LilleBallerina Skrevet 6. februar 2014 #2361 Del Skrevet 6. februar 2014 Herlig! Vi har også den der med smokken. "Ska bare tosa litt nå mamma, itte se på monnen min" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 7. februar 2014 #2362 Del Skrevet 7. februar 2014 Åh, Liten er så fin!! Og så flink du er på nytt regime, det er alltid deilig når man ser resultater, uavhengig av årsak! Men jeg synes du skal tillate deg mesteparten av æren, i og med du både er flink med mat og trening! Ha en fin fredag og en fantastisk helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 7. februar 2014 #2363 Del Skrevet 7. februar 2014 Åh, hun er så herlig! Vi har en regel om at hun får tutten dersom hun sitter i sofaen og ser på tv. Kosestundene har økt betraktelig etter at den regelen kom i hus. ''Eg vil sitta fanget mamma å koooosa''. Du er så flink! I dag skeier jeg ut med en boks Cherry 7up her jeg sitter på jobb. Og vet du...det er så deilig når en sånn ting blir ''å skeie ut'', og ikke bare normalen. Ser for meg han ved siden av deg. Men jeg forstår ham da, jeg klarer ikke å la være å smile jeg heller, til dukkeinstruktøren. Hun er jo übersøt og smiler stort sett hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 7. februar 2014 Forfatter #2364 Del Skrevet 7. februar 2014 Ja hun er helt knall Liten altså Jeg vet jeg har sagt det hele veien, men kjære tid - breeeeems!! Hun blir så stor så fort, og jeg vil ha mer av dette Men heldige meg får over gjennomsnittet mye tid sammen med min lille skatt...så jeg får være glad og fornøyd, og priser meg lykkelig for at hun er frisk, rask og vokser i takt med tiden - akkurat som hun skal Jeg våkna med et rykk kl 9.30 idag og bare *rivermegihåret* det er trening om 30 (!!!) minutter Kastet meg i klærne og glefste i meg et eple på ca tre nanosekund, kl. 9.50 satt jeg på spinningsykkelen Jeg hadde glemt suunto-beltet mitt, så jeg hadde null og zero oversikt underveis pulsmessig..men etterhvert har jeg jo lært kroppen min å kjenne og vet sånn halvveis hvordan det føles i de forskjellige pulssonene..så hadde jeg jo watt-måleren på, den gir jo en indikasjon på hvor godt jeg får trent musklene mine - og det er jo vel så viktig!! Nå gir jo en intervalltime lavere watt enn en spin 2/ quickspin pga to-minutters-pausene mellom hver topp, men jeg så jo hva jeg lå på når jeg var oppe og tråkka, og sier meg fornøyd med det Ikveld er det avslutning for sjefen, hun kaster inn håndkleet og søker nye utfordringer annetsteds hen..kjempetrist, for hun har virkelig vært gull verdt!! Men vi får gjøre ekstra stas på henne ikveld med god mat, drikke, latter og gaver ...og ønsker henne jo alt godt på ny arbeidsplass såklart! Det er bare en litt trist-isj setting for en fest...har jeg ikke videre lyst å drikke så mye uansett, nå som jeg er så godt inne i denne sunnhetssirkelen min synes jeg det er dumt å helle i meg alkohol som jo er fullt av kalorier Dessuten er Liten hjemme, og der er det ikke rom for å ha en redusert dagen-derpå, så jeg får ta det litt easy ikveld! Før festen skal kjære, jeg og Liten ut og spise litt, før jeg stikker en tur innom mormor..gruer meg litt til det, det var søsteren hennes jeg var i begravelse til igår..og siden hun har Alzheimers glemmer hun jo at det har skjedd, hun var jo heller ikke i begravelsen pga helsen og andre ting (brekt bekken og alzheimers pluss ingen antenner eller skrupler - dama bannet høylytt i kirka sist hun var det ) så vi får bar ese..håper ikke det temaet kommer opp, hun kan jo bli sint også for at hun ikke fikk være der, selv om hun ikke hadde husket at hun var der om det hadde vært så...... Så er det vel klokka så mye at det bare gjenstår å prøve å finne kveldens outfit - lettere sagt enn gjort!! Det ender alltid med frustrasjon, jeg har jo som jenter flest ingenting å ha på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 8. februar 2014 Forfatter #2365 Del Skrevet 8. februar 2014 Liten har fått ny seng Selv om jeg helst vil hun skal ligge i skuvesengen sånn ca for alltid ...eller ihvertfall litt lenger, så er jeg nødt til å innse at den er for smal med sine 55 (!!) cm..hun våkner fordi hun dunker seg i senga hver gang hun snur seg, gråter og sier "de e for liten plass her mamma!!" Så da falt valget på Hoppekids sin halvhøye seng, de hadde den på tilbud på Barnas Hus til 2000 kr med madrass og tekstiler...vi fikk den ikke med oss hjem idag, fordi de trodde det var tomt for madrassen som hører til, så de skulle få en sendt fra nærmeste butikk - men jammen ringte de ikke og sa de hadde funnet en etter stengetid Da får jeg hente den på mandag! Ellers har det vært et noget redusert tempo idag for min del..jeg var seint hjemme og fikk sove hele 3 timer før Liten satte igang med tett bryst, hosting og mamma-kneking Jeg burde vel ha lagt meg inne på et av de andre soverommene hvis jeg skulle fått sove, men så langt tenkte jeg ikke før det var for seint Så da ble det litt for lite søvn til at jeg orka trening idag....har egentlig bare dilla rundt uten å få gjort noe fornuftig Kikka litt på ny kaffemaskin, kjøpte ny seng til Liten og ...ja det var vel det?! Jeg har stort sett ligget på gulvet og bygd med Duplo eller halvsovet med en slapp Liten i armkroken og Masha og Mishka på tv Nå venter enda mer sløving foran tv, min tur til å ligge i armkroken Luther og Greys Anatomy-opptak, litt godis, varm te og bare kos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 10. februar 2014 #2366 Del Skrevet 10. februar 2014 Håper du fikk en fin lørdagskveld i armkroken og en bra søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBallerina Skrevet 10. februar 2014 #2367 Del Skrevet 10. februar 2014 Takkfor hjelpa i natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 10. februar 2014 Forfatter #2368 Del Skrevet 10. februar 2014 Skulle bare mangle Håper hun har det bedre idag?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBallerina Skrevet 11. februar 2014 #2369 Del Skrevet 11. februar 2014 Skulle bare mangle Håper hun har det bedre idag?? Hun er litt bedre i dag Slapp, men ikke helt utenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 11. februar 2014 Forfatter #2370 Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Den lille "babyen" min har lagt seg til å sove i ny stor seng Altså, misforstå meg rett - dette er superstas, men åh...stor-jente-seng lizzm...Hun syntes det var litt skummelt men sovna fort, så får vi bare se hvordan natta utarter seg Finfine dagen på jobb, sol og nesten vårluft satte rakett i ræva på gartneren i meg Jeg har hatt med meg kidsa på å lage klar potetåkeren, frem med trillebår, spader, hakker og jernriver!! Tungt arbeid, men åh så digg På slutten fikk vi også klippet frem muren som var gjemt bak ugress og klatreplanter Gleder meg til vi kan begynne å så frø, men det første vi kan gjøre er vel å sette poteter til spiring - og det trenger ikke å bli lenge til Dagene er så mye lettere når vi kan være ute fra tidlig morgen til sein ettermiddag!!! Nå er det rydderydderydd før jeg skal slenge meg på sofaen og bli der...ingen trening idag heller siden kjære måtte hente svigermor på bussen Hun har vært i Bergen på kreftundersøkelser idag..håper alt er bra, hun trenger ikke å få tilbakefall Immunforsvaret hennes er helt i bånn etter cellegift og stråling, så hun tar jo til seg det som finnes av basselusker Dette er jo såklart slitsomt, og gjør at hun har mye angst..hun er jo redd for at kreften skal komme tilbake såklart!! Så det har vært mye henne, men det er jo egentlig