Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

Hvordan får man til å dusje med babyen! Jeg har også tenkt at jeg vil det men vet ikke hvordan? Høres herlig ut ;) 

Ble det lang tur? Vi har endelig kommet oss ut (nesten) uten smerter :hoppendeglad: og sitter nå på cafe med mannen og Lille og drikker cappuccino :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Hvordan får man til å dusje med babyen! Jeg har også tenkt at jeg vil det men vet ikke hvordan? Høres herlig ut ;) 

Ble det lang tur? Vi har endelig kommet oss ut (nesten) uten smerter :hoppendeglad: og sitter nå på cafe med mannen og Lille og drikker cappuccino :nigo: 

Jeg dusjer meg selv ferdig først, mens han ligger og spreller naken på stellematta (og tisser typ overalt :roll: :ler:) så fisker jeg ham inn i dusjen og holder ham inntil meg sånn at vannet treffer ham på ryggen - så bøyer han hodet bakover for å få vann på hodet :hjerte: Jeg har en sånn vannslynge også som jeg kan ha ham i, men foreløpig er han så lett å holde at det funker fint å gjøre det på denne måten!! 

Vi gikk ganske langt ja, både i forgårs og igår :strix: Kjenner det i bekkenet etterpå, men det må jeg nok regne med en stund fremover! Det var kjempedeilig :hjerte: Kos dere på cafe!!! :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig å kunne bevege seg igjen ;) Nyt det, det skal vi! 

Tror ikke jeg tør å prøve meg på samdusjing helt enda :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusje med babyen er så kos :hjerte:  Her dusjer vi heller enn å bade lille T. 

Deilig å endelig komme seg ut og gå lange turee. Årstiden som kommer nå er jo utrolig deilig også :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Samdusjing er sprekt! Tror ikke jeg tør det helt :sjenert: Men setter du ned temperaturen på vannet når du tar han inn? Det med temperatur synes jeg er så vanskelig. Jeg tror vi har hatt det for kaldt for han de første gangene... Men sånn alt i alt er ikke bading noe han liker. Det er gråt helt frem til han er pakket inn i håndklet sitt.... håper det bedrer seg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. august 2016 at 8.39, Sjela skrev:

Oi. Samdusjing er sprekt! Tror ikke jeg tør det helt :sjenert: Men setter du ned temperaturen på vannet når du tar han inn? Det med temperatur synes jeg er så vanskelig. Jeg tror vi har hatt det for kaldt for han de første gangene... Men sånn alt i alt er ikke bading noe han liker. Det er gråt helt frem til han er pakket inn i håndklet sitt.... håper det bedrer seg :)

 

Samdusjing er superkoslig og ikke skummelt i det hele tatt!! Jeg holder ham jo tett inntil, og når han skal vaskes setter jeg meg bare ned :) Når det er sagt turte jeg aldri å dusje med Liten når hun var baby, så det er nok noe i det at en er tryggere med andremann ;) Vannet har normal dusjtemperatur, ikke for varmt og ikke for kaldt..jeg dusjer i kaldt vann selv, så for meg kjennes det jo varmt ut, men ca 35-36 grader?! It's worth a try!! Min lille elsker vann, så der er jeg heldig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner på utilstrekkelighet, vonde følelser..stress! Jeg er ikke nok på noen områder etter vi fikk minstemann, spesielt ikke for Liten :sukk: Tankene om at vi skulle kose oss sånn har blitt til dager der jeg ikke orker noenting..å ha henne hjemme fra bhg er bare krangling og tårer, å legge henne for kvelden er hyling og skriking..huset står konstant på hodet, jeg har konstant dårlig samvittighet for alt jeg burde ha gjort! Jeg burde ha børstet hunden, stelt for hønene, ryddet og vasket..jeg skulle lekt og gjort kjekke ting med Liten uten å anke på alt det andre jeg skulle ha gjort og sittet i sofaen og slappet av med sovebabyen på brystet med god samvittighet..jeg burde hatt fine samtaler med mannen om andre ting enn bleier, lite søvn og hva vi skal ha til middag, vi burde sikkert hatt sex?! Nærhet ihvertfall..

Igår traff jeg rock bottom, jeg fikk foreldrene mine til å komme og hente Liten langt over leggetid..fordi vi orket ikke mer hyling :sukk: Etterpå bare gråt jeg, føler meg så sinnsykt ubrukelig på alle områder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kjære deg. :klem: Vet du? Disse følelsene dine er så kjente! Tror det er typisk andremannssyndrom, hvor man går rundt med dårlig samvittighet fordi man plutselig må dele på mammakjærligheten. Og det er helt vanlig. Jeg traff den samme bunnen ganske tidlig jeg da, så jeg kom meg fort igjen, men akkurat der og da hadde jeg lyst til å kaste M i bosset og bare kose meg og vie 100% av oppmerksomheten min til A. Husker jeg gråt og gråt og var ''sinna'' på M fordi hun fanget meg med amming. :sjenert: Og husk at du har hatt Liten i hele 5 år før lille A kom. Da tar det mer enn ett øyeblikk å forandre tankesett og samvittighet og hele den pakka. Det samme gjelder for Liten, ikke bare deg. Hun har en minipubertet for tiden. Kombinér det med et nytt søsken, at hun ikke er minstemann og at hun må dele på oppmerksomheten - hvem som helst hadde utagert da. Er hun lik de dagene hun går i barnehagen? Tenker på om det kunne vært en idé at hun gikk litt i barnehagen hver dag kanskje? Vet ikke om det gjør ting enklere eller verre? Kan du levere minsten til mannen litt, slik at dere kan spise bolle på kafé og kose dere bare dere to? Du har sikkert prøvd dette altså, såem...bæsj. Jeg vet hvordan du har det, og det er totalt pyton. :kose: Hjelper det at jeg sier at det blir bedre? Sakte, men sikkert, vil minsten få en naturlig plass i familien.

Og til resten av innlegget ditt: :scorpis: Sex? Du fødte for en fuckings måned siden. Er det noe du ikke skal ha dårlig samvittighet for, så er det ihvertfall det! Og husarbeid? Ingen dør av litt støv. Minsten får mer enn nok når dere ammer og de dagene Liten er i barnehagen. Han har det ekstremt fint og godt der han ligger og sover mesteparten av tiden (soving = hæppiness vet du ;) ). Da kan du sette deg på golvet og leke med Liten UTEN å ha dårlig samvittighet hverken for husarbeid eller minsten. Dette er en balansegang som må læres den harde veien. Jeg har den ikke 100% inne enda, etter 3,5 år som tobarnsmamma. Føler jeg failer en av dem minst to ganger om dagen. :lol: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gode fine du @^^Belle^^ :grine: Du er helt fantastisk - de ordene dine var akkurat det jeg trengte nå!! 

Jeg har vel egentlig kjent på det helt siden vi kom hjem fra sykehuset, at det slett ikke er så himla koselig som jeg fantaserte om at det skulle bli :sjenert: Jeg har nok også glemt litt hvordan den nyfødt-tiden var, for når jeg leser meg tilbake til når Liten var nyfødt så var det jo langt fra bare kos da heller!!

Det er vanskelig å fire på kravene jeg har til meg selv, av en eller annen grunn går jeg rundt og innbiller meg at jeg skal ha overskudd til alt mulig..så går jeg jo på en smell da når jeg ikke får det til! Jeg vet jo egentlig at det er helt teit å tenke som jeg gjør..klarer bare ikke å la være :sukk: Livredd for å ende opp med fødselsdepresjon, jeg vet jo jeg er i faresonen siden vi har vært gjennom litt av hvert det siste året - men jeg satser på dette går over bare jeg er flink å sette ord på hva jeg tenker og føler!! 

Ifht Liten og bhg har vi snakket om å øke til 100% og heller ta henne fri innimellom, men tror vi prøver en stund til med 60%, da med hjelp fra foreldrene mine! De skal ha henne fra søndag kveld til mandag ettermiddag i en periode fremover, så går hun jo i bhg tirsdag, onsdag og torsdag..på den måten er jeg bare alene med begge ungene hver fredag, og da kan vi henge litt med bestis og twinsa sånn at hun har noen å leke med! For utfordringen er at hun kjeder seg..men hun vil være hjemme! Det vil jo bli lettere for meg å gjøre ting sammen med dem etterhvert som lillebror blir litt større - og da blir gjerne frustrasjonen hennes mindre også..men vi får se, fortsetter dette ut og ut så får hun heller gå mer i bhg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg bare gi deg en stor :klem: også vil jeg si at du gjør en utrolig bra jobb. Du må tenke på at den første tiden er en unntakstilstand, det er ikke lett og ingen forventer så mye nå i starten. Det er kun du som setter krav til deg selv, senk skuldrene og trekk pusten dypt. Det vil helt sikkert gå seg til når lille A blir større og kan ligge litt mer alene. Synes du er flink jeg som faktisk innser begrensningene dine og ber om hjelp slik at Liten får det hun trenger også. Her er jeg så "heldig" at Vesla har begynt på skolen, dvs at hun ikke kan være hjemme på dagtid så da slipper jeg å ha dårlig samvittighet for at hun ikke får oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings fra zombie-Diddles :natti: Min lille skjønne har vært alt annet enn skjønn inatt - jeg får makk av alle lydene han lager :sjenert: Kan ikke huske at Liten "bråkte" så mye :klo: Det er SÅ mye pressing og grynting og snøfting at jeg holder på å bli g.a.l.!! Jeg synes jo synd på ham, det må jo gå utover søvnkvaliteten hans også å ligge sånn og presse - men han kan sove hele dagen lang, det kan ikke jeg; dermed er det mer synd på meg :fnise:  Så da burde jeg vel egentlig være smart og sove nå mens han sover, men ingen skal beskylde meg for å være den skarpeste personen i skuffa (ref. en viss blond deltager i Paradise Hotel for noen år tilbake - tidenes uttalelse :hoho: ) så her sitter jeg og drikker kaffe og spiser et tonn sjokolade :flau: Litt av grunnen til at jeg ikke gidder å sove nå er at vi skal avgårde på et sånt kleint første barseltreff på helsestasjonen kl. 11, og siden jeg var oppe og hoppet klokka 5.30 idag tidlig, dusja og sminket meg, så er jeg veldig velstelt akkurat nå og gidder ikke fucke det til med å gå og legge meg :roll: Når jeg våkner ser jeg nemlig alt annet enn opplagt ut, uansett hvor stelt jeg var når jeg sovna - skjønner ikke hvordan det er mulig å sove uten å se ut som en har sovet opp-ned!! 

Ellers gikk leggingen av Liten semi-bra igår, det var stille kl 20.30 :hoppe: Hun og mormor hadde laget en avtale om klistremerker i en bok (type belønningsskjema - I hate it!! Belønning funker på dyr, ikke barn..snakk om kortsiktige løsninger :dry: Det var heller aldri snakk om sånt når vi var små, da var det sånn de voksne sa - punktum! Annerledes med barnebarna tydeligvis..) om hun klarte å legge seg uten hyl og skrik, men det gikk rett vest (*hvisker* akkurat som forventa!) Vi er IKKE tilhengere av sånt tull, men Liten var veldig tent på greia så vi tenkte vi får bare give it a go..som sagt så gikk det som forventa; idet jeg sa god natt og gikk ut fra rommet hennes startet ulinga! Nå var heldigvis foreldrene mine her igår og tok lillebror mens jeg la Liten (mannen var på øving) dermed kunne jeg ta meg god tid under leggingen, uten at det hjalp nevneverdig for Liten - men det gjorde underverker for samvittigheten min!! På den måten hadde jeg tid til å snakke godt med henne om hva som er så vanskelig med å legge seg for tida..hun sa ting som at hun ikke vil ha lillebror lenger, og at det var kjekkere når han var inni magen :overrasket: stakkar lille venn, det er jammen ikke lett å bli storesøster! Jeg kunne jo ikke si annet enn at jeg skjønner følelsene hennes, at det er vanskelig - men at lillebror er kommet for å bli! At hun ikke er mindre viktig fordet om vi har fått en baby, men at han har behov som må dekkes med en gang (altså, når han skal ha mat!) mens hun gjerne må vente litt/ klare litt mer selv fordi hun er litt større! Så får vi se hvor mye av det som sank inn, idag tidlig elsket hun ihvertfall lillebror mer enn noensinne - så da tror jeg samvittigheten for det hun sa til meg igår tok henne litt :rodmer: Vi får gi det en ny sjanse ikveld, dette klistremerke-tullet, for hun var veldig lei seg for at hun ikke hadde klart det igår...jeg tenker egentlig mer på det faktum at jeg faktisk har tatt fra henne lørdagsgodtet..not my proudest moment, men i harnisk på mandag sa jeg at om hun ikke la seg til å sove nå så fikk hun ikke lørdagsgodt :flau: og det må jeg nesten gjennomføre, ellers er det en tom trussel som vil bli brukt mot meg senere! Jeg har gitt henne muligheten til å "tjene eg opp" nytt lørdagsgodt da, hvis hun er flink å legge seg uten hyl og skrik så får hun 3 ting i godteposen for hver kveld hun klarer det..det er jo en slags belønning det også, men ikke helt på linje med stjerner i en bok..isj :fnise: 

Nei nå våkner den lille som ligger i vogga! Enn så lenge; tada! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den følelsen..når du lar være å sove på formiddagen fordi du tror du skal på barseltreff kl 11..kler på babyen (som fortsatt sov, men våknet!) og er på vei ut dørene idet det plinger et varsel på mobilen; "Husk barseltreff kl 13!" Altså --> :roll: Nå ligger vi i senga allikevel, så får sminke og hår se deretter ut - nå MÅ jeg sove litt! 

Forresten har jeg verdens søteste baby :rodmer: Han ER så forbaska fin når han ser på meg med stjerner i øynene og gliser!! Jeg.tror.jeg.dør!! Han er ikke en smilebaby akkurat..eller, han har smilt siden dag 1, men ubevisst sikkert - og smilt til tørketrommelen og bleiene på stellebordet og sånn :ler: Litt sår som føler "alle andre" har fått masse smil fra babyene sine - men idag kom den kontakten jeg har lengtet etter; han kikket meg rett i øynene og smilte flere ganger og jeg bare --> :grine: Haha, helt håpløs!! Nå ligger han i favorittstillingen og sover; på siden, mage mot mage med nesa klin inntil brystvorta :fnise: Melkelukt ass :pls: det er sovemedisin!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å ha en "bråkebaby", Lillemann lager så sinnsykt mye lyder. Det gjorde aldri Vesla, der måtte vi sjekke om hun pustet når hun sov. Favorittstillingen til Lillemann er også tett inntil med puppen i nesa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi så mye å lese... Til alt det vanskelige har jeg bare en :klemmer: Jeg tror det blir bedre! Og så tror jeg heller ikke at det er så uvanlig... hverken for deg eller for Liten :hjerte: 

Mini her er også en bråkebaby. Han sover men jeg gjør ikke når han gryter og knirker og stønner.... bah :daane: Det hjelper om jeg husker å rape han skikkelig.. tror jeg.... Og så liker han godt å sovne med puppen og ligge inntil, men det tør ikke jeg så jeg flytter han :jepp: noen som vet at det går bra å la han ligge og sove selv???? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Det er tøft for alle når det kommer en ny person inn i familien. Og jeg skjønner Liten at hun reagerer som hun gjør. Tenk så vanskelig det er å plutselig måtte dele på mamma og pappa som hun har hatt nesten helt for seg selv i så mange år. Plutselig så er det noen andre som trenger deg like mye (om ikke mer til tider) som hun gjør, og det er kan virkelig ikke være lett for disse små. Å så er det virkelig ikke lett for oss foreldre heller når det blir to barn man må prøve å gi like mye oppmerksomhet. Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i det du forteller. Vi har det slik her vi også. Men ut fra hva du forteller og ut fra hvordan jeg kjenner deg gjennom her, så tviler jeg ikke et sekund på at du ikke gjør en fabelaktig jobb, til tross for at det kan kjennes stikk motsatt ut :klemmer: 
Hvordan gikk det på barseltreffet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Oi så mye å lese... Til alt det vanskelige har jeg bare en :klemmer: Jeg tror det blir bedre! Og så tror jeg heller ikke at det er så uvanlig... hverken for deg eller for Liten :hjerte: 

Mini her er også en bråkebaby. Han sover men jeg gjør ikke når han gryter og knirker og stønner.... bah :daane: Det hjelper om jeg husker å rape han skikkelig.. tror jeg.... Og så liker han godt å sovne med puppen og ligge inntil, men det tør ikke jeg så jeg flytter han :jepp: noen som vet at det går bra å la han ligge og sove selv???? :) 

Takk for :klemmer:!! Det hjelper mye å få snakket om det og få forståelse fra andre, da føles det liksom litt greiere ut :sjenert: Og det å vite at det vi opplever nå er helt normalt og sånn..for jeg har kjent på utilstrekkelighetsfølelse delux og lurt på om vi er noen skikkelig dårlige foreldre!!

