Gjest Katten. Skrevet 1. juli 2011 #121 Del Skrevet 1. juli 2011 Slank er (i svært mange tilfeller)et resultat av at man teller kalorier Tynn er (i svært mange tilfeller)et resultat av at man løper som en galning og har et usunt forhold til kosthold Du ser hvor jeg er på vei. Uhm, eller bare et generelt sunt kosthold og litt mer fysisk aktivitet enn å gå til og fra jobb? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 2. juli 2011 #122 Del Skrevet 2. juli 2011 Slank er (i svært mange tilfeller)et resultat av at man teller kalorier Tynn er (i svært mange tilfeller)et resultat av at man løper som en galning og har et usunt forhold til kosthold Du ser hvor jeg er på vei. Dagens! Det holder å spise sunt og å være aktiv for å holde seg slank/tynn, man trenger aldeles ikke gjøre noen vitenskap av det, med mindre man har planer om å se ut som en anorektiker. Overvekt, dermed, må det en unaturlig(dvs. inaktiv)livsstil til for å bli, gjerne kombinert med et overdrevet matinntak(og ja, jeg er klar over at man kan legge på seg av alt fra psykiske problemer til medikamenter man går på, men da snakker vi også om overflødige kilo som forsvinner når man tar vekk medikamentene/depresjonen etc. er over). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 2. juli 2011 #123 Del Skrevet 2. juli 2011 Måten jeg forsto det hun sa det med personlighet og vekt og sånn var vel bare et eksempel? Til de som skrev over her en plass at "de over 70 kilo rører man bare ikke" en kommentar til det liksom, if that makes sense. Jeg synes vel ikke at fedme er sexy, men betyr vel ikke at dere trenger å henge ut de som sliter med det? Det blir vel litt barneskole i min mening. Den kommentaren handler vel mest om preferanser, slik jeg leser den. Man må ha lov til å ikke tenne på lubne/overvektige personer, uten å bli beskyldt for å være overfladisk. At det er usexy, er det minste problemet med overvekt. Langt, langt verre er det at det utgjør et stort problem for folkehelsen, og dermed, i neste omgang, for helsevesenet. Det betyr selvsagt ikke at man skal hetse dem som er overvektige, men at de bør høre, fra flere hold, at de bør legge om livsstilen sin, er ikke annet enn rett og rimelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meggie Skrevet 2. juli 2011 #124 Del Skrevet 2. juli 2011 Ja, jeg synes at staten kanskje burde legge mer vekt på å undervise folket i hva som er sunt og usunt. Kanskje burde kurstilbudet om kosthold/slanking og sånt vært litt bedre? Kanskje kunne staten betale en del av dette, slik at også de med dårlig råd kan gå på slike kurs? Det hadde selvfølgelig ikke løst selve problemet, men det hadde kanskje hjulpet folk litt på veien. Det er jo en del av de med "noen kilo til overs" som gjerne vil gjøre noe med det, men det skjer jo ofte at de enten ikke klarer å gjøre noe pga. utilstrekkelig motivasjon og kunnskap om kosthold og sunt livsstil, men som ikke har særlig gode muligheter. Tenk litt på det(nå snakker jeg til dem som kritiserer overvektige)at hvis du kritiserer dem slik-hva ville du gjort om du var på treningssenteret, så kommer en feit person inn. Jeg kan nesten vedde på at personen ville blitt møtt med onde blikk fra alle som uttalte seg negativt om de her. Er det da så motiverende? Spesielt om de har lav selvtillit. Da er det lettere for dem å snu og gå hjem igjen, enn å trene mens folk fniser av en. Håper noen er enige i det ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
princess89 Skrevet 2. juli 2011 #125 Del Skrevet 2. juli 2011 Synes du er en smule korttenkt her TS. Noen over her sier at fedme ikke er genetisk? Jo, det er det så absolutt! Har selv sett mange gode eksempler på det i min familie. Jeg har, i forhold til mine søsken, foreldre og besteforeldre vært utrolig heldig. Så og si alle er overvektige i familien. Det er bare jeg, min yngste søster og mitt søskenbarn som er slank. Så kom ikke her å si fedme ikke er genetisk, for det er det! Stakkars overvektige mennesker. Tenk hvordan de føler det om de blir tvinga på et kurs for fedme, når de faktisk ikke engang kan noe for det? Ærlig talt, voks opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2011 #126 Del Skrevet 2. juli 2011 Synes du er en smule korttenkt her TS. Noen over her sier at fedme ikke er genetisk? Jo, det er det så absolutt! Har selv sett mange gode eksempler på det i min familie. Jeg har, i forhold til mine søsken, foreldre og besteforeldre vært utrolig heldig. Så og si alle er overvektige i familien. Det er bare jeg, min yngste søster og mitt søskenbarn som er slank. Så kom ikke her å si fedme ikke er genetisk, for det er det! Stakkars overvektige mennesker. Tenk hvordan de føler det om de blir tvinga på et kurs for fedme, når de faktisk ikke engang kan noe for det? Ærlig talt, voks opp! Det er litt begge deler tror. Kanskej de også vokst opp i et miljø der de rundt en er glad i mat? Ellers er jeg enig at det er synd om overvektige mennesker skal bli uglesett som personer. Det er fårlig for det er ikke så lett å holde vekta som noen tror. A mange ikke finner ovevektige seksuelt attraktive er jo en annen sak og greit det også men en trenger vel ikke kringkaste det på KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2011 #127 Del Skrevet 2. juli 2011 Den kommentaren handler vel mest om preferanser, slik jeg leser den. Man må ha lov til å ikke tenne på lubne/overvektige personer, uten å bli beskyldt for å være overfladisk. Så du mener at 70 kilo automatisk betyr lubbenhet/overvekt? Det er greit å ha referanser og ikke synes overvekt/fedme er tiltrekkende, men å påstå at menn holder seg unna damer over 70 kilo er så uintelligent sagt at det er ikke morsomt en gang. Ikke alle damer over 70 kilo er lubne og jeg vil se den mannen som kan si med sikkerhet om ei dame veier 65 eller 72 kilo. Greit at mannfolk har godt blikk for tredimensjonal form, men så godt øyemål har de fankern ikke. Det er ikke overfladisk å ha preferanser, men det er så absolutt overfladisk å anse alle over 70 kilo som overvektige stakkarser som aldri i verden kommer til å få seg verken sex eller kjæreste. Det aller verste for samfunnet er at folk er tjukke i hue. Tjukk kropp kan slankes/trenes bort, men er man tjukk i huet er det som oftest uhelbredelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
princess89 Skrevet 2. juli 2011 #128 Del Skrevet 2. juli 2011 Det er litt begge deler tror. Kanskej de også vokst opp i et miljø der de rundt en er glad i mat? Ellers er jeg enig at det er synd om overvektige mennesker skal bli uglesett som personer. Det er fårlig for det er ikke så lett å holde vekta som noen tror. A mange ikke finner ovevektige seksuelt attraktive er jo en annen sak og greit det også men en trenger vel ikke kringkaste det på KG. Nei, hele familien er svært forsiktig med hva de spiser, og har alltid vært det. Så det har ingenting med mat å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 2. juli 2011 #129 Del Skrevet 2. juli 2011 Nei, hele familien er svært forsiktig med hva de spiser, og har alltid vært det. Så det har ingenting med mat å gjøre. Det argumentet har jeg alltid funnet interessant. Har du noensinne hørt om en overvektig Auswitz - fange? Nei? Og fremdeles er det altså noen som betviler at ikke alle kan bli både slanke, undervektige, overvektige osv. alt eftersom hvordan de lever? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 2. juli 2011 #130 Del Skrevet 2. juli 2011 Så du mener at 70 kilo automatisk betyr lubbenhet/overvekt? Det er greit å ha referanser og ikke synes overvekt/fedme er tiltrekkende, men å påstå at menn holder seg unna damer over 70 kilo er så uintelligent sagt at det er ikke morsomt en gang. Ikke alle damer over 70 kilo er lubne og jeg vil se den mannen som kan si med sikkerhet om ei dame veier 65 eller 72 kilo. Greit at mannfolk har godt blikk for tredimensjonal form, men så godt øyemål har de fankern ikke. Det er ikke overfladisk å ha preferanser, men det er så absolutt overfladisk å anse alle over 70 kilo som overvektige stakkarser som aldri i verden kommer til å få seg verken sex eller kjæreste. Det aller verste for samfunnet er at folk er tjukke i hue. Tjukk kropp kan slankes/trenes bort, men er man tjukk i huet er det som oftest uhelbredelig. Nei, det mener jeg ikke: Dersom en har svært mye muskler, og minimalt med fett, kan man være slank til tross for at man veier 70 kilo, men nu tror jeg du tolker vedkommendes innlegg i overkant bokstavelig. Jeg antar at han/hun mener at overvektige kvinner vil slite mer enn andre med å få seg kjæreste, og det er det ikke så vanskelig å se at vedkommende kan ha et poeng i(selv om det finnes nok av dem som liker store damer(men hvorfor er DET så mye mer legitimt enn å like altfor tynne kvinner? Begge deler er tross alt sterkt helseskadelig)). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 2. juli 2011 #131 Del Skrevet 2. juli 2011 Nei, hele familien er svært forsiktig med hva de spiser, og har alltid vært det. Så det har ingenting med mat å gjøre. Interessant. Ser også mange overvektige familier, men de har en tendens til å la ungene spise mye og hva de vil, fram til de blir selvbevisst. Da er det ca. litt for sent, siden kroppen alltid vil prøve å jobbe seg opp mot samme mengde fettceller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
princess89 Skrevet 2. juli 2011 #132 Del Skrevet 2. juli 2011 Interessant. Ser også mange overvektige familier, men de har en tendens til å la ungene spise mye og hva de vil, fram til de blir selvbevisst. Da er det ca. litt for sent, siden kroppen alltid vil prøve å jobbe seg opp mot samme mengde fettceller. Vel, sånn har det aldri vært hos oss. Mcdonalds og andre sånne steder har for eks. alltid vært utelukket. Vi har alltid hatt skikkelige middager laget fra grunnen av, rett og slett fordi mine foreldre har vært livredde for at dette skal fortsette. Godterier kun på lørdager, og samme med brus og annet usunt. Dere kan da ærlig talt ikke sitte her å sammenligne dagens samfunn med fangeleirene fra 2. verdenskrig. Der ble man jo nærmest sultet. Mener du alvorlig at feite bare skal sultes da, kanskje, så blir de tynne? Ærlig talt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 2. juli 2011 #133 Del Skrevet 2. juli 2011 Mengde mat har også noe å si. Nå spiser jeg under halvparten av mengden jeg gjorde for fire år siden. Noe som betyr at jeg kan spise ca. hva jeg vil, siden jeg ikke spiser så alt for mye av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
princess89 Skrevet 2. juli 2011 #134 Del Skrevet 2. juli 2011 Mengde mat har også noe å si. Nå spiser jeg under halvparten av mengden jeg gjorde for fire år siden. Noe som betyr at jeg kan spise ca. hva jeg vil, siden jeg ikke spiser så alt for mye av det. Og du tror ikke generasjoner av fedme gjør at man veit hva man bør spise og hvor mye man bør spise? Jeg for eks. spiser svært lite, samme med min overvektige søster. En tallerken til middag, maks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 2. juli 2011 #135 Del Skrevet 2. juli 2011 Det er jo mye mer snakk om hva man spiser i løpet av et døgn. Før noen kan vise til grundige undersøkelser av familien så vil jeg alltid gå ut i fra miljø > arv. Nå har jeg ikke lest så mye innenfor biologi, men jeg har lest mye innenfor den psykiske påvirkningen vi opplever - og den er høyst undervurdert. Det er godt mulig at i din familie er fedme genetisk, men jeg har hørt den forklaringen litt for ofte. Om fedme var genetisk, ville vi ikke hatt den enorme økningen vi har hatt de siste årene. Og igjen, det er godt mulig din familie er en av de reelle tilfelle, jeg er bare skeptisk til det meste - så på ingen måte meningen å angripe (bare litt (A) ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2011 #136 Del Skrevet 2. juli 2011 Virker som det er i overkant mange matglade kvinnfolk her, ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2011 #137 Del Skrevet 2. juli 2011 Å tenne på fete mennesker = ekkelt. Nå finnes det jo mennesker som tenner på avføring også, så jeg kan ikke si at jeg er sjokkert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2011 #138 Del Skrevet 2. juli 2011 Å tenne på fete mennesker = ekkelt. Nå finnes det jo mennesker som tenner på avføring også, så jeg kan ikke si at jeg er sjokkert. Nja, det finnes mange sexy mennesker der ute som ikke er slanke, spesielt kvinner. Jeg har selv en ting for matroner. Unge og slanke kvinner kan også være sexy, men de har ikke den myke, erotiske og sensuelle kroppen som modne og formfulle/tjukke kvinner ofte har. Uansett hvor ekkelt du synes det er, så kommer jeg aldri til å slutte å tenne på dem. Forresten, ville du sagt det samme om de homofile, handikappede, gamle eller undervektige? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 2. juli 2011 #139 Del Skrevet 2. juli 2011 Tråden ryddet for spekulasjoner Bond, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest döderlein Skrevet 3. juli 2011 #140 Del Skrevet 3. juli 2011 Klarer aldri komme over hvor mange idioter det er her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå