting fornuftig :ler: Lille tullemor satte seg på bakbeina ifht soving på dagtid, så jeg fikk ikke gjort så mye mer enn å trille tur..tok oss en svipptur innom svigermor, og så var det kveld! Søndag var det strålende vær her, så vi benyttet sjansen til langtur i sola :nigo: Etterpå kom foreldrene mine på besøk og så var det plutselig tid for Liten-legging og vips var det kveld og helga var over...:fnise: Kortversjonen av helga!

Idag har vi vært på barseltreff, alltid like koselig!! Fikk tak i strømpiser med antiskli på knærne til Liten, så imorgen skal de testes ut :) Ler meg fillete av måten hennes å åle seg på, men hun kommer seg ihvertfall fremover (i motsetning til flere av de små på treffet, de ålte seg bakover :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, melkespreng er noe dritt. Samtidig som det er litt gøy for da vet man ihvertfall at man har nok melk. :fnise: Jeg er fremdeles overrasket over at jeg får spreng, jeg. Jeg ammer jo i praksis bare morgen og formiddag nå. :sukk:

Fiiine Liten. :rodmer: Hun er så herlig og hun virker storfornøyd. Tror nok hun hadde sagt ifra om hun ikke var det. Og så gøy at hun spiser igjen. :hoppe:

:hoho: Ålemåten hennes er virkelig morsom, ja. Bein og armer i hytt og pine. :fnise: Heldigvis har jeg en baby som visstnok er forholdsvis tålmodig. Hun blir heldigvis ikke sint når hun ser at lekene bare kommer lenger og lenger bort fra henne. Da snur hun seg og leter etter noe annet å pille på. Akkurat nå: DVD-spilleren. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melkespreng har utviklet seg til tette melkeganger i løpet av natta :haar: Det er vondt :grine: Brukte syntocinon-sprayen min nå før jeg ga Liten, håper det hjelper...var på mor- barn trening nettopp, det var mindre behagelig med fulle, vonde pupper for å si det mildt :tunge1: Stakk innom Boots apotek på veien hjem og fikk tak i nye flasker til pumpa (ooog nye skjeier, sånn matboks som du hadde til A Belle og ny bitering :sjenert:)

Nå skal jeg snike meg til en dusj mens Liten hviler, så skal vi bare kose oss resten av dagen :happy: Det er kjempefint vær, så idag blir det laaaang trilletur, må bare lade opp ipoden først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten sover, huset er ryddig, jeg har fyrt i ovnen og tent lys på bordet, det er varm te i koppen min og jeg tror jeg har klart å løse opp de tette melkegangene ganske bra :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en herlig kveld.....når det kommer til natten derimot - not so much :natti: Merker Liten er ekstremt var nå, hun våkner med en gang vi kommer inn på rommet og legger oss uansett hvor stille vi er! Det har forsåvidt vært greit nok at hun våkner da, fordi da virker hun sulten også, spiser og sovner igjen..hadde det da vært sånn at hun sov til i 5 tida f.eks, så skulle jeg ikke sagt noe, men når hun våkner 1 time etterpå, og så med en gang etter det igjen - det er ikke greit! Sånn har det vært en stund nå, så sant jeg ikke har tatt henne oppi til meg..gjør jeg det har sovnet igjen! problemet er bare at jeg ikke sover godt med henne omtrent filtret rundt meg :sukk: Så inatt tenkte jeg, hun er jo ikke sulten siden hun spiste for 1 time siden, så da kan hun ligge i vogga si :sjenert: Og jeg vugget og bysset og vugget og bysset...og Liten gråt og gråt og gråt og gråt, mer og mer hysterisk! Hver gang jeg tok henne opp stoppet hun og var sånn "weeeee, juhuuuu" og hver gang jeg la henne nedi igjen ble hun helt hysterisk...etter 2 timer orket jeg ikke mer og ga meg, jeg hadde jo ikke sovet i det hele tatt! Problemet var bare at hun antagelig hadde grått seg såpass "opp" at hun sov bare i 20 minutters intervaller etterpå - ergo null søvn på hu mor :trist: Gjett om jeg var misunnelig på kjære som kunne gå og legge seg på et annet rom..........og gjett om han fikk høre det når han presterte å si at hun ikke pleier å våkne på natta :kjefte: Hva vet vel han, han sover seg jo gjennom alt!! (Jeg er ei skikkelig bitch akkurat nå, trøtt og sur, derfor litt kritikk til en mann jeg ellers bare har fint å si om - men han overdriver ikke akkurat med å hjelpe meg verken om natta eller morgenen...ikke en gang har han tilbydd seg å ta henne sånn at jeg får sove, ikke i helgene engang :sukk: De gangene det har skjedd er det jeg som har spurt om han ikke værsåsnill kan ta henne, noe som har resultert i at jeg får henne inn igjen etter kort tid fordi "hun virker sulten eller trøtt" :roll: Når han da foreslår at vi skal legge henne på eget rom fordi hun er så var, ja da slengte jeg tilbake at da må han faktisk hjelpe meg litt, ihvertfall i helgene! At det ikke nytter å late som han ikke hører noe og sove til 12 liksom....han har det fint, sover om nettene og kommer hjem til ferdig luftet hund, ferdig middag, ryddet hus, eldstejenta har gjort leksene...han kommer rett og slett bare hjem til kos! Tenk å ha det sånn da...det vil jeg også :fnise: Tror jeg traff samvittigheten hans, for han ble helt flat, såklart han skulle hjelpe :sjenert:)

Jeg skal tenke litt på det idag, dette med å flytte henne over på eget rom..tanken min var at så lenge hun våkner og vil ha mat ville jeg ha henne på vårt rom, men jeg vet jammen ikke..kanskje det kan hjelpe at hun får roen? Det eneste jeg vet er at jeg trenger mer søvn, sammenhengende!! Jeg er i ferd med å bli lite koselig for å si det sånn :fnise:

Dagens utblåsning! Nå skal terrorbabyen få grøt, så er det :sovne: så lenge som mulig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hørtes veldig kjent ut. Til og med sovemannen. :roll: Sender over en stor :klem: til deg.

Jeg tror nok det kan hjelpe å flytte henne på eget rom. Det var ikke noe magisk over det her i huset, men hun sover i det minste bedre og litt lengre sammenhengende enn hun gjorde før. :Nikke: Og så sover jeg myyyye bedre. :jepp: Det er jo ikke verre enn å flytte henne tilbake dersom det blir skikkelig fælt. Det var min trøst ihvertfall. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og én ting til: bli flinkere til å spør mannen om han kan ta henne, gjerne ut av huset. Mannen min gjør det av og til (et par timer hos svigermor for eksempel) og jeg får hvilt helt uten å konsentrere meg for ikke å blande meg inn i hva de holder på med i stuen. :roll: på meg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen..hvorfor skal det være sånn at jeg må spør han om å ta henne? Jeg føler meg dum som må be han om sånt, det er jo hans unge også!!! Det burde være en selvfølge tenker jeg, at han iallefall tok henne på morgenen èn av helgedagene?! :regler: Ukedagene er fair enough at det er jeg som tar, siden han skal jo på jobb..men EN formidddag i helga burde ikke være for mye forlangt at han klarte å tenke seg frem til selv??????? Det er jo ikke akkurat rakettforskning som kreves for å være oppe med henne i 1 1/2 time, hun leker og så skal hun ha grøt før hun skal hvile igjen :roll: Vi har jo alltid delt på det med storesøster, stått opp med henne èn helgedag hver...men med Liten i hus så slipper han unna det også fordi "jeg er oppe likevel"! Årh :sur: Han vet jo at jeg er uendelig trøtt, stryker kansje litt på meg da når jeg sukker tungt tidlig lørdags morgen f.eks, og så ruller han over på sida og snorker videre :overrasket::klo: Og han sover gjerne til 11-12 tida uten problem!! Han som har sagt at med de to andre var det han som tok 90 % av netter og morgener, det er nesten så jeg lurer på om det bare er skryt :sjenert: Har ikke sett mye til det med Liten ihvertfall :sukk:

Æsj, jeg liker ikke å være sur, men idag er jeg det altså!! Og så er det på en måte litt min egen feil som ikke bare tok henne oppi med en gang...da hadde hun jo sovet :sjenert:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh, for en forferdelig natt. Og jeg skjønner deg VELDIG godt, altså - ang mannen og soving. Slik skal det ikke være!!

Du må jo bare sette ned foten, ikke spørre - men si at i dag er det min tur til å sove lenge, her er hun. Du kan vekke meg igjen når hun skal ammes igjen kl 10. F.eks. Nå kan det hende han bare er inne i en dum vane, og at det er derfor du må spørre..?

Mannen her står i alle fall opp minst en av helgedagene, noen ganger begge dagene. Dersom det har vært rotete netter, så lar han meg få morgenene. Men vi vekker stort sett den som sover lenge i 9 / 9.30tiden, da er det greit å komme i gang med dagen for hele familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg, man skal ikke trenge å spør. Men jeg har innsett at her i huset skjer det ingenting om jeg ikke spør først. :dry:

Jeg gjør forresten sånn som Melloncollie sier: jeg ''krever'' at han skal stå opp. :sjenert: Da sier jeg ifra kvelden i forveien at i morgen er det din tur til å stå opp med henne. :Nikke:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, ja han er kanskje innmari bortskjemt rett og slett..jeg spør han jo aldri for jeg tenker han kan komme frem til det out of the goodness of his heart lizzm....og når han ikke gjør det så tar jeg jo henne selv :sjenert: vi får ta en prat ikveld etter at kidsa er i seng :Nikke: Det er ikke snakk om å flytte henne på eget rom hvis det skal være meg som tar alt da også ihvertfall, da kan jeg jo bare glemme alt som heter nattesøvn!!

Lurte litt på om jeg skulle avvenne henne fra å komme oppi vår seng først før jeg flytter henne på eget rom..fordi det er derfor hun våkner etter å ha fått pupp når jeg legger meg :vetikke: Eller skal jeg bare hoppe i det, legge meg når hun legger seg så jeg får "sovet meg opp" og så ta det derfra? Hva er greit liksom, at hun ligger i senga og gråter mens jeg trøster eller må jeg ta henne opp og trøste? Tar jeg henne opp er hun helt :hoppendeglad: mens lar jeg henne ligge er hun hysterisk :sukk: Vanskelig altså!! Hva gjør dere andre?

Prøver å få henne til å sove igjen, men idag er det vanskelig altså!! Enten er det tenner på gang eller så er hun så overtrøtt at hun ikke klarer å finne roen :klo: Frister ikke akkurat å gå tur nå, jeg er trøtt trøtt trøtt og det blåser iskald vind ute....tro om jeg skal prøve å legge henne i vogna inne?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...