Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Diddles skrev:

Tror de "glemmer" sånne detaljer når de mimrer tilbake til egen småbarnstid for å få det til å høres litt bedre ut :fnise: 

Nei jeg har ikke begynt å pakke enda, men det nærmer seg tida for det..sist pakket jeg i uke 34 tror jeg :klo: Jeg er 31 uker imorgen..Skrives dere ut så kjapt uansett? Da skjønner jeg jo at du ikke trenger å ta med deg noe særlig..håper jo at jeg bare kan reise hjem denne gangen, så fort som mulig - men sist var vi lenge før vi fikk reise hjem med henne på perm..så da trengte jeg jo alt jeg hadde tatt med!! Derfor tar jeg heller med meg litt ekstra :)

Babytiden er alltid "helt" perfekt for mødre, så vi glemmer alle de grusomme periodene. :fnise: Neida, husker at Vesla nektet å sove alene en periode, det var slitsomt. 

Jeg begynte å pakke da jeg var 36 uker på vei. Ble mye ut- og innpakking over de følgende 5 ukere før vi faktisk trengte den. Og bedre å ta med for mye enn for lite. :jepp: Lurer på om jeg bare skal snike inn en tannbørste inni den baggen, selv om mannen kan hente den om det er nødvendig. Hva skal dere gjøre med Liten når den tid kommer at dere skal inn på sykehuset? Vi sitter og tenker på hva vi skal gjøre. Disse små kommer jo midt i sommerferien, så er ikke så mange som er hjemme rundt den tiden.

Ja, vi skrives ut et par timer etter fødselen så lenge det ikke er stort blodtap eller andre komplikasjoner og at vi kan tisse uten problemer. Vanlig prosedyre er utskriving 2 timer etter fødsel. Jeg lå i 4 timer før vi reiste hjem. Deretter fikk vi barnepleiere hjem (betaler for det gjennom helseforsikringen) som var der et par timer og snakket litt med oss de viktigste tingene med babyen. De kom hver dag i en ukes tid og hjalp med husarbeid, sjekket sammentrekingen av livmor og hjalp til med ammingen. Her er en link som beskriver det litt bedre:  https://en.wikipedia.org/wiki/Kraamzorg . Jeg som nordmann synes dette var luksus. :fnise: 

Endret av Emiliania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gravidoppdatering 

:hjerte: Uke 31+0 :hjerte: 

Antall dager igjen til termin: 66!! Sekstiseks!? At det var sa du? Det er jo snart *hyyyyl* Det er søren ikke lenge til jeg offisielt er høygravid - det er bare helt vilt :daane:I følge appen på mobilen er babyen nå ca 1750 gram og 37 cm lang - det er helt sprøtt å tenke på; et helt fiks ferdig menneske bor inni magen min!! 

Kjønn: Jo mer skråsikre andre er på at det er en gutt - jo kulere hadde jeg syntes om det var jeg som hadde rett og at det er ei lita jente til som gjemmer seg inni der! Men lille venn, det er egentlig revnende likegyldig om du er gutt eller jente - like ønsket er du uansett :rodmer: 

Navn: Det blir nok enten en liten Aaron eller ei lita Arya :hjerte: Men helt kan vi ikke låse oss før vi får hilse på, vi har noen alternativer i baklomma om de navnene vi ser for oss ikke passer det lille mennesket vårt! 

Liv i magen: Hahaha, det er en liten galning inni der - that`s for sure!! Kan ikke ta igjen at Liten holdt sånn Texas som dette her, men hun gjorde sikkert det altså..det er kjempefascinerende å sitte å se på magen, hvordan den plutselig forandrer form eller at en liten fot viser gjennom mageskinnet! Vi har god kontakt lille venn og jeg, så hvis jeg prikler på magen får jeg raskt et dunk igjen..jeg merker h*n liker at jeg stryker over magen, da blir det helt helt rolig - og med en gang jeg stopper så kommer et dunk..som om h*n vil si "Du, det der er godt, ikke slutt da!!" :rodmer: Så vi stryker mye på magen!!

Om kvelden når jeg synger for Liten så blir babyen helt tulling, da går h*n bananas inni der - Liten sier "kjenn, nå danse babyen mamma!" *skratt* Ikke vet jeg om det er fordi h*n synes jeg synger stygt eller fint, men at h*n reagerer på stemmen min, det er ihvertfall sikkert! 

I tillegg til spark, dunk og dult hikkes det over en lav sko *ler* Den rytmiske lille bevegelsen, jeg blir helt tussete...det er visst bra at h*n hikker mye, fordi det er pustetrening - og vi vil jo at lungene skal bli så sterke som mulig før fødsel! 

Kontroll hos jordmor/ lege: Jeg har vært hos begge to etter sist oppdatering, og skal igjen til jordmor om 14 dager! Blir tett og godt fulgt opp synes jeg, nå har jeg vært hver 14. dag den siste mnd - og sånn fortsetter det frem til fødsel..fikk bare gode tilbakemeldinger hos legen sist, han definerer meg fortsatt som en frisk gravid - med kynnere *ler* Jeg er fortsatt fullt sykemeldt pga disse, og nå sist sykemeldte han meg like greit helt frem til permisjon..kjenner jeg synes det er helt okei, jeg har ingenting på jobb å gjøre sånn kroppen min oppfører seg! 

Formen min: Det begynner å bli tungt, merker godt i ryggen at jeg er framtung så det holder; denne kula på magen er diger!! Så har jeg jo de ekstra kiloene sånn rent generelt..men det er jo bare sånn en må regne med når en er gravid! De forsvinner jo (forhåpentligvis) like fort som de har kommet når bare babyen er ute og jeg kan bevege meg igjen :pls: 

Jeg blir fort sliten - og lei meg, fordi jeg blir så fort sliten..det er jo så mye jeg har lyst til, og så klarer jeg så forsvinnende lite før kroppen setter bremsene på! Tårene kommer fort da, men jeg er heldigvis lett å trøste ;) Kynnerene mine kan fortsatt være harde og vonde hvis jeg ikke tar signalene kjapt nok..her er fortsatt forbedringspotensiale, men det er spørs om jeg kommer i mål med å lytte til kroppen før ungen er ute *kremt* 

På søvnfronten sliter jeg litt, for jeg klarer ikke å ligge særlig lenge på èn side før jeg må snu meg - og da våkner både jeg og mini i magen :roll: I tillegg snorker jeg så høyt at jeg faktisk vekker meg selv ( :hoho:) og jeg er oppe minst en gang hver natt for å tisse..men hey, dette er jo ingenting i fht hvordan det blir! Dessuten har jeg jo fri dagen lang, så hvis jeg prioriterer rett kan jeg hvile på dagtid..ehem..forbedringspotensiale der også..........................jeg har jo blitt helt StrikkeGuri!!! 

The joys of pregnancy/ plager: Tja, de har jeg vel nevnt ovenfor her? Kynnere, lite søvn, ekstremsnorking, emosjonell..sånne ting! Jeg er heldig og har foreløpig sluppet unna halsbrann, og bekkenet mitt er forbausende lite kranglete..men det henger jo sammen med lite bevegelse, for jeg kjenner det jo godt både framme og bak når jeg har gjort for mye! 

Humør: Det spriker vel litt i oppfatningen av hvordan humøret mitt er, men jeg føler selv at det er greit! Jeg vet jo at det hadde vært tusen ganger bedre om jeg fikk bruke kroppen min litt mer, men sånn er det bare nå..Jeg sprudler og bobler ikke over akkurat, men jeg sitter ikke i sofaen og griner hele tida heller - eller kjefter for hver minste ting..jeg har litt kortere lunte enn normalt, men det tror jeg er - normalt :ler: Det henger jo sammen med lite søvn og alt det der..tårene kommer lett, jeg er veldig emosjonell - å se Greys Anatomy foreksempel er nesten håpløst! På 17. mai gråt jeg når korpset spilte..og jeg liker ikke korpsmusikk engang *skratt* 

Vektøkning: Det er nesten så jeg ikke har lyst å skrive det her, men jeg har altså gått opp 14 kg :sjenert: Det har heldigvis fordelt seg greit, jeg har en diger mage som står rett ut - det som ikke er på magen har lagt seg jevnt overalt, så folk tror meg ikke når jeg sier hvor mye jeg har lagt på meg..eller..de tør ihvertfall ikke å si noe annet! Smart :hoho: 

Vann i kroppen: Ja det har jeg! Dermed er det en liten trøst mtp punktet oppforbi, jeg vet nemlig at endel av det er nettopp vann..føttene mine er ganske hovne på ettermiddagene hvis jeg ikke har brukt støttestrømper! Det hjelper å pøse vann da, og å sove nok..så det prøver jeg å få til - selv om kombinasjonen pøse vann og søvn er litt kinkig, siden jeg må tisse hvert 5. minutt..

Strekkmerker: Nope, ingen enda *krysserfingrene* Men jeg har cellulitter da, i massevis!! 

Cravings: Det har jeg ikke tror jeg :klo: Isåfall må det være på mat generelt, for jeg er helt sykt sulten - og da spesielt om morgenen og kvelden!! Mannen flirer litt når han ser frokosten og kveldsmaten min, for de er seriøst massive..elsker å ha på salat og masse grønnsaker oppå alt pålegget - så det er ikke lett å se at det er en brødskive under der *ler* Men så kan jeg gå nesten hele dagen uten å spise noe særlig..drikker masse masse vann! Jo, nå kom jeg på en ting - noen dager bare MÅ jeg ha appelsinjuice..i mengder!! Jeg kan lett kvelve nedpå en halvliter god appelsinjuice altså...men appelsiner har jo vært noe spesielt hele graviditeten, bare at nå vil jeg helst ha dem i flytende form! 

Tanker rundt fødselen: Helt ærlig så har jeg ikke tenkt så mye på det de siste ukene..antagelig fordi dagene har gått så fort! Men når jeg kjenner etter, eller folk spør direkte om jeg gruer meg - så kan jeg faktisk med hånda på hjerte si at det gjør jeg ikke..gruer meg altså! Jeg vet jo det blir forferdelig vondt, og jeg er veldig redd for at det skal skje noe underveis med meg eller babyen - men jeg gleder meg egentlig bare til å møte dette lille mennesket..det overskygger alt annet kjenner jeg! Heldigvis! Vi må få fingeren ut og skrive ned litt til dette fødebrevet da, vi skal jo til jordmor om et par uker - og da skal nettopp den kommende fødselen være tema..

Innkjøp: Det har det også blitt litt av ja..jeg er god på shopping ass!! Ingen store ting egentlig, men det blir jo litt når alt legges sammen...jeg har hamstret inn sandaler til dusjen, vide bukser til etter fødselen, oljer og kremer til meg og babyen, bæresjal, engangsstelleunderlag, ammeinnlegg i bambus..og sikkert mere til, men akkurat nå står det stille! Mannen sier jeg sikkert fortrenger hvor mye jeg faktisk handler :hoho: Men jeg vil helst ha det meste i hus og klart før babyen kommer, for jeg ser ikke for meg at jeg orker å dra på shopping de første ukene...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Emiliania skrev:

Babytiden er alltid "helt" perfekt for mødre, så vi glemmer alle de grusomme periodene.  Neida, husker at Vesla nektet å sove alene en periode, det var slitsomt. 

Jeg begynte å pakke da jeg var 36 uker på vei. Ble mye ut- og innpakking over de følgende 5 ukere før vi faktisk trengte den. Og bedre å ta med for mye enn for lite.  Lurer på om jeg bare skal snike inn en tannbørste inni den baggen, selv om mannen kan hente den om det er nødvendig. Hva skal dere gjøre med Liten når den tid kommer at dere skal inn på sykehuset? Vi sitter og tenker på hva vi skal gjøre. Disse små kommer jo midt i sommerferien, så er ikke så mange som er hjemme rundt den tiden.

Ja, vi skrives ut et par timer etter fødselen så lenge det ikke er stort blodtap eller andre komplikasjoner og at vi kan tisse uten problemer. Vanlig prosedyre er utskriving 2 timer etter fødsel. Jeg lå i 4 timer før vi reiste hjem. Deretter fikk vi barnepleiere hjem (betaler for det gjennom helseforsikringen) som var der et par timer og snakket litt med oss de viktigste tingene med babyen. De kom hver dag i en ukes tid og hjalp med husarbeid, sjekket sammentrekingen av livmor og hjalp til med ammingen. Her er en link som beskriver det litt bedre:  https://en.wikipedia.org/wiki/Kraamzorg . Jeg som nordmann synes dette var luksus.  

Jeg har nok fortrengt endel ting jeg også, eller gjort det mer rosenrødt enn det egentlig var - men det tror jeg bare er smart :ler: hadde nok ikke hatt lyst på en til om jeg husket hver minste detalj av absolutt alt!! Jeg er nok litt rar som gleder meg til dette 4. trimesteret der babyen er totalt klistremerke og bare vil være inntil..det er forholdsvis enkelt å takle ved å bære de på kroppen! Jeg gruer meg mer til økedøgn og utviklingssprang, for da er de aldri fornøyd samme hva en gjør :daane: 

Foreldrene mine er hjemme hele sommeren, så de kommer med en gang det er behov! De bor ca 15-20 minutter å kjøre herfra..om vi må veldig raskt avgårde, så har jeg naboer som kan være på døra på et par minutter om det f.eks skjer noe midt på natta..Er Storesøster hjemme når vi må avgårde trenger vi ikke å benytte oss av naboene, hun er jo 14 år og klarer fint å ta seg av Liten :hjerte: Reiser alle de nærmeste deres på ferie rundt termin?? Ett år ble hun som var ped. lederen min spurt om hun kunne stille opp for ett foreldrepar som ikke hadde noe familie her, og ta seg av barnet deres når de måtte avgårde på sykehuset..det var avtalt i god tid og fungerte kjempefint, barnet deres var jo supertrygg på henne! Hun ble oppringt midt på natta, og tok ham med seg i bhg neste dag..det er jo et alternativ om ingen familiemedlemmer/ venner som jenta deres er trygg på - er hjemme når fødselen starter! 

Årh!! Jeg hadde gjerne sett at vi også fikk barnepleier hjem istedet for 2 dager på et overfylt sykehus..det høres jo helt supert ut!! Jeg håper så inderlig at jeg kan reise raskt hjem denne gangen, men bør nok skru ned forventningene om nettopp det utifra erfaringer fra sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav, det går fort før det plutselig er tid for å finne ut om det er du eller resten av verden som har rett! :ler: Det er nesten så jeg har litt dårlig samvittighet for å dumpe ned i din del av verden om snaue to uker, for jeg vil jo egentlig at du skal ha mest mulig tid til å slappe av og ikke føle at du må møte meg... :sjenert: Jeg får varte deg opp etter beste evne tenker jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesnupp har faktisk ALDRI kommet inn i senga vår etter at hun begynte å ligge på eget rom  :sjenert:  :) 

Tenk at det ikke er mer enn 66 dager igjen til termindatoen da. Dette svangerskapet har jo gått superfort! :hakeslepp: Blir superspennende å følge med her fremover :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Tennessee skrev:

Himmel og hav, det går fort før det plutselig er tid for å finne ut om det er du eller resten av verden som har rett! :ler: Det er nesten så jeg har litt dårlig samvittighet for å dumpe ned i din del av verden om snaue to uker, for jeg vil jo egentlig at du skal ha mest mulig tid til å slappe av og ikke føle at du må møte meg... :sjenert: Jeg får varte deg opp etter beste evne tenker jeg :fnise:

Hallo, jeg gleder meg jo ihjel til du kommer - og så vil du ikke at jeg skal føle at jeg MÅ MØTE DEG?! :hoho: Men jeg skjønner hvordan du tenker, jeg hadde nok tenkt det samme selv..men det blir bare kos å få deg hit :hjerte: Jeg har vel heller litt dårlig samvittighet for at jeg ikke blir noen vert å skrive hjem om, men det visste vi jo om når vi avtalte dette her :fnise: Dessuten vil sikkert Belle ha sin del av kaka også, og kan ta deg med på way festligere ting enn meg ;) Jeg er best på kaffe og skravling - men det er jeg til gjengjeld dritgod på!!! :ler: 

23 minutter siden, Aprilis skrev:

Lillesnupp har faktisk ALDRI kommet inn i senga vår etter at hun begynte å ligge på eget rom  :sjenert:  :) 

Tenk at det ikke er mer enn 66 dager igjen til termindatoen da. Dette svangerskapet har jo gått superfort! :hakeslepp: Blir superspennende å følge med her fremover :jepp: 

Ikke enda nei :lur: Hahaha, neida - det er nok ikke likt for alle! Vi har et litt sånn soft-spot når det kommer til å ha ungene oppi senga, det er jo vår egen bak vi har laget ris til her..men når det er sagt så sov Liten hele natta inatt - og jeg la meg på toppen av alt tidlig-isj (til å være meg!) så det var jo bare vinn-vinn :nigo: 

Jeg vet, det er s.p.r.ø.t.t.!!! 66 dager, det er ingenting det...det har gått så fort dette her at jeg datt av lasset selv for evigheter siden :ler: Spennende blir det ja, vi lurer fælt på når vi får møte dette lille mennesket vårt :rodmer: Hvis det blir sånn som sist så blir det jo fødsel om 5 uker - det er ihvertfall helt sprøtt å tenke på :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Diddles skrev:

Jeg har nok fortrengt endel ting jeg også, eller gjort det mer rosenrødt enn det egentlig var - men det tror jeg bare er smart :ler: hadde nok ikke hatt lyst på en til om jeg husket hver minste detalj av absolutt alt!! Jeg er nok litt rar som gleder meg til dette 4. trimesteret der babyen er totalt klistremerke og bare vil være inntil..det er forholdsvis enkelt å takle ved å bære de på kroppen! Jeg gruer meg mer til økedøgn og utviklingssprang, for da er de aldri fornøyd samme hva en gjør :daane: 

Foreldrene mine er hjemme hele sommeren, så de kommer med en gang det er behov! De bor ca 15-20 minutter å kjøre herfra..om vi må veldig raskt avgårde, så har jeg naboer som kan være på døra på et par minutter om det f.eks skjer noe midt på natta..Er Storesøster hjemme når vi må avgårde trenger vi ikke å benytte oss av naboene, hun er jo 14 år og klarer fint å ta seg av Liten :hjerte: Reiser alle de nærmeste deres på ferie rundt termin?? Ett år ble hun som var ped. lederen min spurt om hun kunne stille opp for ett foreldrepar som ikke hadde noe familie her, og ta seg av barnet deres når de måtte avgårde på sykehuset..det var avtalt i god tid og fungerte kjempefint, barnet deres var jo supertrygg på henne! Hun ble oppringt midt på natta, og tok ham med seg i bhg neste dag..det er jo et alternativ om ingen familiemedlemmer/ venner som jenta deres er trygg på - er hjemme når fødselen starter! 

Årh!! Jeg hadde gjerne sett at vi også fikk barnepleier hjem istedet for 2 dager på et overfylt sykehus..det høres jo helt supert ut!! Jeg håper så inderlig at jeg kan reise raskt hjem denne gangen, men bør nok skru ned forventningene om nettopp det utifra erfaringer fra sist..

:fnise: Vesla var ikke så klistremerke, hu var veldig lett å ha med å gjøre. Husker også godt de gangene hu bæsjet oppetter veggen. :fnise: Eneste var at hu ikke sov på dagen, selv om hu kanskje burde. Hu var veldig alert som liten og skulle helst se verden rundt henne, så hu sov lite. Vesla var lett som spedbarn, når hu først ble større har det vært hektisk. :fnise: Hu er sta som et esel og blir forbanna (men du kjenner kanskje til det) når ting ikke går. 

De aller fleste reiser i midten-slutten av juli, svigermor og svigerfar reiser i slutten av august (bevisst valg), men ja. Vi må snakke med dem egentlig. Mine foreldre sitter i et annet land, så de kan jo ikke. Så flott gjort av Storesøster! :jepp: Tror jeg snakker med svigerinna mi også, og spørre om hu vil være barnevakt. 

De gjør det bevisst her, rett og slett fordi det er kronisk hektisk, Da får jordmødre sitt fokus, mens barnepleiere kan hjelpe til der de trengs. Om det også er mulig ønsker de også at kvinner velger hjemmefødsler. Håper du får en annerledes opplevelse enn sist gang. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Emiliania skrev:

Vesla var ikke så klistremerke, hu var veldig lett å ha med å gjøre. Husker også godt de gangene hu bæsjet oppetter veggen.  Eneste var at hu ikke sov på dagen, selv om hu kanskje burde. Hu var veldig alert som liten og skulle helst se verden rundt henne, så hu sov lite. Vesla var lett som spedbarn, når hu først ble større har det vært hektisk.  Hu er sta som et esel og blir forbanna (men du kjenner kanskje til det) når ting ikke går. 

De aller fleste reiser i midten-slutten av juli, svigermor og svigerfar reiser i slutten av august (bevisst valg), men ja. Vi må snakke med dem egentlig. Mine foreldre sitter i et annet land, så de kan jo ikke. Så flott gjort av Storesøster! Tror jeg snakker med svigerinna mi også, og spørre om hu vil være barnevakt. 

De gjør det bevisst her, rett og slett fordi det er kronisk hektisk, Da får jordmødre sitt fokus, mens barnepleiere kan hjelpe til der de trengs. Om det også er mulig ønsker de også at kvinner velger hjemmefødsler. Håper du får en annerledes opplevelse enn sist gang.  

Liten var fullstendig kroppsjunkie :rodmer: Jeg gjør det litt rosenrødt nå, det blir jo ofte det når en mimrer tilbake - men det var rimelig slitsomt mens det sto på, det kan jeg vel huske hvis jeg skal være helt ærlig med meg selv :sjenert: Hun sov best inntil og oppå meg, hvis hun skulle sove i vogna måtte vi gå tur - så vi gikk tur i timesvis hver dag, uansett vær - frem til hun var 1,5 år og over natta plutselig ville ha tutt og lærte seg å sove i ei vogn som sto stille :fnise: Liten har alltid visst hvordan hun vil ha det, og begrepet sta som et esel er vi godt kjente med for å si det mildt :hoho: Sta som et esel, sint som en løve og blid som en sol - jenta har hele spekteret :hjerte: Fine Liten min, som veldig snart er 5 år og stor jente, men likevel så liten...sukk..

Greit å ha avtalt i god tid hvem en ringer hvis fødselen plutselig starter litt før en forventer :jepp: Så bra at svigerforeldrene dine og svigerinna di er tilgjengelige og kan stille opp!!

Storesøster er helt super! Noen ganger er det litt kinkig å ha så stort alderssprang mellom ungene, men stort sett er det ikke noe problem altså - hun stiller opp og er så gjerne med lillesøstera si :hjerte: Vi er nok veldig heldige, det ser jeg - for mange andre sliter med å få disse store jentene sine til å hjelpe til med småsøsken..men hun sier ja i 99% av tilfellene, og er kjempeflink med Liten!! Kjenner alle rutinene og er streng men fornuftig og rettferdig, så de går SÅ godt sammen! Liten trenger den tryggheten det er i å ha faste, kjente rammer og rutiner..ellers blir det fort for mye for henne! 

Sånn Kraamzorg burde vi hatt her til lands også..nå var det akkurat en artikkel om nettopp sprengte fødesteder i sommer og bekymrede jordmødre :sukk: Tenk om vi kunne fått et sånt tilbud - istedet for å grue oss til fødsel på et overfylt sykehus...

En veldig emosjonell tirsdag morgen for min del, store varme tårer renner med jevne mellomrom - ikke helt sikker på hvorfor, jeg er jo ikke lei meg..bare gravid ;) Liten har gått fra å våkne på natta og holde baluba til å sove natta rundt igjen, og våkner blid som ei sol :strix: Idag lå hun bare og venta på meg, jeg trodde hun sov - men våken var hun og bare gliste når jeg kom inn!! Så vi har hatt en veldig fin morgen, med god tid til frokost og stell før jeg leverte henne i bhg :hjerte: Hun kom plutselig gråtende etter meg når jeg var gått ut porten, ting var ikke sånn det pleier idag siden vi kom litt senere - og det er alltid litt vanskelig for henne å håndtere..rett bak henne kom den magiske voksne..hun som alltid har et fang, som alltid sier de rette tingene, som alltid er rolig og fattet - jeg elsker henne!! Det var hun som var Liten sin person når hun begynte i bhg, så ble det bytting av grupper og dette magiske mennesket ble gravid og gikk ut i permisjon..her i forrige uke sto hun plutselig der igjen, tilbake på jobb og bare øser ut omsorg og godhet - jeg har ikke ord for hvor glad jeg er for at nettopp hun er der, i Liten sin fløy :pls: Å gå ifra ei gråtende Liten gjør veldig veldig vondt, spesielt når jeg "bare skal være hjemme"..så å få en melding idet jeg låser opp døra her, der det står "nå leker Liten med bestisen sin, smilet er på plass og tårene glemt - slapp av hjemme med god samvittighet!" - det sørget for at alle sluser åpnet seg, og nå klarer jeg altså ikke å stoppe!! Takknemlighetstårer tror jeg det er, for alt det fine jeg har..vemodig tårer fordi Liten snart er 5 år, lille jenta mi..stolte tårer fordi hun er så fint lite menneske - som jeg får være mammaen til! Tårer for hva som har vært og hva som er i vente - både det vi vet og det ingen vet..

Jeg er spent idag, mannen er på jobbintervju til en stilling jeg vet han har utrolig lyst på..han hadde trengt det løftet det hadde vært å få tilbud om denne jobben..ser han sliter med dårlig samvittighet og usikkerhet etter det som har vært - så dette hadde vært en god ting for ham..og oss! Masse følelser her jeg sitter..følelsesmessig kaos tror jeg dette trygt kan kalles :ler: Jeg må nok sette på litt musikk og roe ned hodet mitt med litt strikking i solveggen :sol: For her er sommeren på vei tilbake!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, sånne fine voksne er helt supre! Begynner nesten å grine jeg også når jeg tenker på det. M stod opp med feil fot i dag og gråt da jeg dro (fordi dragen hennes hadde vinger? Fordi hun hadde rusk i skoen? Fordi hun ikke fikk trille brettet med mat ut til bordet? Who knows? :lol: ). Det gjør vondt i mammahjertet, og enda mer når man er emosjonell fra før av. :klem: 

Tenk at jentene våre snart blir 5 år! Jeg klarer bare ikke å fatte det. :sjokk: Har hun noen spesielle ønsker til bursdagen sin? Vi skal innom Xtra Leker for å kjøpe klistremerker til M i dag, og tenkte å slå to fluer i en smekk. Like greit når man først er der tenker jeg. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: La tårene renne og kjenn på de gode følelsene. Tårer som kommer pga at man har det så bra og er så takknemlig er gode :hjerte: 

Kjenner igjen alt du sier om det med å levere i barnehagen, Liten som gråter og at du "bare skal gå hjemme". Det er vanskelig, men jeg tror nok til syvende og sist at disse hissigtrollene våre ( :hjerte: ) har det best i barnehagen i stedet for å gå hjemme sammen med oss  :ler: 

Krysser fingrene for at det går bra på jobbintervjuet til din kjære :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Åh, sånne fine voksne er helt supre! Begynner nesten å grine jeg også når jeg tenker på det. M stod opp med feil fot i dag og gråt da jeg dro (fordi dragen hennes hadde vinger? Fordi hun hadde rusk i skoen? Fordi hun ikke fikk trille brettet med mat ut til bordet? Who knows?  ). Det gjør vondt i mammahjertet, og enda mer når man er emosjonell fra før av.  

Tenk at jentene våre snart blir 5 år! Jeg klarer bare ikke å fatte det.  Har hun noen spesielle ønsker til bursdagen sin? Vi skal innom Xtra Leker for å kjøpe klistremerker til M i dag, og tenkte å slå to fluer i en smekk. Like greit når man først er der tenker jeg.  

Åh, sånne dager :bond: Det er jammen ikke bare bare å være i den alderen hun er altså!! 

Og ja..Sånne fine voksne burde vokse på trær..alle som jobber i bhg burde egentlig være sånn - det burde være ansettelseskriterie nr 1!! 

Det er så sprøtt å tenke på at jeg nesten ikke kan tenke på det :fnise: 5 år?! Crazyness!! Bursdagsønsker..eh..det eneste hun har ønsket seg er discokule, og det får hun av oss :lur: Men hun er fin da, sier hun har alt hun trenger :rodmer: Hun liker playmo og Lego, Barbie, vanlige dukker og rollelek..så noe innforbi der?! Ellers er hårspenner og annen hårpynt stas, og hun er veldig glad i alt sånn formingsgreier..jo, så var vi på Name It i helga, og der var det massefint! Spesielt en kjole med sommerfugler på, den ønsker hun seg visst - men den koster altfor mye til å ønske fra dere ser jeg nå på nettsidene deres :overrasket:  Den får hun få av Storesøster tror jeg! Men altså, hun liker alt mulig dill..små viskelær, ting som kan klippes og limes, fargeleggingsbøker osv osv - det er ikke mye som skal til :hjerte: 

40 minutter siden, Aprilis skrev:

La tårene renne og kjenn på de gode følelsene. Tårer som kommer pga at man har det så bra og er så takknemlig er gode 

Kjenner igjen alt du sier om det med å levere i barnehagen, Liten som gråter og at du "bare skal gå hjemme". Det er vanskelig, men jeg tror nok til syvende og sist at disse hissigtrollene våre (  ) har det best i barnehagen i stedet for å gå hjemme sammen med oss   

Krysser fingrene for at det går bra på jobbintervjuet til din kjære  

Hahaha, ja jeg har jo ikke noe valg - tårene renner samma hva jeg gjør idag! It´s one of those days...sitter ute i solveggen og strikker, med Tom McRae på øret :hjerte: Tenker på mannen som skal inn nå kl 11.30 :bond: 

Liten har det veldig fint i bhg, og egentlig har jeg ikke dårlig samvittighet heller når jeg kjenner etter - for vi har fri sammen imorgen og på fredag, hun trenger å være litt med vennene sine også!! Men akkurat den avskjeden, de såre tårene og armer som ikke vil slippe..det er like vondt hver eneste gang!!! Jeg hadde aldri tålt å være borte fra henne over tid, skjønner så inderlig godt at det må gjøre utrolig vondt for de som har barn med delte hjem f.eks..husker jo hvor vondt det var å si hadet til Storesøster når hun var lita, hver gang hun skulle bort til mamma gråt hun like sårt - og det gjorde hun garantert når hun skulle si hadet til mammaen sin også..får frysninger ved tanken!! Liten skal slippe det, jeg skal sloss hardt og lenge for at vi skal være en familie for alltid........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er himla vanskelig å være 3 år, det skal være visst! :fnise: Nå er jo hun superenkel å ha med å gjøre i forhold til A da, så vi får bare ta disse dagene med et smil. ;) 

Åå, fine kjolen! A er skikkelig på sommerfuglbølgen nå. Godt at jeg kjøpte to bukser og to t-skjorter til henne med det på. :ler: Men takk for ønsker. Da skal vi nok finne på noe. De er egentlig ikke så vanskelige å kjøpe til altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.5.2016 at 13.20, Diddles skrev:

Hallo, jeg gleder meg jo ihjel til du kommer - og så vil du ikke at jeg skal føle at jeg MÅ MØTE DEG?! :hoho: Men jeg skjønner hvordan du tenker, jeg hadde nok tenkt det samme selv..men det blir bare kos å få deg hit :hjerte: Jeg har vel heller litt dårlig samvittighet for at jeg ikke blir noen vert å skrive hjem om, men det visste vi jo om når vi avtalte dette her :fnise: Dessuten vil sikkert Belle ha sin del av kaka også, og kan ta deg med på way festligere ting enn meg ;) Jeg er best på kaffe og skravling - men det er jeg til gjengjeld dritgod på!!! :ler: 

Jeg vet at du vet at jeg vet at du vet altså.... :skratte: Og jeg gleder meg også som en liten unge til jeg skal komme på tur, bare ti dager igjen nå! Det blir så stas å se deg igjen! :nigo: Og Belle også, men det er litt skumlere, henne har jeg jo ikke møtt før.... :sjenert:

Håper det går bra med deg på emosjonelldagen! Pass godt på deg selv! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Tennessee skrev:

Jeg vet at du vet at jeg vet at du vet altså.... :skratte: Og jeg gleder meg også som en liten unge til jeg skal komme på tur, bare ti dager igjen nå! Det blir så stas å se deg igjen! :nigo: Og Belle også, men det er litt skumlere, henne har jeg jo ikke møtt før.... :sjenert:

Håper det går bra med deg på emosjonelldagen! Pass godt på deg selv! :klemmer:

:fnise: Belle er dritskummel!! :hoho: NOT!! Det er bare å glede seg til å treffe henne også, hun er magisk :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mohahahaha! :twisted: 

Neida, jeg er stort sett snill og grei. Takk for at du sier så mye fint om meg @Diddles. Veldig ditto, du er bare best! :kyss: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Diddles skrev:

:fnise: Belle er dritskummel!! :hoho: NOT!! Det er bare å glede seg til å treffe henne også, hun er magisk :hjerte: 

11 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Mohahahaha! :twisted: 

Neida, jeg er stort sett snill og grei. Takk for at du sier så mye fint om meg @Diddles. Veldig ditto, du er bare best! :kyss: 

:ler: Godt å høre, jeg liker magiske folk! Blir bra å se dere begge @Diddles og @^^Belle^^ :hug:

Og det er nå det er på tide å minne Diddles på hvor nervøs hun var da vi skulle møtes første gangen.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, Tennessee skrev:

:ler: Godt å høre, jeg liker magiske folk! Blir bra å se dere begge @Diddles og @^^Belle^^ :hug:

Og det er nå det er på tide å minne Diddles på hvor nervøs hun var da vi skulle møtes første gangen.... :fnise:

Jeg også. Magiske folk er fint. :hjerte: 

Haha, jeg var dritnervøs første gang jeg møtte Diddles. Det er noe med det å på en måte kjenne hverandre så godt som vi gjør her inne, uten å egentlig ha møttes før. Vi deler jo nærmest våre innerste tanker og bekymringer så man kommer veldig tett på hverandre. :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Mohahahaha!  

Neida, jeg er stort sett snill og grei. Takk for at du sier så mye fint om meg @Diddles. Veldig ditto, du er bare best!  

Det er lett å si fine ting om deg min venn :klemmer: 

1 time siden, Tennessee skrev:

:ler: Godt å høre, jeg liker magiske folk! Blir bra å se dere begge @Diddles og @^^Belle^^ 

Og det er nå det er på tide å minne Diddles på hvor nervøs hun var da vi skulle møtes første gangen.... 

:skratte: so you remember?! Trodde jeg skulle dø på meg så nervøs var jeg!! Men det var veldig koselig da, du fantes jo ikke skummel - bare akkurat så fin som jeg egentlig visste du var :hjerte: 

1 time siden, ^^Belle^^ skrev:

Jeg også. Magiske folk er fint.  

Haha, jeg var dritnervøs første gang jeg møtte Diddles. Det er noe med det å på en måte kjenne hverandre så godt som vi gjør her inne, uten å egentlig ha møttes før. Vi deler jo nærmest våre innerste tanker og bekymringer så man kommer veldig tett på hverandre.  

Magiske folk er..magisk :fnise: I keep u in my heart!! 

*knegg* det husker jeg! Var vel ikke spesielt høy i hatten jeg heller :sjenert: Det var nå et lykketreff å få deg inn i livet mitt - har ikke angret et sekund på det :klemmer:I`m a lucky girl :strix:  

Idag har Liten fri - bare fordi!! Vi skal henge med bestis og twinsa hennes :nigo: Det er deilig sommervær ute, så sommerkjolen er på :hoppendeglad: Den er som alt annet litt stram over magen, men who cares?! :fnise:  På dagsplanen står å kose oss, leke, skravle, spise is og ha det fint sammen - gleder meg!! 

Igår gjorde jeg en kraftig innsats på strikkefronten, så nå er jeg over halvveis på bodyen til bittelille :tommelopp: Har strikket hele ryggen og begynt på det ene omslaget, så nå begynner det så smått å vise hva det skal bli! Liten har ikke store troen på mammaen sin når det kommer til strikking ihvertfall..Samtale over pinnene igår: 

Liten: Mamma, ka strikke du nå? Skjerf?! 

Meg: *fnise* Nei de ska bli en body te beibien..syns du de ligne på et skjerf? Ja de jørr gjerna de...eg ser de eg og! Men de ska bli en body altså..

Liten: Ehhh..mamma..eh..eg tror ikkje du e SÅ flinke å strikka at du klare å strikka ein body altså! Kansje du heller ska strikka en gryteklut?? 

Meg: :overrasket::hoho: 

Seriøst, hvor tar den ungen det fra?! :ler: Gryteklut du liksom - jeg skal vise deg jeg :sjarmor: Hun er så festlig, sier masse kjempemorsomme ting!! Her om dagen hadde hun vært på tur med bhg til ei seter rett i nærheten her, og da hadde de matet sauer, plukket egg og hørt gjøken - hvorpå jeg sier noe om hvor koselig jeg synes det er å høre gjøken..da kommer det kontant; "men du va tje me...du va hima - synd for deg!!" :hoho: Så snakket og snakket hun om Therese med grønne øyne som hun var blitt kjent med idag - jeg trodde det hadde begynt ei ny jente på gruppa hennes - helt til hun fortalte historien om når Therese knekte det ene hornet! Da gikk det opp for meg at det var en sau vi snakket om :fnise: Hun har vært i så utrolig godt humør de siste dagene, det er helt deilig å være med henne :hjerte: Så jeg har trua på en finfin onsdag!! 

Ikveld skal jeg treffe to gamle kollegaer/ venninner - det gleder jeg meg til :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri

:ler: En gryteklut!!!! Det er nå det begynner med de brutale tilbakemeldingene. "Mamma, du er for gammel til å gå med sånne bukser/se på program/si sånne ord" :nigo:

Kan jeg få lov til å snoke på deg på Insta? Hvis ja: send meg PM. Hvis nei: lat som du ikke fikk med deg spørsmålet :P

Endret av Fjotteri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bahahaha! En gryteklut er tross alt bedre enn ''mamma, du har långe puppår!'' :hoho: Joda, takk for den lille venn. :lol: De er kule i den alderen altså. De får med seg så utrolig mye, og kommer med så mange kule gullkorn. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...