gammelt nytt Endret 11. februar 2014 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 11. februar 2014 #2371 Del Skrevet 11. februar 2014 Spennende! Ser for meg at S hadde brukt kvelden på å klatre opp og ned stigen hvis hun hadde hatt sånn seng.. Håper natta blir god! Stas med stor seng uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 11. februar 2014 #2372 Del Skrevet 11. februar 2014 Så gøy med ny seng! Tror nok A hadde vært sånn som S. Det er ikke uten grunn at hun fremdeles sover i sprinkelsengen. Åh, været har vært helt fantastisk! Heldige du som kan være ute når det er sånn! Skal vi prøve på trening på torsdag? Jeg må høre med søster om hun kan passe ungene selvsagt, men jeg selv begynner å bli i litt bedre form heldigvis. Er griseklar for å trene igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 12. februar 2014 Forfatter #2373 Del Skrevet 12. februar 2014 Spennende! Ser for meg at S hadde brukt kvelden på å klatre opp og ned stigen hvis hun hadde hatt sånn seng.. Håper natta blir god! Stas med stor seng uansett! Så gøy med ny seng! Tror nok A hadde vært sånn som S. Det er ikke uten grunn at hun fremdeles sover i sprinkelsengen. Åh, været har vært helt fantastisk! Heldige du som kan være ute når det er sånn! Skal vi prøve på trening på torsdag? Jeg må høre med søster om hun kan passe ungene selvsagt, men jeg selv begynner å bli i litt bedre form heldigvis. Er griseklar for å trene igjen! Natta har gått kjempefint, hun våknet først klokka 5.30 og ville inn i vår seng Hun er ikke en klatre-unge føler jeg - mer en liten kenguru så akkurat det var jeg ikke så redd for..det var mer om hun faktisk kom til å nekte å sove der fordi hun - for tida - er redd det meste! Hvis vi leser om noe eller prater om noe kan du være sikker på hun iløpet av samtalen sier "eg e redde for de/den mamma" opptil flere ganger - alt i fra tigere til snegler Det er vel en periode de gjennomgår har jeg forstått Ah, det er onsdag De siste onsdagene har jeg avspasert fra lunsj, men idag må jeg nok jobbe full dag - stakkar meg Gleder meg til å dra innover og grave i molda igjen Litt sånn små-våryr Belle; vi har personalmøte på torsdag fra 17.30-20.00, så jeg får ikke trent den dagen (heller ) men jeg skal ikveld, veldig gøy om du vil være med Spin 1 kl 17.30, det er vel kanskje en dum tid for deg som er aleine med kidsa? Jeg gleder meg også til mannen din kommer hjem Også skal jeg fredag formiddag og lørdag...så da blir det faktisk 3 dager denne uka likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. februar 2014 #2374 Del Skrevet 12. februar 2014 Natta har gått kjempefint, hun våknet først klokka 5.30 og ville inn i vår seng Hun er ikke en klatre-unge føler jeg - mer en liten kenguru så akkurat det var jeg ikke så redd for..det var mer om hun faktisk kom til å nekte å sove der fordi hun - for tida - er redd det meste! Hvis vi leser om noe eller prater om noe kan du være sikker på hun iløpet av samtalen sier "eg e redde for de/den mamma" opptil flere ganger - alt i fra tigere til snegler Det er vel en periode de gjennomgår har jeg forstått Ah, det er onsdag De siste onsdagene har jeg avspasert fra lunsj, men idag må jeg nok jobbe full dag - stakkar meg Gleder meg til å dra innover og grave i molda igjen Litt sånn små-våryr Belle; vi har personalmøte på torsdag fra 17.30-20.00, så jeg får ikke trent den dagen (heller ) men jeg skal ikveld, veldig gøy om du vil være med Spin 1 kl 17.30, det er vel kanskje en dum tid for deg som er aleine med kidsa? Jeg gleder meg også til mannen din kommer hjem Også skal jeg fredag formiddag og lørdag...så da blir det faktisk 3 dager denne uka likevel Så bra at det har gått fint! Vi har jo sprinkelseng som kan lages om til vanlig seng vi da, bare ved å ta