Gå til innhold

Holland: Muslimene skriker: "En hund mindre" til begravelsesfølget.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Selvsagt har de ulik personlighet, men bærekraften i deres liv mener jeg hovedsaklig er hva som står skrevet i en bok.

Jeg både jobber med muslimer, og har hatt muslimmske venner. De ble faktisk leger.

Wow, en muslim som faktisk ble lege. Hvem skulle trodd det?

*ironi*

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke se at de gjør noe galt? Det er faktisk ytringsfrihet.

Jeg ville støttet disse guttenes rett i å gå ut på gaten og demonstrere og rope ut at ikke-muslimer er hunder, men det er jo litt forskjell på å ytre seg og å gå løs på og trakassere tilfeldig forbipasserende på gaten. Som jeg skrev i tråden "På tide å forby tigging":

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=568366&view=findpost&p=9368374

Sitat:

Å tigge må være lov, så lenge man ikke gjør det på en aggressiv og utagerende måte. Det å trakassere andre på gaten kan vi godt ha lover mot, men så lenge man opptrer skikkelig og ordentlig og ikke presser seg på andre, må man selv få lov å avgjøre om man vil tigge.

Og i tråden "Vil ha ny nakenlov i Norge":

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=565194&view=findpost&p=9317373

Sitat:

Det er lett å forsvare nakenhet som et valg i den andre enden av tildekningsskalaen i forhold til burka, det er ikke like lett å forsvare at man skal kunne onanere foran andre, det siste kan oppfattes som aggressiv og invaderende adferd, og for å være helt ærlig synes jeg det er greit at Fuck For Forest blir fjernet med makt og ilagt store bøter for måten de demonstrerer på.

Og litt lenger ut i samme tråd:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=565194&view=findpost&p=9326523

Sitat:

Det jeg derimot kan være med på er at det er mitt problem om jeg lar meg provosere eller støte av andres klesdrakt, og på samme måte som det er uhørt om en naken person sperrer veien for en annen og onanerer foran denne, er det selvsagt uakseptabelt om noen sperrer veien for og aktivt trakasserer en naken person, eller, for den saks skyld en person i burka eller hvem som helst annen. Vi må kunne se på hverandre og mene hva vi vil, men bør selvsagt ikke ha lov å angripe andre på gaten og trakassere dem. Da går man nemlig over grensen og fratar andre deres frihet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, I don't know hvor de 'lærte' det.

Hvorfor spør du meg om jeg mener at dette er en grei måte å te seg på? Har jeg sagt noe eller implisert at det disse kidsa gjorde var på noen måte greit eller akseptabelt? Eller fantaserer du nå? Poenget mitt var at det er de ungdommene her som får stå til ansvar for det de sier, ikke alle andre muslimer, og selve tittelen er ganske generaliserende. Og den generaliseringen begynner jeg å bli ganske lei av. Ser man disse kidsa så tenker transynte mennesker at 'Ja det er sånn muslimene er!". Ser du en som er en oppegående fyr så regnes den muslimen som "Et eksepsjonelt sjeldent tilfelle". Og all bakgrunnen man har for å uttale seg er DB, VG og annen media. Selvsagt hører man mer negative enn positive ting om muslimer media,nettopp fordi 'skandaler' og slike hendelser gir mer underholdning og blir regnet som 'nyhetsmateriale' enn at en muslim gjør noe positivt, eller om jeg kan kalle det, normalt. You know, delta i samfunnet med forskjellige mennesker og legger til side religion som en privatsak.

Ja, de kidsa her burda ta konsekvenser av det. "Reise til et land der de hører bedre til", var en pen måte å formulere det på enn den gode gamle "Ha deg dit du kom fra"-glosen. Ja, jeg spør meg selv hva de gjør i et land der de misliker landet og dens befolkning. However, man kan ikke akkurat sende de tilbake selv pga slike uttalelser. Eller hvilke som helst uttalselser så lenge det ikke er en direkte drapstrussel. Det heter ytringsfrihet, og det innebærer at folk kan si ting du ikke liker, ting du kan bli såret av eller finne totalt motbydelige.

Spørsmålet er om man skal gi slike mennesker oppmerksomhet.

