Mazilla Skrevet 25. mars 2014 #2501 Skrevet 25. mars 2014 Og sist men ikke minst; et stort gratulerer til Mazzi og han godeste med nok ei perfekt lita jente Tusen takk!! Ingridbøkene har utrolig irriterende språk ja! Heldigvis har S funnet ut at hun liker Lillesøsterbøkene bedre, så nå har vi hatt noen måneder med dem istedenfor Ingrid God tirsdag til deg!
Diddles Skrevet 25. mars 2014 Forfatter #2502 Skrevet 25. mars 2014 Funka det? Så flink du er som syklet til jobben! Det har ikke jeg prøvd, da hadde jeg sikkert ikke kommet fram til lunch engang... Ja det gjorde faktisk det! 2 knekkebrød med banan på og litt yogurt med valnøtter svevde plutselig der rett foran nesa mi Gotta love it! Ja sant? Jeg gjorde det før, vår-sommer-høst, før vi fikk Liten...syklet mye både til jobb, og ellers! Skal gjøre et forsøk nå på å sykle til jobben hver mandag og onsdag - that is så sant været er sånn noenlunde og mannen er hjemme Jeg orker ikke tanken på å sykle Liten i bhg før jeg begynner på jobb kl. 7.15 Det er egentlig ikke så fryktelig langt fra oss til jobben min, jeg brukte 14 minutter igår, men da tråkka jeg godt i hele veien også..hvis jeg skal sykle om bhg til Liten på vei til min jobb bruker jeg nok nærmere 45 min inkludert levering - og det gidder jeg ikke så tidlig .....Ikke uten at jeg må......og det må jeg ikke Den bakken fra Liten sin bhg og over mot jobben min er drøy altså, mye gøyere å hente henne - for da får jeg renne ned nevnte bakke istedet Tusen takk!! Ingridbøkene har utrolig irriterende språk ja! Heldigvis har S funnet ut at hun liker Lillesøsterbøkene bedre, så nå har vi hatt noen måneder med dem istedenfor Ingrid God tirsdag til deg! Lillesøster-bøkene er absolutt bedre ja, for å ikke snakke om bøkene om Simon og Kaia
^^Belle^^ Skrevet 26. mars 2014 #2503 Skrevet 26. mars 2014 Nå ble jeg usikker på akkurat hvor du sykler. På baksiden av kjøpesenteret? Eller over fjellet der med meg? Uansett, det er superdeilig å sykle til jobb synes jeg. Frisk luft i ansiktet gjør meg godt tidlig på morgenkvisten. (Og når det pøser bruker jeg vernebriller sånn at jeg slipper å bekymre meg for om mascaraen ligger rundt munnen i stedet for rundt øynene når jeg kommer fram! )
^^Belle^^ Skrevet 26. mars 2014 #2505 Skrevet 26. mars 2014 Vernebriller faktisk! Jeg...eh...verner øynene mot regnet?
Diddles Skrevet 27. mars 2014 Forfatter #2506 Skrevet 27. mars 2014 Jeg sykler den nye veien, altså opp mot kjøpesenteret og over der..finnes det en bedre vei så hyl ut, for jeg hater den bakken Vernebriller vennen?? Sykler du helt seriøst med sånne jobb-vernebriller eller er det sykkelbriller du snakker om? Det vurderer jeg å kjøpe, sykkelbriller altså for jeg sliter med vindtårer når jeg sykler og ser ut som en sebra i ansiktet når jeg kommer frem Torsdag og helg for vår del Vi startet helga i bassenget igår, Liten som hopper og "svømmer" og hviner av fryd i vannet - det er herlig!! Nå gleder jeg meg enda mer til vi skal reise Snart bare 1 mnd igjen Idag skal vi kose oss inne hos foreldrene mine Vi skal bare komme skikkelig igang med dagen først..i skrivende stund sitter vi fortsatt i pysj og morgenkåpe Dagen starta forholdsvis tidlig til å være en fridag spør du meg, klokka 6.20 men det får være greit siden hun tross alt sov hele natta i egen seng Så når vi har fått på oss klær og gått en god tur med vovvis stikker vi innover! Leker med tanken på å sykle inn, men det er flere mil dit, og hvis jeg sykler inn må jeg jo sykle hjem igjen også siden kjære ikke er hjemme Jeg klarer det jo, men jeg er i tvil om Liten syns det er like stilig å sykle i timesvis når hun er trøtt i ettermiddag...så det blir vel til at vi kjører! Men det er gøy å leke med tanken Imorgen er det yndlingsspin Jeg gleder meg noe vanvittig, og håper bare jeg klarer å gjennomføre..premenstruell som bare juling Men målet er satt, fredag og søndag denne uka siden resten av treningsuka gikk i vasken når kjære måtte reise..
^^Belle^^ Skrevet 27. mars 2014 #2507 Skrevet 27. mars 2014 Vernebriller ja. Men de ligner sikkert på sykkelbriller, det er ikke sveisebriller liksom. Sånne: Jeg hadde aldri lekt med tanken på å sykle inn dit engang. Men jeg lekte med tanken på å sykle med M bakpå til barnehagen i morgen. Er hun stor nok tror du?
Gjest Neferet Skrevet 27. mars 2014 #2508 Skrevet 27. mars 2014 Æsj, Belle, hvorfor måtte du oppklare det med brillene... Jeg så jo faktisk for meg at du syklet rundt med vernebriller a la de vi hadde i naturfagstimen, og det var mye morsommere!! Og Diddles, kos deg med fridagen, jeg er som vanlig misunnelig!
^^Belle^^ Skrevet 27. mars 2014 #2509 Skrevet 27. mars 2014 Æsj, Belle, hvorfor måtte du oppklare det med brillene... Jeg så jo faktisk for meg at du syklet rundt med vernebriller a la de vi hadde i naturfagstimen, og det var mye morsommere!! Og Diddles, kos deg med fridagen, jeg er som vanlig misunnelig! Det hadde vært noe det!
Diddles Skrevet 28. mars 2014 Forfatter #2510 Skrevet 28. mars 2014 (endret) Den beste fredagen Fikk sove til 8.30 og ble vekket av solstråle-Liten som stryker meg på kinnet og sier med den lille stemmen sin; "mamma min, de e måren.." Fant fort ut at trening var uaktuelt, med magekramper og hodeverk nytter det ikke å sette seg på spinningsykkelen Vektnedgang!! Jeg går på vekta - med bange anelser om vektøkning pga syklusen - og ser til min overraskelse at tallene som blinker mot meg er på vei nedover Ikke mye, det skal sies, men - 800 gram denne uka sier jeg meg veldig fornøyd med, spesielt siden jeg: 1. er på første dag mens og er som vanlig full i vann... 2. jeg har ikke trent denne uka (utenom sykling med sykkelvogna da) 3. jeg har stort sett spist det jeg har lyst på når jeg har lyst på det det finnes håp i hengende snøre!!! Frokost sammen med mann og barn, og en stor kopp cappucino ute på trappa med varm vårsol i ansiktet *solbrillesmilefjes* Sykkeltur med en lykkelig, skravlende Liten i sykkelvogna - bort til Plantasjen for å handle frø! Kom hjem igjen med en pose full av alskens frøsorter, alt fra lilla gulrøtter og røde solsikker til sukkererter, jordbær og purreløk ...og is - idag også - til Liten Hun har startet sommeren hun!! Mold under neglene, mold i håret, mold overalt...planting sammen med Liten og Storesøster, det går for seg Gud jeg gleder meg til å høste alt det gode vi plantet idag Årets første middag ute på terrassen, vi dro frem kulegrillen og spiste pølser og hamburgere til vi var helt stinne Etterfulgt av nok en cappucino og Kindersjokolade.......kremt........ Stille og rolig hus..det er rotete og kaotisk her, tydelig at vi har tilbragt hele uka ute - men hallo, dette er et hus det bor noen i..da får vi tåle litt rot Jeg har planer om å shine littegranne opp her mens Mannen er på quizkveld med jobben, sånn at vi kan nyte lørdagen også ute med god samvittighet!! Spennende mail fra sjefen om samtale over helga om nytt barnehageår..jeg aner ikke hva det dreier seg om, annet enn at det er jobbrelatert såklart Men spennende - absolutt!! Den beste fredagen Endret 28. mars 2014 av Diddles
Diddles Skrevet 28. mars 2014 Forfatter #2511 Skrevet 28. mars 2014 Vernebriller ja. Men de ligner sikkert på sykkelbriller, det er ikke sveisebriller liksom. Sånne: Jeg hadde aldri lekt med tanken på å sykle inn dit engang. Men jeg lekte med tanken på å sykle med M bakpå til barnehagen i morgen. Er hun stor nok tror du? De ligner nesten på sykkelbrillene jeg skal ha Ble det sykling på deg? Klart M er stor nok til det, hun hadde sikkert syns det var superstas!!
^^Belle^^ Skrevet 28. mars 2014 #2512 Skrevet 28. mars 2014 De ligner nesten på sykkelbrillene jeg skal ha Ble det sykling på deg? Klart M er stor nok til det, hun hadde sikkert syns det var superstas!! Haha, vet du, det hadde jeg glemt helt ut til jeg så kommentaren din nå! Snakk om ammetåke altså. Søren også, jeg kunne jo gjort det! Vi hadde uvanlig god tid i dag morges (lurer på hvorfor... ). Klokken 6:10 var vi klare til å gå vi. Vi får prøve i løpet av helgen tror jeg. *syklesmiley* Sånn ellers så høres fredagen din helt magisk ut!
Diddles Skrevet 28. mars 2014 Forfatter #2513 Skrevet 28. mars 2014 Du vettu, må få deg sykkelvogn, så kan vi sykle sammen Evt. kan jeg låne A baki vogna mi, så kan du ha M i setet Liten snakker om da hun og A satt baki sykkelvogna nesten hver dag Det var ikke lange turen, men stas med selskap baki der, det var det!!
