Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

Han sover igjen :hjerte: Og mammaen vindusnettshopper :ler: Legger masse varer i handlekurven, og sletter etterpå - det blir veldig billig på den måten:skratte: Spøk til sides, jeg må seriøst kjøpe ullundertøy til Liten - men fordi hun ikke tåler ull rett på huden må vi ha ull/ bomull eller ull/ bambus, og da er utvalget smått :dry: Fant litt på Barnas Hus sine nettsider som ikke kosta skjorta, så jeg skal opp der når lillebror våkner..ellers vet jeg jo Hust & Claire har også, men det er dyrere så det pleier jeg å handle inn når de har 40 % avslag sånn innimellom!

Er det bare meg eller har alt blitt dyrere?! Klær, mat osv...det er nok sikkert det at jeg/ vi har en litt annerledes økonomi nå enn før også, men føler pengene flyr ut av kontoen :klo: Matpengene forsvinner på et blunk, spesielt de ukene begge de to eldste bor hjemme..og vi spiser helt normal mat, lite av dyre, fancy middager her i gården! Eldstemann burde vel strengt tatt bidratt litt på den fronten, nå når han har fått seg (godt betalt) jobb - men jeg vil ikke være den som sier det høyt :sjenert: Helst hadde jeg sett at han gjorde det selv, men det er spørs! Han tok det opp selv i sommer, men da sa jeg det kunne vente til han fikk seg fast jobb - og nå tror jeg han har glemt det...

Storesøster har begynt å bli kresen på klær, sko og utstyr også - hun som ikke har brydd seg om merke, bare ting har vært fint på osv..nå ligger kravene inne som perler på snor; "ALLE de andre" har Iphone 6 og 7 så det vil hun også ha! Telefonen hun har er knust, det koster 1500 kr å skifte skjerm - så det er uaktuelt..men når jeg sier hun kan få ny mobil er det bare Iphone 6 eller 7 som er godt nok; hun vil heller ha telefonen med knust skjerm enn at vi kjøper en ny telefon av annet merke :hakeslepp: Vi har sagt hun kan spare penger til Iphone selv, og hun får kjøpe brukt! Det er uaktuelt å bruke 6-8000 kr på mobil til en 14 åring altså :dry: På klesfronten vil hun ha skjorter til 1200 kr, ytterjakke til 6000 kr osv. :overrasket: Prøver å snakke med henne om hva ting koster, hva vi tjener og hvor mange faste utgifter vi har osv. men hun er og blir 14 år og synes selvsagt det er viktig å ha "det siste nye" - det skjønner vi jo, vi har vært 14 år en gang vi og - men herregud for noen ønsker slæsj krav :overrasket: Hun fortalte oss at bestisen og søstera hadde begge fått Iphone 7 i forrige uke, på en helt vanlig dag :daane: Det er 15-16.000 kr det, hvor TAR folk sånne summer fra?! Og dette er vanlige folk, vi snakker mor er frisør og far er lærer liksom :klo: Kredittkort?! Hørte på radioen at kredittkortbruken hadde økt noe helt vanvittig nå, at folk handlet mat på kreditt og betalte regninger med kredittkort - sånn har ikke vi tenkt å ha det, og da må vi jo si nei til sånne ønsker hun har nå! Så får hun bare være sur, med knust telefon..hun kan være sur med ny telefon - men da blir det ikke Iphone :lol: Snakket litt med Eldstemann om det igår, for han fikk med seg en diskusjon om en ytterjakke hun ville ha..men han er jo akkurat lik - og sa ting som "det lønner seg jo å kjøpe SKIKKELIGE ting, å betale et par tusenlapper ekstra for en god vinterjakke" osv. Og jeg er forsåvidt enig i det, men en kan få gode, fine jakker uten at det skal koste halve lønna liksom..han må jo gjerne kjøpe seg så svindyre ting som tjener egne penger! Og har han råd til å gjøre det så kan han ihvertfall bidra litt med matinnkjøp når han bor hjemme :regler: Ærh..blærk! Jeg synes det er vanskelig å ha store unger!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en herlig lillebror dere har fått i hus Diddles! Fantastisk koselig å lese beskrivelsene dine av han - han høres ut som et skikkelig sjarmtroll (og ser sånn ut og!!). 

Angående storesøster - vi husker alle hvor viktig det var å ha det samme som de andre, og hvor vondt det er å føle seg utenfor sånn sett. Men det er en utrolig viktig lærdom dere gir henne nå... Jeg vokste opp i et utrolig pengesterkt miljø, og vi hadde aldri like mye som de andre, ikke i nærheten engang. Det var ikke noe gøy da, men jeg er uendelig takknemlig for det nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2016 den 20.18, Aprilis skrev:

:hoppe: masse oppdatering.

Jeg ler så jeg griner av beskrivelsene dine av lillebror. For en skjønn, liten skapning :hjerte: 

 

 

På 12.11.2016 den 19.29, lille_frosk skrev:

For en herlig lillebror dere har fått i hus Diddles! Fantastisk koselig å lese beskrivelsene dine av han - han høres ut som et skikkelig sjarmtroll (og ser sånn ut og!!). 

Angående storesøster - vi husker alle hvor viktig det var å ha det samme som de andre, og hvor vondt det er å føle seg utenfor sånn sett. Men det er en utrolig viktig lærdom dere gir henne nå... Jeg vokste opp i et utrolig pengesterkt miljø, og vi hadde aldri like mye som de andre, ikke i nærheten engang. Det var ikke noe gøy da, men jeg er uendelig takknemlig for det nå. 

Han er helskjønn :rodmer: Veldig fornøyd med den lille krabaten!!! Tenk at han er 4 mnd allerede da, hva skjedde liksom!? Den bittelille bylten som bare lå helt i ro og sov og spiste har utviklet seg til et supersosialt, kjærlig lite menneske som fortsatt har et godt sovehjerte men slettes ikke ligger i ro der jeg la ham fra meg lenger :bond: Han er en livsfarlig makk på stellebordet, man må omtrent være akrobat for å få på ham bleie - dere kan kanskje tenke dere at det blir en skikkelig grisete affære når han har bæsja?! :spy: ..ender somregel med at vi må dusje begge to :ler: Han koser og kysser oss, vil heller stå og hoppe (!!) enn å ligge å leke baby, han smiler og tøyser og ler, ruller som en helt, og noen ganger ligger han på uforklarlig vis en annen vei enn jeg la ham to minutter tidligere :klo: Altså, hvor ble tida av?! Stooooooooopppppp nå!!!! 

Han er dødsgod på kommunikasjon og blikkontakt (det har han defintivt ikke arvet av sin far :skratte: ) og har et ganske bredt spekter med lyder han lager når han "snakker"! Nå har han jammen begynt å rope også - hvis han føler seg alene :fnise: Liten synes innimellom lillebror har _vel_ mye på hjertet, men det er bare fordi hun ikke hører sin egen stemme så godt når han lager noen små lyder mens hun snakker (kjempehøyt, som 5 åringer flest) på inn- og utpust :hoho: Det er jammen ikke lett dette her med å dele oppmerksomheten, hun sliter skikkelig..og helt ærlig så gjør jeg det også..sliter, med at hun sliter :sjenert: For hun tar det ut i spyttende, fresende, rullende krokodillesinne, kverulering og generell liten-drittunge-oppførsel :dry: Noen dager vil jeg bare stikke av fra hele greia, tenker jeg må ha vært sinnssyk i gjerningsøyeblikket som satte enda en unge til verden :klaske: mens andre dager føler jeg meg som verdens heldigste :hjerte: Oh life is a rollercoaster!!

Idag har vært en sånn møkkahelvetesdrittdag..jeg kunne kastet henne i bosset idag altså :dry: Det er sikkert en form for avreagering, etter dager med litt mindre oppmerksomhet fra hu mor - for lillebror har vært sjuk..skikkelig sjuk :haar: Den lille tassen fikk nemlig falsk krupp og pusteproblemer, så vi havna på sykehus natt til fredag der han fikk adrenalin og kortison..pulsen hans ble skyhøy av adrenalinet de gav ham, så de måtte kutte den behandlingen etter to runder! Fy søren så redd jeg var :grine: men nå er han så smått begynt å bli bedre, det har gått over til en saftig forkjølelse med helt enorme mengder snørr og gørr som skal ut! Yuk! Han hoster som en gal, men det er ikke så bjeffende og tett lenger - takk og pris!! Falsk krupp er noe dritt!!!! 

Såeh..ja, livet i Diddlesheimen er alt annet enn kjedelig :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Uff, da, stakkars små og store! :klemmer:

Jeg sitter stadig oftere og bare nyyyyter stillheten. Jeg setter sååå mye mer pris på den nå etter at jeg fikk barn. For det er virkelig MYE lyd til tider, både hyggelige og mindre hyggelige lyder :ler:

Husk at Etsy er et riktigere sted å legge ut ungene enn eBay, du har jo tross alt laget dem sjæl :nigo::Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Verdande skrev:

Uff, da, stakkars små og store! :klemmer:

Jeg sitter stadig oftere og bare nyyyyter stillheten. Jeg setter sååå mye mer pris på den nå etter at jeg fikk barn. For det er virkelig MYE lyd til tider, både hyggelige og mindre hyggelige lyder :ler:

Husk at Etsy er et riktigere sted å legge ut ungene enn eBay, du har jo tross alt laget dem sjæl :nigo::Knegg:

Hahaha, det gjør jeg også!!! Hvem skulle trodd at JEG skulle finne på å stå opp klokka 6 bare for å få 10 minutter HELT for me g selv?! Bare meg, en kaffekopp og lys på bordet...nyter stillheten! Det hadde ihvertfall aldri jeg trodd om meg selv :ler: 

Etsy skal noteres, det var lurt :hoho: 

***

Advarsel: Innkommende sutreinnlegg :sukk: 

Jeg har, på eget initiativ hatt foreldresamtale med ped.leder i bhg til Liten..fordi det er så vanskelig å levere henne, og noen ganger (som igår) også å hente henne - fordi hun er så sint, og jeg er sliten inn til margen! Hun var glad jeg tok det opp, de hadde snakket om det en stund at de ønsket å hjelpe meg, men var redd for å trå over noen grenser..fair enough, de kjenner meg jo :tunge1: Jeg kunne lett tatt det opp som en fornærmelse....

Vi har jo valgt - motsatt av alle andre som får baby - å redusere bhgplassen til Liten fra 80 % til 60 % etter at lillebror kom til verden! Jeg har gått rundt med en rosa sky tredd nedover hodet og innbildt meg at det kom til å bli så koselig :strix: Sannheten er at det har vært alt annet enn det....jeg er heldigvis god på å innrømme at jeg tok feil! "Litt" dårligere på å ta tak i det og gjøre noe med det ( :opplyser: selvinnsikt her også!) - derfor har hun fortsatt i 60 % uten at ting egentlig har blitt nevneverdig bedre :sjenert: fordi jeg synes det er nederlag å innrømme utad at det ble strevsomt, at vi slett ikke koser oss sånn som jeg fablet om..Jeg har vel hatt lyst til at mannen skulle si; jamen kjære deg, nå tar jeg over roret her og bare bestemmer at hun skal gå mer i bhg!! Well, that ain`t happening :ler: at han sier stopp altså! Han har lange dager på jobb, er borte fra 7-16.30 og ser ikke det jeg ser..eller, han ser jo også den rabiate oppførselen f.eks ved bordet igår, men får jo ikke med seg alt i forkant - og synes vel ofte at jeg overreagerer/ håndterer henne feil..han er mer typen som lokker, lirker og lurer henne over kneika - mens jeg setter hardt mot hardt, nettopp fordi jeg er lei av å prøve å lokke, lirke og lure - for det funker ikke når jeg gjør det! Skal vi seeee..hvor var jeg!? Jo, ihvertfall så skal barnehagen nå hjelpe meg med leveringen :pls: Det er blitt bestemt at jeg skal fortsatt ha god tid i garderoben og sånn, men når jeg har fulgt henne inn til vinduet der hun vinker - så skal jeg klemme henne, si hadet og så SKAL JEG GÅ MED EN GANG! Jeg har nemlig gått i "foreldrefella" og prøver å snakke henne utav det når hun begynner..kommer tilbake og gir en ekstra klem osv osv. .....Herregud, jeg har blitt en sånn mor jeg forbante meg på at jeg aldri skulle bli (jobber i bhg selv, have seen them all :flau: ) en sånn mor de voksne sukker litt oppgitt over og tenker "hun må jo bare GÅ!!" mens vi legger en hånd på skuldra hennes og varsomt geleider ut døra mens vi forsikrer at barnet har det kjempefint - bare hun kommer seg avgårde! :daane: Jeg har blitt en sånn, jesus så flaut!!!!!! Hm..ja..ihvertfall, så er vi også blitt enige om....at hun skal gå i bhg....hver dag :overrasket: Jeg kommer jo til å både hente tidlig og ta henne fri innimellom, men da blir det nok mer lystbetont også - både for henne og meg! OG jeg slipper å ha dårlig samvittighet for at lillebror faller mellom to stoler, slik han gjør når hun er hjemme hele dagene..han ligger jo bare der, finner seg i det meste..da er det lett å "glemme" ham litt når storesøster krever hjelp til alt hun egentlig kan, men ikke vil - fordi hun vil styre og bestemme! Jeg ser jo nå at jeg gjør disse tingene, for å slippe at det blir så mye bråk så føyer jeg meg..altfor mye! Og det jeg kjenner på, at hun har begynt å "ta over styringa" det stemmer jo - jeg har faktisk latt henne gjøre det :sjenert: ubevisst altså! Innimellom da så tar jeg kampen, men da har hun hatt overtaket såpass lenge og vil ikke gi fra seg roret til meg - og så smeller det :rasende: Ugh, jeg har vondt i magen - den dårlige samvittigheten tar meg, jeg er jo hjemme og så skal jeg sende henne i bhg hver eneste dag.......usj! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: Skjønner deg godt, men dette er til det beste for dere alle. Også kan du se på det som en øvelse til skolestart. Dessuten har du nå muligheten til å ta henne fri når du ønsker og orker å ta fighter, på den måten blir det mer kvalitet over tiden dere har sammen. Ikke meningen å høres ut som en bedreviter her altså, vil egentlig bare si at jeg skjønner deg godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Nótt skrev:

:klemmer: Skjønner deg godt, men dette er til det beste for dere alle. Også kan du se på det som en øvelse til skolestart. Dessuten har du nå muligheten til å ta henne fri når du ønsker og orker å ta fighter, på den måten blir det mer kvalitet over tiden dere har sammen. Ikke meningen å høres ut som en bedreviter her altså, vil egentlig bare si at jeg skjønner deg godt. 

Takk @Nótt :sjenert: Jeg føler meg som tidenes failure som må gå tilbake på dette her :sukk: Jeg hører hva du - og andre rundt meg - sier, men det hjelper ikke på følelsen av at jeg ikke får det til! Livredd for at Liten skal tro at jeg ikke har lyst å være med henne, at hun er mindre viktig osv. så vet ikke helt hvordan jeg skal vinkle denne beskjeden om at fra neste uke av så er det bhg hver dag...jeg har jo sagt det til henne flere ganger, om hun kanskje burde gå i bhg flere dager for å være med vennene sine - siden hun sier hun kjeder seg hjemme..men det vil hun jo ikke!! Så jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal ordlegge meg her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, kjære deg. Den der er ikke enkel altså! Jeg gikk selv rundt med konstant dårlig samvittighet da M var baby, men helle pelle, jeg hadde ALDrI klart å ha A mindre enn fulltid i bhg. Da hadde jeg dødd. Og husk, dette er noe du gjør for Liten, så vel som for deg selv. Dere vil begge to ha godt av denne forandringen, det har jeg ingen tvil om! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Jeg synes det høres veldig, veldig fornuftig ut med barnehage hver dag! :klemmer:

Her begynte frøkna i barnehagen en uke etter at lillebroren ble født, og da rett på 100%. Ikke alltid de korteste dagene heller. Men for at jeg skal klare å være en best mulig mamma, så trenger vi alle den tiden, rett og slett. Nå leverer vi alltid til frokost, fordi det er det som gir oss alle en best mulig start. Ungene får starte dagen i barnehagen rolig rundt bordet, og "varme seg opp" der, kontra å komme midt i andres lek, og jeg får noen timer på å jobbe med oppgaven, ta meg av huset og slikt. De er gjerne i barnehagen fra åtte til tre-fire. Så håper jeg bare at de ansatte ikke hvisker og tisker bak ryggen min om familien vår, med to hjemmeværende foreldre (en student og en langtidssykemeldt) som sender barna i barnehagen hver dag, med noen timer utover kjernetiden :P

Stor klem til deg! Og det er jo noe med at det er en trening for henne også, før skolestart. Samtidig som dere fortsatt har mulighet til å si "Vet du, i dag har jeg lyst til å gjøre noe gøy sammen alle sammen, ingen barnehage i dag!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Ååå, kjære deg. Den der er ikke enkel altså! Jeg gikk selv rundt med konstant dårlig samvittighet da M var baby, men helle pelle, jeg hadde ALDrI klart å ha A mindre enn fulltid i bhg. Da hadde jeg dødd. Og husk, dette er noe du gjør for Liten, så vel som for deg selv. Dere vil begge to ha godt av denne forandringen, det har jeg ingen tvil om! :klem:

Jo men deeeet skjønner jeg - A var jo omtrent baby når du fikk M, så hvis du hadde valgt å ha begge to hjemme ville jeg sagt du var sprøyte gal :hoho: Saken stiller seg litt annerledes når det er snakk om en 5 åring og en baby synes jeg..jeg burde - i mitt eget hode - klare å ha begge to hjemme på en gang uten problemer..fordi jeg jo jobber i bhg og alt det der..er jo vant med en skokk med barn på en gang, og nå er to "for mye"?! Skjønner du hva jeg mener? Men det er bare det at på jobb har en ikke alle de føøøølelsene...også slipper jeg å amme dem...og de er i samme aldersgruppe og og og :fnise: Men atte - mer om avgjørelsen vår lenger nede! 

5 timer siden, Verdande skrev:

Jeg synes det høres veldig, veldig fornuftig ut med barnehage hver dag! :klemmer:

Her begynte frøkna i barnehagen en uke etter at lillebroren ble født, og da rett på 100%. Ikke alltid de korteste dagene heller. Men for at jeg skal klare å være en best mulig mamma, så trenger vi alle den tiden, rett og slett. Nå leverer vi alltid til frokost, fordi det er det som gir oss alle en best mulig start. Ungene får starte dagen i barnehagen rolig rundt bordet, og "varme seg opp" der, kontra å komme midt i andres lek, og jeg får noen timer på å jobbe med oppgaven, ta meg av huset og slikt. De er gjerne i barnehagen fra åtte til tre-fire. Så håper jeg bare at de ansatte ikke hvisker og tisker bak ryggen min om familien vår, med to hjemmeværende foreldre (en student og en langtidssykemeldt) som sender barna i barnehagen hver dag, med noen timer utover kjernetiden :P

Stor klem til deg! Og det er jo noe med at det er en trening for henne også, før skolestart. Samtidig som dere fortsatt har mulighet til å si "Vet du, i dag har jeg lyst til å gjøre noe gøy sammen alle sammen, ingen barnehage i dag!"

Tusen takk for vettugt svar og innsyn i deres valg @Verdande - og klem med på kjøpet, sånt kan vi like ;) Det er klart at når en har flere barn, en langtidssykemeldt partner og er student selv så er barnehagen gull verdt!! For min egen del så handler det jo ikke om noen av delene..jeg er verken det ene eller det andre..bare sliten :sjenert: 

Men altså, etterhvert som timene gikk idag kjente jeg mer og mer på hvor feil det er for meg å sende henne i bhg hver dag!! Den lille jenta har aldri gått mer enn 4 korte dager i uka, og nå når mamma er hjemme det siste året hun går i bhg - med muligheter for fri i "hytt og dynevær" så skal hun være der hver dag?! Nei, det ble bare feil for meg..for oss! Vi er ganske sikker på at hun hadde blitt veldig sliten og lei seg - og det ønsker vi jo ikke!! Jeg har tenkt og tenkt og tenkt, diskutert det med mannen og bestis og kommet frem til at 100 % er uaktuelt for vår del..jeg har bedt om å øke med en dag til, så f.o.m neste uke skal hun gå mandag-torsdag og tirsdag-fredag annenhver uke!

*gikkoglamegfornatta*

God morgen ;) Liten er i bhg, leverte henne kl 8 - det gikk veldig veldig fint :strix: Ingen tårer!! Så kjørte jeg storesøster ned til sentrum, de skal i Tingretten idag og se en rettssak - før hun skal på teaterøving fra 16-21 :overrasket: Det er jammen et blodslit nå når de skal ha forestillinger, hun er ikke hjemme en eneste ettermiddag og kveld før om 14 dager!! Helger og alt...Hadde hun enda hatt en rolle som gjorde at hun syntes det var gøy, men hun er en av statistene og er på scenen sånn 5 minutt kanskje - av 2 timer, resten er venting :daane: På toppen av alt skal cheerleadinggruppa hennes ha øvingshelg denne helga - som jo er premierehelg for teateret..Såeh..hun er litt sur kan du si, for hun kan jo ikke få med seg øvingene med cheerleadergruppa i tillegg til 10 timer teater lørdag og søndag..Men dette valgte hun selv, det manglet ikke på "tenk deg om" fra oss! This is learning the hard way...

Jeg var jo så spent på hvordan Liten kom til å ta dette med en dag til i bhg...men det gikk forbausende fint!! Når jeg henta henne i bhg igår så lurte hun fælt på hva jeg hadde snakket med ped.leder om, så da fortalte jeg at vi hadde snakket om hvor vanskelig det er å si hadet til meg, at vi hadde funnet en måte å gjøre det på og at vi hadde blitt enige om at hun skal få gå en dag til i bhg! Hun spurte selvsagt hvorfor, og jeg såg på henne at hun var på vakt - men når jeg sa det var fordi hun skulle slippe å kjede seg så mye her hjemme, og heller leke med vennene sine, så slappet hun av igjen :hjerte: Hun ønsket høstsuppe til middag, og hjalp til med å skjære pølser, skrelle og kutte grønnsaker og smake til med krydder! Liten er ganske dreven i å lage middag etterhvert, hun er stort sett med hver dag; rører i gryter og smaker til, skjærer kjøtt og grønnsaker og styrer på :tommelopp:Gøy at hun er så interessert i matlaging synes jeg :Nikke: Resten av ettermiddagen var også veldig fin, hun var blid og glad, spiste godt og la seg fint :nigo: 

Idag er det mor/ barntrening kl 10.30,  og jeg leter etter motivasjonen min :roll:  Jeg har innmari lyst å krølle meg under dyna sammen med den varme lille babyen min, og sove sove sove..klarer ikke å finne lyst til å trene, jeg er kjempetrøtt og rusken i halsen - kanskje ikke så rart etter en uke med lite søvn og syk baby! Men så er det liksom bare denne og neste torsdag igjen, så er mine 6 kursuker over..to av de ukene var vi jo i Spania og forrige torsdag var lillebror syk, så om jeg ikke gå idag heller så får jeg bare med meg 2 av 6 treninger :sjenert: Bah!! Det er enda en time til vi må ut dørene, jeg kan jo legge meg nedpå litt og se..plutselig våkner han og vil opp allikevel, så da er jo avgjørelsen tatt for meg på en måte ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Så bra at dere ser ut til å ha funnet en løsning som passer for dere! Det er jo det som er det viktigste :jepp:

Og, det er en grunn til at barnehagene har delt opp i stor- og småbarnsavdeling, altså. For de er på utrolig ulike nivåer! :ler:

Dessuten, er du pedagog hjemme, eller er du mamma? ;):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2016 den 11.23, Verdande skrev:

Så bra at dere ser ut til å ha funnet en løsning som passer for dere! Det er jo det som er det viktigste :jepp:

Og, det er en grunn til at barnehagene har delt opp i stor- og småbarnsavdeling, altså. For de er på utrolig ulike nivåer! :ler:

Dessuten, er du pedagog hjemme, eller er du mamma? ;):klem:

Jeg er bare mamma, ikke bittelitt pedagog engang :sjenert: ...en veldig veldig sliten mamma! Lillebror sover kun med puppen i munnen eller liggende tett inntil, pluss på alle oppvåkningene hans fordi han hoster eller bare fordi han er 4 mnd og plutselig har likt søvnmønster som en voksen men kan ikke finne søvnen igjen selv..pluss alle raserianfallene til Liten, diskusjoner og kverulering og generelt høy intensitet og aktivitet..og der - midt i en pøl av uendelig dårlig samvittighet for å være kjeftemamma som ber den høysensitive femåringen om å "ta seg sammen, oppføre seg og ta litt hensyn" med høy og streng stemme, og som irriterer seg over at babyen oppfører seg nettopp som en baby - der har du meg :sukk: Strekker ikke til, får det ikke til..er ikke den mammaen jeg ønsker å være! Er sliten..drittlei av å være "på" hele tida, lei av mas og krangling og grining, lei av rot og skittentøy og potemerker på gulvene, lei av å være konstant bakpå ifht søvn, lei av å føle meg tung, gretten og sur..lengter etter tid for meg selv - ekte tid for meg selv, ikke bare sånn tjueminutterpåbutikkentidformegselv eller tominutteridusjentidformegselv..jeg vet at når jeg får ting litt på avstand så ser jeg annerledes på ting, men akkurat nå - her jeg ligger med babyen festet til puppen - akkurat nå er det sånn jeg føler det :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Verdande

Du er en helt normal mamma :klemmer: Og det er så vanlig å føle deg sånn, å føle seg utilstrekkelig, mislykket og å ha en følelse av å miste seg selv, aldri få puste fritt igjen, tenke på noe i stillhet. Men det blir bedre. Og det er lov til å føle deg sånn! Det gjør deg ikke til en dårlig mamma, tvert imot! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande
1 minutt siden, Diddles skrev:

:grine: Du er god du!!!! Takk :klemmer: 

Jeg tror vi alle har vært er, men også trenger en påminnelsen av og til!

Satt og gråt over en av artiklene i a-magasinet på fredag. Mishandlet baby. Og de skrev at noe av det som uroet helsepersonellet var at foreldrene ikke viste noen form for interesse av hvordan det gikk med den lille babyen som hadde såpass med skader. Og jeg tenker at det sier litt. De mammaene jeg kjenner gjør nesten ikke annet enn å stille spørsmål ved om hver minste ting de tenker eller gjør et godt nok, tvile på sine egne evner, sin egen tilstrekkelighet og alt slikt. Så jeg vil gå så langt som å si at det er et sunnhetstegn, selv om vi alle nok også bør bli flinkere på, i det minste av og til, å si at "Tjohei, dette var en sykt bra dag. Vi overlevde, alle sammen. Det ser kanskje jævlig ut her, det ble kanskje brølt litt, skreket litt og grått litt av alle mann, men faen heller, alle lever." :P:kose: 

Nå skal jeg komme meg i seng, jeg aner ikke om det jeg skriver gir mening en gang :ler: 

Men, du er bra nok! Du er en bra mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet du? Det er akkurat slik jeg også føler der. Faktisk ganske så nøyaktig! 

:klemmer: Det går bra og det blir bedre (værsåsnillogsiatdetblirbedre) :hjerte:  

Det er ganske kos med baby også da :) Selv om det er vannVITTIG slitsomt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Verdande skrev:

Jeg tror vi alle har vært er, men også trenger en påminnelsen av og til!

Satt og gråt over en av artiklene i a-magasinet på fredag. Mishandlet baby. Og de skrev at noe av det som uroet helsepersonellet var at foreldrene ikke viste noen form for interesse av hvordan det gikk med den lille babyen som hadde såpass med skader. Og jeg tenker at det sier litt. De mammaene jeg kjenner gjør nesten ikke annet enn å stille spørsmål ved om hver minste ting de tenker eller gjør et godt nok, tvile på sine egne evner, sin egen tilstrekkelighet og alt slikt. Så jeg vil gå så langt som å si at det er et sunnhetstegn, selv om vi alle nok også bør bli flinkere på, i det minste av og til, å si at "Tjohei, dette var en sykt bra dag. Vi overlevde, alle sammen. Det ser kanskje jævlig ut her, det ble kanskje brølt litt, skreket litt og grått litt av alle mann, men faen heller, alle lever." :P:kose: 

Nå skal jeg komme meg i seng, jeg aner ikke om det jeg skriver gir mening en gang :ler: 

Men, du er bra nok! Du er en bra mamma!

Vi bør definitivt bli bedre på det du sier her; å se forbi rot og kaos og alt - for vi har det jo fint, veldig fint - sånn egentlig :hjerte: Mammalivet ass :sukk::rodmer::daane::bond::ler:  Følelsesmessig kaos, det er det det er!! 

10 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Vet du? Det er akkurat slik jeg også føler der. Faktisk ganske så nøyaktig! 

:klemmer: Det går bra og det blir bedre (værsåsnillogsiatdetblirbedre) :hjerte:  

Det er ganske kos med baby også da :) Selv om det er vannVITTIG slitsomt :) 

Sikkert litt stygt å si det, men så godt å høre :sjenert: Innimellom føler jeg meg så innmari alene om disse følelsene..men det handler vel mer om å tørre å åpne opp og sette ord på det, ikke bare smile og late som alt er så fuckings fantastisk 24/7!

Men ja, de sier det blir bedre..jeg venter fortsatt :hoho: 

Idag har mannen et møte her i byen, så han leverte Liten i bhg og jeg fikk ligge litt lenger før jeg sto opp :hjerte: Lillebror sover nå, han fikk seg et varmt bad istad og er mett og varm og fornøyd oppi senga vår :rodmer: Jeg må støvsuge og vaske gulver idag, så bør vel benytte sjansen nå når han sover! Vi snakkes ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel det som var poenget, du er ikke alene om å føle slik. Jeg synes selv det er forferdelig å ha slike følelser rundt baby. Nå begynner jeg å reagere sånn på søvnmangel at jeg blir irrasjonelt sint :( Må rett og slett legge oss tidligere :jepp: 

Heldig som fikk sove lengre :nigo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Det var vel det som var poenget, du er ikke alene om å føle slik. Jeg synes selv det er forferdelig å ha slike følelser rundt baby. Nå begynner jeg å reagere sånn på søvnmangel at jeg blir irrasjonelt sint :( Må rett og slett legge oss tidligere :jepp: 

Heldig som fikk sove lengre :nigo:

Bah! Søvnmangel gjør noe med oss altså..det er IKKE oppskrytt med en god natts søvn! ...og hvor lenge er det siden jeg har hatt det sier du? Før jeg ble gravid ja, akkurat :dry: Haha, ikke rart vi blir både gretne og glemske :ler: 

Jeg må jobbe litt med hodet mitt..være mer her og nå! Jeg synes det er slitsomt når han henger i puppen 24/7, og enda mer slitsomt og stressende blir det når jeg har satt meg i hodet at jeg skal vaske gulvene og brette klær og ha "et strøkent hjem"..Legg lista lavere sier folket, og de har så rett..ryddig hus kan jeg ha resten av livet, mens lillebror er bare liten baby akkurat nå :sjenert: Det er bare det at jeg ikke klarer å legge fra meg ønsket om å ha det rent og ryddig heller..jeg vil ha i pose og sekk :flau:

Menneh..i det tempoet lillebror vokser og utvikler seg så er han altfor fort stor gutt og jeg har ingen baby lenger :bond: Igår lå han og LEKTE på gulvet :overrasket: Liggende på magen på lekematta si, med føttene opp (herregud så søtt :daane:  det var så søtt at jeg klarte ikke å ta bilde engang i frykt for å ødelegge øyeblikket hans..men jeg har lagret det i minnet mitt :rodmer: ) mens han flyttet og snudde på Lamazegiraffen sin, pratet lavt til den, smakte litt på og la den ifra seg igjen! Han er blitt skikkelig god på å ta tak i leker som ligger i nærheten, men det er første gangen jeg har sett ham leke :grine: Det var et vakkert vakkert øyeblikk..den lille bylten! ...men så tok idyllen brått slutt av at han hadde brukt seg fullstendig opp og ble akutt helt hysterisk trøtt, kavet og sutret og grein :tunge1:  

Nå sover han som en stein i senga vår, og jeg har sånn strengt tatt hatt en hel time på meg til å gjøre sånt som jeg ikke fikk gjort igår; vaske gulver, brette klær og whatnot..istedet har jeg sittet her :klaske: Nå våkner han vel snart, men jeg kan jo sveipe over kjøkken og ganggulv, så kan jeg ihvertfall skilte med å ha gjort NOE husarbeid idag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...