Gå til innhold

Aramee venter på Frosken - ETA Desember <3


Aramee

Anbefalte innlegg

25 uker, dette går både fort og uendelig sakte på en gang!

Jeg er i skikkelig drittform for tiden. Kvalmen er tilbake, jeg sover dårlig, jeg føler meg sliten og hoven, er oppblåst, har vann i alle ledd (no more ankles :( ) og virkelig VONDT i bekken og rygg. Har inflammasjon i noen muskler i korsryggen på grunn av svai (som følge av vekten av magen), og alt føles bare dritt. Jeg føler meg skikkelig utakknemlig og crappy som ikke klarer å bare nyte det å ha baby i magen, men det er så mye på en gang, og så vondt, at jeg virkelig ikke aner hvor jeg skal gjøre av meg.

Neste uke er det svangerskapskontroll, og om tre uker er det ny ultralyd. Blir herlig å få hilse på henne igjen - selv om vi "snakker sammen" hver dag nå, for hun er en kjempeaktiv liten krabat. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daenerys

Du, er lov å klage :) Du har jo ikke den mest samarbeidsvillige kroppen jeg har hørt om! :klem:

Hvis du er på bygget i løpet av torsdag-mandag kan det hende jeg må si hei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, er lov å klage :) Du har jo ikke den mest samarbeidsvillige kroppen jeg har hørt om! :klem:

Hvis du er på bygget i løpet av torsdag-mandag kan det hende jeg må si hei!

Jeg skal ideelt sett være der tirsdager, onsdager og torsdager, men etter dagens legetime ser det innmari mørkt ut rett og slett. Har fått beskjed om å seponere alle medisinene mine, som enkelt og greit har vært det eneste som har fått meg ut av senga om morgenen, så jeg ser for meg mye hjemme-lesing det semesteret her ja... Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Regner med seponere betyr at du må kutte de ut?

Håper det går bra med deg!

Seponere er kutte ut ja. Fjerne alt. *sukk* Har ny legetime på mandag, men det ser ut som om vikarlegen mener at paracet er det eneste "godkjente" for min del, i motsetning til hva fastlegen mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dusteleger :klem: Skal ikke mors vel og ve bety noe?

Det de bekymrer seg for er jo et veldig reelt bekymringsmoment - babyen kan komme ut med abstinenssyndrom fordi jeg har fått kodein gjennom svangerskapet :/ Og det vil jeg jo ikke. Men jeg hadde igrunnen samtidig sett for meg en mer "human" nedtrapping enn "Ja, så seponerer vi alt nå" samme dag som jeg er tom for alt - det blir en veldig brå overgang for kroppen etter halvannet år på samme medisiner... Jeg tror det stresser baby like mye at jeg har veldig vondt nå "plutselig" over lang tid, enn en gradvis reduksjon av medisinering og økt vondt over tid. Men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg vet at vet tyngre stoffer, som heroin-avhengige mødre, må de faktisk trappe ned nettopp pga stresset for babyen. Håper uansett at du klarer deg, det høres virkelig ikke bra ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at vet tyngre stoffer, som heroin-avhengige mødre, må de faktisk trappe ned nettopp pga stresset for babyen. Håper uansett at du klarer deg, det høres virkelig ikke bra ut!!

Dette er jo ikke tung bruk, eller et tungt stoff, men det er allikevel innmari kjipt. Men men, jeg klarer vel det også! :)

I natt har baby snudd seg helt, så nå ligger hun og sparker nedover (mot utgangen :daane: ). Det er en INNMARI merkelig følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det er tuuuuungt! :daane: Bekkenet er mye, mye bedre - det ordna seg da snuppa plutselig la seg med hodet ned, hihi. Men nå har jeg fått betennelse i en tann som trenger rotfylling, så ting er liksom kjipt allikevel :daane: Typisk. Jeg har liksom så uflaks. Men men. Magen vokser og vokser, og baby sparker masse hver dag (og natt!), så det er jo egentlig helt herlig - men veldig tungt med +15 kg...

Fag og pensum blir det så som så med altså, jeg klarer ikke holde meg våken mer enn et par timer sammenhengende, og er skikkelig i tåka for tiden. Ingenting fester seg i hodet mitt, og jeg klarer å glemme pin-kode til bankkort og alt mulig rart. Sære tingene som skjer i hjernen og kroppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Innom og hilser på! Vi er jo i samme terminklubb så er spennende å følge noen som er nesten like langt i løypa.

Ha en så god dag som mulig :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Jaa! :duskedame: 36 uker og 5 dager, faktisk - eller 37+3 etter menstermin :rodmer:

De siste par ukene har jeg vært på obs-posten for gravide to ganger i uka for jernpåfyll intravenøst, og i dag har det endelig vist resultater! :duskedame: HB har økt fra 8.0 til 8.7 på fem dager!! Det er fantastisk å kunne spise middag uten å bli anpusten, jeg har vært helt hinsides lav på jern hele svangerskapet, og det er først nå svangerskaps-trøttheten har sluppet lliksom... Så det har jo tydeligvis ikke vært hormonelt :fnis:

Jeg begynner å bli innmari lei da, så jeg håper hun kommer snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke lenge igjen! :hoppe:

Nei, nå er hun jo faktisk på termin hvis hun kommer, siden de regner tre uker før og to uker etter som "til termin" :hoppe:

Jeg gleder meg sånn til å treffe henne! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...