Gå til innhold

...jeg kom ikke på en god dagboktittel...

Pingting

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for jobbtilbud forresten, MarianneE. Menneh... you can't afford me! :lur:

Showet i går var bra, men levde ikke HELT opp tilforventningene. Terningkast 4, kanskje? De norske gutta leverte i kjent stil, og dte var til tider veldig morsomt - til tider helt greit. John Cleese resirkulerte endel stoff fra den forrige turneen sin. Greit for meg, siden jeg ikke så den - men det var sikkert litt kjedelig for de som hadde. Uansett så var det stor stas å se fyren! :happy:

Etterpå stakk vi ut en tur med ei venninne og broren hennes. Planen var å ta én øl, men siden vi var så dumme at vi gikk på Olympen, som har ett av de beste ølutvalgene i Oslo, så endte vi opp med å sjangle hjem i 2-tiden. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Long time, no see... Høres ut som en fin helg!

Hva er planen for i dag da? :)

Var det du som drev og skulle spise mur på det bildet eller? :lol:

Kuult bilde :)

Dublinturen hørtes også flott og fin ut! :jepp: Jeg vil også reise dit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mia!

Har du ikke dagbok nå? :klo:

Det var meg vettu. Vil dere se et bilde til av meg, kanskje? OK, da.

6180634921_a294d7d13b.jpg

Dette er meg i fullt arbeidsantrekk, mens jeg løper etter et lam. Nei, det var ikke forsøk på å kutte ned på middagsbudsjettet. Lille lam var tydeligvis i den rebelske pubertetsfasen, og dreiv og testet ut om gresset var grønnere på den andre siden av gjerdet. Og det var det jo forsåvidt. Men det var også en masse arkeologer der. Som ville ha arbeidsplassen sin i fred.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, nå skal jeg gjøre noe jeg ikke har gjort på lenge: legge ut bilde av lunsjen min! Det ble mye av det i den forrige dagboka mi, og det var så mange som sa at det var inspirerende og morsomt og sånt, så da fortsetter jeg vel da? :) Det ble ikke i bento-boksen denne gang da, sidne det var såpass stor porsjon.

6182671878_663b734120.jpg

Salat av kokt gulrot og brokkoli, tomat, kidneybønner og varmrøkt makrell. Billig, sunt, og kjempegodt. :)

Også dessertrester fra i dag. Jeg laget smuldrepai av plommer og epler.

I morgen er det første arbeidsdag på nytt prosjekt. Ikke en utgravning denne gangen, jeg skal tegne en rekke arkeologiske gjenstander til en publikasjon. Er veldig spent, særlig siden dette er den første ordentlige illustrasjonsjobben min (har gjort en liten en på 3 dager før, dette prosjektet er 4-5 uker). Er fortsatt litt uvøren på dette, så jeg kan ikke skryte på meg å ha stålkontroll. Men jeg vet allerede hva jeg skal tegne, og kan i det minste si med stor sikkerhet at resultatet ikke kommer til å bli helt katastrofalt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næh, var vi på samme show? Men.. jeg så ikke noen sånne... myrull...dotte...ting. :eeeh:

Jobboppdatering: jeg trives. Veldig. Tiden bare flyr, jeg har det kjempegøy, og gleder meg til å gå på jobb. Synd det bare er en mnd. MEN litt merker jeg jo at jeg er fersking på det her, så noe kløning og bortkasta tid blir det jo. Og litt panikk innimellom. Tiden jobber jeg inn igjen, og stort sett lærer jeg noe nytt hver gang jeg kløner til ting, så helt ille er det jo ikke. Men det blir lange dager, siden jeg jobber det inn på kveldstid. Menmen.

Neste uke skal jeg på utgravning i dag. Så er det en uke på kontoret igjen. Så to uker på utgravning. Og så er det tre uker til med degning. Og slik går nu dagan.

Apropos: uten mat og drikke duger ikke Pingting.

6192653927_b873dda71a.jpg

Lagde curry med kikerter, blomkål, eple, gulrot og squash. Og litt for mye krydder. Igjen.

Også appelsin og hakkede mandler. :)

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke veggis, og har ingen planer om å bli det. Er for glad i dyr til det! :ler: Men synes det virker fornuftig å kutte ned på kjøttforbruket, både ut fra helse, lommebok, miljøvern, etikk, blah-blah-blah-yadidididiya. Og sånn. :)

Ellers så har jeg en helt utrolig fin dag. Var effektiv på jobb i dag, og hadde det morsomt med tegninga. Også er det strålende sol i Oslo, og det er ingen ting som å tusle hjem med grommusikk på øret og sola rett i fjeset. :happy: Også hadde jeg SKIKKELIG lyst på spaghetti, og det var ikke vanskelig å overbevise J-man om at han burde lage det (det er hans middagsuke). Og i morgen skal vi på whiskybankett, det vil si femretters middag på Bølgen & Moi med masse whisky og verdens hyggeligste mennesker til. Og på lørdag skal jeg på fest og hilse på studievenner jeg ikke har sett på lenge. Og jeg har fått lønn. Og, og, og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...