Når det gjelder de siste par avsnittene, det du skriver om ytringsfrihet, er det som påpekt (se mitt forrige innlegg) en viss forskjell på å ytre seg provoserende og å gå aktivt ut mot enkeltmennesker og trakassere dem på gaten.

Når det gjelder pressens tendens til å fokusere på problemer fremfor på solskinnshistorier er dette nærmest innbakt i pressens rolle som samfunnsrefser og kritisk vaktbikje. Dette er noe som vil ramme alle grupper i den grad det er negative individer som stikker seg frem og gjør seg bemerket med uhyrlige holdninger eller forsøk på å skremme og true kritikere til taushet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Wow, en muslim som faktisk ble lege. Hvem skulle trodd det?

*ironi*

Ventet en slik kommentarer! Derfor skrev jeg den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan da ikke være mulig?! Islam er fredens religion! ENKELTILFELLE!!

Fredens religion? Hvor fremkommer det? Ikke i koranen, og ikke i oppførselen til dem som tror sterkest, ikke i behandlingen av anderledes tenkende og troende, og ikke i måten de behandler grupper som f.eks homofile.

Og ikke i den forakten for ikke-muslimer som de tydeligvis klarer å lære sine unge.

Fredens religion. Ja, omtrent som nazismen var en egalitær politisk ideologi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian

Holland: Muslimene skriker: "En hund mindre" til begravelsesfølget.

Fy f...

Med dette har muslimene som gruppe meldt seg ut av samfunnet, og menneskeheten for den saks skyld. De har her vist seg som de dyrene de er, og bør behandles deretter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy f...

Med dette har muslimene som gruppe meldt seg ut av samfunnet, og menneskeheten for den saks skyld. De har her vist seg som de dyrene de er, og bør behandles deretter!!!

Nei nei, de er menn. Altså er det menn som har meldt seg ut av samfunnet og menneskeheten!!!!!!!!!!!!!!!!!!11enenenen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei nei, de er menn. Altså er det menn som har meldt seg ut av samfunnet og menneskeheten!!!!!!!!!!!!!!!!!!11enenenen

Kvinnene viser da helt tydelig hvem de tilhører..(med sine hodeplagg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, herreguuud ass, typisk! :filer:

Kanskje fordi hver gang noen muslimer gjør noe så står det alltid 'muslimene' (generaliserende) og ikke 'en gjeng muslimske gutter' o.l (spesifikt).

Dessuten virker det i utallige emner her inne at det virker som om en del elsker å hate muslimer.

Det virker som vi lever i ganske ulike verdener, jeg kan ikke huske sist jeg leste en artikkel i en avis der journalisten skrev "muslimene" i stedet for "muslimske gutter", "en muslimsk mann" eller liknende. Mitt inntrykk er derimot at en del av dere ønsker at man overhodet ikke skal nevne religiøs eller etnisk tilhørighet i nyhetsartikler. Det vil i tilfelle være som at man ikke skulle kunne nevne kjønnet på offer og overgriper i en voldtektssak av frykt for å stemple alle menn som voldtekstmenn og overgripere.

Jeg er mann, og jeg vil aldri tenkt på å beklage meg over at vi snakker åpent om at menns voldtekter av kvinner er et større og mer alvorlig samfunnsproblem enn kvinners voldtekter av menn. Tvert imot tror jeg det er viktig å kunne snakke åpent om slike ting. Det er ikke slik at åpenhet om dette er diskriminerende og krenkende for meg som mann. Men hadde jeg tenkt som enkelte muslimer ville jeg brukt masse energi på å beklage meg over hvor slemme alle er som bruker ordet voldtektsmann i stedet for et kjønnsnøytralt ord, som f.eks voldtektsperson eller overgriper. "For jeg vil jo ikke ha på meg at jeg er voldtektsmann bare fordi jeg er mann."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Fy f...

Med dette har muslimene som gruppe meldt seg ut av samfunnet, og menneskeheten for den saks skyld. De har her vist seg som de dyrene de er, og bør behandles deretter!!!

Med DETTE?

Mener du seriøst at alle muslimer i verden vet om hva disse marokkanske guttene gjorde utenfor skolen sin i Holland og derfor har tatt et bevisst standpunt om å melde seg ut av samfunnet?

Så hvis en norsk skoleklasse på tur i Frogenrparken begynner å velte garvstøtter på gravlunden like ved, så har altså hele den norske befolkning tatt et standpunkt og meldt seg ut av samfunnet som helhet?

Er det lovlig å være så stokk tett?

Du vet at det fins ungdom i Norge som HAR veltet gravstøtter og tilogmed brent ned kirker.(Senest i 94 var det vel)

Men da må jo Norge være utmeldt fra verden, da- på grunn av vårt kollektive hat mot kristne... Jadda. Intelligensen lenge leve!

:filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det virker som vi lever i ganske ulike verdener, jeg kan ikke huske sist jeg leste en artikkel i en avis der journalisten skrev "muslimene" i stedet for "muslimske gutter", "en muslimsk mann" eller liknende. Mitt inntrykk er derimot at en del av dere ønsker at man overhodet ikke skal nevne religiøs eller etnisk tilhørighet i nyhetsartikler.

Selfølgelig skal man kunne det. Og det er en nyhet , og bekymrende sådan , at marokkanske gutter fra en skole i Holland har gjort dette mot et gravfølge. De trenger noe etikkundervisning.

Men da kan man skrive at de var marokkanske skoleelever i Holland og at dette er noe man ser på med bekymrig og vil adressere. Ikke begynne å påstå at med dette har alle muslimer blitt eksludert som ærlige og redelige mennesker med moralsk oppfatning og evne til empati, slik som dere prøver her på KG.

Dere lager dere et vrengeblide og prøver å overbevise andre om at dette er riktig bilde. Det samme fiendebildet som dere forøvrig nettopp kritiserer disse unge guttene for å ha inntatt overfor hollendere som ikke er muslimer...

He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. Mark Twain.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig skal man kunne det. Og det er en nyhet , og bekymrende sådan , at marokkanske gutter fra en skole i Holland har gjort dette mot et gravfølge. De trenger noe etikkundervisning.

Men da kan man skrive at de var marokkanske skoleelever i Holland og at dette er noe man ser på med bekymrig og vil adressere. Ikke begynne å påstå at med dette har alle muslimer blitt eksludert som ærlige og redelige mennesker med moralsk oppfatning og evne til empati, slik som dere prøver her på KG.

Dere lager dere et vrengeblide og prøver å overbevise andre om at dette er riktig bilde. Det samme fiendebildet som dere forøvrig nettopp kritiserer disse unge guttene for å ha inntatt overfor hollendere som ikke er muslimer...

He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. Mark Twain.

"Dere"? Åpenbart lett å snuble i egne ben. :gjeiper: Her går du jo akkurat like langt som de som mener alle muslimer bærer ansvar for det noen muslimer gjør. Ved å snakke om "dere" og dermed inkludere meg i gruppen som mener alle muslimer er ansvarlige for det andre muslimer gjør. Det finnes ikke hold for å beskylde meg for dette, men du gjør det likevel. Samtidig som du raser over at andre gjør noe tilsvarende overfor muslimer.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med DETTE?

Mener du seriøst at alle muslimer i verden vet om hva disse marokkanske guttene gjorde utenfor skolen sin i Holland og derfor har tatt et bevisst standpunt om å melde seg ut av samfunnet?

Så hvis en norsk skoleklasse på tur i Frogenrparken begynner å velte garvstøtter på gravlunden like ved, så har altså hele den norske befolkning tatt et standpunkt og meldt seg ut av samfunnet som helhet?

Er det lovlig å være så stokk tett?

Du vet at det fins ungdom i Norge som HAR veltet gravstøtter og tilogmed brent ned kirker.(Senest i 94 var det vel)

Men da må jo Norge være utmeldt fra verden, da- på grunn av vårt kollektive hat mot kristne... Jadda. Intelligensen lenge leve!

:filer:

Det kan da ikke være noen tvil om at kirkebrenning og gravskjending har vært med på å sverte norske satanisters rykte? Om kristne hadde plaget og hetset ikke-kristne (f.eks muslimer) på gata i Oslo, er det ingen tvil om at dette ville ødelagt litt for de kristne som gruppe. Ikke fordi andre kristne er ansvarlige for det disse måtte ha gjort, men fordi det ble gjort i kristendommens navn, for dette var jo i tilfelle nettopp hets av folk fordi de ikke var kristne.

På samme måte vil det være pinlig for meg som nordmann om en gjeng nordmenn skulle hetse og trakassere folk med en annen hudfarge med begrunnelse at de ikke var "gode, ekte norskættede mennesker". Ikke fordi jeg er ansvarlig for hva andre norskættede måtte gjøre, men fordi slik oppførsel på vegne av gruppen bidrar til å svekke gruppens omdømme utad. Så i den grad slikt måtte forekomme ofte (f.eks like ofte som vi hører om negative ting fra europeiske muslimer) ville det vært nødvendig at vi som tilhører majoriteten fortok stadige demomstrasjoner og markeringer for å ta avstand fra dette, vise at vi er rasende over bildet disse gir av gruppen vår.

Tilsvarende vil det være naturlig at Vestens muslimer går ut i gatene både titt og ofte for å markere hvor rasende de er på alle de som markerer seg offentlig på vegne av islam og gir religionen deres et barbarisk ansikt. Dessverre ser vi lite til dette raseriet og disse markeringene.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=569029

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=569029&view=findpost&p=9373637

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Dessverre ser vi lite til dette raseriet og disse markeringene.

Fordi dere overdriver forekomsten av slike?

Merkelig også vår tendens til å si "Hvis en gruppe satanister... " og "en gruppe kristne..."i stedet for å si "SATANISTENE!" og "De Kristne!" med det samme.

For det er dette som skjer i tilfellet "muslimer" og "islam". Der kortslutter man og nekter å innse at man ikke kan skjære alle over en kam, og at det finnes en myriade ulike tolkninger og måter å praktisere sin tro på.

De fleste godtar også med det samme å skulle skille på gladkristne, fanatikere, homofobe kristne, knutby-kristne osv. Men ikke i tilfellet islam. Der er "alle like ens", tror og praktiserer samme tolkning og står for samme ytringer. I det minste oppe i hodet til fremmedfrykterne...

Noe som er både sykt ( på grensen, om ikke over, til paranoia) og flaut(siden det vitner om lav inteligens og dårlig moral.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi dere overdriver forekomsten av slike?

Merkelig også vår tendens til å si "Hvis en gruppe satanister... " og "en gruppe kristne..."i stedet for å si "SATANISTENE!" og "De Kristne!" med det samme.

For det er dette som skjer i tilfellet "muslimer" og "islam". Der kortslutter man og nekter å innse at man ikke kan skjære alle over en kam, og at det finnes en myriade ulike tolkninger og måter å praktisere sin tro på.

De fleste godtar også med det samme å skulle skille på gladkristne, fanatikere, homofobe kristne, knutby-kristne osv. Men ikke i tilfellet islam. Der er "alle like ens", tror og praktiserer samme tolkning og står for samme ytringer. I det minste oppe i hodet til fremmedfrykterne...

Noe som er både sykt ( på grensen, om ikke over, til paranoia) og flaut(siden det vitner om lav inteligens og dårlig moral.)

"Man", "de fleste"...

Og du akker deg over andres generaliseringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det blir som å si at de kristne i verden raser over Harry Potter, brenner bøken eo g sier til sine barn at d ekommert il helvete av å lese dem.Noe som ikke er sant for majoriteten av kristne.

Det fins en stor del muslimer her i verden som IKKE gikk i tog, som IKKE ville drepe de som trykket tegningene, og som IKKE blir vanvittige terrorister av å tenke på VestEuropa og USA.

Realiteten var faktisk at en andel politisk aktive, militante ekstremister fikk det til å virke som flertallet støttet dem, når dette in fact var en overdrivelse.

Men de markedsførte seg og misjonerte så godt at de som var uegasjert og ikke ble rasende, rett og slett ikke ble lagt merke til.... Tenke seg til at det er mulig med kulturelle muslimer som ikke er militante jihadister og del av en misjonerende fraksjon :ironi: ... :popcorn:

Det fin faktis steder i den arabiske verden der man- Eeek!- kan få tak i bilder av profeten som ikke er ulike Jesus-ikonografi... :sjokk: Tenke seg til.. Men de holder en lav profil og dette er riktignok et mindretall..

Det er denne opphaussingen som blir skadelig, og som man må til livs, hvis man skal kunne møte ekstremister på en måte som avvæpner terrorismen de fornter og ikke får oss til å synke ned på deres nivå i forsøk på å si nei til dette.

Hvis ikke gjør man seg selv en bjørnetjeneste og de vil kunne bruke alt vi kritiserer dem med, mot oss- med rette siden vi har "vist hvem vi er" i dårskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

"Dere"? Åpenbart lett å snuble i egne ben. :gjeiper: Her går du jo akkurat like langt som de som mener alle muslimer bærer ansvar for det noen muslimer gjør. Ved å snakke om "dere" og dermed inkludere meg i gruppen som mener alle muslimer er ansvarlige for det andre muslimer gjør. Det finnes ikke hold for å beskylde meg for dette, men du gjør det likevel. Samtidig som du raser over at andre gjør noe tilsvarende overfor muslimer.

Beklager men jeg forholder meg til tre til fem profilerte tullinger på dette forum. Bare så det er sagt. Dere vet selv hvem dere er og at dere starter alle disse trådene ut av fritidsproblemer.

Dere ødelegger for Norge og nordmenn med å være så innbitt hatefulle og spille rett i hendene på dem som dere hater i grenseløs frykt.

Hva med å bli voksen og stå rett i ryggen og se folk i øynene og si "Javel, det er ikke min tro.jeg velger noe annet av xyz grunner." Det funker bedre enn å krype ned på fanatikernes nivå og agere som dem mens dere gjør nasjonen Norge en bjørnetjeneste som resuleter i nettopp det uttrykk for hat i avmakt som skoleelevene fra Holland falt for fristelsen til å utføre...

Lykke til.

Ris til egen bak. Dere er gode på å skape den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilsvarende vil det være naturlig at Vestens muslimer går ut i gatene både titt og ofte for å markere hvor rasende de er på alle de som markerer seg offentlig på vegne av islam og gir religionen deres et barbarisk ansikt. Dessverre ser vi lite til dette raseriet og disse markeringene.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=569029

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=569029&view=findpost&p=9373637

Fordi dere overdriver forekomsten av slike?

Overdriver vi forekomsten av muslimske markeringer mot alle de muslimer som gir islam et barbarisk ansikt? Dette henger jo ikke på greip. Jeg kan da ikke overdrive forekomsten av dette når jeg nettopp etterlyser slike markeringer og undrer meg over at muslimer ikke ser ut til å være rasende over det ansikt mange muslimer gir deres religion. Hvis de som gir oss vårt bilde av islam, muslimer som ikke kan ta avstand fra drap på homofile, muslimer som raser mot Vestens ytringsfrihet og som ønsker særrettigheter og spesielle tilpasninger for den som tilhører en stor og imperialistisk religion, hvis disse utgjør et forsvinnende lite mindretall som bare ødelegger for alle de andre, burde jo muslimer flest vært forbannet og gått ut i gatene både titt og ofte for å markere avsky for alle de som gir deres religion et svært negativt og barbarisk ansikt.

Merkelig også vår tendens til å si "Hvis en gruppe satanister... " og "en gruppe kristne..."i stedet for å si "SATANISTENE!" og "De Kristne!" med det samme.

For det er dette som skjer i tilfellet "muslimer" og "islam". Der kortslutter man og nekter å innse at man ikke kan skjære alle over en kam, og at det finnes en myriade ulike tolkninger og måter å praktisere sin tro på.

De fleste godtar også med det samme å skulle skille på gladkristne, fanatikere, homofobe kristne, knutby-kristne osv. Men ikke i tilfellet islam. Der er "alle like ens", tror og praktiserer samme tolkning og står for samme ytringer. I det minste oppe i hodet til fremmedfrykterne...

Noe som er både sykt ( på grensen, om ikke over, til paranoia) og flaut(siden det vitner om lav inteligens og dårlig moral.)

Dette er jo bare tull. Tydelig at du ikke har lest hva jeg skrev bare et par poster tilbake:

Det virker som vi lever i ganske ulike verdener, jeg kan ikke huske sist jeg leste en artikkel i en avis der journalisten skrev "muslimene" i stedet for "muslimske gutter", "en muslimsk mann" eller liknende. Mitt inntrykk er derimot at en del av dere ønsker at man overhodet ikke skal nevne religiøs eller etnisk tilhørighet i nyhetsartikler. Det vil i tilfelle være som at man ikke skulle kunne nevne kjønnet på offer og overgriper i en voldtektssak av frykt for å stemple alle menn som voldtekstmenn og overgripere.

Jeg er mann, og jeg vil aldri tenkt på å beklage meg over at vi snakker åpent om at menns voldtekter av kvinner er et større og mer alvorlig samfunnsproblem enn kvinners voldtekter av menn. Tvert imot tror jeg det er viktig å kunne snakke åpent om slike ting. Det er ikke slik at åpenhet om dette er diskriminerende og krenkende for meg som mann. Men hadde jeg tenkt som enkelte muslimer ville jeg brukt masse energi på å beklage meg over hvor slemme alle er som bruker ordet voldtektsmann i stedet for et kjønnsnøytralt ord, som f.eks voldtektsperson eller overgriper. "For jeg vil jo ikke ha på meg at jeg er voldtektsmann bare fordi jeg er mann."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dere"? Åpenbart lett å snuble i egne ben. :gjeiper: Her går du jo akkurat like langt som de som mener alle muslimer bærer ansvar for det noen muslimer gjør. Ved å snakke om "dere" og dermed inkludere meg i gruppen som mener alle muslimer er ansvarlige for det andre muslimer gjør. Det finnes ikke hold for å beskylde meg for dette, men du gjør det likevel. Samtidig som du raser over at andre gjør noe tilsvarende overfor muslimer.

Beklager men jeg forholder meg til tre til fem profilerte tullinger på dette forum. Bare så det er sagt. Dere vet selv hvem dere er og at dere starter alle disse trådene ut av fritidsproblemer.

Dere ødelegger for Norge og nordmenn med å være så innbitt hatefulle og spille rett i hendene på dem som dere hater i grenseløs frykt.

Hva med å bli voksen og stå rett i ryggen og se folk i øynene og si "Javel, det er ikke min tro.jeg velger noe annet av xyz grunner." Det funker bedre enn å krype ned på fanatikernes nivå og agere som dem mens dere gjør nasjonen Norge en bjørnetjeneste som resuleter i nettopp det uttrykk for hat i avmakt som skoleelevene fra Holland falt for fristelsen til å utføre...

Lykke til.

Ris til egen bak. Dere er gode på å skape den.

Hvis du stanser litt opp i drittslengingen og forholder deg til det jeg har skrevet, ser du at jeg ikke har noe problem med at andre har andre livssyn enn meg. Tvert imot er det sjåvinismen og intoleransen hos de store imperialistiske verdensreligionene jeg forbeholder meg retten til å kritisere. Jeg anser livssyn for å være en dypt privat og personlig ting; ethvert menneske vil til syvende og sist stå alene i møte med livets store spørsmål, det nytter lite å rømme fra det eksistensielle alvor ved å gjemme seg bak tradisjoner og ritualer, gå sammen i flokk eller tro at den eksistensielle angst kan lettes av å velge en pakkeløsning. Det er uansett hver og en av oss som vil måtte ta sine valg i livet og forholde seg på en eller annen måte til sin egen dødelighet og til spørsmålet om hva mitt liv skal være for noe. Enten man er det bevisst eller ei.

Det jeg ikke kan akseptere er i den grad de store verdensreligionene krever ekstra plass og ønsker systematisk forskjellsbehandling og diskriminering av de som har små, personlige ikke-religiøse livssyn. I den grad en muslim oppfatter sitt livssyn som sin egen personlige sak, ikke andres, i den grad han godtar fullstendig likebehandling av livssyn, store som små, har jeg heller ikke noe problem med ham. Men selvsagt kritiserer jeg islamsk imperialisme. Jeg har ingen sans for det reaksjonære, hverken i tradisjonell vestlig politisk innpakning eller i den islamske varianten.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvis du stanser litt opp i drittsleningen og forholder deg til det jeg har skrevet,

Jeg forholder meg til nettopp det du har skrevet.

Og syns du er naiv hvis du forventer at lille Norge skal diktere resten av verden og sperre den ute av riket samtidig. Da vil /må du bare bli skuffet. Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...