Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den 4. august 2016 at 10.42, Tennessee skrev:

Åh, jeg vil også komme på besøk....! :daane::hjerte: 

Døra er åpen - det er bare å komme :klemmer: 

13 timer siden, Aprilis skrev:

Så fantastisk det må være å ha en så rolig baby...misunnelig :ler:

 

Det er kjempedeilig!! Men så bekymrer jeg meg da vettu, for om han sover for mye og sånn :sjenert: Vi blir visst aldri fornøyd vi mødre :ler: 

Sitter i sofaen med morgenkåpe og bustehår, kald te i koppen og en sovende baby på fanget :fnise:  Glamorøst liv ass!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg bekymret meg for om Lillesnupp sov for mye,men babyer skal sove mye 😉 så du får bare nyte det så lenge det varer 😁

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enda godt vi har fått verdens roligeste baby, for søstera hans er alt annet enn rolig..jeg klarer snart ikke mer hyling og skriking - det er så ekstremt at jeg har ikke ord! Hva dette handler om er jeg ikke sikker på, annet enn at jeg regner med at det er en heftig kombinasjon av "minipuberteten" og sjalusi..Det skal bli rimelig heavy å ha henne hjemme fra bhg to dager i uka hvis dette skal fortsette - det kan jeg vel bare si her og nå at ikke er gjennomførbart! Jeg elsker Liten over alt på jord, men denne oppførselen hennes gjør at jeg får lyst å rømme fra alt...jeg vet ikke hva vi skal gjøre, annet enn å være konsekvente og å tåle at hun blir så sint - bare la henne skrike..i evigheter!! :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sinte lille barnet nevnt i forrige innlegg er tilbake i bhg idag, etter nesten 6 uker fri!! Det gikk forholdsvis knirkefritt, noen tårer ble det jo, men idet jeg rundet hjørnet og kom til vinduet for å vinke så var tårene tørket :hjerte: Det var veldig stas at Lillebror var med og leverte,de voksne var kjempeflinke og hadde fokus på henne, ikke på babyen :tommelopp: Hun voktet over ham når de andre barna kom for å se, men det tenker jeg er helt greit - det er hennes lillebror og han er ganske ny, så da må hun få lov å passe litt ekstra på ;) Det var nok et sjakktrekk å putte ham i Ergo`en, for da var han ikke så tilgjengelig for andre enn oss! Nå var det egentlig mest av praktiske grunner han endte i bæreselen, siden det PØSregna når vi skulle utav bilen og det i tillegg var endel klær og utstyr som skulle på plass idag foråsidetsånn - men veldig greit at det også fungerte sånn at hun følte han var trygg for de andre :Nikke: Så slapp vi noe drama rundt akkurat det :fnise: Idet vi kom inn i garderoben spurte mammaen til bestisen til Liten om hun ville være med de hjem etter bhg, og det hadde hun kjempelyst til - så da blir det god tid til å sove idag :hoppe: 

Lille Krabat sover som en stein på dagtid men kaver litt mer på nettene, muligens fordi jeg sluntrer unna med rapingen nattestid..........vi ligger jo og ammer, så jeg sovner mens han spiser og glemmer hele rapingen - sånt blir det kavete baby av (og veldig trøtt mamma :natti: ) Jeg må jo bare skjerpe meg på det området der, nytter jo ikke å bli frustrert for at han kaver når det er min egen feil :sjenert: Nå ligger han og knirker i vognbagen, han begynner vel å bli klar for litt mer mat tenker jeg..vi har gått tur med vovvis i pøsregnet og jeg har belønnet meg selv med en avoshake etterpå :sikle: 

Sånn ellers tror jeg at jeg må ta kontakt med helsestasjonen selv denne gangen og høre om vi skal få noe oppfølging eller hva vi skal :roll: Sist tok de jo kontakt når Liten var en uke gammel og avtalte hjemmebesøk, denne gangen har vi ikke hørt et kvekk - og Krabaten er jo snart 4 uker (HVA?! Fy søren så fort dette går!!!) Anyways, jeg får ta en telefon ned og høre hva de tenker..han skal jo snart ha vaksine også! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: Er nok ikke greit for Liten at hun nå har blitt stor og må dele mamma og pappa med Lillebror. Er en enorm omveltning å bli storesøster, så skjønner jo henne. Men åh som jeg også skjønner deg :klemmer: 
Men nå er det som oftest slik at man får en av hver, slik at hverdagen skal gå rundt på en eller annen måte :ler: Her er det Lillesnupp som er den rolige, mens Lille T er den som krever mest oppmerksomhet. 

Godt at det gikk så bra å levere i barnehagen i dag da :jepp: Du får nyte stillheten så godt du kan ;)

Angående helsestasjonen....vi fikk beskjed fra sykehuset begge gangene at det var vi selv som måtte ta kontakt da vi kom hjem fra sykehuset. Så regner med at du må ringe dem :) 

 

Endret av Aprilis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så slitsomt med hyling og skriking på den nybakte storesøsteren! :daane: Det er vel uansett aldri knirkefritt (eller forventet knirkefritt)  å forholde seg til en helt ny hverdag, det er jo ikke akkurat noe man klarer å forberede seg på før realiteten dukker opp, og som liten er det jo enda vanskeligere å sette ord på det som tynger… Håper det retter seg ganske fort for dere! Og du skal ikke se bort fra at det er litt barnehagetid som kan være en del av løsningen. Min venninne som fødte fem dager før deg var i hvert fall veldig klar for å få storebror (fem senere denne måneden) i barnehage igjen forrige mandag. Ikke det at det var så mye skriking og hyling der, men han er jo ganske mye mer intens etter at lillebror dukket opp :bond: Og da er det greit å få hverdagen og noen av de gamle rutinene på plass igjen sånn at det ikke bare er ny hverdag som har fokus hele tiden.  Jeg sier ikke at det løser alt, men kanskje det bedrer seg litt? Uansett, mange giga :klemmer: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det var deilig for alle at hverdagen begynte :jepp: De fleste trives jo i bhg og trenger stimuli fra jevngamle :) Du skal se at humøret blir bedre ettersom dagene går :jepp: Så er det jo deilig å få litt alenetid med ferskingen :hjerte: og litt hvile innimellom slagene! 

Her begynte den nye hverdagen idag ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Aprilis skrev:

Er nok ikke greit for Liten at hun nå har blitt stor og må dele mamma og pappa med Lillebror. Er en enorm omveltning å bli storesøster, så skjønner jo henne. Men åh som jeg også skjønner deg  
Men nå er det som oftest slik at man får en av hver, slik at hverdagen skal gå rundt på en eller annen måte  Her er det Lillesnupp som er den rolige, mens Lille T er den som krever mest oppmerksomhet. 

Godt at det gikk så bra å levere i barnehagen i dag da  Du får nyte stillheten så godt du kan 

Angående helsestasjonen....vi fikk beskjed fra sykehuset begge gangene at det var vi selv som måtte ta kontakt da vi kom hjem fra sykehuset. Så regner med at du må ringe dem  

 

Nei det er ikke så enkelt å bli "stor" over natta..så tok det jo litt tid før vi kom hjem og hun virkelig fikk kjenne på det også, så derav "forsinkelsen" på reaksjonene hennes! Nå skal det sies at vi snakker ikke noe mer om at hun er så stor jente nå enn før - men jeg tror hun kjenner på det selv + at de fleste sier sånn "tenk at du er blitt storesøster, nå er du jammen stor!" og "da er vel du flink jente å hjelpe masse til!" osv..Vi får bare møte henne så godt vi kan, la henne få lov å hjelpe til når hun har lyst og ellers la henne få lov å være liten videre - hun er jo bare 5 år :hjerte: Det var stor stas idag tidlig ihvertfall, når mannen var inne og vekket henne og BÆRTE henne inn i stua ;) Det er klart at hun kan ikke få lov å oppføre seg hvordan hun vil selv om hun har det vanskelig, men vi må ihvertfall møte henne på at de følelsene hun har er helt okei å ha! 

Det hadde visst vært kjempegøy i bhg idag, så vi krysser fingrene for en knirkefri levering imorgen også ;)

Jeg har prøvd å ta kontakt med helsestasjonen idag, men det var noe feil med telefonlinjene så hver gang jeg ringte kom jeg til Hjemmetjenesten istedet :ler: Vi prøver igjen imorgen, da er det åpen helsestasjon og vi kan benytte sjansen til å måle og veie :tommelopp: Jeg gikk på vekta med ham i armene igår, og hvis DET stemmer så er han søren meg 5 kg allerede :daane: 

8 timer siden, Tennessee skrev:

Huff, så slitsomt med hyling og skriking på den nybakte storesøsteren! Det er vel uansett aldri knirkefritt (eller forventet knirkefritt)  å forholde seg til en helt ny hverdag, det er jo ikke akkurat noe man klarer å forberede seg på før realiteten dukker opp, og som liten er det jo enda vanskeligere å sette ord på det som tynger… Håper det retter seg ganske fort for dere! Og du skal ikke se bort fra at det er litt barnehagetid som kan være en del av løsningen. Min venninne som fødte fem dager før deg var i hvert fall veldig klar for å få storebror (fem senere denne måneden) i barnehage igjen forrige mandag. Ikke det at det var så mye skriking og hyling der, men han er jo ganske mye mer intens etter at lillebror dukket opp  Og da er det greit å få hverdagen og noen av de gamle rutinene på plass igjen sånn at det ikke bare er ny hverdag som har fokus hele tiden.  Jeg sier ikke at det løser alt, men kanskje det bedrer seg litt? Uansett, mange giga til deg!

Vi var jo forberedt på at det ville dukke opp noe sjalusigreier, men dette raseriet var ingen av oss forberedt på :daane: Nå visste vi jo at jenta har temperament, og friskt i minne fra ifjor sommer vet vi jo også at ferie trigger ett eller annet i rutinemennesket hun jo er som gjør det _veldig_ vanskelig når ferien har vart en stund..men dette her?! Det er så vilt og ute av kontroll at vi blir helt satt ut!! Og utslitt!!! Det er så trist når alle settinger som kunne vært koselige blir ødelagt av at hun tilter for en eller annen bagatell og er umulig å snu..hun holder det gjerne gående den dagen da, når hun først har begynt :sukk:Men idag har hun nok nytt å bare være seg selv sammen med vennene sine - det var ihvertfall en veldig samarbeidsvillig liten frøken som kom hjem etter bestisbesøk ikveld :hjerte: ...og jeg skal ikke legge skjul på at jeg syntes det var litt deilig å bare konsentrere meg om Krabaten idag, slippe å kjenne på at nå bør jeg sikkert legge ham fra meg osv. Så vi har bare kost, ammet og sovet hele dagen :rodmer: 

Sender en haug med giga :klemmer:tilbake til deg!! 

3 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Kan tenke meg det var deilig for alle at hverdagen begynte  De fleste trives jo i bhg og trenger stimuli fra jevngamle  Du skal se at humøret blir bedre ettersom dagene går  Så er det jo deilig å få litt alenetid med ferskingen  og litt hvile innimellom slagene! 

Her begynte den nye hverdagen idag  

Ja det var litt deilig altså!! Som jeg skreiv over her; å slippe å kjenne på samvittigheten ifht Liten - å bare kunne kose alt jeg vil med Krabaten - det var helt skjønt :hjerte: Så har jeg desto mer å gi henne når hun kommer hjem..

Hvordan gikk det med dere idag da, første dagen alene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver forresten og planlegger dåp allerede :nigo: Liten ble døpt når hun var 2 mnd, så det vil vi få til med Krabaten også :jepp: Ca samme tid ihvertfall..vi har bestemt oss for å ha dåpen på bursdagen min! Ifjor døde mormor på bursdagen min, og jeg kjenner jeg trenger å "fikse" den dagen litt - jeg nekter at bursdagen min skal forbindes med sorg :regler: Så da blir det dåp og bursdag på en gang :hoppe: Dato er dermed satt, faddere er bestemt og jeg har sendt forespørsel på lokale..når vi har spurt de vi vil ha som faddere om de har lyst på det ærefulle oppdrag (høhø :fnise:) så kan vi sende inn papirene til kirka! Må få snudd oss rundt og spør de vi vil ha som faddere, men siden alle er på ferie foreløpig må det vente en liten uke til! Evt. får jeg f.eks skrive en lapp der det står noe sånn som "Vil du være fadderen min?" legge den oppå Krabaten, ta bilde og sende på SMS :ler: Jeg har googlet som en gal med sovende baby på brystet idag og funnet masse inspirasjon til invitasjoner og pynt! Jeg har lyst å ha grått og hvitt som fargetema, med noen blå innslag - men ikke typisk babyblå..digger petrolblå, så det blir nok noe i den gata eller noe dypblått noe..har bl.a lyst å lage kaffefilter-roser i en utypisk rosefarge, min kreative storesøster er garantert med på å lage til noe sånn!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk fint :) Var til og med ute av huset :P

Vi har ikke bestemt oss enda for dåp eller navnefest eller ingenting. Egentlig greit da jeg ikke orker å planlegge noe som helst akkurat nå! Men det høres kjekt ut! Og gøy å lage litt pynt selv :) De fargene tror jeg blir bra. Helt enig i at det ikke trenger å være lyseblått! Petrol er jo kjempefint :jepp: Eller kongeblå :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også en storesøster som tar litt mer plass nå som lillebror er her. Heldigvis er det ikke såpass som dere har det, men Vesla kan plutselig bli sur for alle slags rare ting. I går ble hu sur for et knekkebrød. Hu hadde fått en, som hu ville ha, og spist en bit av den. Knekkebrødet stod da på bordet i et par timer før jeg spiste det. Etter at jeg hadde spist det, ble hu forbanna og slo meg i låret. 

Gleder meg litt til Vesla begynner på skolen, slik at hu får vært med jevnaldrene. For virker nå som hu kjeder seg (selv om vi gjør ting med henne). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gode, fine Liten. :rodmer: Det var nok superdeilig å være tilbake til gode rutiner og fine mennesker på sin egen alder. :hjerte: 

Dåp er så koselig! Vi hadde jo dåp for M da hun var...3 uker gammel. :hoho: Egentlig helt greit å få det overstått. Men synes du gjør det riktig å ''fikse'' bursdagen din. Du har jo ikke akkurat gode minner fra den tiden i fjor; både mormoren din og alt det andre som skjedde på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh kjære vene forsømte dagbok, planen var - for n'te gang - å skrive litt her nå men så våkna Krabaten gitt...eller våkna og våkna fru Blom, han bare grynter og strekker seg og smatter, så får han pupp og sovner igjen :ler: I'll be back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 9 August 2016 at 6.28, LilleMy1989 skrev:

Det gikk fint  Var til og med ute av huset 

Vi har ikke bestemt oss enda for dåp eller navnefest eller ingenting. Egentlig greit da jeg ikke orker å planlegge noe som helst akkurat nå! Men det høres kjekt ut! Og gøy å lage litt pynt selv  De fargene tror jeg blir bra. Helt enig i at det ikke trenger å være lyseblått! Petrol er jo kjempefint  Eller kongeblå  

Så bra første dag alene gikk fint :klemmer: Det gjør oftest det, går bra altså - selv om vi gruer oss litt i forkant! Litt deilig også å få ham helt for seg selv? Jeg synes ihvertfall det er litt digg når Krabaten er "all mine" hele dagen :hjerte: Har sikkert noe med at jeg har måttet gi ham fra meg veldig mye etter han ble født..enten for å legge ham i lys eller fordi storesøstrene skal holde ham :tunge1: 

Jeg gleder meg masse til dåpen!! Har ikke kommet så mye lenger enn sist jeg skreiv her inne da, men jeg får sikkert litt mer tid til planlegging nå de neste ukene :) Det er jo mange som venter til babyen er 4-5 mnd (og gjerne eldre også) før de har dåp, det er bare jeg som synes det er greit å ha det gjort ;) ...også liker jeg å planlegge sånne ting! 

Den 9 August 2016 at 9.10, Emiliania skrev:

Vi har også en storesøster som tar litt mer plass nå som lillebror er her. Heldigvis er det ikke såpass som dere har det, men Vesla kan plutselig bli sur for alle slags rare ting. I går ble hu sur for et knekkebrød. Hu hadde fått en, som hu ville ha, og spist en bit av den. Knekkebrødet stod da på bordet i et par timer før jeg spiste det. Etter at jeg hadde spist det, ble hu forbanna og slo meg i låret. 

Gleder meg litt til Vesla begynner på skolen, slik at hu får vært med jevnaldrene. For virker nå som hu kjeder seg (selv om vi gjør ting med henne). 

Jeg tror det er veldig normal reaksjon fra disse små storesøsknene å slå seg vrang - det er bare så himla slitsomt mens det står på :daane: Nå har det roet seg litt her, virker som hun har fått rast fra seg det verste HELDIGVIS!! Og så vet jeg at det var kjempegodt for henne å få være bare Liten i bhg sammen med vennene sine :hjerte: Det tenker jeg nok gjelder for Vesla deres også! 

Den 9 August 2016 at 10.00, ^^Belle^^ skrev:

Gode, fine Liten.  Det var nok superdeilig å være tilbake til gode rutiner og fine mennesker på sin egen alder.  

Dåp er så koselig! Vi hadde jo dåp for M da hun var...3 uker gammel.  Egentlig helt greit å få det overstått. Men synes du gjør det riktig å ''fikse'' bursdagen din. Du har jo ikke akkurat gode minner fra den tiden i fjor; både mormoren din og alt det andre som skjedde på den tiden.

Ja hun hadde kjempegodt av å få henge litt sammen med venner :hjerte: Nå har det blitt mye sosialt på henne denne uka som gikk, vi kjørte bare på liksom med barnehage og besøk og full pakke :ler: Funka fjell! 

Himmel ja det stemmer dere hadde dåp rett etter fødselen omtrent, det er jo rene galskapen å ha dåp etter 3 uker :hoho:Det hadde jeg ikke orka altså, men nå er jeg klar! Også veldig klar for å fikse bursdagen min med noe fint og godt :sjenert: Alle jeg har sagt det til har sagt det samme; at det er en god idè..for det er som du sier, jeg har ingen gode minner fra høsten 2015 - den var tung som bly :sukk: Tenk at det snart er ett år siden da?! Herregud..det er helt sprøtt å tenke på!! 

13 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Hallo Hvordan går det?

Det går fint :hjerte: Jeg er innom og oppdaterer meg i andres dagbøker, men rekker sjelden å skrive noe verken her eller der ;) For selv om lille guttebass er ca verdens roligste baby så krever han jo mammaen sin - og så er det jo flere i hus enn han også..føler dagene flyr forbi meg uten at jeg får gjort noe som helst annet enn å amme, bytte bleier og rydde opp etter folk :dry: Kjenner jeg er mer enn litt klar for at hverdagen skal komme for flere enn Liten liksom..jeg skal ærlig innrømme at jeg er dritt lei av å vaske og brette klær og rydde etter han på 24 liksom..for han er virkelig på "hotellferie" her! Sover, spiser og legger fra seg skittentøy - og bidrar ellers særdeles lite til fellesskapet! Storesøster trør nå litt mer til, men hun har godt av at ferien nærmer seg slutten hun også! Idag har mannen en feriedag, så vi tok Liten fri fra bhg og gav storesøsknene hennes i oppgave å tilbringe tid med henne et annet sted enn her hjemme..de har veldig godt av å tilbringe litt tid sammen, det er langt mellom de gangene de 3 er sammen sånn på ordentlig! Så akkurat nå har jeg huset for meg selv..lillegutt er koblet på puppen (as usual) så jeg er fri som fuglen..i bur :hoho: Han er litt urolig idag, han har endel luft i magen - og det tror han at kan fikses med mat, mat, mat :roll: Sånn ellers er jeg plukk bortskjemt med sovebaby, han er virkelig bare deilig!! For en fornøyd liten baby altså, jeg har aldri sett maken...Det vises at han spiser endel, for han vokser og legger på seg i rekordfart!! Nå har han skikkelige bollekinn, dobbelhake, valker på lårene sine og har vokst ut av str 50 :rodmer:  Han er nok ikke lenge str 56 heller hvis han fortsetter sånn som dette :bond: Utviklingen hans går i en rivende fart også, jeg er så fascinert over hvor mye han har forandret seg på disse ukene! Nå tar han skikkelig tak i alt som kommer innenfor rekkevidde og holder godt fast - enten det er hår eller leker! Her om dagen når jeg la ham under babygym`en så tok han tak i en av lekene som hang der :overrasket: Det var no litt tilfeldig, for han har jo ikke akkurat kontroll på armer og bein, men han fikk nå tak i den leka og holdt skikkelig fast!! Han er sterk i kroppen sin, holder hodet høyt når han ligger på magen og står med stive bein i fanget på meg når han prøver å rape..Han studerer oss nøye når han først er våken og reagerer tydelig på stemmene våre, da snur han seg mot oss :hjerte: 

Nei nå må vi bysse litt....I`ll be back!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig herlig tid :hjerte: Slitsom men fantastisk! 

Han på 24 må ha seg et spark i rævva tror jeg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok normalt ja, med en reaksjon. Er bare så utrolig slitsomt når det står på som verst.Vesla er også mye mer roligere nå, så tror nok hu er vant med den nye dynamikken. Hu har også fått matet lillebror, hu får holde og kose med lillebror når han ikke er for trøtt/sulten/har vondt, så tror nok det å kunne hjelpe til hjelper henne. Hu begynner neste uke, så skal prøve å være litt ute med henne og lillebror. :jepp: 

Og er enig med @LilleMy1989 at 24-åringen byrde ha fått et spark i ræva. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i sofaen med puppen ute, lillegutt elskerelsker å ligge med nesa knødd mot brystvorta - bare inhalere melkelukta i dype drag så øynene ruller i bakhodet :hoho:Føler meg langt fra glammom lizzm, usminka med en litt dvask kropp i klær som ikke passer - men jeg har ihvertfall dusja og spist en slags frokost *weee* den lille vennen min her var en smuuuule utålmodig etter dusjinga så det ble en banan og litt yogurt bare, men nå sover han, så jeg skal putte ham i vogna, smøre meg et par knekkebrød og gå meg en lang tur i ganske okei vær :nigo: Mye mulig jeg bør vurdere et lag med mascara også før jeg går så ikke folk tror jeg er sjuk - for uten sminke ser jeg ut som jeg feiler noe :fnise: 

Forresten, ny favoritt-ting å gjøre? Dusje med babyen :hjerte: Han ELSKER det!!! Fy søren, han bøyer hodet bakover for å få vann på hodet og så gliiiiser han - jeg dør nesten ass :daane::rodmer: Han ER så SØT!!!!!!! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...