Gå til innhold

...jeg kom ikke på en god dagboktittel...


Pingting

Anbefalte innlegg

Kondolerer og gratulerer fra meg også. (Merkelig å skrive det i samme setning.) Høres ut som en fin familie du skal bli en del av, og jeg tror det er bra å ha noe å glede seg over samtidig som man sørger. Spesielt siden han dere sørger over ble så begeistret da han hørte om hva som skulle skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for omtanken, fine fine dere :hjerte:

Da var begravelse og minnestund overstått. Det ble en tøff, men fin dag. Fin sermoni i kapellet. Jeg var med på å bære kista, jeg tror det er noe av det sterkeste jeg har gjort. Uendelig trist fordi det var hans siste reise - men på en måte følte jeg meg også litt glad over å få lov til å delta på det. Også var det masse mennesker på minnestunden. Masse fine mennesker. Jeg er virkelig heldig som ikke bare blir kjent med denne gjengen, men også tatt i mot med åpne armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en god :klem: til deg. Fint å høre at dagen var fin, tross alt.

Og så må jeg jo selvsagt gratulere med forlovelse, så gøy! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så koselig :rodmer:

Begravelser er tøffe saker. Men føles godt når man er kommet gjennom den. Høres ut som du har fått en flott familie rundt deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal se på ringer i morgen :rodmer:

Hihi, ok jeg må bli flinkere på dette - da fikk jeg jo svar på sms spørsmålet mitt, hehe :klaske:

STOR STAS, fininger! Gleder meg til å hjelpe til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, jeg har fått importert henne til KG :happy:

Planen er egen bryllupsdagbok som vi kan boltre oss i. Sånn i morgen. Når jeg ikke er brisen lenger (Jeg og J-man har vært ute og spist for å feire litt. Dette stedet har også et ølkart som er langt som et vondt år. så da ble det noen glass. Hikk, schål)

Jah, vi har ringer. :hjerte: Jeg har nikkelallergi, så vi har satsa på titanringer. Selv om sølv og gull i prinsippet skal være nikkelfritt i Norge, så turte jeg ikke stole på det. Trist om allergien forverrer seg og jeg ikke kan gå med ringen om 5 år, liksom. De blir levert om to uker. Leeeeenge til!

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, du kommer til å bli en vaskeekte bridezilla :rodmer:

:fnise:

Hurra for ringer! :hjerte: Nå gleder jeg meg til bryllupsdagbok og alle detaljene om frieriet.. :sjenert::rodmer:

Og til J-man: :5: Bra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, blir det helt tomt her nå som Pingting har avertert bryllupsdagboka? Hallo?

:lete:

Næh, bare har fint lite å skrive om. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

For ikke å spore av bryllupsdagboken din... Du har ikke tilfeldigvis et par anime-serier du kommer på når jeg sier religion eller shintoisme? Desperat masterstudent er desperat etter idéer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA!

Ææææhmmmmmm... *tenkegruble* Det er jo endel som har religiøse elementer, men det er som regel i et salig sammensurium. Kanskje ikke helt det du var ute etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemstillingen min er foreløpig "På hvilke måter fremstilles religion i japansk populærkultur", så, hvis du har noe du kommer på, si gjerne ifra! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha!

Det er jo veldig ofte religiøse elementer i de ulike seriene da, veldig mye plukk og mix. Vet ikke om det er noe i det, men jeg har inntrykk av at de bruker endel kristen symbolikk fordi de synes det er eksotisk og kult. Og det er alltid ett eller annet overnaturlig.

Men spesifikke serier var vanskeligere! :klo:

Det første jeg tenkte på var "Panty and Stocking" som er en skikkelig fjortisserie om to falne (lettkledde) engler. Og noen demoner og ymse. Men den har vel mest hentet et par konsepter fra kristendommen og gjort dem... morsomme.

Neon Genesis Evangelion har religiøs tematikk, vet jeg. Men jeg har ikke sett den selv, så jeg vet ikke helt hva det går i.

Også er det en eller annen med noen nonner... ellerno... og en med et... tempel... øh.

Off, nå følte jeg meg ikke mye hjelpsom :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...