Diddles Skrevet 23. desember 2013 Forfatter #2261 Skrevet 23. desember 2013 ….on second thougt, jeg kommer heller til deg Her råder fullstendig julekaos Akkurat som når vi var små!! Det ligner ikke et julehus i det hele tatt, og jeg har en kvart milliard ting å gjøre - men, èn ting vet jeg: imorgen, da er alt på stell og jeg skal bare kooose meg sammen med familien Kjære har bursdag også imorgen, så da er det forbudt å stresse Off I go, nå skal det ryddes full fart og pyntes litt til (pluss fikse litt på som jentene pyntet på egenhånd Omg sier jeg bare ) før jeg skal lage morgendagens dessert; Dronning Maud Og så…ja da er det kveld og tid for
Mazilla Skrevet 23. desember 2013 #2262 Skrevet 23. desember 2013 Åh, her var det koselig å lese! Det blir ikke julekos uten julestress
Diddles Skrevet 23. desember 2013 Forfatter #2263 Skrevet 23. desember 2013 Nei det er jeg HELT enig i *svooooosj* feier videre…….
Diddles Skrevet 28. desember 2013 Forfatter #2264 Skrevet 28. desember 2013 Se der ja, vips så var høytidsdagene over - og som spådd av kjære; ikke en julekake er fortært Så mye for å styre med baking Vi har hatt fine dager sammen med familien, men nå var det deilig med en "pause" - jeg elsker familien min, for all del, men det holder nå Vi hadde julaften hjemme hos foreldrene mine, med deilig ribbe- og pinnekjøttmiddag, dronning Maud fromasj og pakkekaos Heldigvis er min familie ganske nøkterne ifht gaver, men allikevel holdt det i massevis!! Liten fikk lekekjøkken, gensere fra Jan-h. og Ferm Living sin Bambi lampe av oss, badedukke med tilbehør + spisestol til dukka av foreldrene mine, kaffetrakter (som faktisk trakter vannet igjennom ) og dampstrykejern (!! jeg dævver ) av ene tanten, lekemat og gryter av en annen tante, gavekort av onkel, verdens største tegnesett og Skappelgenser av bestis/ tante, Minni Mus pysj og bok av bestis/ tante, varmeflaske-bamse av oldemor, verdens fineste hekla tubeskjerf av Belle`s A og M og puslespill og bok av fadderene sine Jeg fikk gavekort på yndlingsbutikken + en fantastisk jakke fra samme butikk av kjære () flere figurer til Willow Tree julekrybben av foreldrene mine, penger av svigermor, te, sjokolade og kakao fra delikatesse-butikk av ei venninne, tubeskjerf fra jobben + fra ei annen venninne, lysestaker fra søsteren min, syltetøy og hjemmelaga biscotti av andre søsteren min, kjøkkenvekt av Eldstemann, pynteengel av Storesøster og den søteste konglenissen i verden av Liten Veldig veldig nøgd Liten holdt koken helt til vi kom hjem kl 22.30, så etter litt mat kubba hun som bare det og sov til 11.30 neste dag Etter 1. dags middag med svigermor her og 2. dags lunsj med svigermor og foreldrene mine også her...så kom 3. dag og vi hadde ingen planer, det var helt Jeg stakk på venninnefest og drakk meg fnisete og glad - priser meg lykkelig for de fine menneskene i livet mitt!! Deilig å gå hjem fra fest med såre magemuskler av all latteren! Idag fikk jeg sove til 12, og etterpå har vi bare kost oss sammen med Liten...de to andre er hos sine respektive mødre, så det er veldig veldig stille her...litt godt og veldig tomt på en gang! Hun har blitt så glad i senga si i det siste, Liten..hun sover og sover!! 14-15 timer hver natt Og når jeg hadde lagt varmeflaske nede ved fotenden hennes ikveld ville hun ikke bli lest for engang; "sova nå" sa hun bare og "go natt mamma, du sku av Bambi-lysen min!!" ...så da så Vi skal bare lage oss god mat (indisk that is, no more julemat!!) og se en film ikveld
Diddles Skrevet 30. desember 2013 Forfatter #2265 Skrevet 30. desember 2013 Den følelsen, når du har bestemt deg for å avvikle juleferien kroppen har hatt og kreke deg på trening kl 10 neste dag...så våkner du 9.50 av en liten hånd som stryker deg på kinnet Så mye for den treningsøkta Vi er offisielt familien syvsover!!! Jeg får gå tur da Bedre enn ingenting
Diddles Skrevet 30. desember 2013 Forfatter #2268 Skrevet 30. desember 2013 (endret) Regner med det er søvn-greia du lurer på hemmeligheten bak, og ikke den plutselige iveren etter å gjøre husarbeid?! ..men altså, jeg skulle ønske jeg visste den selv Hun har bare sovet helt utrolig godt de siste ukene, etter hun tok juleferie fra bhg..Eller, egentlig helst etter julafta når jeg tenker meg om! Og den dagen gjorde vi "alt" feil Hun spiste omtrent bare snop fra julestrømpen, sov på dagtid og ble brått og brutalt vekket igjen 1,5 time senere fordi vi skulle gå..så lot vi henne være oppe til klokka 23 1. juledag våkna hun ikke før kl 11.30, og etter det har hun sovet sånn til halv 10-10 hver dag Vi har det stummende mørkt på soverommet da, kan jo være det gjør susen Det er utrolig digg, å sove lenge hver dag - men vi har nesten begynt å grue oss til å begynne på jobb igjen om en uke...DET blir brutal overgang det Den tid den sorg.....for all del, det kan gå knirkefritt også, hun kan jo plutselig komme på at hun egentlig ikke driver og sover lenge Finfin dag idag, selv om det blåser stikker og strå og trollkjærringer og regner kattunger Planen var jo altså å gå på trening, men siden jeg forsov meg ( ) så ble det gulvvask og generelt husarbeid istedet mens Liten lå på sofaen og knasket bokstavkjeks og så x antall episoder av den nye favorittserien sin; Sarah og Kvakk Hun er forresten blitt SÅ flink med bokstaver nå, kjenner igjen alle de vanligste bokstavene (unntatt her er type Q, X, Y osv.) og knytter de opp mot personer hun kjenner; "detta e Odin sin `dav, den hette O...detta e Ada sin `dav, den hette A...osv." Så bokstavkjeks var jo midt i blinken!! Det samme er bokstavplakaten vi fikk laget!! Jaha, det var dagens "gjett hva ungen min kan" Etter gulvvask og rydding hadde vi lang god lunsj med eldstemann før jeg og sitron-Liten (noen surnet til utpå ettermiddagen her...) kledde på oss fullt storm-utstyr og gikk ut for å leke med sand og vann Det var en våt opplevelse, jeg var våt som en drukna katt og KALD når vi kom inn - Liten derimot var knusk tørr, god og varm..noe sier meg Reflex sine regnklær slår Bergans ned i støvlene Her sitter jeg med pledd, ullcardigan og strikkesokker på meg inne mens vinden uler ute, det er litt kos også - hvis jeg bare unngår å tenke på at Belle har 30 grader og sol Imorgen blir det bare hjemmekos, planen var å dra på fjellet med søs og familien, men kjære vil ikke kjøre til fjells i dette været...så da blir det hjemmekos med film, spill og god mat: indisk butterchicken, hjemmelag nanbrød og mengder med hvit ris *syndigsmiley* Strengt tatt burde jeg sikkert ikke spise noe av det, etter hva vekta fortalte meg når jeg gikk forbi den igår - men det jeg i!! Nytt år, nye muligheter - kansje 2014 blir det tynne året mitt??? Hahaha, hvem er det jeg prøver å lure Endret 30. desember 2013 av Diddles
Aprilis Skrevet 31. desember 2013 #2269 Skrevet 31. desember 2013 Misunner vekta di jeg. Heller opp noen kg i jula enn å være syk og ikke har fått smakt på noe julemat i det hele tatt Kos dere i kveld og GODT NYTT ÅR
Diddles Skrevet 31. desember 2013 Forfatter #2270 Skrevet 31. desember 2013 Nyttårsaften, stille og fredelig (minus rakettene vel og merke ) Vi har gått lang tur idag, Liten måtte ha med tvillingdukkevogna si og høstet mye oppmerksomhet for den! Skulle nesten tro det var ekte unger oppi der, folk var helt Etterpå har vi spist snop og sett på Lille Prinsesse, og så var vi ute og såg på fakkeltoget når de gikk forbi, freste av noen stjerneras og kikket på rakettene Været holdt akkurat, så det var egentlig ganske koselig Etter litt kikking etter raketter i vinduet og litt mer snop var hun klar for senga, og har til nå bare hatt 1 liten oppvåkning...hvor godt hun egentlig sover må jeg jo si jeg er i tvil om, det smeller jo konstant utenfor her men...en slags søvn er det jo! Maten er inntatt - og himmel så godt Butterchicken i mitt Hjemmelaga indisk mat er bare SÅ mye bedre enn sånne "ferdigvarianter" Bare en smuuule sterkere denne gangen Jeg måtte prøve meg på en ny oppskrift idag, siden den fantastiske (og vel utprøvde) oppskriften min fra tidligere har forsvunnet Satser på jeg finner den igjen, ellers må jeg finpusse litt på denne som jeg laget idag..mindre chili - definitivt Godt nyttår folkens!!
Gjest pysepusen Skrevet 1. januar 2014 #2271 Skrevet 1. januar 2014 Godt nyttår! Vi så dere forresten på tur i dag(kjørte forbi). Det så koselig ut
Diddles Skrevet 2. januar 2014 Forfatter #2272 Skrevet 2. januar 2014 Ikke vær skygge for ditt eget solskinn sier dama og fikk meg til å gjennomføre det jeg har tenkt på i en evighet!! Hold dere fast: jeg har sletta facebook-kontoen min Jeg vil tilbake til å faktisk ha menneskene i livet mitt i livet mitt, istedet for å dele det på nettet....For meg stjeler FB mye tid og oppmerksomhet, og er en "unnskyldning" for å ikke ta den telefonen akkurat da - fordi jeg ser jo her at hun skriver at sånn og sånn... Så får vi se da...noen velger shoppestopp, jeg velger FB-stopp Bort med forventninger skapt inni meg selv av å lese om at "alle andre" har gjort så mye mer enn jeg har - hallo det virkelige liv ...bare så det er sagt skal jeg ikke kaste mobilen, kvitte meg med tv og begynne å kjøre hest og kjerre til jobb også altså Det får da være grenser!!
^^Belle^^ Skrevet 2. januar 2014 #2273 Skrevet 2. januar 2014 Aha, så det er det som har skjedd altså! Begynte å lure hvorfor kommentarene dine (som jeg btw ikke har fått lest *grumf* ) plutselig var borte.
