Gå til innhold

HASTER! hundeangrep på eieren -avlivning i dag


Gjest lolle

Anbefalte innlegg

Ehh, det du skriver høres flott ut, men slik er det dessverre ikke i virkeligheten.

Det var absolutt ingen advarsler fra hunden, den bare sprang mot meg og angrep.

Det er ihvertfall 100% sikkert at du ikke har peiling på det du skriver om.

Tro meg, jeg var der, det var jeg som ble bitt!

så hunden så ikke litt vekk,slikket munnen,holdt hodet litt lavere enn normalt ? Og alt dette så du FØR den bet? En annen ting,hvor mange sting måtte du sy og i hvor mange lag?

~~

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er klar over at hunder også kommuniserer og har kroppspråk, men synes vi bør være forsiktige med å forstå dem ihjel også. De aller fleste har ikke hund og er ikke interessert i å forstå hunder og det bør ikke være slik at det er fremmede menneskers ansvar å forstå at når hunden holder hodet i en spesiell vinkel så er den klar til å angripe. Og at det dermed er ens egen feil dersom hunden biter.

I dette tilfellet synes jeg det høres ut som en god ide å avlive hunden, ettersom signalene i forkant var såpass svake (i følge ts sin beskrivelse) og fordi angrepet var såpass brutalt (ikke bare snakk om et enkelt bitt).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at hunder også kommuniserer og har kroppspråk, men synes vi bør være forsiktige med å forstå dem ihjel også. De aller fleste har ikke hund og er ikke interessert i å forstå hunder og det bør ikke være slik at det er fremmede menneskers ansvar å forstå at når hunden holder hodet i en spesiell vinkel så er den klar til å angripe. Og at det dermed er ens egen feil dersom hunden biter.

I dette tilfellet synes jeg det høres ut som en god ide å avlive hunden, ettersom signalene i forkant var såpass svake (i følge ts sin beskrivelse) og fordi angrepet var såpass brutalt (ikke bare snakk om et enkelt bitt).

Godt oppsummert!

Det blir rett og slett litt fjernt å forvente at hvem som helst skal kunne plukke opp alle mulige slags små hint fra en hund som er klar til å angripe. Det som er normalt for hunder er å flekke tenner/glefse/knurre for å advare om at de er på nippet til å angripe, og så trekke seg unna dersom det er mulig.

Hunder som må leses nøye for å oppdage ørsmå advarsler er tikkende bomber som jeg ikke vil ha i nabolaget i hvertfall.

Og jeg er ikke en hundehater, tvert imot. Jeg elsker hunder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt oppsummert!

Det blir rett og slett litt fjernt å forvente at hvem som helst skal kunne plukke opp alle mulige slags små hint fra en hund som er klar til å angripe. Det som er normalt for hunder er å flekke tenner/glefse/knurre for å advare om at de er på nippet til å angripe, og så trekke seg unna dersom det er mulig.

Hunder som må leses nøye for å oppdage ørsmå advarsler er tikkende bomber som jeg ikke vil ha i nabolaget i hvertfall.

Og jeg er ikke en hundehater, tvert imot. Jeg elsker hunder.

Dette er jeg HELT enig i. En frisk hund biter IKKE så til de grader UANSETT advarsler.

Nå det er sagt, det er in i tiden å forstå seg ihjel på hunder, hvilket jeg ikke synes er riktig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv hund, og forsøker å sette meg inn i denne triste situasjonen...

Det er jo tragisk både for hund og eier, men som tidligere nevt går jo hunden her til angrep og ikke bare biter 1 gang.

Jeg hadde nok valgt avlivning av hunden, da jeg aldri hadde kunne stole på den igjen.

Det vil være redusert livskvalitet for hunden å få fortsette å leve under begrensede vilkår. Da vil kanskje hunden alltid måtte være i bur når det er besøk, gå med munnkurv på tur osv...

Dessverre er det ikke alt vi forstår i dyrenes verden, og noen ganger må vi ta slike tunge avgjørelser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en hund. :)

Det finnes nok av andre hunder. Ikke noe å ta så på vei for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare en hund. :)

Det finnes nok av andre hunder. Ikke noe å ta så på vei for.

Du har tydeligvis ikke hund. Min hun er en del av min familie, om den dør, er det virkelig noe å ta på vei for. Herregud!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis ikke hund. Min hun er en del av min familie, om den dør, er det virkelig noe å ta på vei for. Herregud!

Nei, jeg har ikke hund. En hund er et dyr, ikke et menneske. Den vil aldri kunne bli familie. Den er bare en hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. foreldrene til min beste venninne eier en boxertispe som alltid har vært verdens snilleste hund, trygg og meget sosial i alle situasjoner...Inntil igår kveld. De var ute og grillet i hagen, og hunden stod ved grillen og tigget etter mat.

De ba den om å gå og legge seg inne i huset 2 ganger, før faren til min venninne tok den i halsbåndet for å følge den til plassen sin. Den reagerte med å gå til angrep på han, bet han mange ganger i begge armene og hendene, helt til en av de andre klarte å overmanne hunden og legge den i bakken. De klarte å få hunden inn i buret sitt og lukket døren. Faren ble sendt til sykehus med så dype bitt at man ikke kunne sy før om flere dager, så han har blitt stripset flere steder inntil dette kan gjøres. Han ble sendt hjem sent igår kveld. Dette er bare helt utrolig tragisk, det er ingenting som skulle tilsi at hunden skulle gå til angrep...og på eieren sin? Hunden har aldri hatt noen tidligere episoder der den har gått til angrep på hverken dyr eller mennesker, ikke i nærheten engang. Også plutselig helt uten forvarsel så skjer dette? Fatter det bare ikke. Alle i familien er naturlig nok veldig lei seg for de er utrolig glade i hunden, min venninne beskriver den som en av de mest glade hundene hun har møtt. Nå har de bestemt seg for at de skal ta livet av hunden idag, det er vel kanskje ikke noen andre utveier? Kan ikke helt se hva alternativet til dette kunne være heller....Selv om jeg gjerne skulle ønske det var en annen løsning.

Er noe med det at det rett og slett er forferdelig å skulle ta livet av en ellers så frisk og relativt ung hund. Stakkars får så vondt av hele situasjonen... Vil gjerne finne noen trøstens ord til min venninne men vet ikke helt hva man skal si oppi denne tragedien...

Slik er det med dyr! Spesielt slike raser. Ofte snille og veloppdragne, men en kan ALDRI stole 100 prosent på dem.

Dette er slike ting alle med feks. hunder bør vite og ha som en "forhåndsregel" på kjøp av hun. Hunden bør avlives, selv om det er trasig. Plutselig en dag angriper han en 2 åring. Det er ikke noe en kan ta sjansen på!

Kom til å tenke på VG's oppslag i vinter om bonden som skaut nabohunden fordi han sprang midt i saueflokken. Hadde jeg vært bonden hadde jeg ikke nølt et sekund med å skyte hunden, selv om hunden ikke angrep. Sauer springer til de dør, bokstavelig talt. Det er utrolig hvor uvitende folk er, og det var et ufattelig latterlig oppslag av VG å sette bonden som den "onde". Det var hundeeierens skyld selv, som ikke passet på at den var fast.

Men dette ble avsporing fra tråden...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke hund. En hund er et dyr, ikke et menneske. Den vil aldri kunne bli familie. Den er bare en hund.

Pft. Når du ikke har hund eller noengang har hatt det evner du ikke å forstå det, og bør holde deg for god til å svare i denne tråden. En hund er et fullgodt familiemedlem, og å miste en hund innebærer en lang og tung sorgprosess. Et dyr man tilbringer mye tid med vil alltid være en del av familien. Det er da ingen regel som sier det bare er lov å knytte følelsesmessige bånd til noen av din egen art!

Hvordan har det gåttt i denne saken?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Selvsagt knytter man sterke bånd til hunden man eier.

Men allikevel så må en eier være bevisst sitt ansvar overfor andre mennesker. Itillegg så står det opptrapping av raseforbud i Danmark, og noe slikt kan faktisk skje i Norge også, så da må man tenke litt på helheten i forhold til rase også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pft. Når du ikke har hund eller noengang har hatt det evner du ikke å forstå det, og bør holde deg for god til å svare i denne tråden.

Er det bare hundeeiere som har lov til å bry seg om at det finnes hunder som angriper uten grunn? Dette handler ikke om hva slags følelser du har for hunden din, det handler om folks sikkerhet rundt hunden. Hvis du er så blind at du lar følelsene dine komme i veien for tryggheten er det heller du som bør la være å svare i denne tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare hundeeiere som har lov til å bry seg om at det finnes hunder som angriper uten grunn? Dette handler ikke om hva slags følelser du har for hunden din, det handler om folks sikkerhet rundt hunden. Hvis du er så blind at du lar følelsene dine komme i veien for tryggheten er det heller du som bør la være å svare i denne tråden.

Man har full rett til å bry seg, men det betyr ikke at du kan si hva andre mennesker skal føle. En hund er for hundeelskere likestilt med et hvilken som helst annet medlem i familien, og truth be told så er ikke mennesket en særlig bedre art enn hunden. Vi har jo krig? Voldtekter? Vold i hjemmet?

Skal datteren til en som blir henrettet "move on" og finne seg en stefar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man har full rett til å bry seg, men det betyr ikke at du kan si hva andre mennesker skal føle. En hund er for hundeelskere likestilt med et hvilken som helst annet medlem i familien, og truth be told så er ikke mennesket en særlig bedre art enn hunden. Vi har jo krig? Voldtekter? Vold i hjemmet?

Skal datteren til en som blir henrettet "move on" og finne seg en stefar?

Eh?!? Hvis faren min var en psykoøksemorder som var til fare for omgivelsene hadde jeg ikke kjempet med nebb og klør for å holde ham ute av fengsel, for å si det sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh?!? Hvis faren min var en psykoøksemorder som var til fare for omgivelsene hadde jeg ikke kjempet med nebb og klør for å holde ham ute av fengsel, for å si det sånn.

Nei, men det er ikke snakk om å kjempe for å holde hunden unna dødssprøyten det jeg snakker om her. Men den nylige debatten som antyder at hunder bare er en ting man kan erstatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en hund. :)

Det finnes nok av andre hunder. Ikke noe å ta så på vei for.

"Det er bare en gammel tante. Det er nok av andre mennesker der ute".

Nei, vi diskuterer ikke retten til å leve, men at en kan ha mye sterkere følelser for hunden sin enn den gamle tanta. Det er ikke bare å erstatte hunden, og det er irrelevant hvor mange andre hunder det er der ute. Menneskeverdet er selvsagt i en annen klasse enn verdien på en hund, men det følelsesmessige båndet kan være mye sterkere.

Uttalelsen over er rett og slett forkastelig, og viser total mangel på forståelse for hva en hund kan bety for et menneske.

Og nei, det betyr ikke at en farlig hund skal få leve. Men slutt å snakk om menneskets beste venn som en "bruk og kast vare" vi ikke skal ta sånn på vei om dør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er bare en hund. :)

Det finnes nok av andre hunder. Ikke noe å ta så på vei for.

Og du er bare en idiot. Det finnes nok av dem. Uheldigvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke hund. En hund er et dyr, ikke et menneske. Den vil aldri kunne bli familie. Den er bare en hund.

Menneske er et dyr-pattedyr. Du er like mye (lite) verdt som en hund.Viste du det? :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneske er et dyr-pattedyr. Du er like mye (lite) verdt som en hund.Viste du det? :roll:

Så hvis du får barn så tenker du om barnet, "det er bare et pattedyr, ikke stort mer verdt enn en hund"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis du får barn så tenker du om barnet, "det er bare et pattedyr, ikke stort mer verdt enn en hund"?

I teorien, nei. Men båndet mor og barn knytter er såpass sterkt at det er noe eget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...