Gå til innhold

Er innvandrere mer kriminelle enn nordmenn?


AnonymBruker

  

47 stemmer

  1. 1. Er innvandrere mer kriminelle enn nordmenn?

    • Ja, innvandrere er mest kriminelle
      35
    • Nei, nordmenn er mest kriminelle
      0
    • De er like kriminelle
      12


Anbefalte innlegg

Gjest Cosette

Jeg har ikke tenkt til å gå inn i en rasisme-debatt rett og slett..Jeg blir så sint at jeg ikke klarer styre meg så det gidder jeg ikke! Iallefall ikke når du sier at mine argumenter er idiotiske, insinuerer narkotikabruk og kreft/aids og hva det måtte være.. vi kommer ALDRI til å bli enige, så ser ingen grunn til å bruke tid på deg..

Jeg nekter tenke "oss" og "de"..Det blir for enkelt, for brutalt, uvennlig, grusomt og hjerteskjærende! Det er ikke så enkelt at man bare kan dele inn i to deler også stemple den ene delen som "mere kriminell".. DET er idiotisk!

Innvandrere som dere så fint kaller det, er mennesker, som er født et annet sted, i en annen kultur, i et annet land og eneste sammenligningen du kan trekke mellom de menneskene er at de bor i Norge! Ikke at de er brune i huden, er mann eller kvinne, er kriminell eller ikke, er snillere enn oss eller ikke.. Jeg får helt MARK av disse undersøkelsene som bare går ut på å sette mennesker i bås og gi gass på bålet med de som med statistikker i hånda ikke gjør noe annet enn det hitler gjorde for noen år siden..

Det er mennesker i disse tallene, med skjeber, med tanker og følelser.. De er ikke bare et tall, de er en sjel, en mor, en far, en datter, en sønn! De har kommet hit av en grunn, og vi har som menneskeplikt og ta vare på de som ikke har vært så heldig at de har vunnet i verdenslotteriet og har så FLAKS at de har blitt født her i Norge!

Man har ingen større menneskerettigheter selvom man er nordmann!

Jeg kan dele inn i landsdeler, for det er ikke så forskjellig som landegrenser. Landegrenser er bare større områder, og forskjellene innad i et land blir mindre enn forskjellene innad i en verdensdel..

Jeg blir kvalm av denne debatten, den gir en bismak i munnen som stinker!

Mister man landet sitt når man hjelper andre mennesker? Går gudbrandsdalen til grunne? Tørker fjorden inn? Brennes bunader og vaffeljern på torget?

Den norske folkesjela er vel bevart selvom man ikke spiser kjøttkaker til middag vær dag og hjelper naboer i nød!

:overrasket:

Åh, hjelp, jeg vet liksom ikke i hvilken ende jeg skal begynne når det gjelder disse innleggene.. Det henger ikke på greip noe av det. Jeg merker at lysten til å diskutere dette temaet svinner totalt hen når jeg leser argumentasjoner som "vunnet i verdenslotteriet" og Hitler-sammenligninger over en lav sko. Ikke fordi jeg nødvendigvis er 100% uenig med deg i alt du mener, men fordi argumentasjonen mangler bakkekontakt og er preget av typisk kunnskapsløs ungdomsskoleidealisme snarere enn fornuft og realitetsforankring.

Og tror du virkelig det er bunader og vaffeljern man frykter mest å miste ved masseinnvandring fra ikke-vestlige/muslimske områder? Eller gjelder det kanskje først og fremst en del europeiske og vestlige ideer (deriblant menneskerettighetene, som du selv refererer hyppig til) som oppleves å komme under et stadig økende og uheldig trykk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for spekulasjoner, krenkelser og avsporinger.

Phaedra,mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Vestlige verdier er ikke fullstendig vestlige. Om du virkelig tror at det er et vestlig fenomen å ha respekt for andre mennesker f.eks eller frihet tar du grundig feil. Visste du f.eks at en Iransk middelalder poets ord er skrevet på inngangen til FN? eller at de har en replika av noe som heter Cyrus sylindern? kanskje noe anakronistisk men formuleringen er det nærmeste vi kommer dokumentert respekt for andre folkeslag uavhenige av tro. Jeg synes ikke du skal si så mye om vestlige verdier. Du kan jo egentlig ikke så mye. Gå å les litt bøker du. Det kunne du trengt hvis du har et så snevert syn og tror at vestlige verdier ble til i vesten uten påvirkning fra østen.

De vestlige verdiene praktiseres vel ikke fullt så godt i midtøsten og har kanskje ikke blitt så veldig godt praktisert der det siste århundret heller.

Det kan hende det var ett og annet godt som kom ut av midtøsten før Islam ble deres besettelse. Men de siste 200årene tror jeg det er lite utviklingsrelatert du kan knyte opp imot midtøsten av relevanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smule

De vestlige verdiene praktiseres vel ikke fullt så godt i midtøsten og har kanskje ikke blitt så veldig godt praktisert der det siste århundret heller.

Det kan hende det var ett og annet godt som kom ut av midtøsten før Islam ble deres besettelse. Men de siste 200årene tror jeg det er lite utviklingsrelatert du kan knyte opp imot midtøsten av relevanse.

Jeg har allerede dratt frem at demokrati utviklingen ble motarbeidet av USA og Storbritania, nekter du å tro på det å velger å være naiv i tro om at vesten utelukkende har hjulpet disse landene selv de siste ti årene så får det være opp til deg. Sier ikke at midt-østen landene er moralske overlegne men de er heller ikke underlegne slik vesten har tedd seg mot de siste 100årene, til og med de siste ti årene vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Mister man landet sitt når man hjelper andre mennesker? Går gudbrandsdalen til grunne? Tørker fjorden inn? Brennes bunader og vaffeljern på torget?

Den norske folkesjela er vel bevart selvom man ikke spiser kjøttkaker til middag vær dag og hjelper naboer i nød!

Hvilke mening gir dine innlegg enn å angripe meg som person?

Det er nesten så man skulle tro det er dette som skjer når man leser enkeltes argumentasjoner.

Men da er faktisk det beste forsvar å begynne å steke mer vafler, ta ibruk bunda, benytte fjorden og kysttrdaisjon og praktisere alle tradisjoner far Gudbarandsdalen med misjonerende iver.

Nordmenn er veldig villige til å hjelpe bare folk bli i et annet land.Av typen TV aksjon. Der er men "giverglade" og vil ha skryt for dette.

Det er når folk får behov av å flytte familien sin til et tryggere sted at nordmenn får vanskligheter. Spesielt hvis flyktninger skal komme hit.

Nordmennn bør vite og praktisere at man KAN ha sin egen tradisjon i beste velgående, selv om naboen i huset ved sidenav gjør ting annerledes.

Men de svarer ofte med å avskaffe erkenorske ting, som julegudstjenester og pølsekoking på skolekjøkkenet for å være "tolerant", samtidig som de blir sure og vil gi andre dårlig samvittighet når de gjør dette...

Det går ikke an å skylde på andre når man gir slipp på sitt eget og sekulariseres, og så sier at det var innflyttingens feil.

Å si at innvandrere er mer kriminelle enn nordmenn er å glemme at det var kriminalitet her i beste velgående lenge før man fikk flekulturelt samfunn, og at nordmenn på bygdene var kjent for at de stakk hverandre med kniv på heftige bygdafester rundt forbi...

Det gikk hardt for seg før det kom innvandrere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at innvandrere er mer kriminelle enn nordmenn er å glemme at det var kriminalitet her i beste velgående lenge før man fikk flekulturelt samfunn, og at nordmenn på bygdene var kjent for at de stakk hverandre med kniv på heftige bygdafester rundt forbi...

Det gikk hardt for seg før det kom innvandrere også.

Nei! Har du overhodet fått med deg noe som helst om hva tråden handler om? Det er statistikk på det, innvandrere (fra enkelte land) er overrepresentert når det kommer til kriminalitet. Har det blitt mindre kriminalitet enn før i tida? Nei, det har blitt mer, og det har blitt grovere. Før i tida var det kniv og knyttnever på bygdefestene, nå er det i nabolaget hvilken som helst kveld i uka, mot hvem som helst, og det er som sagt overrepresentasjon av innvandrere.

Hva faen er det egentlig for argumenter du kommer drassende med? Håpløst!

Endret av Larsern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kniv på bygdefester? Ikke faen!

Var det en ting man kunne være riktig sikker på, så var det at om man trakk kniv mot noen på en fest, så laget man SKIKKELIG trøbbel for seg selv. Det gikk nok mest i knyttnever og springskaller.

Men min morfar hadde en artig historie om en lokal kar som røyk uklar med en tater på en fest i hans ungdom. Tateren hadde rykte på seg for å være en jævel til å slåss, og ekstremt kjapp i kroppen. Bygdeungdommen begynte å ane at han muligens hadde vært LITT for eplekjekk og hadde skaffet seg mer trøbbel enn han kunne hanskes med, og så etter en utvei. Så da sa han: "Du går vel med kniv, og, du?" (Underforstått: "Ikke faen om jeg slåss med en som går med kniv")

Hvorpå tateren svarte: "Ja, det er klart. Vil du låne den?"

Ja, dere, det var da bestefar var ung. Tider, det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede dratt frem at demokrati utviklingen ble motarbeidet av USA og Storbritania, nekter du å tro på det å velger å være naiv i tro om at vesten utelukkende har hjulpet disse landene selv de siste ti årene så får det være opp til deg. Sier ikke at midt-østen landene er moralske overlegne men de er heller ikke underlegne slik vesten har tedd seg mot de siste 100årene, til og med de siste ti årene vil jeg si.

Demokratiutviklingen? Hvor da? Hvilken demokratisk utvikling var det vesten hemmet? De lokale kastet da sannelig ikke bort tida med å danne en rekke nye kongedømmer og diktaturer etter at det ottomanske imperiet klappet sammen etter 1. verdenskrig, og sånn har de holdt på helt til våre dager. Hva er det Vesten har gjort, etter din mening, som har hindret dem i å bli demokratier?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aliyyah

Jeg mener at nordmenn og innvandrere stiller likt jeg da. Men at det er på forskjellige områder innenfor kriminalitet.

Jeg er for eksempel FOR at kriminelle innvandrere (enten de er asylsøkere, venter på norsk statsborgerskap, eller er her illegalt) skal UT av landet hvis de begår en kriminell handling! UT av landet og TIL hjemlandet sitt. Kriminalitet skal ikke lønne seg!

Jeg er så LEI over at det er noen som ØDELEGGER for oss som ikke er kriminelle. Slike folk ødelegger også Norge.

Og nordmenn er vel mest kjent for hva? Pedofile overgrep og vold i fylla?

Jeg blir utrolig provosert over at politikerne ikke evner til å ha en strammere linje overfor kriminelle- uansett hvem det er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket:

Åh, hjelp, jeg vet liksom ikke i hvilken ende jeg skal begynne når det gjelder disse innleggene.. Det henger ikke på greip noe av det. Jeg merker at lysten til å diskutere dette temaet svinner totalt hen når jeg leser argumentasjoner som "vunnet i verdenslotteriet" og Hitler-sammenligninger over en lav sko. Ikke fordi jeg nødvendigvis er 100% uenig med deg i alt du mener, men fordi argumentasjonen mangler bakkekontakt og er preget av typisk kunnskapsløs ungdomsskoleidealisme snarere enn fornuft og realitetsforankring.

Og tror du virkelig det er bunader og vaffeljern man frykter mest å miste ved masseinnvandring fra ikke-vestlige/muslimske områder? Eller gjelder det kanskje først og fremst en del europeiske og vestlige ideer (deriblant menneskerettighetene, som du selv refererer hyppig til) som oppleves å komme under et stadig økende og uheldig trykk?

Henger ikke på greip? Noe av det var et direkte svar til et innlegg, som var spissformulert for å få frem et poeng..

Bakkekontakten er i orden her i gården, jeg er bare ikke enig i at det er så enkelt at man bare kan stemple folk i panna som kriminelle fordi de er fra et annet land. Innvandrere er et bredt begrep og diskusjonen spenner seg fra østeuropeere, asylsøkere i Litauen (?), direkte rasistiske utsagn, muslimer og historie.

Menneskerettigheter og vestlige ideer er ikke så skjørt som man kanskje skulle tro og er igrunn også godt forankret i den muslimske tro også som ligner skremmende mye på kristendommen hvis man ser godt etter.

Skremselspropaganda som går ut på at muslimer "tar over", at Norge (hvem faen er oss igrunn?) gir absolutt ingen mening.

Fornuften og realitetsforankring er relativt, det finnes ikke et fasitsvar.. Spesielt ikke når man har med mennesker å gjøre, men medmenneskeligheten mangler fra de som er bedre stilt..

Jeg er naiv, men jeg vil heller være det en kynisk, og jeg vil velge være det gang på gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er naiv, men jeg vil heller være det en kynisk, og jeg vil velge være det gang på gang!

:overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at nordmenn og innvandrere stiller likt jeg da. Men at det er på forskjellige områder innenfor kriminalitet.

Jeg er for eksempel FOR at kriminelle innvandrere (enten de er asylsøkere, venter på norsk statsborgerskap, eller er her illegalt) skal UT av landet hvis de begår en kriminell handling! UT av landet og TIL hjemlandet sitt. Kriminalitet skal ikke lønne seg!

Jeg er så LEI over at det er noen som ØDELEGGER for oss som ikke er kriminelle. Slike folk ødelegger også Norge.

Og nordmenn er vel mest kjent for hva? Pedofile overgrep og vold i fylla?

Jeg blir utrolig provosert over at politikerne ikke evner til å ha en strammere linje overfor kriminelle- uansett hvem det er.

Det er nok forskjell på kriminaliteten begått av nordmenn vs innvandrere. Promille- og råkjøring begås vanligvis av nordmenn, samme med mesteparten av skatteunndragelser. Ser man på vold, voltekt så dominerer innvandrere, og på narkotika så stiller de i beste fall likt.

At vold i fylla er typisk for nordmenn tviler jeg ikke på, ettersom det er typisk nordmenn å drikke alkohol. Dersom det finnes statistikk over vold begått i khat-rus så er jeg derimot sikker på at andre grupper skiller seg klart ut, selv om khat i seg selv ikke forbindes med vold. At pedofile overgrep er typisk for nordmenn tviler jeg også på, men det er langt mindre aksept for det i 'norske' miljøer, og ved mistanke så blir det i de fleste tilfellene undersøkt uten at man risikererer å krenke verken kulturer eller raser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er naiv, men jeg vil heller være det en kynisk, og jeg vil velge være det gang på gang!

Hva med å være realistisk? Kan det være et alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Katten.

Jeg er naiv, men jeg vil heller være det en kynisk, og jeg vil velge være det gang på gang!

Jeg vil heller være en kynisk bitter jævel, som forhindrer andre mennesker i å skade meg og mine.

Realiteten er at innvandrere - fra bestemte kulturer - har en tendens til å toppe kriminalitetsstatistikken. Ved å se en slik økende trend, og fortsatt la innvandringen til Norge skje slik den gjør, er intet mindre enn galskap.

Galskap er å gjøre det samme om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.

- Albert Einstein

Enhver samfunnsforsker vet at kultur har ekstremt mye å si. Det er ikke slik (i utgangspunktet) at man er født med mindre hemninger mot kriminalitet - det er noe man lærer gjennom oppveksten. Når man da ser at en spesifikk kultur gjenskaper avvikene innenfor kriminalitet, er det jo idiotisk å ikke ta hensyn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...