Diddles Skrevet 13. februar 2017 Forfatter #4501 Del Skrevet 13. februar 2017 På 9.2.2017 den 14.33, Verdande skrev: Sender deg klemmer og gode tanker! Det er "bare" søvnmangel og alt for mange baller i lufta på hjemmebane som gjør at du er svimmel og sliten, eller? Ikke mangel på vitaminer eller sånt? (Beklager om du har skrevet om det før! JEg er så distré for tiden at jeg nesten må ha lapp i bilen om at jeg skal hente to unger ) Det er nok veldig lurt med storproduksjon av middager en periode! Har dere noe nettverk av familie osv som evt. kan bistå der? Takk for klemmer og gode tanker @Verdande Det hele er ganske sammensatt, denne svimmelheten er nok et resultat av flere ting som har skjedd de siste 1,5 årene eller så! Men jeg mangler ingen vitaminer eller noe, det er sjekket opp..det jeg mangler er muligheten til å få ut gruff, frustrasjon og sorger - nå når jeg ikke trener har jeg ingen ventil som funker, det er ikke alltid det er nok å snakke..Jeg er nok litt rar Jeg MÅ komme meg igang med trening igjen!! Jeg har hele familien min her, er bare ikke så flink å bruke dem som jeg burde..jobber med saken Er litt sånn "flink pike som klarer selv" - det sitter forholdsvis langt inne å be om hjelp! Men nå har jeg altså snakket med mamma om det, om de kan feks hente Liten i bhg en dag i uka og ta henne med seg hjem - og så legge henne her hvis ikke hun ønsker å overnatte da.. På 9.2.2017 den 14.54, ^^Belle^^ skrev: Åi, fotballtrening! Så gøy! Mannen prøver iherdig å få A til å spille fotball, men det er komplett uaktuelt. Han har et håp om at M blir fotballjente, så får vi se. Enn så lenge går de på trampett og er fornøyde med det. Utrolig gøy med babysang! Husker det var så koselig med A, selv om hun var livredd skjeggemannen. Husker du det? Sender deg en megaklem. Haha, ja jo - gøy og gøy, egentlig så gjør det litt vondt hele greia! Mannen hadde filmet henne på forrige trening, og mammahjertet vrenger seg..for jenta skjønner jo ikke bæret av hele greia og er kjempeusikker, så istedet for å løpe etter ballen med de andre så driver hun og henger i ribbeveggene og prøver å få de andre til å være med å leke familie i "hytta" - og hytta, det er altså mål Hun er generelt veldig usikker og redd og rar for tida, og dette ser jeg ikke akkurat virker oppbyggende..bah! Grunnen til at hun i det hele tatt begynte på fotball var jo heller ikke at hun egentlig ønsket det selv, hun har jo ALDRI vært interessert i fotball Hun ble typ overtalt/ overbevist av mammaen til venninna borti gata her om at det var SÅ gøy, og at hun kom til å bli kjent med masse kjekke jenter som hun skal begynne på skolen med osv...så da ville hun prøve da, men det er jo bare vondt å se på! Hun påstår at hun synes det er gøy, og at hun vil fortsette - men jeg har mest lyst å si at hun bare kan slutte..men hun må kanskje få prøve noen ganger til Det er så masse bekymringer og styr for tida at det er vanskelig å finne gledene..Liten har det kjempekjempevanskelig om kveldene, får ikke sove og bare ligger og griner/ hyler/ vræler! Hun sovner ikke før 22-22.30 og våkner igjen når vi skal gå å legge oss, holder det gjerne gående en time og halvannen da også Hun gjentar det samme om og om igjen; jeg vil bare være med mamma! Så dette bunner i sjalusi ifht lillebror, såpass skjønner vi..men hvordan skal vi fikse det!? For hun får seriøst aldri nok..vi kan jo ikke bare gi fra oss Minsten heller, fordi Liten skal få meg for seg selv igjen!! For det er det hun vil, ha meg for seg selv..hun vil ligge i vår seng, hun vil at jeg skal se bare henne, være med bare henne..og det blir aldri nok, samme hva jeg gjør! Nå skal jeg ta selvkritikk på at jeg ikke er den mammaen som er best på å gi hvert enkelt barn alenetid med meg, men det er for pokker ikke enkelt å få til heller..når skal jeg være alene med Liten da? Minsten er her jo hele tida, og de små stundene han sover er ikke nok "alene med mamma" for Liten; hun vil jo ha meg for seg selv! I hverdagene er ikke mannen hjemme før 16.30, før det er jeg alene med begge ungene! Når han kommer hjem spiser vi middag og så er det barnetv, evt. kveldsmat og kveldsstell etterpå..hvor skal jeg ta timer til å finne på ting med Liten alene fra? Hvordan ordner dere andre sånne dilemmaer?! Jeg kan jo seriøst ikke huske at jeg har hatt noe alenetid med foreldrene mine!! Vi var en søskenflokk på 4, vi var sammen og sånn var det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 13. februar 2017 #4502 Del Skrevet 13. februar 2017 Åh, søskensjalusi. Det er omtrent det vanskeligste og såreste som finnes. Man vil jo så gjerne være der for alle barna sine, akkurat like mye. Dette er nok bare noe hun må bli vant med. Hun må venne seg til å dele på deg. Nå er ikke akkurat disse jentene våre svake i viljen, så det at det tar lang tid og kommer i flere bølger tror nok jeg bare er normalt for en av deres kaliber. A hold det gående ganske lenge hun også, og hun var bare halvannet. Gang det opp i Litens alder, så får du jo tre ganger så lang tid. For nei, du kan ikke gi henne så mye som hun ønsker, og det må hun bare ta til takke med og godta - hvor enn brutalt det høres ut. Det er ikke rettferdig over minsten heller, sant? Jo større han blir, jo mer oppmerksomhet trenger han også, og jo mer merker han en eventuell skjevfordeling på den oppmerksomheten. Det går jo ikke! Skulle ønske jeg hadde hatt et sånn magisk svar til deg som løste alt, men det har jeg dessverre ikke. Å være flerbarnsmamma er steinvanskelig! Jeg kan heller ikke huske å ha vært helt alene med mamma og pappa forresten. Det er jo ikke vanlig det, å ha så mye fritid at man kan nyte masse alenetid med hvert barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 13. februar 2017 #4503 Del Skrevet 13. februar 2017 Jeg har jo ingen erfaring å komme med, så tips blir det ikke så mye av. Men jeg tenker at hun sannsynligvis også plukker opp at det har vært stritt sån generelt sett i det siste og trigger på deg også, ergo enda mer behov for mamma... Og du blir jo ikke mindre sliten og får mer overskudd til å være sammen med henne av å ha et leven hver kveld, men den koblingen er det jo ikke lett for henne å skjønne stakkars. Det høres ut som en god plan dere har lagt med mammaen din, om at de skal hente henne og ha henne en ettermiddag i uka. Kanskje hun føler seg litt ekstra spesiell da, selv om det ikke er deg alenetiden og oppmerksomheten kommer fra. En stor klem til deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 14. februar 2017 Forfatter #4504 Del Skrevet 14. februar 2017 20 timer siden, ^^Belle^^ skrev: Åh, søskensjalusi. Det er omtrent det vanskeligste og såreste som finnes. Man vil jo så gjerne være der for alle barna sine, akkurat like mye. Dette er nok bare noe hun må bli vant med. Hun må venne seg til å dele på deg. Nå er ikke akkurat disse jentene våre svake i viljen, så det at det tar lang tid og kommer i flere bølger tror nok jeg bare er normalt for en av deres kaliber. A hold det gående ganske lenge hun også, og hun var bare halvannet. Gang det opp i Litens alder, så får du jo tre ganger så lang tid. For nei, du kan ikke gi henne så mye som hun ønsker, og det må hun bare ta til takke med og godta - hvor enn brutalt det høres ut. Det er ikke rettferdig over minsten heller, sant? Jo større han blir, jo mer oppmerksomhet trenger han også, og jo mer merker han en eventuell skjevfordeling på den oppmerksomheten. Det går jo ikke! Skulle ønske jeg hadde hatt et sånn magisk svar til deg som løste alt, men det har jeg dessverre ikke. Å være flerbarnsmamma er steinvanskelig! Jeg kan heller ikke huske å ha vært helt alene med mamma og pappa forresten. Det er jo ikke vanlig det, å ha så mye fritid at man kan nyte masse alenetid med hvert barn. Men dette var egentlig et ganske magisk svar ...om det ikke akkurat løste alt, så løsnet det litt på den vonde knuten i magen! Takk Du har helt rett, dette må hun bare godta; Minsten er kommet for å bli (og godt er det ) Vi snakket om det igår morges..at selv om det innimellom er vanskelig og hun savner det som var, så hun må bare finne seg i at sånn er det nå, vi kan ikke gå tilbake - lillebror er her, og det er jammen fint også!! Nå skal det sies at hun roet seg mye fortere igår, og inatt har hun sovet flere timer enn hun har gjort på lenge - hvis en ser bort fra de to timene hun var våken når vi skulle legge oss that is Men med tanke på at hun i 2 uker nå ikke har sovna før kl 22-22.30 og i tillegg har vært våken 1-2 timer på natta, så har hun likevel fått mer søvn inatt enn på lenge!! Håper det var det som skulle til, at hun ser at det gikk greit igår kveld - selv om jeg har mine tvil om at det var så "enkelt" Hun ER navnet sitt!!!! Tenk om vi hadde kalt henne Svala, det hadde bare blitt SÅ feil 20 timer siden, Tennessee skrev: Jeg har jo ingen erfaring å komme med, så tips blir det ikke så mye av. Men jeg tenker at hun sannsynligvis også plukker opp at det har vært stritt sån generelt sett i det siste og trigger på deg også, ergo enda mer behov for mamma... Og du blir jo ikke mindre sliten og får mer overskudd til å være sammen med henne av å ha et leven hver kveld, men den koblingen er det jo ikke lett for henne å skjønne stakkars. Det høres ut som en god plan dere har lagt med mammaen din, om at de skal hente henne og ha henne en ettermiddag i uka. Kanskje hun føler seg litt ekstra spesiell da, selv om det ikke er deg alenetiden og oppmerksomheten kommer fra. En stor klem til deg!! Det har du helt rett i, den tanken har jeg tenkt selv - og det gjør det ikke akkurat enklere å vite at jeg er en av triggerene hennes Men vi vet det er sånn, hun er høysensitiv og jeg er som en åpen bok..mine følelser ligger utenpå og det er nok ikke enkelt når en "lukter" andres sinnsstemning sånn som hun faktisk gjør Jeg merket det jo på henne før jeg kjente det selv når jeg hadde pms Jeg sa det til henne igår, at alenetid med mamma har du innimellom - men mamma helt for deg selv har du aldri hatt; du har alltid måttet dele meg med Storebror og Storesøster! Vi er en familie, og familier gjør ting sammen..hvis vi hele tida skal sørge for at alle får "alenetid" med oss, ja da har vi ingen tid til å gjøre ting sammen - og da blir det feil også!! Damn, kan det ikke bare være litt enklere da??? Stor tilbake!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 18. februar 2017 #4505 Del Skrevet 18. februar 2017 Jeg tenkte vel ikke at du skulle få mer kvaler og dårlig samvittighet av at jeg påpekte at hun plukker opp og trigges av omgivelsene dine, det er mer en måte å forstå på enn noe å unnskylde. Men det vet jeg at du vet også, måtte bare skrive det likevel. Håper det har roet seg litt nå, så det er lettere å få hvile om natten! Det gjør jo ikke energien og pågangsmotet bedre å være søvndeprivert!! Ha en fin helg kjære!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 18. februar 2017 Forfatter #4506 Del Skrevet 18. februar 2017 3 timer siden, Tennessee skrev: Jeg tenkte vel ikke at du skulle få mer kvaler og dårlig samvittighet av at jeg påpekte at hun plukker opp og trigges av omgivelsene dine, det er mer en måte å forstå på enn noe å unnskylde. Men det vet jeg at du vet også, måtte bare skrive det likevel. Håper det har roet seg litt nå, så det er lettere å få hvile om natten! Det gjør jo ikke energien og pågangsmotet bedre å være søvndeprivert!! Ha en fin helg kjære!! Haha, nei jeg vet det ikke var det du mente Liten roer seg etterhvert, vi er jo vant med disse toppene hennes..så flater det ut og vi får en roligere periode før det topper seg igjen Helga ser ut til å bli fin, selv om det pøser ned her Men så har jeg jo små solstråler jeg kan kose meg med inne, Minsten feks, han er akkurat som en sol!! Håper din er fylt av mer ute enn min ser ut for å bli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 22. februar 2017 Forfatter #4507 Del Skrevet 22. februar 2017 (endret) ... Endret 22. februar 2017 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 22. februar 2017 #4508 Del Skrevet 22. februar 2017 Stor klem til deg hadde jeg hatt en reservemamma, så skulle jeg ønske hun var som deg. Synes det er helt fantastisk og lese om hvor mye du bryr deg om storesøster og storebror, som om de var dine ❤ du er virkelig fantastisk 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 22. februar 2017 #4509 Del Skrevet 22. februar 2017 masse på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 22. februar 2017 #4510 Del Skrevet 22. februar 2017 Har ikke så mye annet å gjøre enn å sende uendelig med herfra også. Håper det går litt lettere enn fryktet selv om situasjonen er kompleks og altoverskyggende og fæl!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 23. februar 2017 Forfatter #4511 Del Skrevet 23. februar 2017 På 22.2.2017 den 11.32, CathrineMic skrev: Stor klem til deg hadde jeg hatt en reservemamma, så skulle jeg ønske hun var som deg. Synes det er helt fantastisk og lese om hvor mye du bryr deg om storesøster og storebror, som om de var dine ❤ du er virkelig fantastisk 😊 Du, det var så fint sagt at jeg begynte å grine!! Tusen takk Nå tror jeg ikke jeg er så himla fantastisk egentlig, jeg er bare oppriktig glad i disse ungene våre Og hva gjør man ikke for dem man er glad i...? På 22.2.2017 den 11.47, Nótt skrev: masse på deg. masse tilbake!! På 22.2.2017 den 13.25, Tennessee skrev: Har ikke så mye annet å gjøre enn å sende uendelig med herfra også. Håper det går litt lettere enn fryktet selv om situasjonen er kompleks og altoverskyggende og fæl!! Takk søte deg Gårsdagen gikk bedre enn fryktet, jeg tror jeg er i ferd med å bli skikkelig god på å ta sorgene på forskudd Det har nok mye med at jeg er trøtt og lei å gjøre, savner fritid, venner, trening og alt det der...så blir jeg litt negativ da! Mulig jeg må jobbe litt med den der.... *** *** *** Igår var det 6 plussgrader, regnet pisket ned og det blåste stikker og strå - idag våknet vi til et bittelite dryss av snø (Liten holdt seriøst på å bikke over av glede ) det er minusgrader, strålende sol og vindstille Velkommen til kontrastenes verden sånn rent værmessig Været igår holdt vel stil med humøret mitt, og humøret mitt har veldig godt av sånn vær som det er idag Alt er bare lettere når sola titter inn gjennom vinduene (som er gørrskitne, men jeg later som jeg ikke ser det!!) Idag sto babysang på planen, men Minsten har fått krupphoste så da hodlt vi oss hjemme..han er ikke helt i form, men blid som en sol stort sett likevel Koster rundt på gulvet her mens han roper "da-da-da-da", reiser seg opp overalt for så å slippe seg for å vinke *hjelp* Han må haukes over som bare det, ellers blir det litt vel mange smeller for det stakkars hodet hans! Det ser HELT absurd ut når den lille bøtteknotten reiser seg opp altså, det stemmer liksom ikke at han skal drive og stå enda Jeg sitter og vrir hodet mitt ifht hva vi skal ha til middag, jeg er helt blank!! Er så lei av alt det vi pleier å ha, har mest lyst på noe helt nytt noe - men vet det ikke hva det skal være heller Egentlig så tror jeg at jeg har lyst at noen andre skal lage middag til meg Jeg må ihvertfall få resten av flokken på banen når ukesmenyene skal skrives, for nå går jeg som sagt på tomgang og repeat.. Der våknet han som sov..da må jeg stikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 24. februar 2017 #4512 Del Skrevet 24. februar 2017 Så godt at det gikk bedre enn fryktet! Det gjør jo innimellom det, selv om det ikke betyr at man unngår å tenke over verst tenkelige utfall uansett... Håper helga går fint også, at du rekker å trekke pusten bittelitt innimellom alt som foregår. Utrolig hvor mye Minsten har vokst, jeg synes jo egentlig ikke det er lenge siden jeg var hos deg og han var på innsiden... Og nå skal han reise seg opp?? Jaja, det er vel bare å henge med i svingene. God helg kjære venn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstrum Skrevet 28. februar 2017 #4513 Del Skrevet 28. februar 2017 Hvordan går det med hosten til Minsten stakkar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 28. februar 2017 Forfatter #4514 Del Skrevet 28. februar 2017 På 24.2.2017 den 12.05, Tennessee skrev: Så godt at det gikk bedre enn fryktet! Det gjør jo innimellom det, selv om det ikke betyr at man unngår å tenke over verst tenkelige utfall uansett... Håper helga går fint også, at du rekker å trekke pusten bittelitt innimellom alt som foregår. Utrolig hvor mye Minsten har vokst, jeg synes jo egentlig ikke det er lenge siden jeg var hos deg og han var på innsiden... Og nå skal han reise seg opp?? Jaja, det er vel bare å henge med i svingene. God helg kjære venn! Æææ, jeg er vel selvutnevnt verdensmester i å ta sorgene på forskudd - spesielt når jeg er bakpå ifht energi og søvn, sånn jeg er nå/ har vært i evige tider føles det som Det hjelper jo ikke akkurat på at det er møkkavær dag ut og dag inn, jeg blir skikkelig vær-og-brakke-syk og trives ikke engang i mitt eget selskap, så fæl blir jeg Grøss altså!! Når det er sagt; helga ble fin den Liten hadde besøk av bestisen sin hele lørdagen (= litt mer tid til ting som står på den eviglange to-do-lista mi *jeeiiij*) og på søndag var vi i 6 årsdag til tantetrollet, veldig koselig - bare litt mye lyd for dette hodet Heldigvis har jeg en baby og kan derfor påberope meg ammetid i gjestesenga med god samvittighet, noe som redder meg i sånne settinger for tida Skrekk, jeg vet - han ble jo født, og så blunket jeg to ganger og nå er han 7 mnd og vel så det, har fått en tann (!!) og driver og reiser seg opp overalt HVA.SKJEDDE!? Jeg blir så sentimental!! Dette er siste gang jeg skal ha baby, og så vokser han og utvikler seg så altfor fort, jeg henger jo faktisk ikke med!! På helsestasjonen sist påstod jeg jo hardnakka at han var "snart 6 mnd" når han faktisk var nesten 7 mnd Helsesøster bare --> og lette i papirene sine mens hun mumlet "jeg trodde da virkelig at han var...jo her står det, han er altså 6,5 mnd - og snart 7! Jeg bare --> Galskap!! Godt jeg kan gjemme meg i ammetåka i sånne tilfeller................ 4 timer siden, Monstrum skrev: Hvordan går det med hosten til Minsten stakkar? Hei Monstrum og Alltid gøy med noen nye "fjes" her inne!! Hosten til Minsten har roa seg litt iløpet av helga, han hoster fortsatt og har innimellom litt sånn hes whiskeystemme, men langt fra noe alvorlige greier *** *** *** Liten har vinterferie Hun elsker det, og hater det litt - fordi jeg sier det er bra at hun kjeder seg Ååårrrrhhh, mamma - kan du SLUTTA å sei de e bra å kjeda seg?!? Knegg, jeg står for det jeg sier; det ER bra å kjede seg - kjempesunt faktisk!! Hun bare --> Er IKKE enig!! Men altså, sånn er det å ha vinterferie med mamma og lillebror; jeg har ikke tid (eller lyst for den del) til å legge opp aktiviteter gjennom hele dagen - det er jo det vi har barnehage til! Hei fine hverdag sier jeg; idag har vi sovet lenge, så gikk vi tur i pøsregnet i over en time hvor hun fikk hoppet i _alle_ sølepyttene, klatrer i samtlige fjellskrenter og plukket nesten det som var av snøklokker i hagen til noen vi ikke kjenner Etterpå dusja hun uten å krangle om det først, og nettopp derfor fikk hun kakao og se på Dragerytterne mens jeg vasket golvet på kjøkken og i gangen Vips var Storesøster hjemme fra sy-med-bestemor-dagen sin og de laget pannekaker til middag fordi det jo er pannekakedagen Jeg sa til mannen at idag har jeg faktisk ikke fått kjeft, hvis du ser bort fra der hun ble sur fordi jeg sa det var bra hun kjeda seg.....og det var mer bare irritasjon enn sinne, så det tells ikke Minsten har ENDELIG fått sove skikkelig *halleluja* Igår kom det nemlig; EN TANN Det feiret han med å reise seg opp etter stuebordet og gå et par skritt mens han holdt seg fast! Jeg bare --> Det er så absurd at den lille babyen min gjør sånt!!!! Ihvertfall, idag har han sovet til kl 10, hvilt fra kl 12.30 - 15.30 og så la han seg igjen kl 17.30 og sover enda Jeg.elsker.det! Misforstå meg rett her, jeg elsker ungene mine - og jeg elsker å være sammen med dem, men herreguuuuuuuuud så godt det er når de legger seg om kvelden Da er de også på sitt søteste..faktisk så søte at jeg må inn og kikke på dem flere ganger Det er noe med sovende barn ass...det er da jeg tenker at jeg kunne kanskje tenkt meg en til..faktisk tenker jeg at jeg omtrent kunne befolka verden alene, når de ligger der og sover Heldigvis har jeg en mann som fungerer som en KJEMPEbremse når jeg kommer med sånne crazy uttalelser - jeg er sikker på han får innovertiss når jeg sier sånt Det er dørgende stille i huset..faktisk så stille at jeg nesten tenker at jeg er alene hjemme!! Mannen sover med Liten, Storesøster ser 1054 episoder av Bloggerne (jeg vet, hun burde sikkert ikke få lov å se det..men jeg orker ikke å ta den kampen ikveld!) og Minsten sover som sagt..den eneste lyden i huset er hunden som snorker litt ved føttene mine og fingrene mine som trykker på tastaturet Hadde det ikke vært for at jeg allerede har drukket mine 3 kopper cappuccino idag (og er så oppblåst etter pannekakene at jeg tør ikke si det engang......) så skulle jeg ha nytt en kopp til - med nettopp - cappuccino! Gløgg kanskje? Eller bare et glass vann, det er jo det sunneste alternativet..og det kjedeligste..og det som er minst koselig! Gløgg it is then, mannen var og kjøpte Jacobs utvalgte Solbærgløgg igår - den er bare amaaaaaziiiiiing Idag er det nesten litt godt å være meg kjenner jeg Det er godt..for igår var en drittdag fylt av tårer, så da nyter jeg virkelig at "sola skinner litt" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 1. mars 2017 #4515 Del Skrevet 1. mars 2017 Så utrolig deilig med litt mentalt solskinn! Det er sånne øyeblikk man må klamre seg fast til når det stormer på toppene (og i dalene og alle andre steder...) Håper dagen i dag også er fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 1. mars 2017 #4516 Del Skrevet 1. mars 2017 Åh, så god følelse jeg fikk av å lese her inne i dag (Ikke for det, altså, det er helt lov til å ikke gi oss som følger med godfølelsen hver dag også ) Hvorfor har de minste så dårlig tid Stor klem til deg, håper det blir flere av den typen dager fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 4. mars 2017 Forfatter #4517 Del Skrevet 4. mars 2017 På 1.3.2017 den 10.27, Tennessee skrev: Så utrolig deilig med litt mentalt solskinn! Det er sånne øyeblikk man må klamre seg fast til når det stormer på toppene (og i dalene og alle andre steder...) Håper dagen i dag også er fin! Veldig godt å ha en sånn dag innimellom alt det andre Og det er ikke sånn at dagene ellers er fæle fra jeg står opp til jeg går og legger meg altså, men noen dager har bare mer glans over seg enn andre Jeg husker ikke hvordan onsdagen ble, tror jeg Jo, den var fin - men travel På 1.3.2017 den 12.34, Verdande skrev: Åh, så god følelse jeg fikk av å lese her inne i dag (Ikke for det, altså, det er helt lov til å ikke gi oss som følger med godfølelsen hver dag også ) Hvorfor har de minste så dårlig tid Stor klem til deg, håper det blir flere av den typen dager fremover! Så godt Store gode til deg også!! *** *** *** Vinterferien går mot slutten, det har vært en fin - men litt travel - uke Det har gått veldig bra å ha begge kidsa hjemme all day long, men jeg skal ærlig innrømme at det kommer nok til å bli litt godt å ha bittelitt tid til husarbeid og meg selv i neste uke For det er ikke mye rom for sånt når Liten er hjemme fra bhg; når Minsten sover så har hun 103 forslag til ting vi kan gjøre sammen Huset har dermed stått sånn ca på hodet hele uka, og har i tillegg vært fylt av besøk nesten hver eneste dag (noe som ikke akkurat bidrar til mindre rot......) Liten hadde overnattingsbesøk fra onsdag til torsdag, og fredag var stappet til randen; frokost med venninner fra ungdomsskoletida (på kafe) etterfulgt av lunsj/ playdate med venninne og ungene hennes her..den siste daten endte i nedsmelting fra Liten sin side og "jeg tror kanskje vi skal avslutte nå" fra meg Kjipt når det skjer, men jeg så det komme..Liten sover ikke så godt når hun har/ er på overnattingsbesøk, så hun var trøtt og gretten allerede før de kom - jeg burde vel avlyst, men var totalt egoist og hadde lyst på besøk Skulle tro jeg hadde lært etterhvert, men nei...........Anyways, de gikk - og Liten la seg kl 18 igår kveld Det var lurt, for idag var det bursdagsselskap med ponniridning på menyen - og det hadde nok ikke vært så vellykka som det var hvis hun ikke hadde fått tatt igjen litt søvn!! Hun kom gledesstrålende hjem og fortalte at det hadde gått SÅ bra, hun hadde turt å ri Mens hun var i selskap gikk jeg lang tur med Minsten i vogna, og fikk gjort helgereint hos tuppene mine (samtidig som jeg og mannen fikk renset lufta litt over telefon ) mens han sov Nå er huset sånn ca rent og noenlunde ryddig, begge ungene sover og stemningen i heimen er litt mindre anspent enn den var tidligere idag når mannen went totally idiot..uten at vi trenger å gå mer innpå det akkurat nå Kanskje lørdagskvelden kan bli litt fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 7. mars 2017 #4518 Del Skrevet 7. mars 2017 Ble lørdagskvelden fin, Diddles? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 13. mars 2017 Forfatter #4519 Del Skrevet 13. mars 2017 På 7.3.2017 den 21.48, lille_frosk skrev: Ble lørdagskvelden fin, Diddles? Det ble den - og så kom søndagen og jeg bare..hadde lyst å gå i hi! Det ER så mye drama her for tida, at jeg tror vi med sikkerhet kunne laget 1032 episoder såpeopera Har ikke tenkt å gå i detalj, det blir for mye å skrive på for lite tid - men Storesøster skadet altså kneet sitt i slalombakken på søndag. Utfra oppførselen/ smertene hennes skulle en trodd hele beinet var revet av, men det er altså "bare" en liten rift i menisken som vil gro av seg selv Hun kom hjem på onsdag, lucky me ( ) har vært sykepleier siden dess.. Jeg var sørpe forkjøla selv, men satt på sykehuset både på tirsdag og onsdag - mamma hadde de to minste (derav en syk Liten) fordi Storesøster måtte ha noen hos seg hele tida! Det skinner nok gjennom her at vi synes hun dro det litt langt..jenta kunne altså ikke være et øyeblikk alene uten at hun fikk panikkanfall med hyperventilering og styr, mens på snap til folk jeg kjenner sa hun at "det gjør litt vondt, men det går helt fint altså!" Hun har nok hatt sjokk da, til hennes forsvar..men det ble bare litt drøyt hele greia! Iallefall, jeg har altså hatt Liten hjemme hele forrige uke pga forkjølelse (pluss en uke vinterferie før det = litt rastløs 5åring ), jeg ble sørpe forkjøla selv, Minsten har styrt på med feber (denne hersens tann nr 2 som aldri vil komme gjennom!!) og i tillegg Storesøster som ble totalt hjelpesløs pga dette kneet da..Både tirsdag og onsdag satt jeg på sykehuset halve dagen før jeg kjempet med meg hjem en meget motvillig tenåring på onsdags ettermiddag, torsdag var jeg hjemme alene med alle 3, og når mannen kom hjem 20 minutter senere enn forventa så gikk jeg på badet og grein Totalt utslitt av å stå på pinne hele dagen, jeg hadde knapt tid til å puste! Minsten må voktes over hele tida, for han reiser seg opp og slipper seg..og hvis ingen er der og støtter så smeller han i gulvet, så han hadde jeg med meg overalt..Storesøster kunne ikke gjøre noe selv, hun trengte hjelp til alt fra å komme seg på do til å finne mat og jeg ble lagt for hat når jeg tvang henne til å bruke krykkene sine - og Liten? Hun dro det høysensitive 5 åringskortet og slo seg vrang for hver minste lille ting Skyt meg! Heldigvis hadde mannen fri på fredag pga bakvakt hele uka, ellers måtte han faktisk bare tatt en egenmeldingsdag altså..de har liksom sluppet litt billig unna disse foreldrene til Storesøster, fordi jeg er hjemme i permisjon og kan "steppe inn" når det trengs..det er jo fint at de har tillit til meg og alt det der, men jeg er jo i permisjon for å ta meg av Minsten egentlig..og når Liten var syk og hjemme fra bhg, og jeg var syk selv - så ble dette i meste laget! Men ingenting er så galt osv. dette har ihvertfall framtvunget en slags kontakt mellom meg og mammaen til Storesøster Her snakker vi smil og at hun venter på meg på sykehuset når jeg skal avløse henne, et "nå var det godt du kom" og "tusen takk!!" - hun ble tilogmed igjen for å prate ute på gangen før hun gikk liksom Altså..Jeg.er.målløs! Skjønner ingenting Så tenkte jeg, at det sikkert bare var fordi jeg kunne trø til sånn at hun kunne gå på jobb den dagen..at det var et framtvungent blaff..men så var hun på døra her om dagen for å levere noe greier, og var søren meg like hyggelig da - hun kom tilogmed inn, og jeg bare --> do not compute! Håper det varer...hadde jo vært fint om vi kunne omgås som vanlige folk da! Og ekstremt viktig for Storesøster å se at alle de voksne i livet hennes samarbeider og er enige!! Hm..ja..nei altså, skjønner ingenting Men idag dere, idag er Storesøster på skolen og Liten i bhg Jeg har bare Minsten å ta meg av idag, noe som i og for seg ikke er "bare" med det tempoet han holder Han er 8 mnd idag, den lille gutten vår Han åler seg i rakettfart bortover gulvene mens han roper; "DAAA, da,da,da!! LAAA, LA, lalala" Ingen åler seg så fort som han når han skal gjøre noe han ikke har lov til, snakk om å sette inn et ekstra gir Han er ca overalt samtidig; plukker i, smaker på, drar i og kaster alt han får tak i rundt seg..han jakter på vovvis dagen lang og plasker i skålene hans så fort han ser at de er satt ned på gulvet - her om dagen tok jeg ham akkurat idet han skulle til å stikke tunga si nedi vannskåla liksom Han reiser seg opp, for så å slippe seg - en trillion ganger om dagen, og faller i gulvet omtrent halvparten av gangene fordi jeg ikke rekker frem i tide! Han gir de våteste små sussene og de beste klemmene, han hviner av fryd nå vi løfter ham opp, han er smil og latter fra han våkner til han sovner, han er intens og fantastisk og slitsom og nydelig - han er hele familiens gullklump, alle elsker hver eneste millimeter av ham, det skjønne lille vesenet Men seriøst, hvor har de 8 mnd blitt av?! Dette går FOR fort Jeg burde gjort husarbeid, for den lille raketten sover - men..æsj!! Jeg burde trene!! Det er det jeg burde!! I 6 mnd har jeg planlagt å gå på trening sånn at jeg kan få litt mer energi, men universet vil at jeg skal være lat tror jeg Det skjer ihvertfall alltid noe som gjør at trening blir vanskelig å få til..de siste to ukene har det vært helt umulig å engang tenke på trening, og nå er det Minsten som er superforkjøla liksom, er ikke så lett å levere ham fra seg på barnepassen da! Men kanskje jeg bare skal dumpe ham i armene på mannen etter middag og bare --> hade, stikker på trening Får meg liksom ikke helt til å gjøre det heller, men det frister..vekta er stuck på et tall jeg ikke liker , jeg spiser altfor mye sjokolade og frykter jeg blir nødt til å bruke BADEDRAKT (!!!!!!) i sommer om ikke jeg får gjort noe med denne kroppen min snart altså........jeg trives ikke i meg selv, men er for lat/ har for lite tid/ er skikkelig dårlig på å prioritere til å gjøre noe med det! Men jeg får se, hvis denne tanna til Minsten er gjennom nå (noe jeg mistenker, kunne ihvertfall se antydninger til det igår kveld!!) så letter nok forkjølelsen hans ganske raskt og jeg kan kanskje, kaaaaanskje komme meg på trening iløpet av uka Jeg trenger å trene styrke, og jeg trenger å spinne av meg et tonn med gruff sånn at jeg blir happy me igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 13. mars 2017 #4520 Del Skrevet 13. mars 2017 Dæven! Det er liksom aldri stille rundt deg! Godt det bare er deg og minstemann akkurat nå på dagtid ihvertfall, kanskje du rekker å trekke pusten! Jeg tror verken deg i bikini nå eller deg i badedrakt er noe stort problem egentlig, men kjenner igjen følelsen du har og skal ikke undergrave den. Håper du får kommet deg på trening snart, kjenne på endorfinene! Jeg vurderer det ikke engang, jeg bare Får nesten dårlig samvittighet over å plage deg med meldinger i tide og utide altså, men jeg kommer nok ikke til å slutte med det likevel Til det er du altfor god å ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå