Gå til innhold

Aramee venter på Frosken - ETA Desember <3


Aramee

Anbefalte innlegg

Gjest Daenerys

Wooow, 12 uker! Det er milepæl :klem: Gratulerer! Har dere offentliggjort noe enda? :) Hvem er det som vet?

Du er litt sprø med eksamenene, jeg syns du bør roe deg snart :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wooow, 12 uker! Det er milepæl :klem: Gratulerer! Har dere offentliggjort noe enda? :) Hvem er det som vet?

Du er litt sprø med eksamenene, jeg syns du bør roe deg snart :ler:

Det ble litt heftig det semesteret her ja. Har planlagt (kalkulert :fnise: ) konte på det ene sykepleie-emnet, visste at det var snakk om E vs Fail på den, så da la jeg inn en stryk sånn at jeg får konte på første mulighet :fnise: Men medregnet den er det 55 studiepoeng det semesteret her :daane:

Skal definitivt ta det roligere til høsten. Vurderer å droppe 2000-emnet til høsten og heller ta det året etter, men vi får se hvordan jeg føler meg i August :)

Foreldre og søsken på begge sider vet, og besteforeldre (fordi det ble umulig å holde inn magen :fnise: ). Og et par venner. Blir offisielt på lørdag etter ul :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ting er litt kjipe for tiden. Ikke at det er noe galt sånn sett, for Bolla vokser og har det bra, ligger og spreller og sparker og svømmer inni der og storkoser seg, med hjerterytme på litt over 160 (164? 168? Tror jeg...), ti fingre og ti tær, alt ser kjempefint ut (Og det er 95% sannsynlighet for at det er ei jente :rodmer:)

Men sånn ellers, sånn ellers er ting kjipt. Jeg har null energi eller overskudd, jeg er så nedsylta og allergisk at jeg nyser hvert femte minutt hele døgnet, jeg er utslitt, har vondt i rygg og bekken, har kynnere som gjør veldig vondt på grunn av arrvev i livmoren og attpåtil får jeg ikke til å levere den hjemmeeksamenen som skal inn i dag :( Har klart å skrive 400 ord på en tekst som skal være 2400, og den skal inn innen 14 - noe som betyr at jeg må reise hjemmefra 12 for å få levert. Det er kjipt å ikke strekke til :( I tillegg har jeg fått et brokk ved siden av navlen, der jeg har ett av kikkhull-arrene etter operasjonen i desember, og det er skikkelig ubehagelig og ømt. Ikke vondt, bare plagsomt - og sykehuset vil ikke gjøre noe med det før fastlegen har bestemt at det er "farlig" nok til å måtte bli sett på av spesialisthelsetjenesten. Teite sykehus :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå fikk jeg skikkelig reality-check midt i fleisen - hva pokker trenger man egentlig til en baby? :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys
:ler: jeg tror ikke du trenger så fryktelig mye, egentlig. Syns jeg så en liste eller to på nett over hva man absolutt må ha, og hva som er helt unyttig :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden torsdag forrige uke har jeg hatt en "klump" ved siden av navlen som "tyter ut". Den kan fint trykkes inn, men lager da veldig rare lyder :P Har blitt mer og mer sliten de siste dagene, vært småkvalm, uvel, vært øm i magen og blitt svimmel hver gang jeg har måttet trykke tilbake klumpen, og i går endte det opp med at vi tok en tur på legevakta fordi jeg var i så dårlig form.

Etter litt undersøkelser, ultralyd og greier, så får jeg beskjed om at jeg har fått et brokk. Det er jo igrunnen samme diagnose jeg har tippet på selv, og at det er noe som har oppstått fordi bukveggen har vært svak etter to operasjoner for ekstrauterint svangerskap i desember, men det er allikevel skrekkelig kjipt å få det bekreftet. Det er absolutt ingenting de kan gjøre med det på sykehuset uten risiko for Bolla, så jeg har fått beskjed om å slappe av, ta det med ro, ligge mest mulig flatt og stille ( :daane: ) og å trykke tilbake brokket når det tyter ut. Hvis det blir verre skal jeg selvfølgelig ta kontakt, for da må det opereres.

Skikkelig kul beskjed å få når det er 27 uker igjen til termin... Heldigvis er ikke dette farlig for Bolla, det er bare skrekkelig ubehagelig for mammaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsjda, så kjedelig med brokket! Har ikke hatt det selv, så klarer ikke helt forestille meg, men dersom det gjør det uvel, er det jo temmelig kjedelig. Er det mulig den forsvinner av seg selv? Jeg krysser fingrene for det!! Og alt hva man ikke må igjennom for sine ufødte barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsjda, så kjedelig med brokket! Har ikke hatt det selv, så klarer ikke helt forestille meg, men dersom det gjør det uvel, er det jo temmelig kjedelig. Er det mulig den forsvinner av seg selv? Jeg krysser fingrene for det!! Og alt hva man ikke må igjennom for sine ufødte barn...

Det er lite sannsynlig at det forsvinner av seg selv før fødsel, i alle fall, for brokk oppstår når trykket bak bukhinnen/bukveggen er for stort, og det blir jo ikke mindre i løpet av svangerskapet :fnise: Det er heldigvis ikke spesielt vondt (jeg lever med verre smerter "til vanlig" :gjeipe: ) så jeg skal nok klare det her også, det er mer det at jeg plutselig ikke kan gjøre så mye jeg har lyst til. Nå, for eksempel, bør leiligheten støvsuges. Mannen er på jobb, jeg er hjemme, og kan ikke gjøre noe, fordi jeg da risikerer at det havner i klem. :daane: Men men, har heldigvis en stor mediaserver med masse filmer og serier på :jepp:

Herlighet, den kroppen din er ikke akkurat grei med deg! Håper det ikke blir verre!

Den er ikke veldig samarbeidsvillig, nei. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Herlighet, den kroppen din er ikke akkurat grei med deg! Håper det ikke blir verre!

Tror du søren ikke jeg har fått meg krykker? :daane: For bekkenløsningen er nå så ekstrem at jeg må ha avlastning når jeg går :fnise:

Jaja, jeg er halvveis i morgen. Da er det "bare" 20 uker igjen til hun er her. For det er ei jente :rodmer:

Endret av Aramee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Krykker også?? :daane:

Men awww, jente!!! Alle jeg kjenner som har fått barn (ingen av mine nærmeste venner, så jeg har ingen babyer jeg kan kose på) har fått gutter, så jeg stemmer for jentebølge nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krykker også. Skikkelig uflaks, med andre ord :fnise: Men det så ut som om hun hadde det veldig fint inni der da, ultralyden gikk veldig fint og alt så bra ut. Så jeg har en frisk og fin baby i magen som nå nettopp har begynt å røre bittelitt på seg sånn at jeg kan merke det :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg burde kanskje få flyttet denne til gravid-dagbok-kategorien snart?

Daenerys, kan du fikse? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her for to dager siden kjente jeg de første skikkelige sparkene :rodmer: Rett under navlen, og senere på kvelden litt lenger ned. Det er tydelig at hun flytter på seg inni der, og romsterer masse. Magen har fått en fin, rund fasong, og om en tre-fire uker tipper jeg at jeg har den solide badeball-fasongen :fnise:

Bekkenet krangler noe så helt sinnssykt, jeg kan såvidt bevege meg utenfor huset uten krykker, og må huske å søke tilrettelegging av studier og eksamener nå til høsten. Føler meg smått mislykket som "bare" planlegger 30 studiepoeng, men jeg orker rett og slett ikke å ta hardt i. Gleder meg nesten litt til vårsemesteret jeg - da skal jeg bare ha permisjon og nyte tiden med babyen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er forskjell på mislykket og fornuftig, stoooor forskjell!! Imponert av at du skal studere i det hele tatt, jeg!

Tenk heller at WOW du kan kanskje klare 30 poeng i tillegg til å være mamma, og at det blir knall!

Så deeeeeilig med spark og voksende mage... Håper du nyter det, til tross for et kranglete bekken!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

30 studiepoeng er jo normalen ;-) men skjønner hva du mener, pleier jo ofte å ligge på 40 eller 50 selv.

Så herlig med spark!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...