Gå til innhold

Til alle dere som mener at kattefór fra dyrlege/dyrebutikk er "for dyrt"


Auri

Anbefalte innlegg

Vrangvilje? Ser du bruker dette ordet SVÆRT mye.

Er det dette du bruker som hovedargument når noen er uenig med deg?

hårsår? hvorfor skal jeg være hårsår. jeg har da ingen dyr som lider i kostholdet sitt. De er mette,glade og friske som bare det.

Det jeg finner noe rart er at du til stadighet føler for og forsvare deg, hvorfor det om du er så sikker i din sak?

og en annen ting, ser enda ikke noe til noe svar på denne fabelaktige komentaren din om "for mye proteiner"

når får jeg en forsnkning/test resultat på dette da?

når du presterer å si ting som det må du nå hvertfall sitte på fakta og kunne henvise til fakta fra en pålitlig kilde.. Ikke drive med egne konspirasjonsteorier og synsing over en lav sko.

nei, jeg har ikke såkalt "vrangvilje", jeg er bare ikke enig med at noe form for syntetisk mat er det mest rette for en katt.. katter levde i fri natur som ville dyr før, tror du deg gikk folk rundt å målte hvor mye mg med salt, turin, proteiner og alt anett før de spiste måltidene da også eller?

Jeg tror katter selv vet hva de kan spise og ikke og kan regulere magene sine om de føler for det HELT på egenhånd faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Næringsstoffer

Med næringsstoffer menes kort proteiner, fett, karbohydrater , vitaminer og mineraler.

►Protein

Katter er kjøttetere, derfor skal kattefor inneholde ganske store mengder proteiner. Kjøtt og fisk er rike kilder på proteiner.

Proteiner er bygd opp av små byggesteiner som kalles aminosyrer. Da katter har lett for å få mangel på aminosyrene taurin og arginin, er det viktig at dette finnes i foret i tilstrekkelige mengder. Mangel på taurin og arginin er en av hovedårsakene til hjerteproblemer hos katter.

Flott det at du ville råde folk til å IKKE gi tunfisk til katten fordi den hadde FORMYE proteiner.. Tror du må ta en kontroll på leseferdighetene dine. Protein er ikke skadelig men BRA for katter.

Har du framdeles lyst til å finne noe som begrunner synsingen din om at proteiner er SKADELIG for katter om de får formye eller?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrangvilje? Ser du bruker dette ordet SVÆRT mye.

Er det dette du bruker som hovedargument når noen er uenig med deg?

hårsår? hvorfor skal jeg være hårsår. jeg har da ingen dyr som lider i kostholdet sitt. De er mette,glade og friske som bare det.

Det jeg finner noe rart er at du til stadighet føler for og forsvare deg, hvorfor det om du er så sikker i din sak?

og en annen ting, ser enda ikke noe til noe svar på denne fabelaktige komentaren din om "for mye proteiner"

når får jeg en forsnkning/test resultat på dette da?

når du presterer å si ting som det må du nå hvertfall sitte på fakta og kunne henvise til fakta fra en pålitlig kilde.. Ikke drive med egne konspirasjonsteorier og synsing over en lav sko.

nei, jeg har ikke såkalt "vrangvilje", jeg er bare ikke enig med at noe form for syntetisk mat er det mest rette for en katt.. katter levde i fri natur som ville dyr før, tror du deg gikk folk rundt å målte hvor mye mg med salt, turin, proteiner og alt anett før de spiste måltidene da også eller?

Jeg tror katter selv vet hva de kan spise og ikke og kan regulere magene sine om de føler for det HELT på egenhånd faktisk.

Her tror jeg du svarer tre personer som om det var én person. To Anonyme brukere (hvorav den ene er jeg som har svart deg flere ganger pluss den Anonyme du svarer her) og brukeren Green Lady. Det er vel strengt tatt jeg og Green Lady som har brukt ordet vrangvilje før, så det er ikke riktig å legge skylden på den AB'en du har svart her for tidligere utsagn om vrangvilje. Det er forresten Green Lady som nevnte det med for mye proteiner, så det nytter nok ikke be om bevis fra en AnonymBruker på den saken ;)

Når det gjelder det du skriver om at katter levde i fri natur som ville dyr før, tror du deg gikk folk rundt å målte hvor mye mg med salt, turin, proteiner og alt anett før de spiste måltidene da også eller?

Jeg tror katter selv vet hva de kan spise og ikke og kan regulere magene sine om de føler for det HELT på egenhånd faktisk. så har jeg et par kommentarer. For det første er det nok ikke sånn at katter alltid spiser det som er best for dem. Noen katter liker f.eks. sjokolade selv om det er giftig for katter. Katter kan også finne på å drikke frostvæske fordi de liker lukten og smaken av det. Og selv om katter skal være ganske selvregulerende på inntak, finnes det nok av feite katter. De spiser stort sett det de får, så å stole på at katten velger riktig fór og mengde selv eller sier ifra dersom maten ikke er sunn nok, er litt optimistisk.

Og nei, ingen passer på ville katter og ser til at de får alle viktige næringsstoffer i seg, men bedre kosthold er jo også en grunn til at huskatter lever lengre enn forvillede katter eller ville kattedyr. "Før i tida" ga de kattene matrester og en fløteskvett, og kattene levde forsåvidt greit på det. Noen katter ble ganske gamle, men de fleste kattene døde i ganske tidlig alder. At ei katt eller to døde ble sett på som normalt da forventet levealder ikke var så høy da som nå når vi vet mer om kattens behov.

Jeg mener fremdeles at med den viten man har om katter idag er det litt merkelig at det hos noen katteeiere likevel insisteres på å fore med alt annet enn kvalitetsfór. Skal man lage kattematen selv bør man være godt over gjennomsnittet god på kattehelse og næringsbehov, da det er litt av et puslespill. Det er en del veterinærer som rett og slett ikke anbefaler å lage kattemat selv fordi det er vanskeligere enn folk tror.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mat for kattunger styrer jeg unna, det er det ingen av mine katter som har likt uansett. Ser nesten på det som en ide man fikk for p tjene enda mer penger. Greit at bitene er mindre, men det er ingen katter (jeg vet om) som har blitt syk av å ikke få "vanlig" mat når de er små.

Poenget med kattungemat er ikke bare de små bitene, men også at det er ekstra næringsrikt. Voksne katter blir gjerne feite av kattungefor..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:

ca 750 gram tørrfor.

2 800 grams seiblokker.

3 bokser med whiskas.

+ eventuelle fangser han hadde ute i det frie.

Var katten min overvektig? NOPE, sterk som en okse, solid og stor.

Var katten min noengang syk?? NOPE, kun da den blei bitt av et annet dyr og måtte sy.

Først; Det var enorme mengder mat... Her går det to kilo tørrfor i uka, på FEM katter... Og de er i knallform, et par av dem er utstillingskatter som får skryt for å være i flott hold på hver utstilling... I tillegg så får de noe våtfor, da Mjau eller Bozita som skal være av de bedre fortypene.

Så; Hvis du lar katta fly ute og slåss, så utsetter du den for risiko for å bli smittet av Fiv (katteaids) og Felv (leukemivirus), begge smitter gjennom blod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆRLIG TALT.

Her sitter folk og forteller hva de gir katte(e) sin å spise, og ingen "får lov" å gi dem det de gjør???!!!

Latterlig at diskusjonen går så langt. Jeg har skrevet før i tråden, men jeg orker ikke ha den på mine innlegg lenger heller, for nå er det mye frekt ute blant dere. .

La nå folk få mate katten på sin måte. Tenk heller over hva du selv gjør.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan jo også legge til at jeg har naboer som selv synes katta deres har det helt utmerket, men når jeg ser katten gå forbi synes jeg synd på den. Ikke bare er den ukastrert (slåss mye) og er mye alene (noen ganger i ei uke eller to), men pelsen bærer preg av dårlig kosthold. Den katta får Friskies og Whiskas og det vises. Den er også ganske tynn og ser generelt ikke veldig sunn ut. Det er jo ikke det at katten er syk eller pines, men med bedre kosthold hadde den garantert sett mer frisk og spenstig ut.

For all del, hvis man synes butikkfór er bra nok kan jo ingen nekte en å gi det til katta si. Men jeg har så langt ikke sett et eneste godt argument for å velge det foran kvalitetsfór.

Det verste her er jo at katten går ute ukastrert :nei: Ikke bare blir han opphav til enda flere huskatter, han er også i faresonen for å bli smittet av Fiv/felv, begge dødelige. Syns også det er bedritent av folk å reise fra dyra uten tilsyn, andre katter kan spise opp mat som står ute, så katten kan jo bli gående uten mat i lange tider. Ikke rart det er 100 000 hjemløse katter i Norge, mange av dem har vel dratt hjemmefra etter å ha blitt etterlatt alene... I tillegg til alle de kattungene som slippes ut lenge før de har utvikla stedsans:(

Jeg er enig med deg i at den sikkert hadde sett mye bedre ut med skikkelig for. Men folk som ikke kastrerer, og som lar katta gå for lut og kaldt vann alene i dager og uker, tenker neppe på at katta skal spise bra mat...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste her er jo at katten går ute ukastrert :nei: Ikke bare blir han opphav til enda flere huskatter, han er også i faresonen for å bli smittet av Fiv/felv, begge dødelige. Syns også det er bedritent av folk å reise fra dyra uten tilsyn, andre katter kan spise opp mat som står ute, så katten kan jo bli gående uten mat i lange tider. Ikke rart det er 100 000 hjemløse katter i Norge, mange av dem har vel dratt hjemmefra etter å ha blitt etterlatt alene... I tillegg til alle de kattungene som slippes ut lenge før de har utvikla stedsans:(

Jeg er enig med deg i at den sikkert hadde sett mye bedre ut med skikkelig for. Men folk som ikke kastrerer, og som lar katta gå for lut og kaldt vann alene i dager og uker, tenker neppe på at katta skal spise bra mat...

Jeg har tenkt akkurat det samme som deg må du tro, men tenke det var best å ikke dra inn kastreringsdebatten her i tråden... Naboene virker forsåvidt glad i katten på sitt vis, men de har et rimelig merkelig syn på hva det vil si å ta vare på katten sin. Hannkatta var skikkelig plagsom for både meg og min kastrerte hokatt, da den urinmarkerte rett utenfor soveromsvinduet mitt så det stinket i flere dager og drev å jagde katta mi bort. Jeg har likevel tatt litt vare på den stakkars katta når de har vært borte i lang tid, gitt den mat og skiftet vann i skåla. Selv om den har irritert meg grønn i perioder synes jeg oppriktig synd på den stakkars katta. Det er jo tross alt eiernes skyld at den er som den er, katten følger jo bare instinktene sine som ukastrert katt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hva skjer egentlig om katten får formye proteiner??

Kan du vise meg en link eller studie som viser at masse proteiner er SKADELIG for katter?

Del aller fleste andre kjøtt etende dyr på denne jorden gjør som oss mennesker som får formye proteiner i oss.. VI DRITER DEM UT IGJENN!

Jeg er verken veterinær eller foringsekspert, så du må nesten ringe en av de overnevnte for å få svar på det. Siden det stod på en veterinærside, regner med at det er for en grunn.

Jeg venter fremdeles på en link til studie om at billigfor er bra for katten. :filer:

Du høres ut som en god katteeier som tar vare på dyrene dine (selv om du tolker mine innlegg mot at jeg mener du vanskjøter dem). Det er derfor jeg ønsker å vite hvorfor du ikke følger opp på foringsfronten når du følger på alle andre steder.

Og igjen, dette kan aldri bli en saklig debatt så lenge du henviser til dine og din mors katter, når andre her legger ut forskiningsartikler. Dersom det er av interesse, kan du lese denne. Jeg fant den veldig informativ og god, og den backer også opp under det en AnonymBruker sa ang. blindhet og døvhet på katt (selv om det nødvendigvis ikke var tilfellet for din katt). Se avsnittet "Katter er ikke små hunder", men igjen, jeg råder deg til å lese hele. Ganske interessant :)

Så da venter jeg i spenning på noe faglitteratur som sier noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant forresten noe ang. proteiner, men jeg vet ikke om du blir "fornøyd" med dette.

*klipp*

Fôringsrelaterte problemer:

Taurinmangel vil hos katt kunne føre til flere sykdomsbilder, bl.a. alvorlige øyenskader og hjertesvekkelse. Mangel kan f. eks. oppstå hvis katten har et høyere innhold av vegetabilske råvarer. Det kan oppstå taurinmangel selv ved bruk av kattefôr, ikke fordi det er lite protein i fôret, men fordi aminosyreomsetningen av protein er uheldig. Mangelsykdommer kan vise seg når proteinet hovedsakelig består av vegetabilsk protein og mindreverdig animalsk protein, som f.eks kjøttbeinmel. Ofte er det som angis som kjøtt på varedeklarasjonen neppe det vi vanligvis oppfatter som kjøtt. Når det gjelder tyskprodusert fôr, brukes ordet "fleisch" som et norsk ord for kjøtt. I den tyske "fleischhygienegeseth" blir imidlertididg ordet definert som "alle spiselige deler av et dyr".

Et annet problem er balansen mellom kalsium og fosfor. Det ideelle balansenivået til katt skal være 0,9-1,1. Misforhold kan føre til at det oppstår skader i skjelettet (eks. halthet).

Selv om katten har fri tilgang på tørrfôr vil den kunne spise nesten ubegrenset med rent kjøtt dersom dette blir tilbudt jevnlig. Det er en kjensgjerning at enkelte katter blir fôret med nesten utelukkende delikatesser fra bordet. Dette er ikke det beste for katten. Et vanlig problem er felint urologisk syndrom (FLUTD, tidligere kalt FUS) som ofte er et resultat av struvittdannelse (magnesium - ammonium - fosfat), krystaller i urinveiene. Høyt mineralinnhold i kattefôr, i kombinasjon med restriktiv vanntildeling, eller få muligheter til urinering, kan føre til dannelse av struvittkrystaller i nyrene og urinveiene. Hos hannkatter kan krystalldannelsen føre til tilstopping av urinlederne (uretra). Dette kan også skje hos hunnkatter, men er svært sjeldent. Et høyt innhold av koksalt (NaCl) motvirker dannelsen av struvittkrystaller, fordi det øker vannbehovet og døgnurinen (divresen), og fordi kloridioner kan være med å løse opp krystallene. Det er i dag flere spesialfôr til katter med FLUTD. Formålet er å redusere mineralene som inngår i krystalldannelsen, senke urinens pH, og øke døgnurinen. Det er viktig å ha rett pH i urinen. Av og til kan en observere taurinmangel (vit B1) hos katt som i alvorlige tilfeller fører til sentralnervøse forstyrrelser. Slik mangel kan oppstå etter fôring med rå fisk. Flere fersk- og saltvannsfisker inneholder tiamiase som inaktiverer tiamin. Tiamiasen er først og fremst konsentrert i innvollene. Dette stoffet blir ødelagt ved koking. Hermetisk fôr kan også inneholde for lite tiamin fordi det blir ødelagt ved høy temperatur. Hermetisk fôr blir derfor tilsatt ekstra store mengder tiamin. Hos katter som blir ensidig fôret på hermetisk tunfisk kan det oppstå symptomer på E-vitamin magel. Smertefremkallende stoffer hopes opp i fettvevet, og kattene blir lett irritable. Sykdommen er kjent som "Yellow fat disease". For høyt inntak av vitamin A er beskrevet hos katt som er ensidig fôret på rå lever. Etter koking eller steking reduseres vitaminens aktivitet. Symptomer som stivhet i leddene, spesielt i nakkevirvlene, kan forekomme. Enkelte katter er ikke i stand til å begrense fôrinntaket etter energibehovet. Det finnes spesialfôr med mindre enn 10% fett og mer enn 15 % fiber. Dette fôret blir selvsagt ikke spist med glede, men om det forvarmes litt, kan dette øke spiseligheten.

*klipp*

Dette er hentet herfra. Hun som har tilrettelagt teksten er oppdretter, mens kildene hun har brukt, er Ole Taugbol og Øystein Sjaastad, Norges Veterinærhøgskole, Kristin H. Østli og Dag Kr. Wilhelmsen, Borre-Horten Dyreklinikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå ser jeg at denne diskusjonen har tatt noen steg videre, mne jeg svarer alikevel :P

Jeg merker stor forskjell på Hills og Wiskas, Hills varer som regel et par måneder og katten min spiser langt sjeldnere og mye mindre av en sekk med Hills enn med Wiskas.Hhun pleier alltid å få Hills, men de gangene vi ikke har hatt tid eller vært på ferie langt fra veterinær og andre butikker med "merkemat", så har hun fått billigmat, og hver gang hun får billigmat sliter hun med diare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant forresten noe ang. proteiner, men jeg vet ikke om du blir "fornøyd" med dette.

*klipp*

Fôringsrelaterte problemer:

Taurinmangel vil hos katt kunne føre til flere sykdomsbilder, bl.a. alvorlige øyenskader og hjertesvekkelse. Mangel kan f. eks. oppstå hvis katten har et høyere innhold av vegetabilske råvarer. Det kan oppstå taurinmangel selv ved bruk av kattefôr, ikke fordi det er lite protein i fôret, men fordi aminosyreomsetningen av protein er uheldig. Mangelsykdommer kan vise seg når proteinet hovedsakelig består av vegetabilsk protein og mindreverdig animalsk protein, som f.eks kjøttbeinmel. Ofte er det som angis som kjøtt på varedeklarasjonen neppe det vi vanligvis oppfatter som kjøtt. Når det gjelder tyskprodusert fôr, brukes ordet "fleisch" som et norsk ord for kjøtt. I den tyske "fleischhygienegeseth" blir imidlertididg ordet definert som "alle spiselige deler av et dyr".

Et annet problem er balansen mellom kalsium og fosfor. Det ideelle balansenivået til katt skal være 0,9-1,1. Misforhold kan føre til at det oppstår skader i skjelettet (eks. halthet).

Selv om katten har fri tilgang på tørrfôr vil den kunne spise nesten ubegrenset med rent kjøtt dersom dette blir tilbudt jevnlig. Det er en kjensgjerning at enkelte katter blir fôret med nesten utelukkende delikatesser fra bordet. Dette er ikke det beste for katten. Et vanlig problem er felint urologisk syndrom (FLUTD, tidligere kalt FUS) som ofte er et resultat av struvittdannelse (magnesium - ammonium - fosfat), krystaller i urinveiene. Høyt mineralinnhold i kattefôr, i kombinasjon med restriktiv vanntildeling, eller få muligheter til urinering, kan føre til dannelse av struvittkrystaller i nyrene og urinveiene. Hos hannkatter kan krystalldannelsen føre til tilstopping av urinlederne (uretra). Dette kan også skje hos hunnkatter, men er svært sjeldent. Et høyt innhold av koksalt (NaCl) motvirker dannelsen av struvittkrystaller, fordi det øker vannbehovet og døgnurinen (divresen), og fordi kloridioner kan være med å løse opp krystallene. Det er i dag flere spesialfôr til katter med FLUTD. Formålet er å redusere mineralene som inngår i krystalldannelsen, senke urinens pH, og øke døgnurinen. Det er viktig å ha rett pH i urinen. Av og til kan en observere taurinmangel (vit B1) hos katt som i alvorlige tilfeller fører til sentralnervøse forstyrrelser. Slik mangel kan oppstå etter fôring med rå fisk. Flere fersk- og saltvannsfisker inneholder tiamiase som inaktiverer tiamin. Tiamiasen er først og fremst konsentrert i innvollene. Dette stoffet blir ødelagt ved koking. Hermetisk fôr kan også inneholde for lite tiamin fordi det blir ødelagt ved høy temperatur. Hermetisk fôr blir derfor tilsatt ekstra store mengder tiamin. Hos katter som blir ensidig fôret på hermetisk tunfisk kan det oppstå symptomer på E-vitamin magel. Smertefremkallende stoffer hopes opp i fettvevet, og kattene blir lett irritable. Sykdommen er kjent som "Yellow fat disease". For høyt inntak av vitamin A er beskrevet hos katt som er ensidig fôret på rå lever. Etter koking eller steking reduseres vitaminens aktivitet. Symptomer som stivhet i leddene, spesielt i nakkevirvlene, kan forekomme. Enkelte katter er ikke i stand til å begrense fôrinntaket etter energibehovet. Det finnes spesialfôr med mindre enn 10% fett og mer enn 15 % fiber. Dette fôret blir selvsagt ikke spist med glede, men om det forvarmes litt, kan dette øke spiseligheten.

*klipp*

Dette er hentet herfra. Hun som har tilrettelagt teksten er oppdretter, mens kildene hun har brukt, er Ole Taugbol og Øystein Sjaastad, Norges Veterinærhøgskole, Kristin H. Østli og Dag Kr. Wilhelmsen, Borre-Horten Dyreklinikk.

Joda, dette er den typen ting man kan argumentere med så absolutt!

Men her står det jo også at proteiner er viktig da kattre dyr som lever hovedsaklig av kjøtt.

Men her står også at proteiner går i veine og ødelegger opptaker av tourin. Så takk så mye for en ny info til meg.

Men da syntes jeg det blei feil av denne brukeren og si at man ikke burde gi katter prteinrik mat for det blir også feil, og som jeg har skrevet siden post 1 nesten, variabelt kosthold er viktigt for katten ikke kunn fisk, ikke kunn tørfor ++ men litt av hvert til forskjellige måltider. Igjenn, et saklig og lærerikt innleg så absolutt. Jeg lærte noe nytt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, dette er den typen ting man kan argumentere med så absolutt!

Men her står det jo også at proteiner er viktig da kattre dyr som lever hovedsaklig av kjøtt.

Men her står også at proteiner går i veine og ødelegger opptaker av tourin. Så takk så mye for en ny info til meg.

Men da syntes jeg det blei feil av denne brukeren og si at man ikke burde gi katter prteinrik mat for det blir også feil, og som jeg har skrevet siden post 1 nesten, variabelt kosthold er viktigt for katten ikke kunn fisk, ikke kunn tørfor ++ men litt av hvert til forskjellige måltider. Igjenn, et saklig og lærerikt innleg så absolutt. Jeg lærte noe nytt i dag.

Hvis "den brukeren" du referer til er meg, så tok jeg det fra en annen side jeg linket til. Den er skrevet av veterinærer, og en av fire grunner for å ikke gi tunfisk, var fordi det er for mye proteiner. Hva det betyr, vet ikke jeg, men jeg velger å stole på at det er sant. Og som sagt, det var en av fire grunner for å unngå tunfisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir litt motsigene i seg selv disse anbefalingene, da den ene plassen står det at katten trenger mye proteiner og neste at katten ikke bør få for mye tunfisk for det er skadeligt.. Mener vel som oss mennesker.. Man skal for eksepel ikke ta jerntabbeletter sammen med andre nødvendige eller viktige medisiner/vitaminer da Jern hindrer opptaket av andre ting for en stund å er vel det samme her da. Så helt greit, jeg er ikke så stolt at jeg ikke kan innrømm når andre korrigerer min uviten. Så takk for det

Men kverulanten i meg må få lov til og si at om en har et godt variert kosthold, tviler jeg på at katten dør tidligere om den får "butikk" mat noenganger også. men man trenger kansje ikke pøse på med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, for en saklig diskusjon :filer:

Vel, sakligere en de 2 siste innleggene jeg har lest fra deg i dag hvertfall....

Endret av AHVH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så; Hvis du lar katta fly ute og slåss, så utsetter du den for risiko for å bli smittet av Fiv (katteaids) og Felv (leukemivirus), begge smitter gjennom blod.

What? Er du seriøs?

Kan da vel umulig være bra for en katt å være inne hele dagen!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆRLIG TALT.

Her sitter folk og forteller hva de gir katte(e) sin å spise, og ingen "får lov" å gi dem det de gjør???!!!

Latterlig at diskusjonen går så langt. Jeg har skrevet før i tråden, men jeg orker ikke ha den på mine innlegg lenger heller, for nå er det mye frekt ute blant dere. .

La nå folk få mate katten på sin måte. Tenk heller over hva du selv gjør.

Enig der.

Hva er greia med at visse folk her skal bry seg om absolutt alle kattene i landet?

Er det mulig å være så trangsynt og kun stå på sitt....?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk selv ikke bryr seg om kattene sine, så må noen andre gjøre det...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkje sånt at RC, Hills o.l. er det beste for katter. DEt er det som dyreleger og dyrebutikkeierer seier, men det er fordi det er det dei lever av. Synd at det er ikkje mogleg å få tak i Noreg på sykkeleg kattefor, som Petcurean, Aplaws, Orijen eller o.l.

Innholder at Indoor 27 frå RC:

SAMMENSETNING: mais, tørket fjørfekjøtt, ris, vegetabilsk protein-

isolat*, hvete, animalsk fett, hydrolyserte animalske proteiner, vegetabilske fibre,

mineraler, betemasse, soyaolje, fruktooligo-sakkarider, gjær, fiskeolje.

Ikkje noko ein kjøttspisere har behøv for...DEt er ikkje rart at mange sliter med alergi, urinvegensifesjon, m.m...

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...