Gå til innhold

...jeg kom ikke på en god dagboktittel...


Pingting

Anbefalte innlegg

Heddedud, jedd ed då dedd i deda ad dei hodded då å dli daaaal!

Les: allergi. Big time. Selv om jeg tygger antihistaminer i et tempo som ville gjort Lucky luke misunnelig, så er det kronisk megatett nese, klø-øyne, klø-nese, klø-hals og tett hode. Resultat: jeg er konstant irritert og blir ukonsentrert og elendig til å gjøre jobben min. Gud som jeg hater det siste. Uansett: har fått en time hos legen og skal få kortisonsprøyte på fredag, det burde ta brodden av det ihvertfall. Dessuten har jeg en kurv jordbær og siste nummer av M, og sitter nydusja under dyna. da er det grenser for hvor ille verden får blitt.

Det blir nok jobbing hele sommeren. Vi på dette prosjektet får en uke ferie hver (kan ta den når vi vil). Den har jeg allerede brukt... på å jobbe et annet sted! :ler: Ellers er jeg jo bare ansatt frem til midten av august. Forhåpentligvis blir det mer graving etter det og, men det kan jo hende det blir tvangsferie til høsten ;)

Det rareste jeg har funnet? Ikke spør så vanskelig da? :klo: Hm. Egentlig har jeg ikke funnet så mye som er direkte rart. Kanskje grava hvor det tydelig hadde vært noen og plyndret ganske mange år etter at personen ble gravlagt. Bittelitt av skjelettet var bevart; leggbeina lå pent på plass der beina til fyren nok hadde vært. Men tennene lå all over the place - en her og en der. Rimelig sært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heddedud, jedd ed då dedd i deda ad dei hodded då å dli daaaal!

Les: allergi. Big time. Selv om jeg tygger antihistaminer i et tempo som ville gjort Lucky luke misunnelig, så er det kronisk megatett nese, klø-øyne, klø-nese, klø-hals og tett hode. Resultat: jeg er konstant irritert og blir ukonsentrert og elendig til å gjøre jobben min. Gud som jeg hater det siste. Uansett: har fått en time hos legen og skal få kortisonsprøyte på fredag, det burde ta brodden av det ihvertfall. Dessuten har jeg en kurv jordbær og siste nummer av M, og sitter nydusja under dyna. da er det grenser for hvor ille verden får blitt.

Det blir nok jobbing hele sommeren. Vi på dette prosjektet får en uke ferie hver (kan ta den når vi vil). Den har jeg allerede brukt... på å jobbe et annet sted! :ler: Ellers er jeg jo bare ansatt frem til midten av august. Forhåpentligvis blir det mer graving etter det og, men det kan jo hende det blir tvangsferie til høsten ;)

Det rareste jeg har funnet? Ikke spør så vanskelig da? :klo: Hm. Egentlig har jeg ikke funnet så mye som er direkte rart. Kanskje grava hvor det tydelig hadde vært noen og plyndret ganske mange år etter at personen ble gravlagt. Bittelitt av skjelettet var bevart; leggbeina lå pent på plass der beina til fyren nok hadde vært. Men tennene lå all over the place - en her og en der. Rimelig sært.

Det høres litt skummelt ut, Ping! :sjokk: Og jeg kunne nok absolutt ikke hatt din jobb! :ler: Men, kan forestille meg at det må være veldig spennende likevel :jepp:

Tvangsferie høres ikke helt feil ut :fnise:

Og hva er M? Nå føler jeg meg skikkelig urgammel her som spør, jeg håper egentlig at det er et eller annet sært arkeologblad :dry:

Håper du føler deg bedre snart :kaffekopp::troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er M? Nå føler jeg meg skikkelig urgammel her som spør, jeg håper egentlig at det er et eller annet sært arkeologblad :dry:

:sjokk: HVAAAAA!?

Les og lær: M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihi du er ikke den eneste som liker å skrive lister og fylle ut skjemaer.. :sjenert:

Jeg mistenker at det er mange av oss som lurker i skyggene rundtomkring.

Hei, forresten! :vinke:

Åh! takk for opplysningen! :opplyser:

:fnise:

Ha en fin helg begge to :kaffekopp::goodbye:

Men... visste du fortsatt ikke egentlig hva M var? :forvirret:

-----

Seseseseh, nye sko:

89982-g.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

---

Men... visste du fortsatt ikke egentlig hva M var? :forvirret:

Ehhhh ummmm ... nei, burde jeg?? :sjenert:

:ler:

Fiiiiiiiiiiiiine sko! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å skulle ønske eg hadde sånne sko eller at eg kunne ha dei. Hehe litt scary historie med han stakkaren der tennene låg spredd. Eg kunne nok heller ikkje hatt din jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Øh. Hm. Eh. Dette kommer til å bli ett av de merkeligste innleggene jeg har skrevet i denne dagboka. Eller på hele KG.

Jeg skrev jo for noen mnd siden at faren til J-man hadde fått lungekreft. Det så lenge ut til at dette var noe han kunne leve lenge med - han var relativt frisk og rask. Sånn for noen som har lungekreft, altså. For noen uker siden ble han brått verre, og etter noen uker på sykehus tapte han kampen og sovnet stille inn på tirsdag.

Det er kjempetrist. Aller mest hater jeg at jeg jobber og bor på en annen kant av landet. Jeg føler meg så hjelpeløs. Noe jeg forsåvidt ville vært uansett, men nå får jeg jo ikke hjulpet til med det praktiske en gang. Eller klemt folk. Eller bare vært der. Heldigvis går det etter forholdene bra med alle. Og jeg skal selvfølgelig tilbake til begravelsen.

Jeg likte svigerfar veldig godt, verden har mistet en kul kar. Snill, kunnskapsrik, interessert i masse, og morsom. Til tider ufrivillig morsom. Han var en av de praktisk anlagte som gjerne gikk for enkleste løsning i stedet for å gjøre ting så himla komplisert. Da han og svigermor først ble sammen, hadde han for vane å koke frokostegget i kaffen! :fnise: Og når det gjaldt barnebarna var han grundig tvunnet rundt lillefingrene deres. Han har bidratt masse til at jeg har følt meg velkommen og veldig hjemme i familien.

Jeg er veldig glad for at han slapp å være en av de som er veldig syke lenge, og med et smertehelvete på slutten. Han var også såpass opp i årene at det ikke var en tidlig død. Men det er utrolig trist likevel. Mest tenker jeg på J-man og svigermor.

Så kommer det som gjør dette til et merkelig innlegg. For jeg har vel aldri kunnet fortelle noe så hyggelig etter noe så trist. I helga var jeg hjemme en tur. Det er et lyspunkt i seg selv, men det ble plutselig MYE lysere.Sånn 30-millioner-hallogen-pærer-lyst.

*kunstpause*

J-man har fridd.

:hjerte:

Så nå er vi forlova, vi. Timingen var jo litt rar, men det viste seg at dette er noe han har planlagt en stund. I den grad at han også fikk snakket med svigerfar om det før han døde. Og svigerfar ble kjempebegeistret og omtrent oppfordret til at frieriet fortsatt burde skje selv om han skulle finne på å dø først. Det gjør det lettere å være glad for dette. For det er noe med å være i en sorgsituasjon - man får nesten litt dårlig samvittighet for å føle glede. Noe som selvfølgelig bare er tull så lenge man ikke driver og fortrenger det triste eller noe sånt, men det er nå sånn det er.Svigermor og svoger er også kjempeglade.

Jeg er heldig som skal få bli del av en så fin familie.

(og jada jenter - dere SKAL få full frierihistorie senere. ;) Men akkurat nå får begravelse og slikt komme først)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. Åh.

Så utrolig leit å lese om svigerfaren din, kondolerer så mye til deg og J-Man :tristbla::troest:

Men så utrolig koselig med frieri, da! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tårene triller, noe så trist og noe så fantastisk. Kondolerer så masse til deg, J-man og resten av familien.

Og gratulerer med forlovelsen :hjerte: Så fint og godt at J-man rakk å snakke med faren sin om det.

Tviler ikke på at du blir et flott tilskudd til en allerede fin familie, og det er nok godt for alle med noe så hyggelig oppi alt det triste, så ikke ha dårlig samvittighet for å føle glede.

Stor :klem: Kommer til å tenke på dere i tiden framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer til deg, J-man og hans familie...fryktelig trist å høre! :tristbla:

Veldig koselig med frieriet, da! :hjerte:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig trist å lese om svigerfaren din :tristbla: Kondolerer til dere begge :klem: Så bra at han likevel rakk å få vite om frieriplanene før han døde. Det må ha betydd mye for ham, og dere.

Gratulerer med forlovelsen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

takk for hjertevarmende kondolanser og gratulasjoner. Jeg har det etter forholdene bra, jeg. Nå sitter jeg på flyplassen og skal reise hjem. Begravelse i morgen. På lørdag skal vi se etter ringer. Fint å ha noe å glede seg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...