Diddles Skrevet 29. mars 2014 Forfatter #2514 Skrevet 29. mars 2014 Like fin lørdag som fredag med strålende og varmt Gradestokken viste hele 20 grader i skyggen her en stund, det var rett før jeg måtte ta på meg bikini Fornuften slo inn og ba meg beholde klærne på, det er ikke vits i å gjors på å bli sjuk heller Formiddagstur med Liten og vovvis ble rundet av med en tur innom Kiwi - igjen "Hei der var dere jo, skal dere kjøpe is idag også?!" sa kassadama .....Hahaha, noen har kjøpt is hver dag denne uka!! "Nei idag ska me bare ha lø`dagsgodt" svarte Liten snusfornuftig O,o, o - og vi fant løvetann i veikanten Det er vår på skikkelig, sommeren føles ut for å være rett rundt hjørnet!! Småskummel følelse, i og med at vi bare er i mars enda.......her er fallhøyden stor hvis vi plutselig våkner til frost og snø en dag Vi har brukt hele dagen ute, spiste bare frokosten inne Ellers har vi montert opp trampolinen og hoppa som gale, plantet blomster og frø i alle krukker, tomme melkekartonger og gamle plastpotter jeg kunne oppdrive , lekt i sandkassen, spilt fotball, syklet, kosta blader, og til slutt steikte vi verdens beste lapper ute på terrassen Liten sover som en stein, Mannen har kjørt for å få tak i kinamat og resten av kvelden skal tilbringes på sofaen i armkroken til den fine fine mannen min Lørdagslykke!!
^^Belle^^ Skrevet 29. mars 2014 #2515 Skrevet 29. mars 2014 Lørdagslykke indeed! Har du noen tips til en grønn hageeier uten grønne fingre? Tenkte å kjøpe mold og blomster/frø i morgen.
Diddles Skrevet 29. mars 2014 Forfatter #2516 Skrevet 29. mars 2014 Hva er du ute etter da? Jeg er helt i grønnsaksverden og har handlet inn masse grønnsaksfrø...jeg har ikke så mye erfaring med blomster De eneste blomsterfrøene jeg kom hjem med var ringblomster De skal jeg ha mellom potetplantene for å unngå utøy Jo, så kjøpte jeg jo sukkererter, de har fiiine blomster, og stemorsblomster (fordi de tåler frost) og så kom venninna til svigermor med påskeliljer og lyng, det er også veldig veldig fint!! Hvis du vil ha blomster som kommer igjen år etter år er det jo blomsterløker og stauder som er greia Vi har ikke blomsterbed, her plantes alt i krukker og kasser
^^Belle^^ Skrevet 29. mars 2014 #2517 Skrevet 29. mars 2014 Hva er du ute etter da? Jeg er helt i grønnsaksverden og har handlet inn masse grønnsaksfrø...jeg har ikke så mye erfaring med blomster De eneste blomsterfrøene jeg kom hjem med var ringblomster De skal jeg ha mellom potetplantene for å unngå utøy Jo, så kjøpte jeg jo sukkererter, de har fiiine blomster, og stemorsblomster (fordi de tåler frost) og så kom venninna til svigermor med påskeliljer og lyng, det er også veldig veldig fint!! Hvis du vil ha blomster som kommer igjen år etter år er det jo blomsterløker og stauder som er greia Vi har ikke blomsterbed, her plantes alt i krukker og kasser Har ikke peiling! Noe som er fint! Akkurat nå skal jeg ha til krukker, men vi har jo et lite bed også som må fikses. Sukkererter skal jeg huske på!
Diddles Skrevet 29. mars 2014 Forfatter #2518 Skrevet 29. mars 2014 ...og solsikker har jeg også kjøpt! Det er kult det, jeg elsker solsikker!!! Urter er gøy i krukker, det er jordbær også Kjekt med planter som er spiselige, spesielt når en har små unger Både gressløken og persillen min kom jammen opp igjen i år, selv om krukka har stått ute hele vinteren
^^Belle^^ Skrevet 29. mars 2014 #2519 Skrevet 29. mars 2014 Takk for tips! Vi får se når vi kommer til Plantasjen i morgen. Det blir nok noen løker også. Jeg vil jo ha umiddelbare blomster når jeg først skal plante.
Diddles Skrevet 29. mars 2014 Forfatter #2520 Skrevet 29. mars 2014 Sitter her, helt overveldet av følelser..tydelig hvor i syklusen min jeg er for å si det sånn Vi såg på Hver gang vi møtes, og idag var det Sigvart Dagsland som var hedersgjest..den mannen vipper meg helt av pinnen..eller, rettere sagt - sangene hans gjør det! Jeg er så uendelig takknemlig for alt det gode og fine i livet mitt, og denne siste uka har vært helt hinsides alt annet fin ...så blir jeg redd da vettu, redd for at det skal skli bort mellom fingrene på meg..for denne lykken er så uhåndgripelig, og så skjør! Nei huff *rister tankene av seg* Jeg tror jeg skal spise litt sjokoladepudding....og så gå inn og snuse litt på Liten
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå