Diddles Skrevet 30. januar 2017 Forfatter #4481 Del Skrevet 30. januar 2017 2 timer siden, ^^Belle^^ skrev: Så bra at dere har tatt skikkelig tak i det. Slik du beskriver det, så kan det høres ut som en vanlig tenåringsgreie. Jeg har alltid (før jeg begynte å studere) vært syltynn, men i tenårene følte jeg meg allikevel alltid tjukk og stygg og, og, og... Allikevel VISSTE jeg jo egentlig hvor bra jeg så ut, for jeg kledde meg deretter også. Moten da jeg var tenåring er liksom nesten akkurat lik som nå. (Snakk om å føle seg gammel når moten har tatt meg igjen med en hel generasjon ) Men jeg synes allikevel det er alvorlig at hun har kommet så langt som at hun hopper over måltider, og liker å føle seg sulten og av den grunn ''tynn''. Synes dere gjør det lurt i å ta skikkelig ta i det nå. Svigermordag, ja. Lykke til. Det er nok ikke mange som har vært tenåringsjente og ikke kjent på de følelsene, men det er som du sier alvorlig nok når hun hopper over måltider og det gjør at hun føler seg bedre/ finere/ tynnere Vi vil jo ikke at DET skal gro fast i hodet hennes!! Da er det bedre om hun trener og spiser skikkelig, å ha fokus på en sunn sterk kropp er helt greit! Jeg også skjønner at hun ikke har lyst å legge på seg, hvem har egentlig lyst til det? Ikke så mange tror jeg..men dette er feil måte å gjøre det på! Som mammaen hennes sa; da har du misforstått noe!! Svigermordag gikk greit Hvem hadde trodd det?! 2 timer siden, Verdande skrev: Jeg tror dere tenker veldig, veldig riktig - og håndterer dette på en god måte! Hun er heldig som har et så bra team av foreldre og bonusmamma, som bryr seg, snakker sammen og ser på hvordan dere alle kan hjelpe og støtte henne på best mulig måte! Hadde noen visst hva de egentlig gikk til når de ble foreldre, tror jeg mange hadde latt være Masse lykke til med veien videre! Er det noen sjans for at du bare kan få gått deg en liten tur i kveld eller en annen kveld? Bare for å være Diddles - bare litt? Om det så er for å kjøpe bleier liksom For det er viktig at du passer på deg selv midt oppi dette her også! Bare en liten time kan være nok, hvor du ikke er mamma - ikke er kone, svigerdatter eller noen annen form for person det stilles krav til? Enig med du, på en måte er hun kanskje heldig oppi det hele - selv om hun per definisjon sikkert ikke vil kalle seg heldig som har 4 voksne som "stikker nesa si i hennes saker" istedet for bare to Jeg skulle jo ønske at det var så bra samarbeid at vi kunne møtes og snakkes alle 4 voksne, men det er å "dra det litt langt" som kjære sa når jeg ytret ønsket mitt De får ta seg av praten de som er foreldrene, så får vi andre henge på så godt vi kan Bahahaha, ja det kan du si - det gjelder forresten flere ting! Hadde jeg feks visst hva jeg gikk inn i når jeg ble sammen med en mann med to barn fra før så kan det være jeg hadde tenkt meg om både en og to ganger til Å få tid til å være bare meg er vanskelig, og spesielt på kveldene..Minsten er fortsatt ikke noe god på å sove sammenhengende på kvelden, han er veldig avhengig av at jeg er innom med puppen med jevne mellomrom Helst en gang i timen, gjerne oftere også Så sovner han sånn skikkelig i 23-tida, og da er jeg helt utslitt og orker ikke tanken på verken yoga eller frisk luft og bare punkterer i sofaen *pfffft* Men den tida kommer den også, der jeg kan prioritere meg selv igjen..så får jeg heller bli flinkere å komme meg ut når han skal hvile på dagen, gå turer og nyte frisk luft da! Hvis han sover så kan jeg jo tilogmed tenke litt Hadde egentlig tenkt meg ut å gå under hvilen hans, for det er nyyydelig vær ute - men så ble alt litt annerledes enn det pleier siden jeg skulle hjelpe svigermor..jaja, kanskje jeg kan skvise inn en liten tur når mannen er hjemme og middagen er inntatt Eller kanskje jeg skal stikke og sole meg!!! JA!!! Det var en dritgod idé!!! Trenger.farge!!! Nå får jeg sveipe over huset som snarest, sola skinner inn gjennom vinduer som skulle vært vaska - på golver som skulle vært støvsugd og på flater som skulle vært støvtørka *riversegihåret* Lengter etter sol gjør vi jo, men når den kommer så er det for pokker bare merarbeid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 30. januar 2017 #4482 Del Skrevet 30. januar 2017 Jeg slenger meg på Belle og Verdande, det høres ut som dere virkelig har lagt en god taktikk for å forholde dere til situasjonen, uansett om den er av den ene eller andre typen. Og selv om dere ikke helt kan snakke sammen alle fire, høres det ut som alle fire er oppriktig interessert i å gjøre det som er best for storesøster, håper dere når fram til henne! Det hørtes lurt ut å dra for å ta sol, perfekt for deg som elsker sånt (i motsetning til meg... ), det tar ikke altfor mye tid, du blir nødt til å ligge i ro og bare puste (kanskje du rekker å høre deg selv tenke også) og velvære hjelper alltid, uansett! Håper du fikk tatt turen, og hvis ikke i dag, så i løpet av de nærmeste dagene! Du må huske på å puste selv også, det hjelper ikke å piske seg selv til vanvidd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 31. januar 2017 Forfatter #4483 Del Skrevet 31. januar 2017 Det ble dårlig med tid til å sole seg igår kveld Det ble istedet en god prat med Storesøster, som på eget initiativ kom og bare "hang rundt meg". Tydelig at hun tenkte på noe, så jeg tok det første skrittet og strøyk henne på kinnet..da kom det "jeg er så sliten..og trøtt!" Hun sa hun hadde sovet dårlig, for tankene bare surret! Jeg spurte om hun ville prate, men hun ristet bare på hodet og sa at hun tenker at hun vil gå og snakke med helsesøster Hun sier hun vil ikke ha hjelp/ fikse dette, men allikevel så må hun jo på et vis ønske at ting er annerledes..så hvis hun kan åpne seg for helsesøster er det kjempebra!! Det er fryktelig vanskelig å være 14 år..usikkerheten, hormonkjøret, de fysiske endringene, alle de forvirrende tankene..! Jeg spurte om hun kunne høre litt på meg, om det var greit at JEG pratet litt - og det var det! Jeg tegnet litt opp for henne hvordan Minsten har det nå når han er i et utviklingssprang, og hvordan Liten har det som 5-6 åring - alle de greiene som skjer i hodet og i kroppen, hvor forvirrende og skremmende og vanskelig mange ting er for dem mens det står på, og at de reagerer med å gråte mer, spise mindre, sove dårligere og søke mer nærhet og trøst fra oss voksne..så har vi henne da, den største jenta vår - som egentlig er inne i et utviklingssprang hun også - men som går rundt og tror at hun skal takle det på egenhånd!! Jeg tror det "made sense" for henne..og jeg sa at om hun har det vanskelig og bare trenger å krype innunder vingene mine litt og søke trygghet der - så er det plass til henne for alltid, hun har ikke vokst ifra det, det er ingen som har tatt plassen hennes - og ingenting hun sier (hvis hun ønsker å prate) kan skremme meg vekk! Hun virket litt lettere til sinns etter den praten, vi øvde litt til prøve så spiste hun godt til kvelds og hadde sovet "greit nok" inatt..kanskje når jeg inn..kanskje ikke - men jeg forsøker ihvertfall, å snike meg litt inn i hodet hennes, få vendt litt på tankegangen og åpnet opp der det er sperringer! Minsten er på vei ut av dette utviklingsspranget fra helvete, mens Liten er på vei inn i noe lignende Ingen av ungene sover godt for tida, alle 3 sliter med å sovne og våkner ofte..mens begge foreldrene omtrent går i koma hver gang de legger seg ned Akkurat nå er det himla tøft å være foreldre!! Men så kommer solskinnsdagene, og de gleder jeg meg til!! Idag er det solskinnsdag ute ihvertfall, det skal jeg gå og nyte nå - putter Minsten i vogna og triller en tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 1. februar 2017 Forfatter #4484 Del Skrevet 1. februar 2017 sweet mother of all that is good and pure så.trøtt.jeg.er Dagen tilbringes i senga ..det vil si - ihvertfall når babyen sover! Akk nå driver han og utforsker badet ned til hver minste millimeter, mens jeg drikker kaffe og venter på at han skal gjespe..eller gni seg i øynene - eller aller helst; begge deler I det sekundet det skjer er det rett i seng!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 1. februar 2017 #4485 Del Skrevet 1. februar 2017 Det er stygt å le, men jeg håper virkelig du får viljen din på sovebabyfronten! Og så må jeg si at det at storesøster kommer og henger rundt deg og vil snakke om noe, selv om det ikke er kjernen i problemstillingen må være en stor seier, det betyr jo at du gjør noe riktig selv om hun insisterer på det motsatte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 1. februar 2017 #4486 Del Skrevet 1. februar 2017 Jeg blir både rørt og utrolig imponert over hvordan du takler dette med storesøster. Hun er ufattelig heldig som har en slik ekstramamma som deg 💕 Håper søvnen løser seg for barna snart. Vi har nettopp vært gjennom det samme med minste; brukte opp mot to timer på legging og mange oppvåkninger i løpet av natta. Men nå er det tilbake til normalen igjen hvor hun sovner med en gang og sover hele natta 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 3. februar 2017 #4487 Del Skrevet 3. februar 2017 Håper dere får en fin helg kjære! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 7. februar 2017 Forfatter #4488 Del Skrevet 7. februar 2017 På 1.2.2017 den 9.02, Tennessee skrev: Det er stygt å le, men jeg håper virkelig du får viljen din på sovebabyfronten! Og så må jeg si at det at storesøster kommer og henger rundt deg og vil snakke om noe, selv om det ikke er kjernen i problemstillingen må være en stor seier, det betyr jo at du gjør noe riktig selv om hun insisterer på det motsatte! Bahahaha, vi møttes på halvveien Rett nok fikk jeg ligge i senga, gjerne ikke fullt så lenge som jeg drømte om ....men litt er da bedre enn ingenting eh?! Ja det er veldig godt å se at hun faktisk søker meg..hun trenger ikke alltid å si så mye heller, noen ganger er det greit å bare krype under vingene litt - andre ganger kan hun bare lytte..det viktigste er at hun vet at vi er her for henne, alltid og uansett!! På 1.2.2017 den 19.25, Aprilis skrev: Jeg blir både rørt og utrolig imponert over hvordan du takler dette med storesøster. Hun er ufattelig heldig som har en slik ekstramamma som deg 💕 Håper søvnen løser seg for barna snart. Vi har nettopp vært gjennom det samme med minste; brukte opp mot to timer på legging og mange oppvåkninger i løpet av natta. Men nå er det tilbake til normalen igjen hvor hun sovner med en gang og sover hele natta 😊 Tusen takk Aprilis, så fint sagt Jeg er uendelig glad i denne jenta!! ..og selv om hun innimellom synes jeg er pyton som maser på henne "hele tida" så vet jeg at det er gjensidig Søvn krever egentlig et eget kapittel, men det har jeg ikke mulighet til akkurat nå Det går seg jo til, men det er tøft mens det står på - når ingen av ungene sover skikkelig!! Veldig fint å "se" deg igjen her inne forresten Håper alt er bra med deg og dine!! På 3.2.2017 den 18.38, Tennessee skrev: Håper dere får en fin helg kjære! Det fikk vi - selv om den gikk ALTFOR fort!! Det.er.så.intenst her Jeg har ikke tid til en dritt, nada!! Huset står på hodet, og energinivået blinker rødt - nå må snart ett eller annet løsne snart sånn at _noe_ kan falle på plass vel?! For dæven døtte, dette er tøft altså! Jeg skulle så gjerne skrive av meg, jeg har en halv bok inni hodet mitt som ligger klar - men jeg MÅ prioritere å få litt orden her, for kaoset på innsida blir ikke bedre av fysisk rot foråsidetsånn Så mens Minsten enda sover (jeg var akk inne og ammet ham i søvn igjen) så får jeg benytte sjansen til å rydde!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 7. februar 2017 #4489 Del Skrevet 7. februar 2017 Åh, mange store til deg kjære! Jeg er enig i at rot på utsida ikke akkurat bedrer kaos på innsida. Jeg håper begge deler bedrer seg litt, sånn at du rekker å trekke pusten, og kanskje skrive av deg om ikke annet et par kapitler i den boka du bærer på. Jeg har jo så godt av at du hjelper meg i hjernerotet mitt, så jeg vil at du også skal få det litt roligere i sinnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 8. februar 2017 Forfatter #4490 Del Skrevet 8. februar 2017 It`s only getting worse..nå universet; nå holder det!! Dette med tenåringen vår bare eskalerer! Når jeg får tid skal jeg skrive litt, men jeg tror ikke det blir her inne - too much personal stuff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 8. februar 2017 #4491 Del Skrevet 8. februar 2017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 8. februar 2017 #4492 Del Skrevet 8. februar 2017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 8. februar 2017 #4493 Del Skrevet 8. februar 2017 Uff, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 8. februar 2017 #4494 Del Skrevet 8. februar 2017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 8. februar 2017 #4495 Del Skrevet 8. februar 2017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 8. februar 2017 #4496 Del Skrevet 8. februar 2017 Jeg er her inne og leser, men er så dritt og skrive fra mobil 😥 Jeg er så sykt imponert over hvor flink du er til og takle situasjonen med storestøster, så må bare si all kreds til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 8. februar 2017 #4497 Del Skrevet 8. februar 2017 Kjære Diddles håper virkelig at ting ordner seg og roer seg litt ned for dere snart. Skjønner utrolig godt at det er tungt å stå i alt dette, for nå har det vært mye. Sender over masse støttende klemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 9. februar 2017 Forfatter #4498 Del Skrevet 9. februar 2017 (endret) På 8.2.2017 den 11.22, Smurfa skrev: På 8.2.2017 den 11.26, Tennessee skrev: På 8.2.2017 den 11.50, Verdande skrev: Uff, da! På 8.2.2017 den 12.14, Småkjekset skrev: 23 timer siden, Nótt skrev: 22 timer siden, CathrineMic skrev: Jeg er her inne og leser, men er så dritt og skrive fra mobil 😥 Jeg er så sykt imponert over hvor flink du er til og takle situasjonen med storestøster, så må bare si all kreds til deg 17 timer siden, Aprilis skrev: Kjære Diddles håper virkelig at ting ordner seg og roer seg litt ned for dere snart. Skjønner utrolig godt at det er tungt å stå i alt dette, for nå har det vært mye. Sender over masse støttende klemmer Takk for klemmer og gode ord jenter, det varmer og settes stor pris på!! Virkelig!! Takk! Akkurat nå er det fryktelig tungt, og vi må gjøre endel grep sammen som familie for å få snudd på ting som ikke er bra..Jeg har snakket med flere de siste dagene, og fått flere gode innspill og råd og tips på veien - nå gjenstår det bare å finne tid til å sette seg ned å snakke sammen, jeg og mannen..for det er heller ikke lett, tilnærmet umulig faktisk - for noen er tilstede uansett når det er på døgnet omtrent, og vi trenger også søvn, så å sitte oppe halve natta - slik vi gjorde en kveld i forrige uke - det er visst veldig lite smart....jeg vil ikke si så mye mer om hva det handler om, det blir for personlige greier - og siden det ikke handler om mine personlige greier så skal jeg heller ikke dele det med "hvermansen" Jeg har nok allerede sagt for mye i tidligere innlegg..men det er bare toppen av isfjellet - det er så mye grums her!! Men å lufte tanker må jeg - jeg må ha en kanal ut jeg også, for å ikke bli totalt klin kokos! Ihvertfall, ting er så smått i gang for Storesøsters del - det er kontakt med folk som skal kunne hjelpe - og så har vi som sagt en jobb å gjøre på hjemmebane! Jeg aner bare ikke hva vi skal gjøre for å få mer tid, jeg føler allerede at vi bruker all vår våkne tid på ungene - og så må vi hoste opp mer..det koker vel ned til at den tiden som brukes må være av en viss kvalitet, og ikke forstyrres av ting som data eller telefon - for noen av oss! Hvis en av reglene er f.eks telefontid, så gjelder det også oss voksne..Klart man skal ha lov å ta telefonen om den ringer, men ikke drive og sende masse mld og surfe osv. Jeg må gjøre noen grep for å effektivisere på husarbeid- og matlagingsfronten, sånn at når ungene er hjemme så har jeg fri til dem! Jeg har gjort meg noen tanker, og itillegg til at ungene skal få være mer delaktige i det generelle husarbeidet, rydde etter seg osv, så har jeg kommet frem til at jeg bare må sparke meg selv igang med storproduksjon av middager som kan fryses ned - det frigjør mye tid i hverdagen, det vet jeg jo fra tidligere! Kutte opp og fryse ned skinke og grønnsaker, lage noen liter tomatsaus til pizza/ pasta o.l, steike opp kjøttdeig, kjøttkaker, fiskekaker o.l, lage former med lasagne og fiskegrateng og gryteretter, skrive månedsmeny og ukeshandle..men det er så jækla tungt å komme igang når batteriene er tomme Når du bare har lyst å sove.......... Idag har vi vært på babysang da, for å snakke om noe mer lystbetont! Det var veldig koselig, og jeg gleder meg til neste torsdag allerede Jeg traff flere kjente der også!! Jeg er jo ikke med i noen barselgruppe denne gangen, siden jeg har vært så svimmel og sliten så har det ikke vært aktuelt - og det kjenner jeg jo litt på nå når Minsten vokser til og er så sosial som han er..fint med babysang da, så får han litt kontakt med jevnaldrende han også, og kanskje blir det sånn som når jeg gikk på babysang med Liten at vi finner på litt ting etterpå og sånn med de andre! I ettermiddag skal Liten på fotballtrening (!!) og Storesøster skal ut og spise med Storebror, så middagen idag blir kveldsmat og veldig enkel..nå våkna den lille fyren min etter verdens minste lille mikrohvil, så da får jeg avslutte og gå inn til han.. Endret 9. februar 2017 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 9. februar 2017 #4499 Del Skrevet 9. februar 2017 Sender deg klemmer og gode tanker! Det er "bare" søvnmangel og alt for mange baller i lufta på hjemmebane som gjør at du er svimmel og sliten, eller? Ikke mangel på vitaminer eller sånt? (Beklager om du har skrevet om det før! JEg er så distré for tiden at jeg nesten må ha lapp i bilen om at jeg skal hente to unger ) Det er nok veldig lurt med storproduksjon av middager en periode! Har dere noe nettverk av familie osv som evt. kan bistå der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 9. februar 2017 #4500 Del Skrevet 9. februar 2017 Åi, fotballtrening! Så gøy! Mannen prøver iherdig å få A til å spille fotball, men det er komplett uaktuelt. Han har et håp om at M blir fotballjente, så får vi se. Enn så lenge går de på trampett og er fornøyde med det. Utrolig gøy med babysang! Husker det var så koselig med A, selv om hun var livredd skjeggemannen. Husker du det? Sender deg en megaklem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå