Gå til innhold

Hva spiller du NÅ?


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Tittelen sier det meste, hva spiller du nå? :)

Jeg er spiller i perioder, det kan gå et par år mellom hver gang. Men akkurat nå er jeg inne i en Zelda periode. Jeg har spilt gjennom Ocarina of Time og Majoras mask på N64, Wind waker på GC og nå spiller jeg Twilight Princess på Wii. wub.gif Jeg har hatt lyst på TP lenge, men har utsatt det.. Men nå som det er sommerferie og regn, så bestemte jeg meg endelig for å skaffe meg en Wii og TP. Spesielt fordi det snart kommer et nytt Zelda spill, jeg må jo komme meg gjennom TP før det nye kommer.. :fnise: Jeg elsker alle Zelda spillene og TP er intet unntak.

Genial spillsmak du har! Zelda serien er tidens beste, speilet Ocarina of Time!

Selv har jeg spilt igjennom Ocarina of Time utrolig mange ganger, har helt mistet tellingen.

Nå spiller jeg for det meste Pc og Xbox:

> Metro Last light

> Metro 2033

> Portal 2

> GTA V

> Antichamber

> Payday 2

> Fallout

> Mass effect

> Crysis

> BF3

osv. .. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har begynt å spille Skyrim igjen. Nå med alle dlc.

Ble litt skuffet når jeg fant ut at dragen du kan ri på ikke er styrbar, eller videoen jeg såg så kunne han ikke styre den. Så ser ikke poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyrim her også, etter en lengre pause.

Nå har jeg spilt det ca siden det kom ut, mye av og på, men jeg har enda ikke laget meg en karakter som har noe med magi å gjøre. Kun melee-karakterer. Jeg har tidligere laget meg en som skulle fokusere på archery, men jeg følte ikke at jeg fikk det til, dermed gikk jeg tilbake til det gamle, kjente.

Flere som foretrekker "nærkontakt" der ute? ;)

Har bygget mye på huset mitt, adoptert en datter, quester og samler det jeg kan av nyttige (og litt unyttige) ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å lage meg et hus nå. Jeg ante ikke at det var så mye du kunne lage av interiør :D

Nå mangler jeg bare en kone og noen unger, meeen jeg skal vel klare å fikse det på en eller annen måte. Men først må jeg bygge alt som er mulig til huset og kjelleren, som vil koste litt penger noe jeg er litt manko på akkurat nå.

Min første Skyrim karakter var range archer-stealth. Jeg kunne mer eller mindre snike overalt og drepe folk relativt raskt. Litt OP.

Nå er jeg dual-1h med heavy armour. Tar de fleste med få slag ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyrim her også, etter en lengre pause.

Nå har jeg spilt det ca siden det kom ut, mye av og på, men jeg har enda ikke laget meg en karakter som har noe med magi å gjøre. Kun melee-karakterer. Jeg har tidligere laget meg en som skulle fokusere på archery, men jeg følte ikke at jeg fikk det til, dermed gikk jeg tilbake til det gamle, kjente.

Flere som foretrekker "nærkontakt" der ute? ;)

Har bygget mye på huset mitt, adoptert en datter, quester og samler det jeg kan av nyttige (og litt unyttige) ting :)

Hvordan spiller du da, dreper du de fleste?

Hvilke side støtter du stormcloaks eller imperial?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan spiller du da, dreper du de fleste?

Hvilke side støtter du stormcloaks eller imperial?

Jeg har begynt å lage meg et hus nå. Jeg ante ikke at det var så mye du kunne lage av interiør :D

Nå mangler jeg bare en kone og noen unger, meeen jeg skal vel klare å fikse det på en eller annen måte. Men først må jeg bygge alt som er mulig til huset og kjelleren, som vil koste litt penger noe jeg er litt manko på akkurat nå.

Min første Skyrim karakter var range archer-stealth. Jeg kunne mer eller mindre snike overalt og drepe folk relativt raskt. Litt OP.

Nå er jeg dual-1h med heavy armour. Tar de fleste med få slag ;p

Det er mange muligheter med det huset, det er vel egentlig det pengene mine går til når jeg tenker meg om. Nå har jeg nettopp laget et trophyroom, som jeg egentlig har bruk for. Det er vel egentlig mest pga lagringsplass at jeg har hus, men det har jo en liten sjarm å bli mottatt av barnet "mitt" som spør om jeg har med noe til henne i dag.

Det å snike og drepe på et blunk er noe jeg har lyst til. Jeg har et 2-håndsvåpen som gir mye skade, men som tar lang tid å slå med (har selvfølgelig heavy armor). Heldigvis har jeg en mage som follower, noe som dekker opp for mine behov ved ranged combat.

Er på imperial sin side, og har fullført questen om krigen. Nå nøler jeg sjeldent med å tilintetgjøre små stormcloak-camper hvis jeg kommer over dem. Enn du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I denne playthrough så tar jeg kverken på de fleste, uansett om de er imperial eller stormcloak. Jeg trenger penger hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å spille Call of Duty Modern Warfare. Skal spille igjennom alt fra MW til Black Ops. Så skal jeg skaffe meg Ghost etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyrim her også, etter en lengre pause.

Nå har jeg spilt det ca siden det kom ut, mye av og på, men jeg har enda ikke laget meg en karakter som har noe med magi å gjøre. Kun melee-karakterer. Jeg har tidligere laget meg en som skulle fokusere på archery, men jeg følte ikke at jeg fikk det til, dermed gikk jeg tilbake til det gamle, kjente.

Flere som foretrekker "nærkontakt" der ute? ;)

Har bygget mye på huset mitt, adoptert en datter, quester og samler det jeg kan av nyttige (og litt unyttige) ting :)

Melee med skjold og enhåndsvåpen er selvsagt det enkleste. Men det er greit å ha flere ferdigheter. Jeg liker å bygge det litt opp. Man trenger noe som fungerer til å begynne med, en sterk ferdighet, og så bygge på med andre ting etter hvert.

Archery er temmelig puny til å begynne med, og du bruker 2-3 piler på å drepe en hjort i starten.

Men etter hvert blir det en ferdighet som kan drepe drager på kort tid, fra litt avstand. Særlig ettersom man oppgraderer til tyngre og mer effektive buer.

Hvis du ikke bruker flere ferdigheter, så levler du jo heller ikke opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å spille Skyrim igjen. Nå med alle dlc.

Ble litt skuffet når jeg fant ut at dragen du kan ri på ikke er styrbar, eller videoen jeg såg så kunne han ikke styre den. Så ser ikke poenget.

Den er LITT styrbar. Men du kan ikke fly avgråde over Skyrim. Jeg tror imidlertid at du kan bruke fast travel.

Memo to self: "Ikke land i tettbygde strøk. De innfødte blir bare urolige."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å lage meg et hus nå. Jeg ante ikke at det var så mye du kunne lage av interiør :D

Nå mangler jeg bare en kone og noen unger, meeen jeg skal vel klare å fikse det på en eller annen måte. Men først må jeg bygge alt som er mulig til huset og kjelleren, som vil koste litt penger noe jeg er litt manko på akkurat nå.

Min første Skyrim karakter var range archer-stealth. Jeg kunne mer eller mindre snike overalt og drepe folk relativt raskt. Litt OP.

Nå er jeg dual-1h med heavy armour. Tar de fleste med få slag ;p

Uh, PENGER? Det er det minste problemet i Skyrim. Stedet er et gründer-paradis. Jeg vasser i gull, har to fullt utstyrte hus som jeg har bygget selv, pluss tre hus i byene. Hver gang jeg bikker 100.000, så kjøper jeg et nytt hus.

Det er så mange ting som kan lages og selges av ting du finner over alt, at du er nesten dømt til å bli millionær. Hvis du har et sted å lagre ting, så finner du f.eks alle malmtyper i bakken (du må bare ha med deg hakke i tilfelle du finner en malmåre). Og etter som du utvikler deg på disipliner som smithing og enchantment, så kan du lage noen temmelig kostbare ting. Den dyreste greien jeg har pt er et tohånds sverd av dragebein med en dobbel enchantment: "Absorb 20 health points and burn target for 31 points". Det er verdt 10.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyrim her også, etter en lengre pause.

Nå har jeg spilt det ca siden det kom ut, mye av og på, men jeg har enda ikke laget meg en karakter som har noe med magi å gjøre. Kun melee-karakterer. Jeg har tidligere laget meg en som skulle fokusere på archery, men jeg følte ikke at jeg fikk det til, dermed gikk jeg tilbake til det gamle, kjente.

Flere som foretrekker "nærkontakt" der ute? ;)

Har bygget mye på huset mitt, adoptert en datter, quester og samler det jeg kan av nyttige (og litt unyttige) ting :)

Magi er ganske gøy, da. Og nå som det er mulig å resette skills og flytte perks til andre skills, så kan man jo switche. Jeg spilte en gang som fullt utviklet magiker, og det var ganske artig å bruke spells til alt mulig. Illusion spells er de morsomste. Kjenn den onde gleden ved å jage en stakkars isbjørn rundt med en optimalisert fear-spell, eller rens rommet for draugr med healing spells.

Men det er selvsagt enkelte ting en magiker IKKE kan stå seg mot, og de sterkeste dødsdraugene med pil og bue var intenst dårlige nyheter, ofte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uh, PENGER? Det er det minste problemet i Skyrim. Stedet er et gründer-paradis. Jeg vasser i gull, har to fullt utstyrte hus som jeg har bygget selv, pluss tre hus i byene. Hver gang jeg bikker 100.000, så kjøper jeg et nytt hus.

Det er så mange ting som kan lages og selges av ting du finner over alt, at du er nesten dømt til å bli millionær. Hvis du har et sted å lagre ting, så finner du f.eks alle malmtyper i bakken (du må bare ha med deg hakke i tilfelle du finner en malmåre). Og etter som du utvikler deg på disipliner som smithing og enchantment, så kan du lage noen temmelig kostbare ting. Den dyreste greien jeg har pt er et tohånds sverd av dragebein med en dobbel enchantment: "Absorb 20 health points and burn target for 31 points". Det er verdt 10.000.

Nå har jeg bare spilt 33 dager (ingame) og har vist "gold found" 30 736 gold.

Men du har rett at det ikke er SÅ vanskelig å få tak i penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanskelig å finne penger nei, jeg røsker med meg alt jeg kommer over av gull - men når man bygger sitt eget hus med hearthfire er det jammen ikke vanskelig å bruke penger heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg bare spilt 33 dager (ingame) og har vist "gold found" 30 736 gold.

Men du har rett at det ikke er SÅ vanskelig å få tak i penger.

Det er bare å sørge for at man har litt stash med seg når man drar til byen. Jeg plukker opp fire kategorier av ting bortsett fra penger og piler: Edelstener, potions, ingredienser og våpen/rustninger som enten er lette og dyre eller bedre enn det jeg har fra før. Hvis de er bedre enn det jeg har fra før, så tar jeg dem i bruk, og hvis de er dyre, så selger jeg dem. Hvis jeg kan, så oppgraderer jeg dem før de selges.

I alle byer så gjør jeg en sving innom kjøpmennene. Først smeden. Der oppgraderer jeg alt jeg kan, og selger det jeg ikke trenger. Deretter den lokale alkemist-sjappa, hvor jeg kjøper alle ingrediensene, lager alle potions jeg kan med det jeg har for handa, selger dem og kjøper mer optimale potions. Neste er handelsmannen, hvor jeg bytter tunge og/eller mindre brukelige ting i ting jeg har mer behov for, og penger. Den lokale trollmannen har kanskje noen soulgems eller nye spells på lager. Løp og kjøp. Sørg for å ha noen klær og smykker. Magikere liker bling. Hovedregel: Sørg for at du går med mer gull enn du hadde da du kom.

Når man skaffer seg hus, så får man jo også lagerplass til alskens ting og tang, og da drar det skikkelig på seg med greier som kan selges på et senere tidspkt.

Men jeg bruker kanskje uforholdsmessig mye tid på den økonomiske siden av spillet. Hvis jeg drar i hus en rustning eller et våpen, så gjør jeg så mye som jeg kan med det før jeg evt selger det videre. Da er det forbedret i smia, og enchantet (hvis det ikke var det fra før), og ganske mye mer verdifullt enn det var i utgangspkt. Og så lager jeg potions i bøtter og spann.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanskelig å finne penger nei, jeg røsker med meg alt jeg kommer over av gull - men når man bygger sitt eget hus med hearthfire er det jammen ikke vanskelig å bruke penger heller :)

Jeg har kjøpt bokstavelig talt tonnevis med jern og jernmalm til alle spikere og hengsler som må lages ustanselig. Og så langt omtrent 600 tømmer. Men jeg har ikke begynt på det siste huset enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nesten bare dual wielding på Skyrim.

Jeg bruker minst like ofte en Dremora Lord.

"I just can`t be bothered! Talk to my secretary!" Snakker jeg med meg selv mens jeg spiller? Ja, det gjør jeg. "Sit your ass DOWN, bitch!" (Intenst øyeblikk med Draugr Deathlord)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...