av den ene siden. Myyye kjedeligere enn den fine senga til Liten. Å nei, så kjedelig! I dag kan jeg dessverre ikke. Det tidspunktet funker ihvertfall ikke når mannen ikke er her, dessuten skal jeg på Forever Living-kveld med damene i barselgruppen i kveld. Men ja, gleder meg til han kommer hjem sånn at jeg kan trene igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 12. februar 2014 #2375 Del Skrevet 12. februar 2014 Snegleskrekk... Det er ikke greit å være Liten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 13. februar 2014 Forfatter #2376 Del Skrevet 13. februar 2014 Snegleskrekk... Det er ikke greit å være Liten... Det er ikke alltid så greit å være foreldrene til Liten heller Det krever sånn ca uante mengder tålmodighet, ro i sjela og at du er totalt uthvilt! Siden vi bare innehar litt av hver ting - tilsammen - sier det seg selv at det går ei kule varmt her i ny og ne Men idag er en av de gode dagene, der jeg våknet kl 6 (ukristelig tidspunkt på en fridag, men that`s life!) men likevel sånn rimelig greit uthvilt og med en følelse av at en god porsjon tålmodighet hadde grodd frem iløpet av de 5 timene med søvn jeg hadde fått I tillegg er det torsdag og langhelg, så det eneste som kunne vært bedre var tallene som lyser mot meg på kontoen (det lukter shoppestopp ) og været *blåsernestenbort* Liten sover (sånn kan det gå når dagen starter så tidlig...), jeg har gått tur med vovvis (som forresten klaska rett i bakken idet ei vindkule kom For et syn!!!) på kjøkkenet står en sånn her deig klar til å bakes ut og i kjøleskapet står ostekaka klar til vi skal bort på et arrangement i bhg til Liten kl 14.30 Det er fyr i ovnen og jeg har bare lyst å krølle meg under et pledd med en kopp te i hendene, men et hav av klær som må brettes og et helt hus som trenger en real vask - hurra hei og hopp, det blir ikke tid til latskap idag heller Ikveld er det personalmøte også...men imorgen - da skal det ikke skje en dritt Bortsett fra trening og solarium da, men det er jo bare kos! Ok da, litt slit er det på trening, men belønningen er en glad kropp, et lettere hode og solarium etterpå Sånn strengt tatt skulle jeg ønske jeg kunne skrive et glad hode og en lettere kropp, men så heldig er jeg altså ikke Spinningtimen igår var ulidelig tung, og det var bare en spin 1 Til vanlig er det en time jeg synes nesten er litt kjedelig, for vi skal ligge såpass lavt i puls..men instruktøren hadde lagt nivået litt nærmere en spin 2 denne gangen, så det var ganske mye tyngre enn jeg var forberedt mentalt på I tillegg var det noe galt med både sykkelen og wattmåleren, så jeg måtte bytte sykkel halvveis i timen..da føltes det litt bedre ut, pulsen ble jevnere og watten lå stabilt på et gjennomsnitt jeg gjenkjente Sånn ellers sier kroppen min ifra om at 4-5 timer søvn ikke er nok ved å gi meg følelsen av at jeg springer maraton bare jeg går opp en trapp..*notetoself* jeg må legge meg tidligere!!! Det er vel best å begynne på noen av disse gjøremålene mine før Liten våkner igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 13. februar 2014 #2377 Del Skrevet 13. februar 2014 Ugh, lite søvn er virkelig drepen for treningen altså! Vet jo dessverre alt om det! Skipper treningen i dag (igjen) fordi jeg ikke vil spør nok en gang om barnevakt. Egentlig er det helt greit for jeg har sovet sånn ca...4 timer til sammen i natt. Årh, er superrastløs i kroppen for tiden og gleder meg sååå mye til å trene igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 13. februar 2014 Forfatter #2378 Del Skrevet 13. februar 2014 Ugh, lite søvn er virkelig drepen for treningen altså! Vet jo dessverre alt om det! Skipper treningen i dag (igjen) fordi jeg ikke vil spør nok en gang om barnevakt. Egentlig er det helt greit for jeg har sovet sånn ca...4 timer til sammen i natt. Årh, er superrastløs i kroppen for tiden og gleder meg sååå mye til å trene igjen! Hahaha, jeg kan jo ikke sutre til deg om lite søvn, at du i det hele tatt står oppreist er meg et stort mysterie Jeg skal trene lørdag formiddag hvis du vil bli med da? Spin 2 kl 11...Ellers henter du deg bare inn, hviler deg og koser deg sammen med jentene dine - så tar vi det igjen når mannen din er hjemme igjen Du som står sånn på når han er hjemme tar fort igjen de tapte treningstimene ved å sykle til jobb!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 13. februar 2014 #2379 Del Skrevet 13. februar 2014 Hahaha, jeg kan jo ikke sutre til deg om lite søvn, at du i det hele tatt står oppreist er meg et stort mysterie Jeg skal trene lørdag formiddag hvis du vil bli med da? Spin 2 kl 11...Ellers henter du deg bare inn, hviler deg og koser deg sammen med jentene dine - så tar vi det igjen når mannen din er hjemme igjen Du som står sånn på når han er hjemme tar fort igjen de tapte treningstimene ved å sykle til jobb!! Neinei, det var ikke ment sånn altså! Enhver har jo rett til å føle seg sliten med bare 5 timers søvn! Men jeg skjønner hva du mener...vi har en i barselgruppen som har hatt det mildt sagt jævlig siden sønnen ble født. Han har sovet i snitt 5 timer i DØGNET siden han ble født og egentlig fremdeles! Nå er endelig BUP inne i bildet og ting begynner å bli bedre. Jeg klager ikke over søvnen min til henne da for å si det sånn. Jeg tviler på at det blir noe trening altså. Nå har jeg hatt så innmari mye barnevakt i det siste at jeg egentlig bare vil nyte å være med jentene. Jeg tror vi sier det sånn, og så får du heller bli veldig overrasket om jeg dukker opp. Jeg tenkte på det i dag faktisk, da jeg peste meg opp de to etasjene til jobb....jeg kommer til å DAUE første gang jeg skal sykle til jobb igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 15. februar 2014 Forfatter #2380 Del Skrevet 15. februar 2014 Ah, latmannslørdag Jeg våkna kl 7.45 av en smørblid Liten som sang (!!!) i babycallen - det skjer jo ca aldri, hun pleier alltid å våkne med grining!! Så det var en god start, etterfulgt av barnetv på Ipad og sløving videre i senga for mammaen og pappaen Vi sto vel opp sånn klokka 8.30 tror jeg, og har bare dilla rundt etterpå..jeg droppa trening, egentlig uten å ha noen annen grunn en at jeg ville være hjemme og kose meg Ingen andre planer enn å sole meg, og få tak i en bukse og to til Storesøster som skyter oppover i rakettfart og snart vokser meg over hodet Vi har hatt noen uker der flere av maskinene våre har dratt sitt siste sukk - både kaffemaskin og vaskemaskin trengte reperasjon..og det er jo greit, helt til de kommer hjem igjen også ryker noe nytt Kjære er dratt avgårde på vaskemaskin-shopping nå...vi leverte vaskemaskinen vår inn til reperasjon og har hatt lånemaskin i 10 dager! Så fikk vi maskinen vår igjen, brukte den 4 dager og så røyk den igjen igår med et stort smell Da gidder vi seriøst ikke å levere den inn igjen altså!! Så får vi håpe denne nye varer ihvertfall 3-4 år før den også ryker...Før mener jeg bestemt at ting varte litt lenger, nå er det jo sånn at 2 dager etter endt garanti så er maskinen ødelagt Kaffemaskinen vil det ikke lønne seg å reparere, for der er ihvertfall kverna ødelagt, og mest sannsynlig en del til som ville gjøre det så dyrt at vi bare slo det fra oss..kjipt å bruke mye penger på en 8 år gammel maskin, det neste som ryker kan du være sikker på er elektronikken sa reperatøren Så igår kjøpte vi ny kaffemaskin Helt seriøst, kaffemaskinen er hverdagsluksusen min - den nekter jeg å gi slipp på Så får svigermor mene hva hun vil - og det gjør hun jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå