Gå til innhold

Tykke jenter og gutter


Gjest h

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bjørn82

Det jeg mener er det beste angrepet mot overvekt er ikke alltid å endre kostholdet så drastisk som noen gjør. Men spise det som er normalt. God mat med tilbehør, drit i søtsakene, sukker blir man avhengige av.

Men så mange ganger klarer en å slanke seg, men etter en liten periode blir man lei av bare grønnfor og man begynner å spise det man har lyst på. En bevisst endring av levemåten må til. Man må aktivisere seg fysisk. Det er ingen plager som kan knytes opp imot å være i god fysisk form og enhver burde ta ansvar for å komme seg i og holde seg i god fysisk form.

Jeg selv er så glad i mat, jeg synes mat er en viktig del av dagen. Vi samles rundt bordet til frokost, lunch, middag og kvelds. Jeg spiser bare mat jeg synes smaker godt. Men for at jeg skal kan spise sånn så må jeg forbrenne det som kroppen vanligvis lagrer. Da må jeg trene. Jeg trener minst 3 x 3 ganger i uka. Da klarer jeg å holde meg i god form og kan spise det jeg har lyst på.

Cola, sjokolade, vingummi, chips og all annen junk holder jeg meg unna og jeg tør å påstå at alle kan la disse produktene være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

En kamerat har en fin regel på kvinnfolkene han mener er lovlige:

"Så lenge man kan holde rundt henne."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Kvinnfolk over 70 kg rører man helt enkelt ikke :opplyser:

Nå er det agurktid skjønner jeg... Velvel, kjæresten min er ikke enig med deg :)

En kamerat har en fin regel på kvinnfolkene han mener er lovlige:

"Så lenge man kan holde rundt henne."

En mye mer fornuftig regel og mest sannsynlig lettere å "håndheve" enn regelen over ;) Jeg veier 95 kilo, men kjæresten min har ingen problemer med å holde rundt meg. Og det er ikke fordi kjæresten har abnormt lange armer.

Denne tråden begynner å bli mer og mer komisk, og jeg er flau over at jeg ikke klarer å la være å svare. Får legge skylda på ferietid og en smule kjedsomhet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du med deg vekt på byen?:ironi:

Sånt tar man på øyemål. Skal jo litt til å bomme. Tjukke damer er jo uansett ikke attraktive.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fedme er genetisk . Fedme kan gå i arv .

Ikke få barn med feite folk . Og en ny slank generasjon vil vokse opp . Forde de mangler fedme-genet . Og passiv og lat - genet dør ut .

Jeg er en naturlig slank jente . Og det mener jeg er genetisk . Jeg liker å være aktiv og jeg kan spise så mye fet mat jeg vil , uten å bli tykk .

Eg kan tro at folk kan være genetisk beting til å ha lav eller høy forbrenning som igjen vil påvirke vekten. At det finnes et passiv/lat gen tviler eg sterkt på, da er det mer snakk om vaner/mønstre man tilegner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkje akkuratt eye opener at samfunnet i dag dyrker et slankt utseende hos kvinner/muskuløs kropp hos menn. Det som eg finner innterresangt er at i barokken så var kvinnene sexy dersom de hadde en del kroppsfett. Dette fortalte den gang at de var "sunn", hadde penger og klarte seg bra. Kvinner som var tynne og skrøpelige ble sett på som usunne. Idag er jo det snudd på hodet. Hva vi tror er mest sunt er kanskje med på å styre hva kulturen mener eg sexy? Eg støtter iallefall de som sier at noe midt i mellom er det beste idealet å dyrke.

Eg er enig i at en mann eller dame som er veldig tykk er usexy. Jeg syntes også at alt med for lite fett er usexy. Jeg er selv for tynn, men eg blir ikkje fornærmet over at folk syntes at det er usexy. Slik er realiteten og koffor folk ikkje kan askeptere at utseende en selv har ikkje er det som generelt blir sett på som mest sexy syntes eg er merkelig og samtidig fasinerende. Istedenfor skal man gå til mot angrep med at folk har overfladiske preferanser. Jeez, de fleste av oss som ikkje har det "optimale" utseende som samfunnet dyrker har fint klart å ha draget på det motsatte kjønn uansett. Forstår ikkje helt problemet med å akseptere at andre har visse preferanser. No har eg aldri hatt et behov for å føle meg sexy, mulig det er derfor eg ikkje klarer å se problemet med å bli stemplet som "usexy" utseende messig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest at jeg gidder

Sånt tar man på øyemål. Skal jo litt til å bomme. Tjukke damer er jo uansett ikke attraktive.

Er du en mann? Det er greit nok at du ikke synes overvektige eller litt større kvinner er fine, men hvorfor er det så viktig for deg å overbevise andre folk at disse kvinnene er uattraktive? Jeg har aldri forstått denne tankemåten hos enkelte menn. Jeg kan forstå at kvinner sier sånne ting, siden andre kvinner er deres konkurrenter på kjønnsmarkedet, men hva er grunnen til at en mann gjør det? Hvorfor så bitsk og påståelig? Er det fordi du innerst inne vil ha alle de kjekke mennene for deg selv - og derfor takler du ikke tanken på at noen av dem liker tjukke damer? :klo:

Eller er det et mål i seg selv å være så trollete og drittsekk-aktig som mulig - kun fordi du kan være anonym? Du kommer jo uansett ikke til påvirke andre menns preferanser. Hva i all verden har det med deg å gjøre? Jeg bare lurer. :)

*Flau over at jeg gidder å svare på trolleinnlegg*

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jaddala

Er du en mann? Det er greit nok at du ikke synes overvektige eller litt større kvinner er fine, men hvorfor er det så viktig for deg å overbevise andre folk at disse kvinnene er uattraktive? Jeg har aldri forstått denne tankemåten hos enkelte menn.

/quote]

Enig, de må gjerne ha sine preferanser og så får de la de andre beholde sine. Det finnes ikke en fasit på hva alle liker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Hvilken verden er det du lever i? Det er ikke greit i det hele tatt å slenge dritt til undervektige, verken her på KG eller ute i den virkelige verden. Blant normale folk med et minimum av sosial intelligens er det ikke greit å slenge dritt om andres kropp og vekt i det hele tatt. Det er lov å mene noe om under- og overvekt, men det er da helt unødvendig å skulle kommentere kroppen til folk. Det er ikke snakk om å lyve og smiske, men å lære seg og klappe igjen av og til. Det er ikke alt som må buses ut med. Ikke fordi det er tabu, men fordi det er normal høflighet å ikke kommentere andres utseende i hytt og pine.

Det virker som om at enkelte, og spesielt her inne, lar det gå sport i å synse om andres kropp og vekt. Skulle nesten tro de har gjort det til en sær hobby å påpeke andres kroppslige lyter. Det morsomste er når noen virker seriøst redde for at overvektige skal gå rundt og innbille seg at de er slanke og "normale", og langer ut med tordentaler om hvor overvektige og usunne disse uvitende tjukkasene er. Jeg skjønner ikke hvor denne vrangforestillingen kommer fra, for jeg vet ikke om noen overvektige som går rundt og innbiller seg at de er slanke eller har normal kroppsstørrelse. Alle vet at undervekt og overvekt kan være helseskadelig og det er overhodet ikke tabu å si det i generelle vendinger, men å føle behov for å minne folk på at de er "unormale" eller har en lite tiltrekkende kropp, er mangel på folkeskikk. Eller lav selvtillit som man prøver å øke ved å tråkke på andres selvfølelse.

Uansett om man leser seg blå på innlegg her inne, leser aviser/magasiner eller bare lytter til folks holdninger i samfunnet, så får man hele tiden kraftige påminnelser om hvilket utseende man burde ha for å være tiltrekkende. Det er alt annet enn tabu å snakke om overvekt i dagens samfunn. Det snakkes om vekt, kosthold, dietter og idealer i alle medier, og alt fokuset på den perfekte, photoshoppede kroppen gjør at selv de slankeste føler seg for tjukk.

Det som er aller mest tabu i dette kroppsfikserte samfunnet er faktisk å trives med sin egen kropp til tross for at den ikke passer inn i idealet! Hvis man våger å være glad i seg selv og vise det, får man fort en pekefinger i trynet og klar beskjed om å jekke seg ned noen hakk. Man må fankern ikke tro man er noe, og spesielt ikke om man veier feil antall kilo. Og skal man ta denne tråden alvorlig er det tydeligvis ikke lov til å pynte seg og gå ut på byen for å ha det gøy heller hvis man er overvektig, og man må for all del ikke innbille seg at man skal få seg noe. Man kunne jo risikere å ødelegge både sexlysten og hele kvelden til noen ømfindtlige mennesker... :roll:

Det er mange som mener at det er greit jo. jeg har blitt utsatt for det selv da jeg var temmelig tynn en gang. Det var helt greit å kommentere utseendet og vekta mi. Store folk derimot skulle man ikke si noe om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som mener at det er greit jo. jeg har blitt utsatt for det selv da jeg var temmelig tynn en gang. Det var helt greit å kommentere utseendet og vekta mi. Store folk derimot skulle man ikke si noe om.

Jeg var ikke engang spesielt stor og fikk kommentar på det. Hvis det er så ugreit hadde jeg vel aldri fått en slik kommentar?

Tror egentlig de som sier "det er greit å snakke slik om tynne men ikke tykke" ikke har peiling på hva de prater om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange som mener at det er greit jo. jeg har blitt utsatt for det selv da jeg var temmelig tynn en gang. Det var helt greit å kommentere utseendet og vekta mi. Store folk derimot skulle man ikke si noe om.

Så for at en idiot svarer slemt så må du ta igjen til en hel gruppe med mennesker med overvekt?

Iditoter kommer i alle former...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg er enig i at det er usunt å være feit, men å si at feite/lubne folk aldri vil få seg et kjærlighetsliv som fungerer er bare tull. Det er ingen fasit på hva folk liker av menn og kvinner fysisk, så slutt å lat som om du kan svare for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha! TS, ser ut som du får "hele" Norges overvektige befolkning etter deg nå.LOL!

Ingen blir så sur som feite folk når de får en reality slæp i tryne ang. vekt.

TS, det er ingenting galt i å si at tykke folk er usexy, syns selv det samme.

Du og jeg, og MANGE flere her i verden!

Ser noen skriver at fedme er genetisk og gud vet hvor mye piss folk klarer finne på som unnskyldninger. Ja, kanskje i 1% av alle tilfeller er det medisiner eller lignende som gjør at kroppen f.eks samler på vann. Men la oss være ærlig people of Norway! Cut out the fatty foods og TREN! Fedme er dessverre uhorvelig mye LATSKAP og et HELT feil bilde på mat.

Jeg trener daglig, og er god nok kunnskap om mat til å skjønne at kebab, kaker, burgers og lignende er BAD. Jeg er derfor ikke i nærheten av å være chubby på noen områder. En bra form trenger en GOD innsats for å oppnå!

Er nok mange haters der ute som vil kaste småstein på innlegget mitt. MEN før dere gjør det. Spør deg selv:

1) Er jeg overvektig? En valk for mye? 2 x dobbelhake?

Ok,

2)Hva har jeg i matskapet? Cokies, Brus, chips, brød osv osv..?

3)NÅR var jeg sist i fysisk aktivitet? Jogget, syklet, gikk på ski, treningssenter?

Hvis svaret er noe annet enn iløpe av de siste 7 dagene, så bare la vær å kommentere

:D hohoho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Thessie!

haha! TS, ser ut som du får "hele" Norges overvektige befolkning etter deg nå.LOL!

Ingen blir så sur som feite folk når de får en reality slæp i tryne ang. vekt.

TS, det er ingenting galt i å si at tykke folk er usexy, syns selv det samme.

Du og jeg, og MANGE flere her i verden!

Ser noen skriver at fedme er genetisk og gud vet hvor mye piss folk klarer finne på som unnskyldninger. Ja, kanskje i 1% av alle tilfeller er det medisiner eller lignende som gjør at kroppen f.eks samler på vann. Men la oss være ærlig people of Norway! Cut out the fatty foods og TREN! Fedme er dessverre uhorvelig mye LATSKAP og et HELT feil bilde på mat.

Jeg trener daglig, og er god nok kunnskap om mat til å skjønne at kebab, kaker, burgers og lignende er BAD. Jeg er derfor ikke i nærheten av å være chubby på noen områder. En bra form trenger en GOD innsats for å oppnå!

Er nok mange haters der ute som vil kaste småstein på innlegget mitt. MEN før dere gjør det. Spør deg selv:

1) Er jeg overvektig? En valk for mye? 2 x dobbelhake?

Ok,

2)Hva har jeg i matskapet? Cokies, Brus, chips, brød osv osv..?

3)NÅR var jeg sist i fysisk aktivitet? Jogget, syklet, gikk på ski, treningssenter?

Hvis svaret er noe annet enn iløpe av de siste 7 dagene, så bare la vær å kommentere

:D hohoho!

Jeg er enig med deg at å være overvektig er usexy, selv om jeg er det selv. Det jeg reagerer på er hvorfor alle her inne tror at abolutt alle synes det er usexy, for det gjør de ikke. Jeg er kanskje ikke ekstremt overvekti, men når jeg går på byn eller fest med venninner så er det ofte jeg som får mest oppmerksomhet.

Og for å svare på spørsmålene dine:

1) Ja, jeg er overvektig

2) Nei, jeg har ikke snop eller snacks i huset, men jeg spiser nok ikke den sunneste maten heller. Jeg spiser pasta og annen middag uten å tenke over kaloriinnholdet og dropper ofte grønnsakene til.

3) Den siste uken har jeg trent hver dag i mellom 1 og 2 timer. Da har jeg variert med tur på fjellet, kondisjonstrening og styrke

Altså alle overvektige mennesker sitter faktisk ikke på sofaen og spiser pizza 24 timer i døgnet. Jeg går på medisiner som gjør at jeg lettere går opp i vekt, men jeg skal ikke skylde på det. Jeg kunne nok hatt en diett som var sunnere og trent 5 timer hver dag, men jeg bryr mer ærlig talt ikke så mye.

Endret av Thessie!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Så for at en idiot svarer slemt så må du ta igjen til en hel gruppe med mennesker med overvekt?

Iditoter kommer i alle former...

Har jeg gjort det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er litt morsomt når jeg ser de samme folkene som disser de tynne om hvor stygt det er.

Som freaker ut her i denne tråden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...jeg er sikker på at folk skal be meg holde kjeft fordi at jeg er ung, dum og sikkert andre ting. Men jeg mener allikevel at folk rett og slett skal drite i andre folk sitt utseende! Det er vel personligheten som teller mest, er ikke det sånn? Jeg syns virkelig synd på de som kun går etter utseendet, de kommer ikke til å få til et seriøst forhold før de stabiliserer tankegangen sin. For hvem vil vel være sammen med en som slår opp med deg om du legger på deg 5 kilo? Ikke jeg ihvertfall...Jeg er personlig..kanskje ikke overvektig, men har noen kilo ekstra for å si det sånn. Det er min mening ihvertfall. Men har overhodet ingen problemer med å finne venner/kjærester eller noe. For når folk blir kjent med en, så tenker de vel mest på den personlige verdien den personen har, ikke på om personen går med merkeklær, har perfekt kropp eller noe sånt. Klart man må legge litt merke til utseendet, men så lenge du passer på hygienen, er hyggelig mot folk og har noen verdifulle ting i personligheten din, så går det vel greit? Sånn er det i min vennekrets ihvertfall. Jeg kommenterer ikke andre folk sitt utseendet, jeg prøver og bli kjent med folk istedet å baksnakke dem/mobbe for utseendet eller noe. Jeg ble jo mobbet for overvekt selv(i barneskolen, var skikkelig feit) kanskje det er derfor jeg reagerer så sterkt på folk som kritiserer andre for utseendet. Jeg blir jo daglig kalt for bitch, fordi at jeg tørr å si mine meninger, har klart syn på mange saker og er ikke redd for å komme ut med sånt. Og, BTW, det med en som skrev om at "den fedme-genen må forsvinne" - ligner det ikke litt på det Hitler prøvde seg på? Å få til en "ren" rase?

P.S. tror ikke det er så veldig digg for en gutt å ha sex med en syltynn jente...må vel være som å stikke pikken i en spikerpakke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...