Mazilla Skrevet 2. januar 2014 #2274 Skrevet 2. januar 2014 (endret) Oi, det var spenstig gjort! :pls: Her i huset har vi bestemt oss for å innføre mobil/pc/tv-fri sone fra middag og frem til barnetv. Synes det er "ille" nok... Samtidig som jeg gleder meg til mer familiekvalitetstid Endret 2. januar 2014 av Mazilla
Gjest Neferet Skrevet 2. januar 2014 #2275 Skrevet 2. januar 2014 Godt nyttår Diddles! Åh, det var ikke en dum idé med FB-stopp! Så flink du har vært som tar hensyn til deg og familien i stedet for å tenke på "alle andre" (selv om jeg faktisk tenkte meg inn på FB for å "snakke" med deg om neste helg i løpet av dagen, på tide å endre kommunikasjonsplanen )
Diddles Skrevet 2. januar 2014 Forfatter #2276 Skrevet 2. januar 2014 Aha, så det er det som har skjedd altså! Begynte å lure hvorfor kommentarene dine (som jeg btw ikke har fått lest *grumf* ) plutselig var borte. Jeg sendte en sms til deg idag tidlig, men det kan jo ta vinter og vår før du får den Jeg sendte litt mange på en gang også, så tlf min ble litt sånn og nekta å sende halvparten av de Hva, forsvant kommentarene mine? Jeg trodde de fortsatt skulle ligge der?!? Hm...jaja, jojo - jeg kan heller si det til deg in real
Diddles Skrevet 2. januar 2014 Forfatter #2277 Skrevet 2. januar 2014 (endret) Oi, det var spenstig gjort! Her i huset har vi bestemt oss for å innføre mobil/pc/tv-fri sone fra middag og frem til barnetv. Synes det er "ille" nok... Samtidig som jeg gleder meg til mer familiekvalitetstid Godt nyttår Diddles! Åh, det var ikke en dum idé med FB-stopp! Så flink du har vært som tar hensyn til deg og familien i stedet for å tenke på "alle andre" (selv om jeg faktisk tenkte meg inn på FB for å "snakke" med deg om neste helg i løpet av dagen, på tide å endre kommunikasjonsplanen ) Jeg klarer ikke sånn Mazzi, å ha "halvveis lov" ...jeg er en av de som blir total-avhengig av alt som har med internett og spill å gjøre Men det jeg synes er kjempebra er at flere tenker som så at tida vår skal brukes mer fornuftig!! Sosiale medier sluker mye tid, tid vi ellers kan og bør bruke på familien, venner og ikke minst oss selv Så målet er mer latter og tårer sammen med de jeg er glad i, mer aktivitet (som i trening/ tur o.l) og mer tid til avslapning i form av å f.eks lese Vet du Nef, det var på tide jeg gjennomførte det jeg har tenkt på i et års tid Det blogginnlegget til Agnes Matre slo meg som en knyttneve i magen, spesielt der hun beskriver faresignalene for å møte veggen; "Jeg har møtt veggen en gang og kjenner faresignalene. Glemsomhet, muskelplager, irritabilitet, nærtagenhet, tårer og økt arbeidstempo. Økt arbeidstempo hører en ikke så ofte om, men det er like vanlig. Når jeg girer opp og gjerne vil gjøre enda mer, være enda bedre, enda flinkere, er enda mer engasjert, da ringer alarmklokken høyest, men jeg vil ikke høre den da. Registrer den, men regner med at jeg klarer litt til. Snart helg, snart ferie, er mantraen som da durer i hodet mitt og lover meg en pustepause. Når helgen eller ferien kommer, skjer det som jeg ikke forutså helt. Det perfekte livet slutter ikke når en forlater arbeidsplassen. Hjemme venter det andre. Treningen som en ikke orker å gå på nå heller, huset som en ikke orker å vaske, ungene som ikke får oppmerksomhet nok, skittentøyet som hoper seg opp, for ikke å snakke om gleden som skal synes hvert minutt, hver time. Skuldrene heises, smilet klistres på … bare litt til … helt til det går opp for en at snart starter arbeidsdagen igjen, og en har glemt å hvile, fordi en hadde så mye en skulle ha gjort. Tvilen sniker seg inn. «Vil jeg noen gang få hvile»?" Jeg reiste meg opp fra sofaen helt sa høyt: herregud, hun beskriver jo MEG!! Så det var dråpen som fikk meg til å trykke på "delete"......Jeg gleder meg til mer tid med de jeg er mest glad i, og å ikke vite "alt" på forhånd når jeg skal møte folk! Når jeg ikke er på FB har vi jo også mer å prate om tenker jeg, for da er jeg ikke oppdatert fra før av Og jeg gleder meg sånn til neste helg Det blir stas å møtes IRL etter så mange år med "prat" her inne!! *** Jeg fikk jo gavekort til jul av både kjære og bestis på yndlingsbutikken min; Nü by Staff - og idag klarte jeg ikke å vente lenger - jeg måtte ned og se hva de hadde på salg ...for et sjakktrekk!! I romjula satt jeg og beit negler fordi de hadde 30 % salg på endel varer - men idag hadde de satt det ned til *trommevirvel* 50 % Jeg fikk en hel haug med klær for halvparten av prisen!! Klærne derfra har så utrolig god kvalitet, de har kjempefint snitt (alt jeg prøver sitter som et skudd, og det er ikke hverdagskost for meg altså!!) og så er det helt utrolig nydelig service der Det var en stk lykkelig Diddles som vandret ut derifra med en diger pose råfine klær Gleder meg til å ta de på meg!! Nå mangler jeg bare et par jeans så skal jeg ikke handle mer...på en stund Kjøpte lampe til stua også, for pengene jeg fikk til jul av svigermor Så nå ble det veldig koselig i lesekroken vår Tror rett og slett jeg skal sette meg ned og lese litt!! Haha, slå den!! Endret 2. januar 2014 av Diddles
Gjest Neferet Skrevet 3. januar 2014 #2278 Skrevet 3. januar 2014 Vet du Nef, det var på tide jeg gjennomførte det jeg har tenkt på i et års tid Det blogginnlegget til Agnes Matre slo meg som en knyttneve i magen, spesielt der hun beskriver faresignalene for å møte veggen; "Jeg har møtt veggen en gang og kjenner faresignalene. Glemsomhet, muskelplager, irritabilitet, nærtagenhet, tårer og økt arbeidstempo. Økt arbeidstempo hører en ikke så ofte om, men det er like vanlig. Når jeg girer opp og gjerne vil gjøre enda mer, være enda bedre, enda flinkere, er enda mer engasjert, da ringer alarmklokken høyest, men jeg vil ikke høre den da. Registrer den, men regner med at jeg klarer litt til. Snart helg, snart ferie, er mantraen som da durer i hodet mitt og lover meg en pustepause. Når helgen eller ferien kommer, skjer det som jeg ikke forutså helt. Det perfekte livet slutter ikke når en forlater arbeidsplassen. Hjemme venter det andre. Treningen som en ikke orker å gå på nå heller, huset som en ikke orker å vaske, ungene som ikke får oppmerksomhet nok, skittentøyet som hoper seg opp, for ikke å snakke om gleden som skal synes hvert minutt, hver time. Skuldrene heises, smilet klistres på … bare litt til … helt til det går opp for en at snart starter arbeidsdagen igjen, og en har glemt å hvile, fordi en hadde så mye en skulle ha gjort. Tvilen sniker seg inn. «Vil jeg noen gang få hvile»?" Jeg reiste meg opp fra sofaen helt sa høyt: herregud, hun beskriver jo MEG!! Så det var dråpen som fikk meg til å trykke på "delete"......Jeg gleder meg til mer tid med de jeg er mest glad i, og å ikke vite "alt" på forhånd når jeg skal møte folk! Når jeg ikke er på FB har vi jo også mer å prate om tenker jeg, for da er jeg ikke oppdatert fra før av Og jeg gleder meg sånn til neste helg Det blir stas å møtes IRL etter så mange år med "prat" her inne!! Huff, det er ikke bra når alt blir et evig kjør. Jeg heier på deg og satser på at utmeldingen fra sosiale medier gjør at du får mer pusterom i hverdagen! Og det å få tid til å lese bøker er jo uansett gull verdt! (hilsen bokormen som har lest alt hun kom over siden hun var fem.... ) Og jeg gleder meg også helt vanvittig! Det må jo bare bli knallbra!! Kjære synes nok dette er litt rart, i og med vi ikke har møttes annet enn her inne. "Hva skal dere snakke om da?" fikk jeg spørsmål om da jeg viste nyttårsbilde av deg og dine på Instagram og sa at det var du som skulle komme. Svaret hun fikk var "Det meste, regner jeg med...!"
Diddles Skrevet 3. januar 2014 Forfatter #2279 Skrevet 3. januar 2014 Det er ikke så lett for "utenforstående" å skjønne dette KG-greiene, mine venninner er helt Gidde å skrive dagbok som alle kan lese da......
Diddles Skrevet 3. januar 2014 Forfatter #2280 Skrevet 3. januar 2014 Storesøster legger Liten Jeg har jammen ei stor jente i hus altså!!! Hun er SÅ flink
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå