Gå til innhold

Holland: Muslimene skriker: "En hund mindre" til begravelsesfølget.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Det begynner å bli jævlig mange enkelttilfeller for tiden..

Så begynner det også å bli "jævlig mange enkelttilfeller" av folkemasser av muslimer i diktatoriske regimer verden over som demonstrerer med fare for sine liv, og som åpent går til KRIG mot det dere forfekter at de står for alle sammen...Merkelig...Lurer på hvem som lyver og overdriver grunnen til frykt i håp om å bidra effektivt til å fordreie fakta om tilstanden i verden... Host.

Det er mange her i denne tråden som er til forveksling lik de folkene de forsøker å "beskytte oss mot" i sin hardnakkede tankegang.

Typisk er det at de ikke kjenner en eneste muslim eller har noe erfaring med muslimers hverdagsliv, og har lest seg opp på teori og tabloidaviser, uten å ha filla peiling på den praktiske virkelighet som omgir oss og menneskene i den.

De som kun har teoretisk kunnskap og ingen innsikt i praktiske forhold, er somregel de med de mest bastante meningene om at deres syn( som de ikke har testet ut mot virkelige mennesker de omgås) er det enest rette.

Det samme synet forøvrig som disse marokkanske guttene trolig blir foret med hjemmefra og som får dem til å kaste stein på begravelsesfølget til "hunder"...Vent bare til deres barn åker fast for å ha gjort det samme overfor muslimer.Det er bare et spørsmål om tid, til de har fått med seg at "det er dette man bør gjøre"..De hører dere hver dag ved kjøkkenbordet og lærer...

Argumentasjonen i denne tråden er til forveksling lik den muslimer bruker til å hetse kristendom, kristne og Vesten, bare at ordene muslim/islam og kristen/vestlig er byttet på.

Derfor er det ingen grunn til å bruke tid på eller ha respekt for noen av disse ekstremistiske utsagnene dere prøver å misjonere ut til oss.

I rest my case.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Det begynner å bli jævlig mange enkelttilfeller for tiden..

Har du fått med deg at avisene slår opp det de vet at folk vil bli over sg i harnisk av å lese, eller får folk til å bli opprørt og engasjert. Så da velger man det som sleger aviser. Nemlig saker DU vil bli så hissig av at du KJØPER utgaven for å lese.

Det betyr ikke at de beskriver et representativt bilde av verden.

De plukker nemlig ut strategisk det de vet at de vil tjene på.

Feks er det plutselig hver dag å lese om den og den som ble voldtatt der og der. Siden det engasjerer. Før ble det knapt nok nevnt med en notis.Men siden folk nå er i stemning til å bli sinte og redde trykker avisene dette så fort de får nyss om noe de kan vinkle slik de vil..

Det er populært å trykke artikler som fyrer opp under kunnskapsløs opinion så de ikke bilr avvist som vår med det samme. Uansett hva som måtte bli konsekvensen. Konsekvensen er nemlig ikke avisens problem. De vil nemlig bare tjene på neste "krystallnatt"...

Og den vil ganske sikkert komme.Bare at denne gangen er det ikke jøder som får vinduene sine smæsja inn...Du skjønner sikkert hva jeg sikter til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Holland: Muslimene skriker: "En hund mindre" til begravelsesfølget.

Det er altså ikke muslimene som skriker dette, men en skoleklasse meg marokkanske gutter fra Holland. Det er enorm forskjell, dersom du bare gidder å tenke med hodet ditt, i stedet for å leke idiotisk FRP-papegøye.

Men det er jo så skjønt å slippe å tenke, eller?

verden føles mye tryggere når man ikke trenger det men bare kan spille av den samme gamte leksa en gang til. Da føler man at man har kontroll...

Akkurat som nordmenn i Spania som påstår at "Spaiolene vil jo ha oss her siden vi har våre egne penger" Joda, fortsett å leve i fantasiland... Hørte også en av dem som sa utlendingen eikke kunne lage ribbe, der han satt i SPANIA på julaften..Han var jo ikke utlending, neida. Og det skulle jo bare mangle at de ikke lærte seg å lage ribbe når han var der...Han eide jo hele verden han også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått med deg at avisene slår opp det de vet at folk vil bli over sg i harnisk av å lese, eller får folk til å bli opprørt og engasjert. Så da velger man det som sleger aviser. Nemlig saker DU vil bli så hissig av at du KJØPER utgaven for å lese.

Det betyr ikke at de beskriver et representativt bilde av verden.

De plukker nemlig ut strategisk det de vet at de vil tjene på.

Feks er det plutselig hver dag å lese om den og den som ble voldtatt der og der. Siden det engasjerer. Før ble det knapt nok nevnt med en notis.Men siden folk nå er i stemning til å bli sinte og redde trykker avisene dette så fort de får nyss om noe de kan vinkle slik de vil..

Det er populært å trykke artikler som fyrer opp under kunnskapsløs opinion så de ikke bilr avvist som vår med det samme. Uansett hva som måtte bli konsekvensen. Konsekvensen er nemlig ikke avisens problem. De vil nemlig bare tjene på neste "krystallnatt"...

Og den vil ganske sikkert komme.Bare at denne gangen er det ikke jøder som får vinduene sine smæsja inn...Du skjønner sikkert hva jeg sikter til.

Jeg tror du bekymrer deg litt i overkant.

Men, altså, du vil gjerne tilbake til de gode gamle dager da voldtekter ikke ble nevnt med en notis engang? Er det andre forbrytelser du helst ser at man ikke nevner? Som kan være egnet til å gjøre folk redde eller sinte? Vi vil jo ikke at folk skal være redde og sinte over hva som skjer i landet?

Burde man ha underslått at antall anmeldte voldtekter har steget med 75% i løpet av 10 år, eller at alle overfallsvoldtekter i Oslo er begått av ikke-vestlige innvandrere?

Eller at pakistanske gjenger dominerer dopsalget i hovedstaden?

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Man trenger da ikke ha folk som venner for å kunne uttales seg om de! Det er da heller ikke slik at venner forteller en alt, eller hva? Ingen kan vite hva andre tenker i sitt innerste sinn, ikke engang ektefelle. Jeg er også sikker på at mange muslimer er hyggelige og snille folk. Det er vel ikke det det handler om. Uansett så tror jeg at idelogioen vil overskygge dette når det virkelig gjelder.

Nordmenn legger seg jo allerede flate for muslimer uten at de tydeligvis trenger å be nordmenn om det. Jeg kan bare nevne lesing fra Koranen i skolegudstjenester..Jeg liker ikke denne tilsnikingen av islam!!

Jeg hadde også muslimer som venner da jeg var ung og vi snakket bla om "tvangsektekteskap". Tror de syntes det var helt ok (overraskende eller?)og at de mente at foreldrene ville velge en bra mann til de, så jeg tror ikke alle unge muslimske jenter synes det er så ille..Men de kan jo ha endret syn nå. Så ja, jeg har et nokså nyansert syn på muslimer...

Endret av Iah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man trenger da ikke ha folk som venner for å kunne uttales seg om de! Det er da heller ikke slik at venner forteller en alt, eller hva? Ingen kan vite hva andre tenker i sitt innerste sinn, ikke engang ektefelle. Jeg er også sikker på at mange muslimer er hyggelige og snille folk. Det er vel ikke det det handler om. Uansett så tror jeg at idelogioen vil overskygge dette når det virkelig gjelder.

Nordmenn legger seg jo allerede flate for muslimer uten at de tydeligvis trenger å be nordmenn om det. Jeg kan bare nevne lesing fra Koranen i skolegudstjenester..Jeg liker ikke denne tilsnikingen av islam!!

Jeg hadde også muslimer som venner da jeg var ung og vi snakket bla om "tvangsektekteskap". Tror de syntes det var helt ok (overraskende eller?)og at de mente at foreldrene ville velge en bra mann til de, så jeg tror ikke alle unge muslimske jenter synes det er så ille..Men de kan jo ha endret syn nå. Så ja, jeg har et nokså nyansert syn på muslimer...

Men det folk glemmer her er at muslimer er forskjellige fra hverandre.

Sammenlign en muslim fra Bosnia med en muslim fra Afrika eller Midt-Østen. I Bosnia f.eks er det ukjent med tvangsekteskap, påbud med burka/niqab (eller burka/niqab i det hele tatt) og helt annerledes praksis av Islam og helt annen livsstil og helt annet samfunn.

Så når du snakker om 'muslimer' så generaliserer du et ekstremt stort antall mennesker der mange ikke har noen ting felles, til og med praktiseringen av religion er totalt annerledes.

Nyansene driter man jo selvsagt lett i, det er mye enklere å svartmale et enormt antall mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk du i tog mot voldtekt? Ikke? Ånei, da betyr det ifølge din egen logikk at du støtter voldtekt.

Egentlig burde muslimene gå i tog mot voldtekt, siden de domminerer statistikken på overfalls voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart det som har skjedd med Nederland. Fra å være tolerant og latterlig naive. Til helt det motsatte. De samme skjedde i Danmark. Ett eller annet skjedde mellom 2003-2004, før Theo van Gogh ble myrdet. I Tyskland og Sverige feier de problemene under teppe, men Nederland og Danmark har satt ned foten helt.

Det andre som er litt rart er hvorfor akkurat marokkanere. Det er mange episoder i Europa hvor denne gruppen skiller seg ut i negativ rettning. Derimot så virker Marokko langt mere tolerant en andre muslimske land, og har et frier kvinnesyn en de fleste i Nord-Afrika. Første gang jeg hørte om "Marokko problemet" i Nederland var gjenger med marokkanske gutter som gikk rundt å antastet jenter i et så stort omfang at politiet meldte pass. I stedet så advarte de jenter i mot å bevege seg enkelte steder. Det var som en epedemi og beveget man seg på kvelden enkelte steder så var man nesten garantert å bli antastet. :tristbla:

Selv ser jeg ikke på dette som et rent muslimsk problem, selv om det finnes mange Islamister i Nederland. Det bekrefter mer at det er noe galt med det marokkanske miljøet i Nederland.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart det som har skjedd med Nederland. Fra å være tolerant og latterlig naive. Til helt det motsatte. De samme skjedde i Danmark. Ett eller annet skjedde mellom 2003-2004, før Theo van Gogh ble myrdet. I Tyskland og Sverige feier de problemene under teppe, men Nederland og Danmark har satt ned foten helt.

Det andre som er litt rart er hvorfor akkurat marokkanere. Det er mange episoder i Europa hvor denne gruppen skiller seg ut i negativ rettning. Derimot så virker Marokko langt mere tolerant en andre muslimske land, og har et frier kvinnesyn en de fleste i Nord-Afrika. Første gang jeg hørte om "Marokko problemet" i Nederland var gjenger med marokkanske gutter som gikk rundt å antastet jenter i et så stort omfang at politiet meldte pass. I stedet så advarte de jenter i mot å bevege seg enkelte steder. Det var som en epedemi og beveget man seg på kvelden enkelte steder så var man nesten garantert å bli antastet. :tristbla:

Selv ser jeg ikke på dette som et rent muslimsk problem, selv om det finnes mange Islamister i Nederland. Det bekrefter mer at det er noe galt med det marokkanske miljøet i Nederland.

Feilen er kanskje at det i det hele tatt finnes et marokkansk miljø i Nederland. For å gjenta noe jeg har skrevet et par ganger før: Jo flere som kommer samtidig av samme etnisitet, jo større er også faren for at man ikke skal tas opp i befolkningen, men danne egne enklaver, egne minisamfunn basert på opprinnelseslandets kultur.

Om jeg og min kjære bestemmer oss for å flytte til Frankrike vil det være stor forskjell på om vi lever med franskmenn og lar våre barn vokse opp til å bli franske eller om vi er så mange at vi kan dyrke den norske identiteten, lever i en norsk enklave der vi stort sett omgås andre nordmenn, snakker norsk og absolutt skal ha barna til å føle seg norske, og om vi når tiden kommer for at barna skal gifte seg vil ta det som en selvfølge at de drar til Norge for å finne en livsledsager. Om de da ikke finner en i det norske miljøet i Frankrike. Med mindre det er en betydelig strøm av innvandrere fra samme land vil det ikke oppstå enklaver i det nye landet, og innvandrernes barn har derfor mulighet til å vokse opp og bli fullt integrert.

Muslimer, islamister eller ikke-muslimer, disse menneskene ville ikke utgjort noe problem av betydning om vi ikke hadde hatt masseinnvandring tiår etter tiår. Med en mer bærekraftig og langsiktig tenkning rundt innvandringspolitikk ville vi hatt minimale problemer med å håndtere det som måtte være av ekstreme og negative krefter. Det er først når antallet blir altfor stort vi møter uhåndterlige problemer.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men det folk glemmer her er at muslimer er forskjellige fra hverandre.

Sammenlign en muslim fra Bosnia med en muslim fra Afrika eller Midt-Østen. I Bosnia f.eks er det ukjent med tvangsekteskap, påbud med burka/niqab (eller burka/niqab i det hele tatt) og helt annerledes praksis av Islam og helt annen livsstil og helt annet samfunn.

Så når du snakker om 'muslimer' så generaliserer du et ekstremt stort antall mennesker der mange ikke har noen ting felles, til og med praktiseringen av religion er totalt annerledes.

Nyansene driter man jo selvsagt lett i, det er mye enklere å svartmale et enormt antall mennesker.

Vel, når man ikke vet hvor faren er så tar man jo alle! Ellers kunne jo de "onde" kommet lett unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge hadde også problemer med det marokkanske miljøet på 90-tallet. Så roet det hele seg ned. Om jeg skal lansere noen teori om hvorfor det har blitt slik i Nederland. Så vil jeg si at landet til å begynne med var gjennomsyret sv snillisme, faktisk i større grad en Norge. Det gjorde at problemet fikk muligheten til å ulme uten at noen turde å gripe inn. Når det til slutt tok fyr, fikk man en brann som Nederland ikke helt vet hvordan de skal komme seg ut av. Det hele kulminerte når en marokkaner myrdet Theo Van Gogh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Feilen er kanskje at det i det hele tatt finnes et marokkansk miljø i Nederland.

Mest sannsynlig henger det vel sammen på den måten at de føler seg så stigamtisert av hollendere som mener nettopp dette, at de klikker i vinkel og går berserk på samfunnet som stigmatiserte dem til å begynne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hva baserer du de 'store trekkene' dine fra? Media? Statistikk

? Egen fantasi?

Den måten muslimer generelt gjør seg synlig på.

'Representanter for muslimer i Norge', hvem er disse egentlig? Av alle de imamene og mullaene jeg har sett stikke trynet sitt frem i media har ikke akkurat vært noe jeg vil kalle en reresentant for det jeg tror på eller stor for.

Islamsk Råd Norge, for eksempel.

Ærlig talt er ikke det min feil at 'normale muslimer' glimrer med sitt fravær. Jeg skjønner de godt for jeg har iallefall lite lyst til å stå offentlig frem og gjøre meg til et media-fjes for å vise at det finnes normale muslimer også. Je gliker å være et vanlig a4 mennesker som ikke halve Norge har hørt om. Jeg står for det jeg gjør, ikke det andre gjør, bare fordi vi tilfeldigvis deler samme religionen(og selv om vi deler samme religion så praktiserer vi den mest sannsynlig helt forskjellig også).

Da er det jo et problem at de som faktisk står frem står for noe negativt, i motsetning til ikke-muslimer.

Og bar eså du vet det så bryr det meg ingenting om noen tegner Mohammed, ei heller har det brydd noen av muslimene jeg skjenner da saken sto på sitt verste. Faktisk var ikke det et spesielt samtaleemne mellom oss, vi har litt andre interesser enn kun religion selv om vi er troende.

Går dere i moske?

Så jeg har faktisk et ansvar for å gå i tog nå? :filer:

Hvis du ikke gjør det, lar du andre snakke på vegne av deg (enten du liker det eller ikke).

Haha! Ikke sant. Når folk faktisk gidder møte opp i tog så er det antallet som er for lite. Alltid er det noe å klage på. Djises, man gjør feil uansett hva man gjør tydeligvis,bare man er muslim. :sukk:

Nei, det blir ikke feil hvis dere faktisk tar et standpunkt som ikke er menneskefiendtlig, og gjør det tydelig og samtidig tar fullstendig avstand fra f.eks. de som er tilhengere av henrettelse av homofile.

Mener du forresten homofili er synd (eller at det er galt generelt)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk du i tog mot voldtekt? Ikke? Ånei, da betyr det ifølge din egen logikk at du støtter voldtekt.

Du mener overfallsvoldtektene, der omtrent alle sakene involverer menn av utenlandsk, ikke-vestlig opprinnelse?

Ja, jeg vet faktisk om mange norske menn som stilte opp og f.eks. gikk rundt i Oslos gater på natten i helgene for å holde byen trygg for jenter på byen. Norske menn opprettet til og med en egen gruppe mot voldtekt.

Jeg har også selv vært involvert i arbeidet mot overfallsvoldtekter, og det har gått med mange timer av min fritid på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Du mener overfallsvoldtektene, der omtrent alle sakene involverer menn av utenlandsk, ikke-vestlig opprinnelse?

Ja, jeg vet faktisk om mange norske menn som stilte opp og f.eks. gikk rundt i Oslos gater på natten i helgene for å holde byen trygg for jenter på byen. Norske menn opprettet til og med en egen gruppe mot voldtekt.

Jeg har også selv vært involvert i arbeidet mot overfallsvoldtekter, og det har gått med mange timer av min fritid på det.

Hvorfor har dere sluttet med dette nå, da?

Gikk dere lei?

Situasjonen har ikke endret seg selv om det er lenge siden dette var på TV vet du...

Det er tydeligvis greit å være idealist når det passer en selv...

Da ser du at det er en grunn til at forebyggende arbeid på den måten ikke kan baseres på frivillig innsats...

Dessuten så sa du et nøkkelord her: OMTRENT.

Takk for at du i det minste innser dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du mener overfallsvoldtektene, der omtrent alle sakene involverer menn av utenlandsk, ikke-vestlig opprinnelse?

Ja, jeg vet faktisk om mange norske menn som stilte opp og f.eks. gikk rundt i Oslos gater på natten i helgene for å holde byen trygg for jenter på byen. Norske menn opprettet til og med en egen gruppe mot voldtekt.

Jeg har også selv vært involvert i arbeidet mot overfallsvoldtekter, og det har gått med mange timer av min fritid på det.

Dette har for øvrik ikke en dritt med at marokkanske barn i Holland kastet stein på et gravfølge så jeg føler du er stuck on repeat... Du kan bare ett argument og det bruker du i alle sammenhenger bare du hører ordet muslim.

IQ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pastablasta

Vel talt.

:tommel:

Kan vi minne om Benjaminsaken, der folk gikk i demonstrasjonstog over hele landet for å ta avstand fra dette rasistisk motiverte drapet på en unggutt?

Kan vi minne om motdemonstrasjonene mot FMI, der folk møtte mannsterke opp for å vise rasistene ryggen?

:Nikke:

Når de islamistiske ekstremistene holder sine apeller, burde de moderate kjenne sin besøkelsestid og møte opp for å vise dem ryggen, og si: "Dere representerer ikke oss!" Men det gjør de faen aldri, og når noen foreslår en demonstrasjon mot ekstremisme, så kommer det kanskje 20-30 stykker. All respekt til dem, men i mine øyne virker det som om det bare er arrangementskomitèen og søskenbarna deres.

Nånå! Jeg er sikkert på at det var ett par-tre stykker til. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pastablasta

Så jeg har faktisk et ansvar for å gå i tog nå? :filer:

..du har fått bedre svar av Cuckold og Mann 42 her (uten at det ser ut til å ha gått inn), men ja, du også. Du har ett medansvar. Du deler ansvaret med mange andre som tenker på samme måten; dette har da vel ikke jeg noe med.. ? *

Men, du har det, skjønner du.

Jo flere muslimer som lar være å bry seg, jo større blir gapet. Det blir ett digert, forlatt område i midten, der de av dere som er uenige med gærningene, skulle vært. Hvor faen blir dere av?? Det nytter ikke å tenke at man er uenig med ekstremistene, ikke når ting blir for alvorlige. Da må man tone flagg.

Hvis ikke du, hvem da? Naboen? En kamerat? Kanskje heller en slektning? Eller en bekjent på arbeidsplassen/skolen.. ? Hvorfor ikke deg? Hvorfor overlater du ansvaret til dem? Og hvorfor overlater de ansvaret til deg? Hvorfor vil tilsynelatende svært få ta det ansvaret?

Jeg fatter det ikke.

*For å ta det med teskje: Jeg gjør oppmerksom på at jeg ikke snakker spesielt om den saken nede i Nederland, som tråden opprinnelig handler om. Dette handler om større ting. Ting som er viktige i Norge, og internasjonalt. Du har fått gode eksempler fra Cuckold på hva som er relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...