Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God jul :vinke: Fine, hektiske juledager er forbi på et blunk - så mye "styr" i forkant, og så er de borte før du får sukk for deg :klo: Men, det har som sagt vært fine dager :hjerte: Fineste julaften hos søs med hele familien; deilig julemat, morsom nisse og overlykkelige barn som gisper høylydt og sier "akkurat det jeg ønska meg" for hver eneste ting de pakket opp :rodmer: 1. juledag var en rolig dag for vår del, da gjorde vi egentlig bare klart til storinnrykk her på 2. dag..Liten koste seg med å leke seg gjennom julegavene - helst flere på en gang for å rekke over det - her snakker vi fotbad med Orbeez mens hun bygget med Playdoh liksom :hoho:Hun fikk så mye fint og kjekt :daane: (Det gjorde vi også, vi er altså så heldige!!!!!!!)  2. juledag hadde vi hele sulamitten her på kalkunmiddag, en stressende men allikevel koselig affære :nigo: Mannen sto for kokkeleringen, jeg rydda og dekket bord og var mamma :sjenert: Selvsagt måtte universet klinke til å gjøre dagen liiiitt mer stressende enn nødvendig; hunden hadde bæsj i hele bakpartiet etter turen på formiddagen - noe som gjorde at vi måtte bruke en hel time på å dusje og klippe ham :roll: Altså langhåra hund og diarè er ikke en god kombo..at hunden i tillegg har fobi mot å bli dusja og stelt gjør ikke saken noe bedre! Så det krevde oss begge to i en hel time - men så rein som han er nå er det lenge siden han har vært foråsidetsånn, så ingenting er så galt osv. :fnise: Så, en times tid før gjestene skulle komme fant vi ut at Storesøster - som vi trodde vi skulle hente hos mammaen sin - hun var på overnattingsbesøk hos ei venninne, en halvtimes kjøretur herfra :klaske: Hei dritgod planlegging fra fjortisens side liksom :ironi: Typ 5 minutter før gjestene kom sto jeg i gangen, lettere frenetisk, i ullundertøy, uten sminke og med en baby som var sulten som en ulv :ler: Vi dro den i land også, det ble både god middag, stelt Diddles og fornøyd baby! Etter endt middagskalas (herregudsåmettdetgåranåbli) ble tvillingjentene til søs igjen på overnatting her hos Storesøster, så koselig der de satt sammen med Liten og spile monopol, spiste julekaker og skravla mens jeg og mannen fikk ryddet bord og tatt oppvask :hjerte: 

Idag har mannen hatt fri, og egentlig har vi ikke gjort en dritt..eller, jo, vi var avgårde og snakket med møbelbutikken om spisebordsstolene våre som er ødelagt i trekket :dry: Kom ikke så langt med det, garantien var gått ut og selv om de måtte innrømme at her var kvaliteten på trekket latterlig elendig virket de ikke videre interessert i å dekke nye stoler - så vi har to valg; enten kjøpe nye stoler, eller trekke om..vi var innom en hyggelig fyr som driver med møbelomtrekking på hjemveien, og jeg tror vi heller mot å trekke de om! Både av miljøhensyn og for å støtte opp om lokale småbedrifter! Dessuten blir det billigere - om ikke møbelbutikken angrer seg og velger å slå av noe innmari på nye stoler.........det tviler jeg på! 

Lillebror har begynt så smått med mat, merker på ham at han trenger mer enn bare melk nå; han spiser meg omtrent opp! Eller, akkurat det er vel en slags ønsketenkning; jeg går nemlig ikke ned i vekt :ler:  men han vil ha pupp hele tiden, dag og natt - og jeg kan faktisk ikke bare ligge i senga å amme heller..såeh..vi har begynt med grøt, og han liker det :overrasket: Hirsegrøt fra Helsekostbutikken, med økologisk eple/mangosyltetøy! Både igår og idag spiste han både en liten porsjon grøt (veldig liten, laget på 30 ml MM) OG 1/4 banan! Foreløpig virker det ikke nevneverdig inn på puppebehovet, men det er såpass liten porsjon enda at jeg tenker det går seg til etterhvert..

Nå såg jeg for meg en rolig stund med bok og eplegløgg ikveld, for mannen er på øving og Liten sover..men babyen er selskapssyk slæsj puppefreak - så det blir som de andre kveldene; frem og tilbake mellom stue og soverom, boka ligger oppslått på samme side som jeg åpna den, kald gløgg i koppen og en litt sliten mamma :tunge1: Om noen mnd savner jeg dette her, så jeg skal ikke sutre for mye - hilsen hu som griner når mammaen i Mormor og de 8 ungene får baby :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så viser det seg da - etter litt googling, at lillebror er på toppen av et heftig sprang :klaske: Alle brikkene falt plutselig på plass, ikke rart han er en klengete liten mammadalt stakkar :kose: Rart hvor mye enklere ting kjennes ut når det bare har en logisk forklaring :sjenert: jeg har irritert meg over at han ikke vil sove uten puppen i munnen de siste ukene - jeg har jo trodd det var fordi han var sulten og derfor begynt med fast føde :flau: Haha, så feil kan man ta! Men fast føde måtte han jo uansett begynt med om et par-tre uker da..så sikkert like greit å øve litt nå ;) Idag fikk han avokadomos med banan og bare --> :sikle: 

Fine lillebror, nå skjønner mamma hvorfor du vil bare være tett inntil hele tida - we'll do this your way :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Julen bare flyr avsted! :ler:

Så herlig med masse fine gaver! Og som kan brukes samtidig og greier! :ler:

Godt dere kom dere helskinnet gjennom 2. dag også! :P

Stas med litt smaksprøver! :hoppe: Vi brukte de helsekostgrøtene mye, det var så kjekt at man selv kunne tilsette det man ville, og enkelt bruke MME eller MM! :jepp:

Det er så godt med utviklingssprangteoriene, det forklarer så mye, når man har barn det stemmer på! Og så er det sykt digg å få bekreftet at det er en fase, og at det vil gå over :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Verdande skrev:

Julen bare flyr avsted! :ler:

Så herlig med masse fine gaver! Og som kan brukes samtidig og greier! :ler:

Godt dere kom dere helskinnet gjennom 2. dag også! :P

Stas med litt smaksprøver! :hoppe: Vi brukte de helsekostgrøtene mye, det var så kjekt at man selv kunne tilsette det man ville, og enkelt bruke MME eller MM! :jepp:

Det er så godt med utviklingssprangteoriene, det forklarer så mye, når man har barn det stemmer på! Og så er det sykt digg å få bekreftet at det er en fase, og at det vil gå over :hoho:

Ja sant den gjør?! :bond: Hver eneste jul tenker jeg det samme; så mye arbeid i forkant for noen få dager som er over på et blunk - til neste år skal jeg ta det mer med ro :Nikke: ...men så glemmer jeg det når desember nærmer seg igjen og ender opp med å springe rundt som en hodeløs høne allikevel :hoho: 

Bahahaha, veldig praktisk med gaver som kan brukes samtidig :ler: Jeg fikk ikke lov å ta bilde ( :sur: ) men jeg har lagret et i hjertet mitt for evig tid, der hun sitter ved det lille bordet sitt og leker med playdoh - med føttene oppi fotbad :hjerte: Søteste lille skatt!! 

Veldig veldig stas med smaksprøver - og samtidig litt sårt at han allerede er blitt så stor :sjenert: Så husker jeg tilbake til når Liten var på samme alder, hvor lite interessert hun var i andre ting enn puppen liksom..eller, jeg liker å innbille meg at hun var lite interessert - når jeg blar meg tilbake i album så ser jeg jo at hun fikk både sviskemos, grøt og avokado og alt mulig når hun var ca på samme alder hun også..forskjellen mellom de to er vel at lillebror gaper og smatter og sier "mmmmamm" til alt han får - mens Liten stort sett brakk seg :hoho:Idag spiste han en porsjon grøt laget på 60 ml MME (gadd ikke pumpe meg :flau: sånn blir det med nr 2 tydeligvis :ler: ) + litt banan til dessert :tommelopp: Sulten liten krabat, han toppa måltidet med å tømme begge puppene - så sovna han, sånn --> :daane:Imorgen skal jeg lage fruktmoser til ham; aprikos/ eplemos og sviske/ pæremos..har plan om å blande inn en grønnsak også, har bare ikke helt bestemt meg for hvilken enda..må bla litt i babymatboka mi!

Jeg har ikke fulgt så nøye med på disse sprangene denne gangen, for det har ikke vært noen sånne faser der han har vært veldig klengete eller sutrete tidligere egentlig..Liten fulgte jo sprangene som en klokke, det var på dagen den og den uka liksom :roll: Han her er mer robust, men dette spranget han er i nå er visst et litt heftig ett - så det går ikke helt upåakta hen, selv på ham! Nå våkna han igjen, så jeg får gå inn og kose litt :hjerte:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp inni boka til Belle og sutra, fant ut at jeg heller får ta det i min egen :sjenert: For jeg føler meg så fanga :sukk: Her er det noen hele tida, døgnet rundt - og mine behov og ønsker er fullstendig tilsidesatt av dem alle sammen kjennes det som! Jeg føler meg tatt for gitt og en smule utnytta..og fanga i eget hjem..

Vi har jo 4 barn i hus, av og på - noen små dager innimellom er det bare de to minste, men stort sett er enten Storesøster eller Storebror også her - eller som nå; alle 4! Misforstå meg rett, det er fint å ha dem her - bare så det er sagt!!!! Men det at de er her, medfører også null tid for seg selv og alenetid med mannen er bare et vagt minne..for om de ikke er hjemme så er babyen våken, og hvis det slumper til at lillebror faktisk sover litt en kveld, så kan du være sikker på at da sitter Storebror eller Storesøster her - eller svigermor er dårlig så mannen må gå dit :sukk: Jeg blir snart sprø!!

Og alle bare legger fra seg ting overalt og bidrar null og ingenting uten at jeg må be om det! Det er ikke SÅ gøy å være den som hele tida må spør "kan du gå med hunden?" eller "kan du brette litt klær" eller "kan du støvsuge/ ta utav oppvaskmaskinen?" Igår fikk jeg nok - igjen! Jeg hadde brukt hele dagen min på å rydde, fikse og ordne!! Jeg sto opp til skitne kjøkkenbenker fulle av brukte kopper, tallerker og glass - og da jeg åpna oppvaskmaskinen var det masse plass inni :roll: Badet såg ut som et Sodoma, med skittentøy som velta ut av dunken, klær som er brukt en gang og to over hele vaskemaskinen og tørketrommelen, søppelspannet var så fullt at lokket ikke gikk an å lukke igjen, speilet fylt av tannkremflekker og det var sminkerester, våte kluter, brukte linser og Qtips på vasken..tomt på dopapirrullen var det også, men ingen hadde klart å sette på en ny rull, selv om kurven under var full av nettopp nye doruller :dry: Inni stua lå fjellet med reine klær og trua med å velte over meg og drukne meg, puter og pledd lå hulter til bulter, ingen hadde satt stolene inntil spisebordet etter seg og bordet var fullt av spisebrikker med smuler og flekker på! I gangen sto sko overalt og det var så masse jakker hengende framme at det ikke var plass til flere - så istedet for å henge de inn i skapet (der de egentlig skal henge) så hadde de lagt dem på benken under og på vognbagen til lillebror :roll: Eldstemann hadde ikke dratt opp rullegardinen på rommet sitt på flere dager - så vinduet var fullt av fukt og mugg, i tillegg lå det klær OVER HELE GULVET hans :daane: Så når alt dette var fikset opp i, så begynte jeg på middagen; jeg laget potetsuppe med sprøstekt bacon og nybakt flettebrød! Når menneskene mine kom hjem fra bhg/ skole/ jobb fikk de servert varm suppe og nybakt brød - etter middagen skulle jeg følge Liten bort til ei venninne og så måtte jeg inn til hønene å gi mat, skifte vann og hente egg, så jeg lot derfor de andre ta seg av å rydde etter middagen...vel...en drøy halvtime senere kommer jeg inn, og riktignok har de tatt av bordet - men alt står faen meg fremme på kjøkkenbenken, og ingen har tørket av spisebrikkene på bordet eller satt stolene sine inntil - unntatt min da..min stol sto der den skulle - for det gjør jeg når jeg går fra bordet! Inne i stua sitter mannen ved datamaskinen, babyen ligger og sutrer på gulvet alene, Storebror sitter i sofaen med dataen på fanget og Storesøster har lukket seg inn på rommet sitt!! Jeg ble så lei meg, og så sint!! Måtte trekke pusten flere ganger, gikk ut på kjøkkenet og begynte å rydde opp der..når jeg følte jeg hadde roet meg noenlunde nok til å opptre behersket gikk jeg inn og sa ifra, med skjelvende stemme at nå var det nok! Nå får dere bidra, eller så slutter jeg! Jeg slutter å rydde, jeg slutter å vaske, jeg slutter å brette klær og lage mat og alt! Da får dere gjøre alt selv!! Det er nok!! Jeg har ikke tid til de to minste lenger, for jeg må bruke all tida mi på å rydde opp etter dere som er store nok til å ta i et tak selv :grine: Så gikk jeg ut på kjøkkenet og vaska ferdig..mannen kom tuslende etter med et par vage unnskyldninger om at "han hadde tenkt å ta det, men så blablabla.:" men det kom han ingen vei med! Jeg sa til ham at da får han for pokker være litt far og si fra til de to eldste at nå må dere hjelpe til! Å rydde etter middag er ikke bare å bære alt ut på kjøkkenet og la det stå til noen (jeg) tar det!! 

Jeg er så skuffa over mannen, alle de gangene jeg har bedt ham om å ta denne praten med de to eldste - men konfliktsky som han er gir han et par vage beskjeder men følger ikke opp..så ender det med at det er jeg som må være den sure kjerringa og si stopp! Men nå orker jeg ikke mer, enten må de begynne å bidra - eller så stopper jeg bare..setter meg ned, sånn som de gjør - og venter på at det på magisk vis bare skal bli rent og ryddig av seg selv - og at sunn, velsmakende varmmat blir meg servert :dry: Faen altså!!! :sukk::grine: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Verdande

Åh! :klemmer:

Jeg føler at jeg ikke gjør annet enn å rydde her, med to små bare! Tør ikke tenke på hvor mye mer det blir med to store også!

Er det et alternativ med faste plikter? Får de ukelønn? Evt. bli så streng at Wifi-passordet byttes om begges plikter ikke er oppfylt, eller noe i den duren? :vetikke: Noe må skje, uansett! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en megaklem. :klem: Jeg får ikke kommentert så mye som jeg har lyst til om dagen, men jeg leser og følger med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2017 den 15.26, Verdande skrev:

Åh! :klemmer:

Jeg føler at jeg ikke gjør annet enn å rydde her, med to små bare! Tør ikke tenke på hvor mye mer det blir med to store også!

Er det et alternativ med faste plikter? Får de ukelønn? Evt. bli så streng at Wifi-passordet byttes om begges plikter ikke er oppfylt, eller noe i den duren? :vetikke: Noe må skje, uansett! :kose:

Takk for :klemmer: - den var sårt tiltrengt!! 

Eldstemann er 24 år, har en (veldig) godt betalt jobb, og bor gratis her hjemme - du kan si det sånn at det er veldig uaktuelt med ukelønn :ler: Det minste han kan gjøre er å opptre som en del av familien og bidra littegrann! Jeg har nok sagt noe som sank inn, for igår kom han hjem fra jobb, dekket bordet, ryddet av bordet OG tok oppvasken etter middag :hoppendeglad: Det skal ikke mer til vettu, så er jeg kjempefornøyd!! Håper bare det holder nå, helt til han flytter ut..hvis ikke får jeg bare minne ham på det..for det nytter visst ikke å forvente at mannen tar den praten - da skjer det ikke/ blir for vagt! 

Storesøster skal få en liste med faste plikter, og ukelønn dersom alt gjøres..det hun ikke gjør blir evt. trukket fra ukelønna! Hun gjør allerede mye mer enn storebroren, er flink med småsøsknene sine og kan plutselig finne på å brette litt klær, men hun er også 14 år og genererer vanvittige mengder skittentøy og rot på badet! Jeg må bare komme inn i vanen med å skrive opp hva hun skal gjøre :sjenert: Vi har en sånn familietavle som henger på kjøkkenet, jeg får skrive det der..Note to self!! 

Jeg forventer ikke så mye, blir veldig glad bare de tar litt initiativ selv!! Jeg tenker noen ting er faktisk helt opplagt at en gjør; som å faktisk kaste brukte qtips og linser i bosset :dry: Hvis det er fullt i spannet på badet (som var begrunnelsen når jeg spurte hva greia var med å legge det på vasken :daane: )  SÅ TA UT SØPLA DA VEL!! De skal jo allikevel ut dørene, det er jo bare å ta det med på veien ut..Og f.eks tørke av vask og speil etter seg når de ser at her ble det mye søl og gris..hva med å legge skittentøy OPPI dunken, og ikke oppå lokket??? Og kanskje sette på en vaskemaskin i ny og ne, når de ser at jeg ikke rekker over alt, eller ta 10-15 minutter og brette noen klær istedet for å sitte og trykke på mobilen sin?! Jeg forventer at de setter skoene sine inn i skoskapet, henge jakkene inn i skapet og dytter stolen inntil bordet etter de har spist..Det hadde vært så godt om de innimellom kunne spør Liten om de skulle gå på kino/ gå ut og leke/ spille et spill :pls: Og kanskje tutle litt med lillebror på gulvet innimellom - eller tilogmed putte ham i vogna og gå en tur med hunden sånn at det blir et øyeblikk der det bare er oss eller meg :hund: Litt sånn..de trenger ikke vaske gulver og sånne ting, det skal jeg klare selv - bare de ikke roter så inni hampen hele tida :sukk: 

13 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Innom med en megaklem. :klem: Jeg får ikke kommentert så mye som jeg har lyst til om dagen, men jeg leser og følger med. 

Takk vennen :hjerte: Du er god!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Kanskje ikke ukelønn eller belønningsklistremerker til 24-åringen nei :Knegg:

Håper det hjelper med en prat i ny og ne, da! :klem: Synes absolutt ikke du har høye krav! I tenårene hadde jeg og broren min ansvar for å lufte hunden rett etter at vi kom hjem fra skolen, vaske badet (vi tok et hver) hver uke og støvsuge en gang i uka hver. Og rydde på egne rom, da. (Som ble gjort i varierende grad, men det hente at mamma holdt igjen ukelønn om det så totalt bombet ut der på fredagen, så da måtte det ryddes :P

Håper dere finner noe som fungerer for dere!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er urimelige krav akkurat kjære! Og jeg må si dere er snille som lar eldstemann som er i full jobb bo gratis! Da min stebror bodde hjemme etter at han begynte å jobbe måtte han betale noen tusenlapper i husleie, ikke på grunn av økonomien i huset forøvrig, men for å skjønne at det ikke er gratis å bo, spesielt ikke med middag og klesvask og øvrige goder som fulgte med. 

Så stå på krava sier jeg, og krev litt tid så du får gjort litt andre ting også, dra på yoga for eksempel. Det har jeg gjort i dag og det gjør virkelig godt for sjelen! :hjerte: 

God helg! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2017 den 13.41, Verdande skrev:

Kanskje ikke ukelønn eller belønningsklistremerker til 24-åringen nei :Knegg:

Håper det hjelper med en prat i ny og ne, da! :klem: Synes absolutt ikke du har høye krav! I tenårene hadde jeg og broren min ansvar for å lufte hunden rett etter at vi kom hjem fra skolen, vaske badet (vi tok et hver) hver uke og støvsuge en gang i uka hver. Og rydde på egne rom, da. (Som ble gjort i varierende grad, men det hente at mamma holdt igjen ukelønn om det så totalt bombet ut der på fredagen, så da måtte det ryddes :P

Håper dere finner noe som fungerer for dere!

 

 

På 6.1.2017 den 17.35, Tennessee skrev:

Jeg synes ikke det er urimelige krav akkurat kjære! Og jeg må si dere er snille som lar eldstemann som er i full jobb bo gratis! Da min stebror bodde hjemme etter at han begynte å jobbe måtte han betale noen tusenlapper i husleie, ikke på grunn av økonomien i huset forøvrig, men for å skjønne at det ikke er gratis å bo, spesielt ikke med middag og klesvask og øvrige goder som fulgte med. 

Så stå på krava sier jeg, og krev litt tid så du får gjort litt andre ting også, dra på yoga for eksempel. Det har jeg gjort i dag og det gjør virkelig godt for sjelen! :hjerte: 

God helg! :kyss:

Jeg må bare slutte å skyte meg selv i foten med snillismepistolen min, så blir dette helt sikkert mye bedre :sjenert: For det er som jeg sa til mannen inatt (når han ville sove men jeg hadde drukket kaffe akkurat liiiitt for seint og var pling våken :hoho: ) at jeg vet jeg har "feilet" akkurat der; istedet for å hanke de inn og si "hei du, kom og gjør deg ferdig her på badet da - det flyter etter deg!!" så har jeg bitt det i meg og rydda opp, men irritert meg grønn på innsida...så har jeg sagt fra da sånn innimellom, men ikke mange nok ganger slæsj tydelig nok til at det går inn og blir der :roll: Så fra nå av blir det sånn --> kom og gjør deg ferdig her - jeg har nemlig ikke tenkt å ta det :regler: I tillegg skal de få noen faste oppgaver, og de får de bare gjennomføre, ellers vasker jeg ikke klærne deres :twisted::ler: Nå skal det sies at det ser ut for at Storebror har tatt til seg nedsmeltingen min her om dagen, så han har faktisk hjulpet litt mer til :pls: Storesøster er hos mammaen sin og roter der en ukes tid (:lol:) Liten sa idag at jeg bare måtte spørre henne om hjelp hvis det var noe (!!) haha, så fortsetter det som dette kan jo bli sånn at jeg bare kan slappe av og kose meg resten av permisjonen :fnise: 

Dra på yoga hadde vært SÅ deilig @Tennessee :daane: Men fordi treningssenteret mitt ikke har yoga på dagtid så kan jeg se langt etter den luksusen enda en stund...eller, vent - det er ikke sikkert at det er helt umulig å få til heller - for Lillebror er over evighetsutviklingsspranget sitt og s.o.v.e.r på kveldstid og omtrent hele natta igjen :hoppendeglad: Både igår og ikveld har han lagt seg, mett og fornøyd, til sjepelig tid :pls: Og ikveld snakker vi klokka 19 lizzm, og han sover enda!! Vi har tilogmed tatt et slag Ludo - ogdeterenstundsidenforåsidetsånn *sparkeribakken* 

Når vi er inne på yoga - eller Ludo for den del - altså, generell bruk av kroppen, så må jeg ta meg selv SKIKKELIG i nakken :dry: For denne latskapen slæsj totale mangelen på energi kan ikke fortsette, da blir jeg stor som et hus! For ikke bare lar jeg være å trene, men jeg spiser i tillegg alt jeg kommer over - og jo mer sukker det inneholder jo bedre er det (selvsagt :lol: ) Jeg VET jo at for å få mer energi må jeg bruke kroppen min, få frisk luft, svette, bli litt andpusten..gir meg selv et realt spark bak og slenger med et par rapp med pisken :pisk: Fra nå av er latskapens dager over!! Jeg må igang med trilleturer, styrketrening og bevegelighetstrening..kan ikke fortsette sånn som dette! Etter jeg fikk Lillebror så tåler jeg ingenting før jeg blir svimmel og susete i hodet; alt fra barnelek til musikk og skravling kan få det til å gå skikkelig rundt for meg..jeg mangler ingenting, så jeg regner med det er sånn som mamma sier; at jeg er sliten på et plan jeg aldri har vært sliten før!! Men da tenker jeg at å trille vogna i frisk luft og lett trening (som yoga på stuegulvet) bør hjelpe på?! :klo: For hvis dette ikke blir bedre så spøker det alvorlig for jobben min ass..jeg kan jo ikke jobbe i bhg der det er fullt av lyd og bevegelse når jeg ikke tåler at Liten har besøk av en venninne :sukk: Så da er jeg offisielt igang igjen, fra og med imorgen skal jeg ut og trille vogna under en av hvilene til Lillebror - og jeg SKAL gå på trening 2-3 ganger i uka! Fortsetter dette med at jeg ikke tåler støy, så må jeg sjekke om noe har blitt ødelagt i hodet mitt under fødselen tror jeg :overrasket: Mannen snakket om at balansenerven min kunne ha fått en smell, eller at jeg har et snev av krystallsyken, men jeg vet ikke - vil først prøve å sanke energi gjennom å bruke kroppen min! 

Nå våkna babyen, og mannen tok ham opp :roll: Så da er han våken da, lille bylten :hjerte: Får gå og kose litt med gutta mine :nigo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You and me both!  Vi kom oss heldigvis på tur tidligere idag og tirsdag er det gruppetrening med barn :) Ellers er planen mammamage-appen på kvelden ;) Må bare få ræva i gir. Jeg nekter å være sløv/overvektig/slapp/svak :opplyser: Vi får holde ett øye med hverandre :lur: 

En gulp ødela ludospillingen vår tidligere i dag :fnise: 

Det høres ut som du har en god plan for å fordele arbeidet! Det er ikke bare ditt hus vet du ;) 

Angående svimmelhet, sikker på at du ikke har noen veldig stive muskler? Jeg er kjempestor i ryggen etter fødsel... Bærer mye framme + amming gir gjerne stive skuldre og hodepine/svimmelhet/tunghet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff Diddles :hjerte: Det der hørtes absolutt ikke bra ut!!! Det er bra du sa i fra, det er ikke sånn at det er ditt ansvar å rydde oppe etter alle! De store er store nok til å forstå hva det vil si å hjelpe til:sinna: 

Syns du er enestående jeg :klem:

 

Håper det har roet seg litt og at du får litt mer hjelp hjemme nå nytt år nye muligheter sies det. Det gjelder også for å hjelpe til i heimen :pisk:

 

:smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, det høres ikke bra ut! Husker du snakket om det sist vi så hverandre, at du ikke klarer mye lyder og stimuli før det er nok. Håper det ''bare'' er utslitthet som gjør det, og ikke noe mer. :klem: 

Gi beskjed når du er klar for trening på kveldstid igjen. Jeg venter. Utålmodig. :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2017 den 23.49, LilleMy1989 skrev:

You and me both!  Vi kom oss heldigvis på tur tidligere idag og tirsdag er det gruppetrening med barn  Ellers er planen mammamage-appen på kvelden  Må bare få ræva i gir. Jeg nekter å være sløv/overvektig/slapp/svak  Vi får holde ett øye med hverandre  

En gulp ødela ludospillingen vår tidligere i dag  

Det høres ut som du har en god plan for å fordele arbeidet! Det er ikke bare ditt hus vet du  

Angående svimmelhet, sikker på at du ikke har noen veldig stive muskler? Jeg er kjempestor i ryggen etter fødsel... Bærer mye framme + amming gir gjerne stive skuldre og hodepine/svimmelhet/tunghet! 

I spy with my little eye :lur::fnise: Trenger definitivt noen som kan både holde øye med meg, minne meg på og aller helst - dra meg med :sjenert: Enn så lenge er kveldstrening uaktuelt (igjen, sovingen på kveldstid var bare et blaff..evt. jinxet jeg det med å skryte av det :klaske: ) så jeg blir fint nødt å dra meg selv igang, siden treningsbuddyen min kun trener kveld/ helg :sukk: 

Det er`kke barebare å ordne no`action med en baby i hus altså :roll: Det er liksom så mye som skal klaffe....

Foreløpig går husarbeidsfordelingen ganske bra :5: Jeg sluntra unna selv i helga, noe som straffa seg litt idag..ehem, men nå har jeg tatt det igjen og kan sitte her med god samvittighet mens Lillebror sover :hjerte:

Svimmelheten har sikkert sin rot i så mangt..stive skuldre og nakke har jeg garantert, så en time og fem hos fysio eller kiro hadde nok kanskje vært lurt! De kunne sveipa over bekkenet mitt i samme slengen, for det skrangler litt det også :fnise: Men altså, i utgangspunktet så er det nok at jeg er sliten inn til margen..slutten av 2015 og store deler av 2016 var ekstremt tøft sånn på forholdsfronten - og fortsatt jobbes det iherdig fra min side for å bearbeide..pluss på en graviditet, en knallhard fødsel og travel nyfødttid med stappfullt hus, så er det gjerne ikke så rart at jeg tåler lite :sjenert: Det er sånn summen av alt tror jeg..så med tid og stunder vil det nok bli bedre, men jeg må bli flinkere å ta hensyn til meg selv..det tror jeg er første bud! 

20 timer siden, Mirabelle skrev:

Huff Diddles  Det der hørtes absolutt ikke bra ut!!! Det er bra du sa i fra, det er ikke sånn at det er ditt ansvar å rydde oppe etter alle! De store er store nok til å forstå hva det vil si å hjelpe til 

Syns du er enestående jeg 

 

Håper det har roet seg litt og at du får litt mer hjelp hjemme nå nytt år nye muligheter sies det. Det gjelder også for å hjelpe til i heimen 

Uff, nei..det var ikke bra heller! Bare så dumt at jeg må smelte omtrent helt ned før de skjønner at det er nok :sukk: Nå ser det ut for at Eldstemann har tatt dette til seg, han bidrar definitivt mer..jeg har også lagt bort endel av snillismen min og krever mer av alle - måtte jeg bare klare å fortsette sånn :sjenert: Så er det jo heller ikke mange dagene til Eldstemann for endelig svar om leiligheten er hans (han driver og skal kjøpe, konkursbo - det har tatt hele høsten :daane: ) og da har vi ikke fullt så sprengt kapasitet sånn rent bomessig sett..det vil jo også hjelpe på mengden skittentøy, mengden oppvask, mengden rot osv osv. Dessuten kan vi få laget klart Lillebror sitt rom da, og det vil også hjelpe mye på - sånn som det er nå må hans ting stå litt sånn her og der, siden Eldstemann trenger det rommet mens han bor hjemme! 

Takk snille Mirabelle, enestående er jammen ikke verst  :rodmer: Det var veldig fint sagt!! 

3 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Ånei, det høres ikke bra ut! Husker du snakket om det sist vi så hverandre, at du ikke klarer mye lyder og stimuli før det er nok. Håper det ''bare'' er utslitthet som gjør det, og ikke noe mer.  

Gi beskjed når du er klar for trening på kveldstid igjen. Jeg venter. Utålmodig.  

Jeg tror nok det er det..jeg er utslitt..totalt! Summen av alt vet du, det er kanskje ikke så rart kroppen min sier fra mtp alt vi/ jeg/ den har vært gjennom det halvannet året ;) 

Trening på kveldstid ja *bah* Den kveldssovingen til Lillebror var jo bare et blaff :sur: Men det må jo nærme seg noe nå?!?! Sånn uansett mener jeg..nå spiser han jo litt fast føde også, så muligheten for at jeg kan være borte fra hjemmet en time og halvannen på kveldstid har da virkelig ikke vært større enn nå :ler: Må bare taime det sånn at mannen ikke er alene med begge de minste midt i beste sendetid/ leggetid - for det er bare ikke snilt gjort! Nå skal det sies at han gjør jo nettopp det mot meg hver tirsdag, men det gjelder andre regler for hu mor :hoho:Men trening kl 17.30 burde gå, da er jeg hjemme til de skal legge seg - Liten ser jo Barnetv og spiser kveldsmat da, og kan ta størsteparten av kveldsstellet selv (med litt veiledning underveis, herregud for ei svime :ler: ) Wæææh, skal vi prøve det en dag?! Må finne en gøy time da!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lillebror har sovestrekket sitt nå på formiddagen, og det nyyy-hy-yyyytes :fnise: Jeg har rydda huset og kan derfor sitte her og :skravle: med den beste samvittigheten!! At jeg også burde ha støvsugd og tørka støv og garantert vaska badet ignorerer jeg glatt akkurat nå :hoho: Han tuller litt på nattestid den lille krabaten, og vi var dessuten altfor seine i seng i går - så jeg er trøtt som en dupp og burde sikkert sove istedet for å sitte her og slurpe cappuccino..menne..det får bli en annen dag ;) 

Det er travelt altså, Lillebror er fortsatt sovete og den fineste, blideste lille fyren ever liksom - men fy søren for en drivkraft i den krabaten når han først er våken :daane: Da jobbes det iherdig, enten han er på gulvet eller blir bært; alt skal sjekkes ut, smakes på og krafses på :ler: Han er flink også, kommer seg bortover gulvet på sitt finurlige vis; spreller og sparker fra med beina, velter seg over på sida litt, drar beina innunder seg og sparker ifra - og vips så har han forflyttet seg ganske mye!! Mannen filmet ham litt igår, da hadde han bestemt seg for å få tak i pakken med våtservietter som lå - det vi trodde var et trygt stykke unna klåfingrene hans - og etter et par minutters iherdig jobbing var våtserviettene hans *seier* ...helt til mamma kom og nappet dem fra ham igjen og gav ham en leke istedet! Gledesdreperen meg :fnise:

På matfronten eksperimenterer vi mer og mer for hver dag! Og det virker som han trenger fast føde nå, jeg hadde en ettermiddag der dette at han skal ha annet enn bare melk, bare glapp - og hjelpes så sur han ble utover kvelden der :overrasket: Så fikk han mat (etter at mammaen bare --> hvorfor ER du så sur?! :klo: Aha! :idesmil:Det hadde jeg glemt; middag til deg! :kokk:) og han var blid som en lerke igjen :ler: Igår fikk han gnage på en brødskorpe (ikke spesielt godt, men skikkelig spennende) og han fikk spise banan selv -  det var ekstremt grisete, men åh så gøy!! Prøver å gi litt grøt innimellom, men det er ikke noe særlig altså, det kommer somregel ut igjen :spy:  Bytter litt på å gi mos og å la ham spise selv..det er jo ikke mye han får i seg når han skal tutle på selv, så det er sånt han får holde på med mens vi spiser middag og sånn - også gir jeg mos i tillegg når jeg merker han er sulten i kveldinga :) 

Han har begynt å pirke på ting med fingrene, konsentrerer seg skikkelig og prøver å få tak i små ting som knappene på genseren min, smykket til pappa osv. Da lager han sånn lav "knurrelyd" mens han stirrer intenst på det han vil ha og prøver å være forsiktig og fingernem - helt til han gir opp og bare grabber tak :hoho: Dritmorsomt!! Husker Liten var veldig tidlig ute med finmotorikken, blir spennende å se om han er lik der! 

Nå våkna han, så jeg får gå inn og si hei :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blåser stikker og strå ute, men det ekstreme regnværet roet seg heldigvis for en drøy halvtime siden! Skikkelig drittvær, jeg lengter etter kalde klare dager med snø og strålende sol :pls: Ser de melder noe ala dette til helga, håper det er tilfelle - for nå er vi skikkelig lei av dette været!! 

Har brukt formiddagen på å sløve under dyna med Lillebror, kroppen min er tung og daff idag :sjenert: Hjalp litt å stå opp og fikse seg litt, ta på fine koseklær og lett sminke :Nikke: 

Har flytta Storebror sine saker fra Storesøster sitt rom og inn på gjesterommet igjen og omvendt - han benytter sjansen til å sove på hennes rom når hun er borte ;) Skjønner ham godt, der er det roligere og kjempegod seng (imot gjesterommet som ligger vegg i vegg med badet og har sovesofa :tunge1: ) Igår fikk han beskjed om at leiligheten er hans, så nå blir det flyttesjau over helga :hoppe: Han skal ha med seg dobbelsenga som står inne på Storesøster sitt rom, den er bare altfor stor, tar opp halve rommet hennes!! Så selv om hun kanskje ikke er helt enig i det, så får det bare bli sånn..en 14 åring har jo egentlig ikke det helt store behovet for ei king size dobbelseng, det var jo ment som en midlertidig løsning uansett - men en blir jo godt vant ;) Vi møter henne på halvveien og kjøper 1.20 seng istedet, da har hun fortsatt god plass i senga og mer gulvplass! 

Har lyst å ta en real opprydning i klesskapet mitt, det er ingenting inni der jeg trives i lenger..har nok mye med at kroppen min er annerledes, så klærne jeg gikk i før graviditeten er enten ikke passelige lenger eller sitter ikke fint på :sukk: Nå har jeg jo bestemt meg for å finne tilbake til den gode formen jeg var i før jeg ble gravid, men jeg må jo ha noe å gå i i mellomtida også :fnise: Så da blir det opprenskning, rydder unna, kaster litt og ser om jeg kan få tak i noe nytt med litt freshe farger og sånn :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for leilighet! Blir vel deilig men samtidig litt trist kanskje? 

Skjønner den klesgreia. .. Jeg har akkurat samme og må gå igjennom og hive ut. Inviterte søstern til å raide men hun har ikke vært her enda :( Jeg bestilte rett og slett billigere klær fra hm som "mellomtidsklær". Skal egentlig legge mer penger i skikkelig klær enn det så jeg bestilte mest i premium/LOGG. Veldig fornøyd ;)  Det anbefales. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...