Gå til innhold

Er innvandrere mer kriminelle enn nordmenn?


AnonymBruker

  

47 stemmer

  1. 1. Er innvandrere mer kriminelle enn nordmenn?

    • Ja, innvandrere er mest kriminelle
      35
    • Nei, nordmenn er mest kriminelle
      0
    • De er like kriminelle
      12


Anbefalte innlegg

Det har ikke med systemet vårt å gjøre.

For det første er det mye kriminalitet i verstinglandene som Irak, Somalia, Kosovo, you name it.

For det andre finnes det innvandrergrupper i Norge som gjør det bra, som ikke har blitt kriminelle pga. systemet vårt.

Dessuten er USA langt i fra et godt eksempel, der har rundt 25% av befolkningen vært innom fengsel (se national graphics dokumentar "prison nation"), og det finnes gettoer og samfunn hvor minoritetsgrupper er veldig opposjonelle mot politi f. eks.

Jeg vil gjerne se at du beviser for meg at det finnes et land med over 50% kriminelle siden du er så patetisk sikker i din sak om disse "mørketallene" som kan bety at over 50% av noen grupper er kriminelle som peker mot at du mener at flertallet av noen folkegrupper er kriminelle. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting til: Hvis nordmenn hadde vært i samme omstendigheter som disse innvandrere du sitter å skal rake ned på så er jeg bombesikker på at vi ville vært like kriminelle. Og man kan forresten ikke sammenligne når en gjennomsnittlig nordmann har det betydelig bedre enn den gjennomsnittlige innvandreren som må ta til takke med drittjobber til tider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne se at du beviser for meg at det finnes et land med over 50% kriminelle siden du er så patetisk sikker i din sak om disse "mørketallene" som kan bety at over 50% av noen grupper er kriminelle som peker mot at du mener at flertallet av noen folkegrupper er kriminelle. :rolleyes:

Hvor får du 50% fra? Jeg har da aldri sagt noe om 50%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får du 50% fra? Jeg har da aldri sagt noe om 50%.

En av ABene her inne sa at det ikke er sikkert at majoriteten er lovlydig, da vil jeg gjerne se noe bevis på at de i hjemlandet sitt er i nærheten av å ha 50% kriminelle fordi jeg mener det er relevant å se og i tillegg latterlig at om de ikke har i nærheten av 50% at de da skulle ha det i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler ikke skatt for at pengene skal bli kastet bort på forbrytere.¨

Nettopp det vi gjør. Det koster å ha folk i fenglsel.

Her fra SSB rapporten fra 17 Juni 2011:

Overrepresentert blant straffede:

Blant personer som fikk minst en straffereaksjon i løpet av perioden 2005-2008, var innvandrere overrepresentert. Blant innvandrere var andelen straffede 7,6 prosent sammenlignet med 5,0 prosent for øvrig befolkning.

Andelen straffede i de ulike innvandrergruppene varierer:

- Innvandrere fra Norden har en litt lavere andel som er straffet, sammenlignet med dem uten innvandringsbakgrunn

- Innvandrere fra Vest-Europa, Filippinene, Kina, Thailand, Nord-Amerika og Oseania har betydelig lavere andel som er straffet (mellom 2,4 og 3,8 prosent), sammenlignet med øvrig befolkning

- Motsatt har innvandrere fra Øst-Europa (spesielt Russland og Balkan-landene), Tyrkia, Afghanistan, Irak, Iran og Pakistan, Sør- og Mellom-Amerika og Afrika alle en større andel som er blitt straffet (mellom 8 og 12 prosent), sammenlignet med øvrig befolkning.

- Landene som Kosovo (16 prosent), Somalia (15 prosent), Afghanistan (14 prosent), Irak (17 prosent) og Iran (14 prosent) skiller seg ut med høy andel straffede, sammenlignet med øvrig befolkning (5,0 prosent)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å lese denne tråden, det gir meg et håp at det faktisk er flere der ute som er dritt lei at politikerene sløser penger på innvandrere. Nå må det virkelig ta slutt. Storbritania, Tyskland og Frankrike har kommet ut med rapporter som sier at innvandring overhodet ikke er lønnsomt. Norge har prøvde med denne Brockmann rapporten, men det finnes jo ikke interesse for å gjøre noe med det.

Det er trist å se sitt eget land gå til helvete slik som det gjør nå. Men er glad noen av dere fremdeles har vett i behold og sjønner at denne innvandringen må stoppe, en gang for alle.

70% av norske fengsel er innvandrere, mye av grunnen til at mange av de begår kriminelle handlinger tror jeg er frodi de har ikke noe tilhørighet til landet. De respekterer verken folka eller landet generellt, derfor mener de at de kan gjøre som de vil. Norge er ikke kritisk nok til å la være å ta inn mennesker fra land der statestikken er høy. Om en mann fra somalia kommer inn i Norge vet vi ingenting om han, fordi han ikke har noe rulleblad. Alle er ikke like, og vi kan ikke sammenligne Ola fra vestlandet og Knut fra østlandet på samme måte som Kari fra Nord og Mohammed fra Somalia. Det sjønner dere vel???

Nei, landet er i ferd med å gå til helvete, og det synes at vi ikke gidder å gjøre noenting med det. Synd, skuffet over Ola Nordmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper virkelig ikke det blir krig i Norge en gang, slik at vi blir i samme situasjon som mange av de som kommer hit.. Eller at godene tar slutt, vi sitter pengelens igjen og ingen vil hjelpe oss! Da kan du sitte der på din høye hest og tenke de samme tankene!

Hadde Norge endt opp i krig hadde jeg uten tvil kjempet for Norge, noe jeg tviler på at du hadde giddet.

Jeg hadde også blitt igjen i Norge for å bygge det opp, selv om vi hadde vært fattige

Hadde jeg vært i et annet land som innvandrer hadde jeg tatt meg arbeid, holdt hodet lavt, og i hvert fall ikke misbrukt sjansen jeg hadde fått til å starte et nytt liv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Norge endt opp i krig hadde jeg uten tvil kjempet for Norge, noe jeg tviler på at du hadde giddet.

Jeg hadde også blitt igjen i Norge for å bygge det opp, selv om vi hadde vært fattige

Hadde jeg vært i et annet land som innvandrer hadde jeg tatt meg arbeid, holdt hodet lavt, og i hvert fall ikke misbrukt sjansen jeg hadde fått til å starte et nytt liv.

En liten ting til deg. Mener du at alle norske statsborgere burde ha like rettigheter eller ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten ting til deg. Mener du at alle norske statsborgere burde ha like rettigheter eller ikke?

Ja, ser ikke noe problem med at en lovlydig statsborger får rettighetene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten ting til deg. Mener du at alle norske statsborgere burde ha like rettigheter eller ikke?

Vet du egentlig hvor mange som har norsk pass som ikke befinner seg i Norge`? Vi snakker ganske mange titalls millioner. Alle har de samme rettighetene, hvilken rettigheter tror du man ender opp med om alle hadde flyttet hit? NON baby, NON!

(ikke den AB som du egentlig spurte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser ikke noe problem med at en lovlydig statsborger får rettighetene sine.

Jeg spørr deg igjen. Mener du at alle statsborgere skal ha like rettigheter eller ikke? Lovlydig eller ikke er irrelevant da det er underforstått av man mister frihet om man er kriminell. Bare svar på spørsmålet mitt. Og i tillegg, mener du at alle mennesker er født med like og ukrenkelige rettigheter eller ikke? Svar meg på begge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du egentlig hvor mange som har norsk pass som ikke befinner seg i Norge`? Vi snakker ganske mange titalls millioner. Alle har de samme rettighetene, hvilken rettigheter tror du man ender opp med om alle hadde flyttet hit? NON baby, NON!

(ikke den AB som du egentlig spurte)

Titalsmillioner sier du? Dokumenter det er du snill. Flere titals antder flere enn 20 millioner med norsk pass og DET vil jeg se dokumentasjon på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spørr deg igjen. Mener du at alle statsborgere skal ha like rettigheter eller ikke? Lovlydig eller ikke er irrelevant da det er underforstått av man mister frihet om man er kriminell. Bare svar på spørsmålet mitt. Og i tillegg, mener du at alle mennesker er født med like og ukrenkelige rettigheter eller ikke? Svar meg på begge.

Jeg synes det var klinkende klart første gang jeg svarte. Norske statsborgere skal ha like rettigheter. Det har de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre skattepenger utnyttes også gjennom trygde/utføreordninger gjennom NAV.

«Yrkesdeltaking på lang sikt blant ulike innvandrergrupper i Norge»

Forskerne konkluderer med at utstøting fra arbeidslivet og fristende velferdsordninger kan ligge bak denne utviklingen. Mange av funnene i rapporten er illevarslende.

Kun én av tre i den første bølgen av arbeidsinnvandrerne fra Pakistan og Tyrkia er nå i jobb – resten mottar uføretrygd. I den norske kontrollgruppen på samme alder er to av tre i jobb.

Mønsteret repeteres for dem som kom etterpå i forbindelse med familiegjenforening.

Bare halvparten av somaliske menn er i jobb syv år etter at de kom til Norge.

40 prosent av iranske kvinner mottar trygd etter 18 år i landet.

Nesten alle grupper opplever en nedgang i sysselsettingen etter 10-15 år i Norge.

Etter 25 års botid er halvparten av innvandrerne trygdemottagere.

Svært mange kvinner fra Somalia har mottatt overgangsstønad for fraskilte. Tre av fire blant de første somaliske kvinnene som kom til Norge, har fått overgangsstønaden. Tallet er oppsiktsvekkende da en annen gruppe muslimer, norskpakistanske kvinner, ligger langt under det norske snittet for mottak av slik stønad.

Nei jeg er ikke en FRP`er, grøss og gru, har ei heller løsningen, men ser at det fungerer ikke slik systemet er nå. Endringer må til, og norske politikere må bli tøffere. Jeg tror vi blir ledd av her i Norge. De kommer jo bare her å tar for seg, og soner i luksus. Forkastelig er det. Heia Storeberget, send flere hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usakligheter? Jeg diskuterer jo temaet jeg som alle andre.. Og det har vel enda ikke kommet en "FrøkenJosefine får ikke kommentere"-regel har det?

At jeg er liberal og ikke eier et snev av rasisme er vel ikke akkurat den gjengse mening i denne tråden er det vel?

Og hva jeg vet om dette vet vel ikke du?

Og hvorfor i all verden diskutere MEG og ikke tema?

Er det rasisme fordi man gjerne har lyst å beholde/bevare landet sitt?

Du må gjerne kommentere, for all del, men innleggene dine gir svært lite mening.

Håper virkelig ikke du er aktiv i politikken, eller forresten, det er jo slike som deg vi finner i politikken.

Jeg er langt ifra rasist, jeg er mer rasist mot mitt eget folk som klarer å ødelegge dette landet så jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

wikipedia gir nemlig et tall under 200 000 utenfor norge med NORSK STATSBOGERSKAP SOM VIL SI RETTEN TIL ET PASS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var klinkende klart første gang jeg svarte. Norske statsborgere skal ha like rettigheter. Det har de også.

Greit da er vi enig der. Ser du på en innvandrer som har fått norsk statsborgerskap som en som har like mye rett til hjelp fra offentlig institusjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wikipedia gir nemlig et tall under 200 000 utenfor norge med NORSK STATSBOGERSKAP SOM VIL SI RETTEN TIL ET PASS.

Har du et poeng, så må du gjerne komme med det, i stedet for å dra det ut og spørre intetsigende spørsmål og skrive nonsens i caps lock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit da er vi enig der. Ser du på en innvandrer som har fått norsk statsborgerskap som en som har like mye rett til hjelp fra offentlig institusjoner?

Mener da like mye rett til hjelp fra det offentlige og politiske og sosiale rettigheter som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...