Gå til innhold

HASTER! hundeangrep på eieren -avlivning i dag


Gjest lolle

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og lurer på om han som ble bitt hadde drukket alkohol! Det var jo St.Hans aften, grilling, familiekos osv.. Hadde eier drukket alkohol så vil jeg tro hunden merket det og reagerte så kraftig pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sitter og lurer på om han som ble bitt hadde drukket alkohol! Det var jo St.Hans aften, grilling, familiekos osv.. Hadde eier drukket alkohol så vil jeg tro hunden merket det og reagerte så kraftig pga det.

Og da er den ikke farlig i det hele tatt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er den ikke farlig i det hele tatt?

Jo, jo. Det var nettopp det jeg mente. Hunder kan reagere på sine eiere når de lukter at de har drukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og lurer på om han som ble bitt hadde drukket alkohol! Det var jo St.Hans aften, grilling, familiekos osv.. Hadde eier drukket alkohol så vil jeg tro hunden merket det og reagerte så kraftig pga det.

Om man ikke kan drikke alkohol uten at hunden går til angrep, så må hunden vekk. Så enkel er den saken. Og jo, mennesker er verdt mer enn hunder. Mennesker er mer produktive enn hunder. Dere som sier de er like mye verdt failer når dere ikke har noen argumenter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det med dyr! Spesielt slike raser. Ofte snille og veloppdragne, men en kan ALDRI stole 100 prosent på dem.

Dette er slike ting alle med feks. hunder bør vite og ha som en "forhåndsregel" på kjøp av hun. Hunden bør avlives, selv om det er trasig. Plutselig en dag angriper han en 2 åring. Det er ikke noe en kan ta sjansen på!

Kom til å tenke på VG's oppslag i vinter om bonden som skaut nabohunden fordi han sprang midt i saueflokken. Hadde jeg vært bonden hadde jeg ikke nølt et sekund med å skyte hunden, selv om hunden ikke angrep. Sauer springer til de dør, bokstavelig talt. Det er utrolig hvor uvitende folk er, og det var et ufattelig latterlig oppslag av VG å sette bonden som den "onde". Det var hundeeierens skyld selv, som ikke passet på at den var fast.

Men dette ble avsporing fra tråden...

Vil du være så vennlig å fortelle hvorfor du skriver spesielt slike raser? Har du mye kunnskap om boxere siden du uttaler deg om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en hund her i nabolaget som skremmer vettet av oss andre med hund. Det er et digert beist på rundt 60 kilo, og eieren er en pitteliten fyr. Idag ble han slept etter hunden da hunden hans skulle angripe hundene våre (jeg gikk tur sammen med en annen).

Alle oss som bor her et livredde for denne hunden, og eieren har ikke kontroll.

Går det ann å sende en slags bekymringsmelding til noen? Den har angrepet 2 hunder som jeg vet om. Jeg har faktisk med meg lommekniv når jeg er ute, så redd er jeg for denne hunden. Hunden kan aldri hilse på andre hunder, da angriper den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk med meg lommekniv når jeg er ute, så redd er jeg for denne hunden. Hunden kan aldri hilse på andre hunder, da angriper den.

Det er ulovlig å ha på seg kniv på offentlig sted. Da er du en kriminell.

Hvordan våger du å true med å skjære i det lille barnet til den mannen? Har du ikke fått med deg hvor viktige dyr er for forskjellige personer i denne tråden? Enkelte her ville ikke reagert om du gikk bort og stakk ned en uteligger, men skjær i en hund som angriper og de vil (hvis den er deres) drepe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg dør i mens jeg forsøker å redde hunden min, så er det verdt det. Jeg driter i om jeg er kriminell, hva gjør meste skade, et beist med 60 kilo muskler, eller en liten lommekniv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg dør i mens jeg forsøker å redde hunden min, så er det verdt det. Jeg driter i om jeg er kriminell, hva gjør meste skade, et beist barn med 60 kilo muskler og store skarpe tenner, eller en liten lommekniv?

Husk på at det er noen sitt "barn" da. Du ville vel ikke kuttet i et lite barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg måtte hadde jeg gjort det. Dessuten er det ikke det jeg spurte om.

Kan man sende en bekymringsmelding til noen? At noen tar en titt på den hunden? Jeg vet ikke hvilken rase det er, noen sa det var en rottweiler, men den er større enn det. Lys brun, kjempesvært ansikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg måtte hadde jeg gjort det. Dessuten er det ikke det jeg spurte om.

Kan man sende en bekymringsmelding til noen? At noen tar en titt på den hunden? Jeg vet ikke hvilken rase det er, noen sa det var en rottweiler, men den er større enn det. Lys brun, kjempesvært ansikt

Men det er det folk påstår i denne tråden.

Eneste myndighet vi har når det gjelder dyr er mattilsynet. Men de bryr seg ikke om slike enkelttilfeller. Det eneste andre organet er politiet, men de bryr seg heller ikke før "barnet" biter noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En hund som en gang har smakt blod... Du vet aldri når den kan få for seg å angripe igjen. Den kan helt plutselig gå til angrep på et lite barn. Derfor er jeg enig med de i at det beste er å avlive den snarest mulig.

Det er en HUND ikke en løve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ulovlig å ha på seg kniv på offentlig sted. Da er du en kriminell.

Hvordan våger du å true med å skjære i det lille barnet til den mannen? Har du ikke fått med deg hvor viktige dyr er for forskjellige personer i denne tråden? Enkelte her ville ikke reagert om du gikk bort og stakk ned en uteligger, men skjær i en hund som angriper og de vil (hvis den er deres) drepe deg.

Snakk om å vri på andres meninger, herregud..

Selvsagt kan en forsvare seg mot fare. Jeg kan da for pokker sparke en kar i balla så han blir steril om han forsøker å voldta meg. Jeg kan også sparke en hund som henger i låret mitt.. Ingen sier noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...