Er det ei guttegreie det der gryntingen og knurringen?! For synes alle som har gutt sier det samme :ler: Hjelper litt om han får ut all luft, men det er jammen ikke lett å få til på nattestid!! Gleder meg til vi er forbi luftslukerperioden :pls: 

Jeg lar ham ligge sånn og sove jeg altså, han kobler seg av selv etter en stund/ ruller over på rygg..men så er mine pupper så små at han kan umulig kveles liksom :hoho: 

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Si fra hvordan det kleine barseltreffet gikk da??? Vi lager egen barselgruppe vi :jepp: 

Det var superkoslig og ikke kleint i det hele tatt :strix: En god gjeng med kjempepratsomme jenter, flere av de på min alder! Så nå gleder jeg meg til neste uke og nytt treff :nigo: Helsestasjonen arrangerer bare første treff, etterpå ordner vi det selv! Hvordan lager dere egen barselgruppe? Med folk du kjenner da??

1 time siden, Aprilis skrev:

:klemmer: Det er tøft for alle når det kommer en ny person inn i familien. Og jeg skjønner Liten at hun reagerer som hun gjør. Tenk så vanskelig det er å plutselig måtte dele på mamma og pappa som hun har hatt nesten helt for seg selv i så mange år. Plutselig så er det noen andre som trenger deg like mye (om ikke mer til tider) som hun gjør, og det er kan virkelig ikke være lett for disse små. Å så er det virkelig ikke lett for oss foreldre heller når det blir to barn man må prøve å gi like mye oppmerksomhet. Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i det du forteller. Vi har det slik her vi også. Men ut fra hva du forteller og ut fra hvordan jeg kjenner deg gjennom her, så tviler jeg ikke et sekund på at du ikke gjør en fabelaktig jobb, til tross for at det kan kjennes stikk motsatt ut :klemmer: 
Hvordan gikk det på barseltreffet?

Så godt å lese, felles skjebne felles trøst ;) og et stort takk for fine ord, vi gjør jo så godt vi kan - men noen ganger kjennes det langt fra godt nok ut!!! 

Barseltreffet gikk kjempebra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ruller han glatt over på magen.. madrassen er for myk/jeg er for tung. I tillegg har jeg E pupper såe, bare å fortsette å egge han over :fnise: Han våkner uansett når han må rapes så det går nok fint. 

Så gøy at det gikk bra :) Greit å ha noe og gjøre og folk å snakke med. :jepp:  Så slipper man å babler hull i hodet på de få som er i samme situasjon :flau: 

Altså, jeg bor på en liten plass hvor den kjenner den som kjenner den. Da blir det fort til at alle som har fått barn kjenner noen som har fått barn osv. Så vi lager en egen gruppe for området ;)  Blir kjekt for meg som innflytter å bli kjent/bedre kjent med folka her :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så gøy med fin barselgruppe! Vår gruppe med M treffes jo ennå. Klubb heter det nå, uten unger. :fnise: Og ifølge en som fikk baby i april, når ikke den nye gruppen vår gruppe til knærne engang. Greit å vite at vi er så ok! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så fint at barseltreffet gikk bra:) Her arrangerer også helsestasjon kun første samling, også ordner vi med resten selv. 

Så fint å lese at lille smiler! Jeg venter spent på å se lille A smile ordentlig for første gang. Jeg prøver å tulle med han, men får ikke helt kontakt enda. Han ser bare dumt på meg / forbi meg. Så eh...vi får bare vente litt til :fnise: 

Forresten, her kaver, presser og knirker også A mye i søvne. Noe som gir lite søvn til a mor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...