Gå til innhold

Mars/april 2012


Klematis

Anbefalte innlegg

Lusker meg forsiktig inn, siden jeg har fått positiv test de siste par dagene, og jeg kjenner jo at noe er i gjære da.

Først og fremst: Gratulerer Lucky! Jeg vet dere har jobbet lenge for dette barnet.

Ellers kort om meg: 31 år, har en sønn som fylte 2 år i dag, har også diagnosen PCOS og denne gangen tok jeg en Pergokur for å få i gang EL, og det fungerte fint. Så lenge egget kommer, så har mannen noen supersvømmere.:ler: Gutten vår var et lite arbeidsuhell. Et veldig fint et!

Så håper jeg at spiren klorer seg fast, og at jeg får et like fint svangerskap og en like grei fødsel som sist. Fødte på Storken på Kvinneklinikken i Bergen. Denne gangen har jeg veldig lyst på hjemmefødsel. Mannen er nok ikke like enig i det da, men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk saeria :klemmer:

Gratulerer til deg også :) Blir spennende uker fremover nå :)

Sånn ellers.....er det flere som sliter med mye luft i magen og treg fordøyelse? Har så mye luftsmerter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, ja! Har myyyye luft! :fise: Fordøyelsen er ok her da.

Er jeg et hormontroll som overreagerer som ble oppgitt og lei meg for at svigerinnen min idag presset meg til å fortelle om graviditeten? Det er noen som vet, så det er ikke det at det skal være så hemmelig, men hun tok ifra oss gleden over å fortelle om det selv når vi var klare for å fortelle dem om det.

Jeg synes det er så frekt og stygt å spørre om graviditet, spesielt når det ikke var noen mulighet for å snakke det bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen Saeria! :klemmer:

Lucky: Du er ikke den eneste som sliter med fordøyelsen, nei. Er så utrolig treg i magen at det føles som om det er klinkekuler som kommer ut :tunge1: Hjelper ikke akkurat at vi er på ferie og det blir kun loff med syltetøy til frokost og ikke akkurat fiberrik mat ellers heller. Når jeg kommer hjem får jeg hive meg på kuren som virka ganske bra sist, yoghurt med linfrø til frokost og et par svisker etter middag.

Jeg ser forresten 4-5 mnd gravid ut allerede... Sikkert mye pga den trege fornøyelse, men allikevel. Har uansett bestemt meg for å fortelle alle på jobb førte dag etter ferien, så då kan jeg bare slippe ut magen ;) Har dere andre begynt å få mage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt luftig i magen, men fordøyelsen ellers er ok. Ingen kan se at det er noe på gang, heller.

MissiW: Jeg skjønner godt at du ikke likte å bli presset til å fortelle. Makan til frekkhet! Man gjør da ikke sånt. De vordende foreldre forteller til de de vil, NÅR de vil! :frustrert:

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missiw: Makan til frekk svigerinne :sur: Skjønner ikke hvorfor folk må spørre sånn jeg, de får jo uansett vite det en gang liksom ;)

Klematis: Godt det ikke bare er jeg som får ut klinkekuler :fnise: Prøver å spise variert og beveger meg jo en del når jeg ikke sover.... Men får kjøpe litt linfrø og svisker i morgen jeg da, så kanskje det hjelper litt ;)

Kan vel ikke kalle det mage det som er her, men veldig oppblåst til tider så ser jo ut som om jeg er langt på vei...

Endret av Lucky?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser også 4-5 mnd gravid ut :sjenert: Har den kulemagen allerede jo :fnise: I morgen er det jobb igjen, og skal tilbake i 50% sykemld ut måneden, skal bli godt å komme i gang med jobb igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også en annen ting: Jeg har kjent liv i flere dager allerede, derfor lurer jeg på om jeg kanskje er lenger på vei er det jeg tror...hmmm. Skal på ultralyd på onsdag, blir spennende å høre hva dem sier der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er meg som reagerer på sånt! Dessverre skjønte hun ikke selv at hun hadde bomma.

Jeg synes jeg ser veldig gravid ut og magen buler bra.

Mot akutt treg mage er det vel best med tørket frukt og godt med vann. Og ellers være flink med fiber og vann. Jeg var redd for forstoppelse når snuppa kom til og spiste masse nøtteblanding med nøtter og tørket frukt. Det ble ingen forstoppelse her! Og så fikk jeg litt ekstra energi mens vi var på sykehuset. :nigo:

Kjenner du noe nå, er du vel ganske mye lengre på vei enn først antatt, Agurk. Kan du være mere enn 4 uker lenger på vei?

Men det er veldig koslig med bevegelse i magen da! Gleder meg til det! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp :hoppendeglad:

Da har jeg vært på ultralyd, og for en fantastisk opplevelse! Alt sto bra til, det var ikke tvillinger der, he he og jeg så hjertet slå :rodmer: Men jeg var ikke lenger på vei enn det jeg trodde, var eksakt like langt som mine berregninger, dvs 11+0 i går.

I dag har jeg vært på første svangerskapskontroll, så nå begynner det å skje saker og ting. Spennende :)

Dere da jenter? Hvordan har dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp :hoppendeglad:

Da har jeg vært på ultralyd, og for en fantastisk opplevelse! Alt sto bra til,

I dag har jeg vært på første svangerskapskontroll, så nå begynner det å skje saker og ting. Spennende :)

Så kjekt da :hoppendeglad:

Skal snart på laaang ferie, så skal ha første svangerskapskontroll i morgen. Gleder meg masse. Litt spent på sånn GU da, synes ikke så mye om det.

Ellers tragisk trøtt, annpusten (??) og fått litt uren hud (IKKE GØY!). Ellers alt fint..

Flere som skal/har vært på kontroll?

Endret av Charlie28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro med sprell levende knøtt i magen. Jeg skal på tidlig kontroll på torsdag. Er kjempetrøtt og tidvis kvalm for tiden, men ellers ok. Uren hud også, men det var det også sist gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen fin om dagen :) Magen har blitt bedre etter rikelig med sviskeyoghurt og linfrø :fnise:

Trøtt, litt kvalm innimellom, halsbrann innimellom og ømme pupper er vel det som er statusen her ;)

Ellers var jeg å så på lille nurket igjen i går :hjerte: Blir helt fasinert av å se jeg altså! Først lå han å sov, så gyn måtte vekke han og da sprellet han med både armer og bein :hjerte: Kom noen tårer da ja :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ellers var jeg å så på lille nurket igjen i går :hjerte: Blir helt fasinert av å se jeg altså! Først lå han å sov, så gyn måtte vekke han og da sprellet han med både armer og bein :hjerte: Kom noen tårer da ja :grine:

ååå... så herligt da. :rodmer:

Var hos legen i går, og fikk svar om at alt så fint ut. Livmora var på størrelse som i uke 10 :) Ellers var legen VELDIG opphengt i at ømme bryster var bra, og viste at alt forløp seg som det skulle. Dersom de ikke lenger var øm osv, kunne det bety påbegynnende SA.

SÅ! Nå går jeg rundt å kjenner på puppene mine hele tiden. Synes de kjennes mindre ømme ut enn i går. Er ømme når jeg trykker på de da, men føles anderledes.. Er blitt helt tullete jeg nå :trist: Livredd for at brystene ikke lengre skal være ømme...Frustrerende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle har ømme bryster. Mine var aldri ømme, det er de ikke nå heller, og jeg har da en velskapt toåring som ligger i sengen, og mest sannsynlig en liten reke i magen.

Ville ikke hengt meg sånn opp i det, jeg. ;) Synes faktisk det var lite gjennomtenkt av legen å si noe sånn. Mange går faktisk gjennom hele første tri, uten noen symptomer bortsett fra null mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off ja... gått i en dag nå å irritert meg over legen.. At hun måtte si noe sånt.

Ja, tenkte litt på det.. Er jo ikke alle som har ømme bryster, men dersom du har, og så plutselig ikke har det lengre....

Nei, nå skal jeg slutte å tenke sånn.. Er bare så redd for at noe skal gå galt. Har såååå lyst å møte dette barnet i magen. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine pupper varierer veldig...noen dager veldig ømme, andre dager ikke så vonde, men det er sånn det skal være :) Mener å ha lest at ømmheten kan avta litt nå på slutten av første trimester og kommer gjerne tilbake igjen i tredje trimester :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...