Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

For 6 mnd og 2 1/2 time tilbake var vi akkurat blitt foreldre til verdens nudeligste lille skatt :rodmer: Gratulerer med 1/2 års dagen liten venn, mamma og pappa elsker deg :hjerte:

Dagen feires med fotograf (og sjokolade for min del ;) På hennes vegne altså :Nikke::ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk :nigo:

Superduperfornøyd med dagens fotoshoot, hun gjør seg godt foran kamera lille skatten vår :rodmer: Fotografen var happy som bare det over å få en så fornøyelig modell :fnise: Gleeeder meg til å se bildene!!! Fikk en liten sneakpeak på ett av bildene på FB siden deres nå nettopp, for jammen vant vi forstørrelse av henne i julekalenderen til fotografen!! :hoppendeglad: Superfornøyd!!!!! Nå ligger hun og sover i armene mine, så utrolig trøtt etter dagens happening :rodmer: Goeste gullet :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink hun er! :hoppe:

Kjenner til følelsen av at altfor mye skjer på en gang. Vi flyttet faktisk sengen til A over til rommet hennes for noen dager siden, men vi flyttet den tilbake for jeg trengte en pause i racerfartutviklingen hennes. :sjenert: Hun har plutselig flyttet til sportsdelen, begynt å sitte i høystol, bruke tuttekopp og holde flaska si selv. Da vil jeg ta vare på den tiden vi har igjen med henne rett ved siden av meg i sengen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg også veldig igjen i det med å ta vare på babytida når ting skjer så fort. Derfor var det ekstra koselig at S ville sove på meg tidligere i dag, og at hun nettopp sovna ved puppen. Ting skjer jo i rekordfart! I går satte S seg plutselig opp av seg selv, og i dag er hun helt oppe på kne og prøver å sette beina under seg! :overrasket::trist:

Så bildet du vant på fb. Utrolig fint! Søte jenta di! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink hun er! :hoppe:

Kjenner til følelsen av at altfor mye skjer på en gang. Vi flyttet faktisk sengen til A over til rommet hennes for noen dager siden, men vi flyttet den tilbake for jeg trengte en pause i racerfartutviklingen hennes. :sjenert: Hun har plutselig flyttet til sportsdelen, begynt å sitte i høystol, bruke tuttekopp og holde flaska si selv. Da vil jeg ta vare på den tiden vi har igjen med henne rett ved siden av meg i sengen. :fnise:

Sitter hun i høystol allerede? :overrasket: Liten er akkurat som en sekk med poteter hvis jeg ikke holder henne oppe :ler: Nytter ikke med høystol her ;) Skjønner godt dere flyttet senga tilbake igjen, ett skritt om gangen!! Her holder det med sportsdel, grøtspising og tuttekopp - resten får bare vente noen uker til :regler::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg også veldig igjen i det med å ta vare på babytida når ting skjer så fort. Derfor var det ekstra koselig at S ville sove på meg tidligere i dag, og at hun nettopp sovna ved puppen. Ting skjer jo i rekordfart! I går satte S seg plutselig opp av seg selv, og i dag er hun helt oppe på kne og prøver å sette beina under seg! :overrasket::trist:

Så bildet du vant på fb. Utrolig fint! Søte jenta di! :rodmer:

Det er rart også, for noen mnd siden kunne jeg gitt sjela mi for 2 minutter for meg selv, og nå får jeg panikk når hun utvikler seg i rasende fart :sjenert: Skjønner godt du nyyyter at S har tid til litt kos, hun er jo virkelig i siget!!!

Veldig veldig stolt av den lille jenta vår altså :rodmer: Hvis resten av bildene er like fine som dette så får jeg kjempeproblemer med å velge ut hvilke vi skal ha......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter hun i høystol allerede? :overrasket: Liten er akkurat som en sekk med poteter hvis jeg ikke holder henne oppe :ler: Nytter ikke med høystol her ;) Skjønner godt dere flyttet senga tilbake igjen, ett skritt om gangen!! Her holder det med sportsdel, grøtspising og tuttekopp - resten får bare vente noen uker til :regler::fnise:

:Nikke: Hun har nettopp begynt å sitte der mens vi spiser middag. Vi har Ikea-stolen og der sitter hun veldig stødig. Vi må bare sikre ryggen med et teppe fordi hun av og til kaster seg bakover. Men ellers sitter hun helt rak i ryggen og bøyer seg både fremover og bakover. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten får utslett rundt munnen når hun har spist grøt, rett og slett kontaktutslett der det har komt grøt på huden :klo: Er det vanlig? Det går vekk etter en stund, men siden hun får grøt 2 ganger til dagen nå så kommer det jo tilbake senere....ellers er utslettet på kroppen blitt mye bedre, aner ikke hva det der var heller :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så merkelig. Tror ikke det er vanlig altså. :vetikke: A får ihvertfall ikke det. Men kan det være pga. varmen på grøten kanskje? :vetikke: Kan liksom ikke tenke meg hva annet det kan være... :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men grøten er jo ikke varm, bare lunken...uff....tror jeg skal prøve en type uten gluten i! Synes ingenting om dette her :sukk: Stakkar lille vennen min :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ren grøt uten noe fruktmos i? Og får hun det selv om du vasker underveis i måltidet?

D har alltid vært sensitiv mot mat "på" huden, men fikk det aldri på vanlig grøt. Men dersom det var noe fruktmos etc der, så kunne det fort komme. Vi satt med vaskekluten og vasket kontinuerlig dersom det var mat jeg visste han reagerte på. Det gikk gjerne litt i perioder også, noen uker var det spesielt ille og så gikk det helt fint igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje det er fruktmosen? Vet noen får sånt utslett av ananas og andre eksotiske frukter ihvertfall. Kanskje Liten er ekstra sensitiv mot det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det spesielt ille med alt av "røde bær". Det er vel kanskje frukter med mye syre eller noe :klø: Nå synser jeg på høyt nivå, men :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

S får sånn av mango, men det forsvinner raskt igjen og hun ser ikke ut til å bry seg. Merkelig å få det av ren grøt, jeg trodde da det var ganske "uskyldig" :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ren grøt uten noe fruktmos i? Og får hun det selv om du vasker underveis i måltidet?

D har alltid vært sensitiv mot mat "på" huden, men fikk det aldri på vanlig grøt. Men dersom det var noe fruktmos etc der, så kunne det fort komme. Vi satt med vaskekluten og vasket kontinuerlig dersom det var mat jeg visste han reagerte på. Det gikk gjerne litt i perioder også, noen uker var det spesielt ille og så gikk det helt fint igjen.

Ja jeg kuttet ut aprikosmosen jeg hadde oppi grøten, fordi HS sa det var best å gi rene smaker nå i begynnelsen..og det er etter det hun har reagert på denne måten! Jeg vasker underveis, så grøten er uansett ikke lenge på huden hennes, men likevel...så forsvinner det etter en times tid eller sånn :klo: Jeg ringte til legen, hun jeg pratet med sa jeg skulle bytte grøt, prøve en uten gluten f.eks eller en som ikke inneholder kumelk (som jo ferdiggrøtene gjør!) Jeg skal lage grøten selv jeg, evt. kjøpe grøt som skal tilberedes med MM eller MME, legen sitt råd om å gi "butikkgrøt" fordi det var tryggere enn å lage selv har jeg ikke tenkt å høre på lenger ihvertfall :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på helsekosten og handlet hirsegrøt og risgrøt fra Holle, Cocosa til å ha oppi grøten for god smak og Weleda Baby olje og såpe :happy: Det kostet litt, men heller det enn å proppe Liten med allergimedisiner!!!

Helsekostdama sa det samme som jeg tenkte; hun reagerer nok på melk! Det vet vi jo egentlig fra før, jeg kan jo ikke drikke melk f.eks, da har jeg ei snuppe med vondt i magen resten av kvelden...håper bare hun vokser det av seg!

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...