Diddles Skrevet 11. mars 2014 Forfatter #2441 Skrevet 11. mars 2014 altså, jeg bruker ikke så mye tid på å irritere meg over den hel**** kaffimaskinen at jeg ikke har tid til å være inne her og skrive - det skjer bare mye annet, og kveldene er så korte fordi jeg trenger å Jeg er nattugle på min hals og har i alle år lidd av uhelbredelig lakenskrekk...men nå er jeg plutselig blitt håpløst forelska i å sove ...og jeg er redd det er uhelbredelig - det føles som en åpenbaring av ett eller annet slag Den energien og overskuddet det påstås hardnakket at man får av å trene ser jeg lite til på kveldstid for å si det sånn..jeg er stort sett helt avsindig støl og sovner så fort jeg setter meg ned - igår sovna jeg midt i en setning..ordene mine ble avløst av et snork Men det er mer glede over det meste nå etter at jeg fikk treningen inn i livet mitt igjen, så det kommer mye godt utav det også Det begynner å skinne gjennom på de fleste plan at jeg har det bedre med meg selv, jeg er tilogmed i stand til å skryte litt av meg selv innimellom "Hello sunshine, endelig er du tilbake! Det har vært litt tett skylag en stund eh?" sa en kollega av meg idag Jeg tar det som et kompliment, selv om det inni der var et lite hint om at jeg har gått rundt og vært litt "lukka" en stund! Men det er jo ingen hemmelighet, jeg har vært åpen om det, at det har holdt å forholde seg til barna Bare la meg gjøre jobben min, så kan alt det andre bare være liksom...Misforstå meg rett - jeg er 100% tilstede for kidsa, men det er også alt jeg har klart en ganske lang stund..nå er jeg mer "på" også i forhold til kollegaer og andre gjøremål i jobben - og da er det godt å få feedback på det :skya:Jeg vet jo at når jeg skinner for kollegaene mine så skinner de tilbake, og det solskinnet varmer!! Deilig!! Så, dagene består av dette..jobb, trening, tid med familien og soving Innimellom tar jeg et skippertak på husarbeidsfronten, men det ligger forholdsvis langt nede på prioriteringslista i ukedagene for å si det mildt!! Det får bare flyte litt innimellom, ingen dauer av at det er støv på bordet og en haug med klær som burde vært bretta..de som kommer på besøk har det somregel akkurat likt selv, og når svigermor melder sin ankomst har jeg alltid strekt huset sånn at jeg slipper kritikk for slapp holdning til husarbeid Heldigvis er mannen helt enig og støtter meg i mitt valg av tidsbruk Han hintet vel litt forsiktig frempå igår kveld om at 4 ganger trening i ukedagene nok blir i meste laget, men det innså jeg selv idet jeg litt impulsivt satte meg på spinningsykkelen igår kveld..da kom samvittigheten, av det dårlige slaget som sådan, for at jeg ikke var hjemme og fikk siste rest av kvelden til Liten ikveld heller Så det resulterte i at jeg droppet yogaen ikveld, ellers hadde jeg ikke vært her en eneste kveld rundt leggetid for Liten hele uka Resten av uka går nemlig i ett med frisørbesøk imorgen, bestisbesøk, trening og klubb på torsdag og vips er det fredda`n med formiddagstrening og bestislunsj...Forrige uke gikk akkurat likt, jeg måtte bremse ned når helga kom selv om planen lå der foran meg! I tillegg jobbet jeg torsdagen pga planleggingsdag, og det merket nok Liten, for hun var mye mer "mammete" enn hun pleier..Men godt humør, det har den lille solstråla - selv om hun kanskje synes mamma er mye borte! "Du bare tene å tene å tene mamma - kvar dag!!" Som mannen sier så får hun jo ikke med seg at jeg kommer hjem fra trening og neste morgen har jeg jo gått på jobb før hun våkner...så det er sånn hun opplever det; mamma henter meg i bhg, så leker vi litt før hun går igjen og så henter hun meg i bhg Det er jo ikke helt sånn i virkeligheten, men det er jo jammen ikke langt unna heller Ikveld er det kjære sin tur til å ha "me-time", tirsdagene er øvingsdag! Jeg har sett dagens episode av Masterchef og nå skal jeg - faktisk - rydde litt og tørke litt støv før jeg har tenkt å kræsje i sofaen! Imorgen er det pigameg helg for denne tutta Fryd og glede, jeg skal aldri jobbe 100 % igjen - dermed basta
Diddles Skrevet 11. mars 2014 Forfatter #2443 Skrevet 11. mars 2014 Sitat Liten søndags morgen når hun står opp altfor tidlig for å sparke på den nye rooosa sparkesykkelen sin (Jepp Belle, her kommer skrytet over at kid`en har sovet til 8.30 og biter meg hardt i ræva ) "nei pappa eg vil ikke ha frokost! Eg e ikke sulten, eg drakk jo melk av puppen te mamma når eg va liten beibi!!" ...og den rosa sparkesykkelen kom i hus som et resultat av at Beste er særdeles svak for minstejenta i familien Når hun med store gyldne tårevåte øyne kikker opp på Beste`n sin og sier med trist stemme "eg har jo ikke sparkesykkel eingång" så sier jo han selvsagt at "det må vi ordne" Så da ble det rosa sparkesykkel på lørdag og avtale om at hun skulle slutte med tutt på dagtid (jenta var helt enig ) Enn så lenge så holde vi stand, her er det kun tutt når vi sover på natta og i nødstilfeller (dvs når vi skal kjøre bil Det er beinharde fakta når jeg sier at uten tutt i munnen er hun en stor trafikkfare, for det går ikke an å holde fokus 100 % på veien når hun sitter baki og skriker som om noen sager av henne beina med en smørekniv ) Nevnte lille barn våknet nettopp med styggeste krupphosten i by`n, og jeg ser nattesøvnen sveve ut av det åpne vinduet på soverommet vårt *vinker farvel*
Diddles Skrevet 12. mars 2014 Forfatter #2444 Skrevet 12. mars 2014 Antall hele timer søvn inatt: null - zero - nada Liten er så tett at hun bare piper, og hosten hennes er skremmende stygg Jeg vet at falsk krupp stort sett er ufarlig, men fy fucking hell så ekkelt det er!!! Jeg har efedrin i kjøleskapet men vil nødig gi det til henne, sist hun fikk det ble pulsen hennes skyhøy Så inatt har jeg stort sett slumret i sittende stilling og hatt henne på brystet for å lette trykket litt..fader dette blir en lang dag, nå ville hun stå opp når jeg gikk for å ringe til jobb og melde inn sykt barn, jeg håper bare vi klarer å stagge henne litt til, så kanskje får jeg en liten blund på øyet før kjære drar på jobb
^^Belle^^ Skrevet 12. mars 2014 #2445 Skrevet 12. mars 2014 Først av alt: til deg. Og til Liten også. Stakkar, det høres virkelig ikke godt ut! Et vennepar av oss sleit med falsk krupp på sin eldste da han var rundt 1 år, de holdt på å forgå av søvnmangel. Håper virkelig du fikk en liten lur før mannen dro på jobb! Jeg måtte gi opp Prosjekt: Trene 4 ganger i uken rimelig fort. Det ble liksom ikke tid til noe annet da, siden ungene står opp før fuglene fiser og jeg må legge meg i sjeplig tid for å være noenlunde menneske neste dag. Bare: legge M, trene, dusje, sove. Jeg måtte innse mine begrensninger og faktisk prioritere. Mannen skal jo ha litt Belle-tid han også, og gjerne litt mannen-tid også med sine kompiser. Men litt trening blir det, og nå som det går mot vår (på kalenderen ihvertfall - frost to morgener på rad nå! ) skal jeg begynne å jogge igjen. Det kan jeg liksom gjøre når som helst, særlig på onsdager hvor treningslysten alltid er der, men ikke nok til step/styrke. BTW, jeg er med på trening i morgen! Og så skal jeg klare en dag i helgen, lørdag er enklest.
Mazilla Skrevet 12. mars 2014 #2446 Skrevet 12. mars 2014 Uff stakkars God bedring og håper dere får hvilt litt i dag!
Gjest Neferet Skrevet 12. mars 2014 #2447 Skrevet 12. mars 2014 Stakkars både Liten og mammaen hennes! Håper det bedrer seg fort!
Diddles Skrevet 12. mars 2014 Forfatter #2448 Skrevet 12. mars 2014 Hun puster veldig fort og hjertet hennes raser - i søvne hadde dere vekt henne eller latt henne sove? Det piper ikke lenger når hun puster..og ingen medisiner innabords!!
^^Belle^^ Skrevet 12. mars 2014 #2449 Skrevet 12. mars 2014 Hun puster veldig fort og hjertet hennes raser - i søvne hadde dere vekt henne eller latt henne sove? Det piper ikke lenger når hun puster..og ingen medisiner innabords!! Tell hvor mange pust hun puster på ett minutt.
Diddles Skrevet 12. mars 2014 Forfatter #2450 Skrevet 12. mars 2014 Inn eller utpust eller begge deler?
^^Belle^^ Skrevet 12. mars 2014 #2451 Skrevet 12. mars 2014 Inn eller utpust eller begge deler? Oi, nå ble jeg usikker. Tror det bare må være på enten innpust eller utpust. A hadde over 60 tror jeg det var, og over 70 også en gang, da hun hadde lungebetennelse.
Diddles Skrevet 12. mars 2014 Forfatter #2452 Skrevet 12. mars 2014 Okei, så ille er det ikke her! Jeg ringer fastlegen jeg og hører hva de sier
^^Belle^^ Skrevet 12. mars 2014 #2453 Skrevet 12. mars 2014 Okei, så ille er det ikke her! Jeg ringer fastlegen jeg og hører hva de sier Det var da godt! Men fint å høre med legen også, det er best å ringe en gang for mye enn en gang for ltie.
Diddles Skrevet 12. mars 2014 Forfatter #2454 Skrevet 12. mars 2014 Fikk tak i fastlegen tilslutt, de hadde for lite folk idag og dermed sleit de med bl.a å få tatt telefonen...fravær på legekontoret også altså, ikke bare i alle andre yrker Vi ble ihvertfall enige om at jeg måtte droppe skepsisen min til efedrin og gi henne en lavere dose enn sist når hun reagerte med veldig høy puls! Som sagt som gjort, hun fikk først èn dose à 3 ml etter hvilen sin - og jeg holdt pusten...men det gikk bra Feberen kom etterpå, så da måtte hun ha paracet også! Etter et bad og kveldsmat fikk hun én dose á 3 ml til og sovnet fint rett rundt halv 8..det har vært stille til nå, men nå er hun ekstremt tett igjen, så jeg gav henne 3 ml til - hun kan få 4 ml 5 ganger i døgnet, så jeg har litt å gå på...Jeg har så ufattelig vondt av henne, hun virker så puslete og bitteliten når hun er syk - det gjør fysisk vondt å se henne sånn som dette!!! Men, jeg vet det "bare" er falsk krupp..dette går over! Når det er sagt; kaffemaskinen kom i ettermiddag ...og jeg har vært hos frisøren igjen og fått lagt inn noen mørke striper - jeg e.l.s.k.e.r håret mitt Nå, resten av kveldens masterchef episode før det er rett til sengs..det lukter urolig natt med minimalt med søvn
Diddles Skrevet 13. mars 2014 Forfatter #2455 Skrevet 13. mars 2014 (endret) Mot alle odds en ganske bra natt Om det skyldes efedrinen, at vinduet har stått oppe hele natta eller det faktum at hun har foretrukket pappaen sin inatt er det ingen som vet For min del sikkert sistnevnte, for hennes del antagelig de to første Hun virket litt bedre idet vi sto opp, men feberen kom brått på og hosten tok til igjen, så vi tok oss en tur til legen for sikkerhetsskyld As expected var det et virus, og dermed ingenting å gjøre..fikk resept på Cosylan ( ) og et "lykke til, det er nok over innen 5-7 dager!" Stakkar liten, hun er slakk som en sokk og full i feber - det begynner å bli en vane nesten både for oss og henne..når vi sto opp idag sa hun "mamma eg vil te doktoren, eg føle meg ikkje bra!" og når vi kom dit og skulle måle crp satte hun seg godt tilrette i stolen og sa "idag kan du stikka i...*leiterpåfingrene* peikefingen min!" Sjarmtrollet Etterpå bar det rett på lekebutikken for å kjøpe noe for gavekortet hun fikk til jul av onkel, og hun gikk fornøyd derifra med sin egen lille trillebår I bilen var det stille en stund før hun sa "eg ville helst ha rosa tillebår mamma, for rosa e best (!! Hva mener du hjernevaska unge?!?! ) men di hadde bare blå å grønn..de går vel greit de og!" Nå sover hun i senga vår, med røde feberkinn og Minni Mus i armkroken, og er bare verdens fineste Jeg drikker latte macchiato, blar i IForm og later som ( ) jeg har tenkt å begynne å jogge i nærmeste framtid..det skjer nok ca aldri Golvvasken var unnagjort kl 9 idag tidlig, og alle nyvaska klær er bretta og lagt på plass Det merkes at Liten er syk og slapp og ikke krever så mye mer enn Karsten og Petra på tv Ikveld er det yoga før jeg skal i klubb (og hver gang jeg sier jeg skal i klubb føler jeg meg som mammaen min Klubb er for voksne damer! Jaja, heller klubb enn forening DA er du gammal da!!! ) Endret 13. mars 2014 av Diddles
Mazilla Skrevet 13. mars 2014 #2456 Skrevet 13. mars 2014 God bedring videre! Ikke verst å være så supersøt og sjarmerende når man er syk, og attpåtil når man skal ta blodprøve!
Diddles Skrevet 13. mars 2014 Forfatter #2457 Skrevet 13. mars 2014 Takk!! Lett for henne å være supersøt og sjarmerende visst, uavhengig av form - fordelen med å være 2 1/2 år Supersøt og supersint i skjønn forening
^^Belle^^ Skrevet 13. mars 2014 #2458 Skrevet 13. mars 2014 Åh, hun er så herlig! Trillebår er forresten gull! A fikk trillebår av farmor da hun var 1 år (er det så lenge siden? ) og den er godt brukt - både inne og ute. Jeg er med på yoga i dag forresten! Har fikset barnevakt. Egentlig har jeg mest lyst til å gå på spinning, men... Kroppen trenger heller å gå på yoga! Gleder meg!
Diddles Skrevet 13. mars 2014 Forfatter #2459 Skrevet 13. mars 2014 ja hun er helt toppers!! Så gøy du er med Jeg kunne også godt tenke meg spinning, men den får jeg ha tilgode til imorgen - kroppen skriker etter å strekke seg litt ut!!! Det blir fint å se deg igjen
^^Belle^^ Skrevet 13. mars 2014 #2460 Skrevet 13. mars 2014 (endret) ja hun er helt toppers!! Så gøy du er med Jeg kunne også godt tenke meg spinning, men den får jeg ha tilgode til imorgen - kroppen skriker etter å strekke seg litt ut!!! Det blir fint å se deg igjen Jeg satser på spinning på lørdag, om svigermor ikke skal til Bergen. Det skal jammen bli godt å se deg igjen også! Endret 13. mars 2014 av ^^Belle^^
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå