Gå til innhold

Aramee venter på Frosken - ETA Desember <3


Aramee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var hos legen i dag og fikk beskjed om at den blødningen jeg har hatt de siste 16 dagene med all sannsynlighet (og som jeg har antatt) er en spontanabort :( Testet fortsatt positivt på graviditetstest, enda jeg ikke har testet positivt hjemme før jeg begynte å blø (men var 8 dager på overtid), og er smånysgjerrig på om det egentlig har gått galt eller ikke... Time will show :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg, merkelig nok, følt meg veldig gravid - så jeg forsøkte å ringe legen for å få ham til å ta en blodprøve sånn at jeg kan se om HCG er stigende eller synkende. Stiger den, er jeg fortsatt gravid, mens hvis den synker har jeg mistet - sånt kan jo ikke en vanlig graviditetstest fortelle meg, den sier bare om jeg har HCG i kroppen eller ikke. Håper i det lengste at dette bare er en styrtblødning, men på dag 17 begynner håpet å svinne :( Og legen ringte så klart ikke opp igjen, så da er det bare å vente på en ny dag... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter en tur på sykehuset i helgen på grunn av sterke smerter, er det ikke tvil - livmoren er tom, så det har nok vært en SA med tanke på at jeg fortsatt får positive HCG-resultater på urinprøver. Har kontrolltime på gyn. i morgen, så da får jeg et endelig svar på om HCG stiger eller synker, men jeg er ganske sikker på at det har "gått over" denne gangen - har en magefølelse på at jeg ikke er gravid.

Gråt en del på fredag, og så litt igjen på lørdag - spesielt på sykehuset og under utralyden. Verdens fineste samboer har trøstet meg så godt han kan, og jeg er så glad for at jeg har ham :) Han er en fantastisk støtte, selv når jeg føler at jeg "ikke klarer noenting, ikke klarer å være gravid engang" får han meg til å føle meg bedre. Fine kjæresten min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Det er ikke din skyld at du mistet, er jo mange som gjør det dessverre. Feil med forsteret og alt det der. Uansett godt å få svar den ene eller den andre veien, er det jo bare å prøve igjen :):klem:

Endret av Daenerys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:daane:

Nå vet jeg liksom ikke helt hva jeg skal tenke jeg.

Første spiren mista jeg helt tydelig, men så har jeg (på merkelig vis) klart å bli gravid igjen mens jeg har hatt blødninger - og det utenfor livmoren! :daane: Så nå er det cellgift-kur og ikke mer prøving på minst tre måneder for å sikre at ikke neste barn blir "ødelagt" av cellegiften :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert::hakeslepp: litt målløs. Fy søren. :klem:

:klem:

Det ble litt mye på en gang det her, først en SA og så ekstrauterint. Dårlig gjort, nesten. Men nå håper vi at cellegiften har fått orden på ting sånn at jeg slipper operasjon (da må nemlig egglederen fjernes :daane: ) Får nærmere svar om det i løpet av neste uke, tror jeg. Syns det er så lenge å vente, og så utrolig mange tanker :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har visst ikke orket å oppdatere her gitt...

For ganske nøyaktig en måned siden ble jeg akuttoperert etter at jeg fikk sinnssyke smerter i magen, det kjentes som om noen stakk inn en kniv og vrei rundt. Det viste seg at jeg hadde en rift i egglederen som hadde forårsaket en sivblødning i tre-fire dager, som plutselig var blitt sterkere da jeg var ferdig med alle eksamener (dette skjedde såklart to timer etter semesterets siste eksamen!). Ble hentet i ambulanse, var på operasjonsbordet under en time etter at jeg ble henta hjemme, og ble operert enda en gang i løpet av de neste åtte timene på grunn av komplikasjoner. Så jeg hadde en ganske heftig desember, med cellegift, smerter, to operasjoner, en liter i blodtap (hadde blodprosent på 8.5 da jeg ble skrevet ut fra sykehuset :daane: ) og mer smerter. Alt av etterkontroller har heldigvis vært fint, så de små smertene jeg har igjen er nok bare det at jeg gror etter operasjonene - HCG er negativt og på siste UL så alt bra ut :)

Jeg har vært sykemeldt siden slutten av november, og skal til smerteklinikk om tre uker for den kroniske sykdommen min. Der var smertene holdt i sjakk da jeg gikk på morfin etter cellegiften og operasjonen i desember, men de vanlige smertene er nå tilbake for fullt, og jeg orker sjeldent annet enn å sitte på sofaen eller styre litt i huset. Ting har blitt mye verre det siste året, dessverre.

I morgen skal jeg begynne å trene igjen, det blir to ganger i uka med rolig trening, og kostholdet fungerer såpass at jeg har gått ned 2-3 kg siden årsskiftet. Det kan såklart ha med smertene å gjøre også :P Ellers fryser jeg mye, men har det veldig bra med kjæresten ;) Vi fortsetter småprøvingen, litt sånn uoffisielt, og håper det sitter så vi har et knøtt i desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: for en desember du har hatt! Du får ha god bedring og jeg skal krysse fingrene for at spiren sitter! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Herregud, flaksen din må virkelig snu snart!! :sjokkert::klem: Håper du får noe smertelinding som fungerer, høres forferdelig ut å gå rundt slik.

Si ifra om du vil ha noe faglig hjelp etterhvert om du skulle trenge det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, flaksen din må virkelig snu snart!! :sjokkert::klem: Håper du får noe smertelinding som fungerer, høres forferdelig ut å gå rundt slik.

Si ifra om du vil ha noe faglig hjelp etterhvert om du skulle trenge det :)

Takk :klem:

Jeg har fått tak i en del bøker, og tipper jeg kjøper kompendiene selv, men det er fortsatt noe jeg mangler til 1300. Begynner ikke før siste uka i Januar da, så jeg har god tid :)

I dag har jeg vært på trening med mamma og sambo, vi har meldt oss på en kom-i-form-greie, og første timen var rolig aerobic uten hopp. Det gikk for det meste greit, måtte tilpasse noe på grunn av smertenivået mitt, men det verste var mot slutten av timen da magemusklene mine informerte meg (og alle andre) om at nok var nok ved å slutte å fungere så jeg ramla sammen som en ball på gulvet. Å trene fire uker etter to operasjoner er kanskje ikke helt smart :P På torsdag skal vi på spinning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trodde jeg hadde EL på lørdag, i følge syklusen min skulle jeg i alle fall ha det. Men natt til i går hadde jeg noen sinnssyke stikninger i eggstokkene, tre-fire ganger (såpass sterke at jeg våknet av det!) og så hadde jeg mensverk resten av morgenen og formiddagen. Det gikk over utover ettermiddagen, og i dag har jeg ikke kjent noenting - men i dag har jeg vært amper, sur, gretten og grinete, og begynte å gråte av å lese nyheter om kjedekollisjonen i Sverige. Lurer på om jeg har bomma på EL, og at den har vært tidligere, eller om jeg bare har tidenes PMS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på symptomjakt så det holder... Og i dag morges begynte jeg å grine av sinne da jeg oppdaget at sambo ikke hadde gjort DEN ENE TINGEN jeg ba ham om å gjøre i går kveld. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg har vært irritert og gretten de siste dagene, og litt småsjalu på et nytt (kvinnelig) bekjentskap sambo har fått. I tillegg har jeg følt at han har trukket seg unna meg, og det hjelper jo hverken på sjalusien eller irritabiliteten min. Da han kom hjem fra jobb i dag tok han meg med ut på kjøpesenteret og overtalte meg til å ta en kopp kaffe, og ble med meg rundt i butikker for å titte. Så lot han meg gå berserk i matbutikken og kjøpe alt vi trengte til å lage kake. <3

Følte meg mye bedre da vi kom hjem, og mens jeg ventet på at kaka skulle steke ferdig satte jeg meg rett ned på kjøkkengulvet og spurte om han også syns de siste dagene har vært vanskelige for oss som par. Det var han helt enig i! Forklaringen er enkel: når jeg er irritabel, trekker han seg unna for å gi meg rom til å roe meg ned. Jeg oppfatter at han trekker seg unna og tolker det som at han ikke liker meg lenger, eller er lei av meg, eller har funnet noen andre som er mer spennende, og blir dermed mer irritabel. Jeg trenger kos og nærhet for å bli i bedre humør, mens han trenger å være alene, og dermed har vi endt opp med å gå i sirkel fordi han behandler meg slik han vil bli behandlet når han er irritert, og jeg gjør det samme med ham! Det var veldig deilig å få snakket ut, og nå føles stemningen tusen ganger lettere - jeg er nesten nyforelska igjen, så glad er jeg :fnise:

Dessuten ble kaka veldig god! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bond:

Jeg har så lyst til å være gravid, og har IKM i dag, men hvis jeg skal gå ut ifra når jeg hadde EL-smerter så er jeg bare 8 DPO - og jeg har testa negativt! :dry:

*mumlemumle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...